سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رادار جدید ایرانی
سه شنبه 93/6/11 ساعت 11:15 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دستاوردهای جدید پدافند در حوزه رادار رونمایی شد+عکس

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از سامانه‌های جدید راداری رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی از 2 سامانه جدید راداری رونمایی کرد.

این سامانه ها شامل رادار کیهان، پروژه انتقال اطلاعات هادی، رادار 2 بعدی آرش ، سامانه طرح های پرواز fic2، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده بانها و دریافت اطلاعات سامانه های راداری هستند.

امیر اسماعیلی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مشخصات این سامانه‌ها گفت: رادار کیهان یک رادار 2بعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه و سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف، استیلس (پنهانکار) بلندپرواز و بمب افکن و ترابری را دارد.

دستاوردهای جدید پدافند در حوزه رادار رونمایی شد+مشخصات


وی در مورد پروژه هادی نیز اظهار داشت: این پروژه توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله بیش از 100کیلومتر را دارد و در بستر فیبر نوری عمل کرده و دارای رادار سمت‌یاب، رادار شناسایی، رادار ارتفاع‌یاب و قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

اسماعیلی به مشخصات پروژه راداری آرش2 نیز اشاره و تصریح کرد: این رادار یک رادار 2بعدی سالیت استیت و با پوشش زاویه 360 درجه است و ارتفاع بیش از 100هزار پا را رصد می‌کند.

دستاوردهای جدید پدافند در حوزه رادار رونمایی شد+عکس


وی در خصوص پروژه FIC2 نیز گفت: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هواپیمایی کشور را دارد و اطلاعات طرح‌های پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل و فرماندهی پدافند هوایی ارسال می‌کند.

فرمانده پدافند هوایی در مورد سامانه دستیار فرمانده نیز خاطرنشان کرد: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می‌دهد که این امر موجب دسترسی به موقع و در زمان فرماندهان مراکز کنترل و فرماندهی دفاع هوای به اطلاعات رادارهای محلی، دیده‌بان‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز واگذاری هدف به جنگ‌افزار می‌شود و موجب بالا بردن قدرت و سرعت در تصمیم‌گیری می‌شود.

اسماعیلی در پایان گفت: دستاوردهای دیگر این قرارگاه در رژه 31 شهریور رونمایی خواهد شد.

در این مراسم، فرماندهان حوزه پدافند هوایی و برخی مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح ازجمله سردار عبداللهی معاون تحقیقات صنعتی ستاد کل نیز حضور داشتند. 

منبع: مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322874