سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تغییرات موشک های ایران
چهارشنبه 93/9/5 ساعت 8:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشک‌های ایران چه تغییری کردند؟

در طول یک سال اخیر، صنعت دفاعی کشورمان دستاوردهای متعددی در حوزه موشکی، بالگردی، پهپادی، الکترونیکی، سایبری و ... را به توان دفاعی کشورمان افزوده است.
به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو بخشی از دستاوردهای صنعت موشکی کشور در طول یک سال اخیر را مشاهده خواهید کرد، البته مشخص است که این موارد تنها بخشی از دستاوردهای نظامی ایران است که در رسانه‌ها منتشر شد.

* سرجنگی موشک‌های بالستیک هوشمند می‌شود

سرجستجوگر هوشمند برای موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و زره کامپوزیتی هوشمند به عنوان 2 دستاورد فناورانه جدید نیروهای مسلح با حضور سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رییس ستادکل در جشنواره سلمان فارسی رونمایی شد.

سرجستجوگر هوشمند موشک‌های بالستیک در یکپارچگی با بقیه زیرسامانه نوین موشک با تامین قابلیت نقطه‌زن در خشکی و دریا توان رزم نیروهای مسلح را افزایش می‌دهد.

دقت اصابت و هوشمندی موشک‌های بالستیک در کنار قدرت تخریب و توان غلبه بر سامانه های ضد موشک از ویژگی های برجسته این دستاورد نوین موشکی است.

این فناوری نوین که فقط در اختیار برخی از کشورهای پیشرفته قرار دارد، به عنوان نقش آفرین راهبردی منحصرا روی سلاح های استراتژیک استفاده می‌شود.

دستاورد دوم، زره کامپوزیتی هوشمند است که مبتنی بر فناوری زره مایع با الیاف منحصر به فرد ساخته شده است.

این زره در برابر گلوله‌های هسته فولادی ضدزره مقاوم است و الزامات استانداردهای نظام جهانی را تامین می کند.

بهره‌گیری از این فناوری در تجهیزات زرهی علاوه بر بی‌نیازی از برخی مواد تحریمی موجب کاهش وزن 76 درصدی زره های مورد نیاز در تانک ها ، نفربرها و سایر تجهیزات و افزایش تحرک و چالاکی توان رزم زمینی نیروهای مسلح می شود.

* نسل جدید موشک‌های بالستیک با کلاهک بارانی

در آستانه یوم الله 22 بهمن سال گذشته، موشک جدید ساخت وزارت دفاع با موفقیت تست شد: نسل جدید موشک بالستیک برد بلند با کلاهک بارانی که با سر جنگی بارانی برای انهدام جنگ افزارها و تجهیزات نظامی دشمن طراحی و تولید شد.

 گریز از سامانه‌های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده و امکان تخریب چند هدف مجزا از دیگر از ویژگی‌های این موشک است.

* تحویل انبوه 4 مدل موشک‌ بالستیک به سپاه

انبوه موشک‌های بالستیک با حضور وزیر دفاع به سپاه پاسداران تحویل داده شد.

موشک های بالستیک قدرH، قیام، فاتح و خلیج فارس، ازجمله موشک‌های بالستیکی بودند که انبوهی از آنها تحویل نیروی هوافضای سپاه شد.

* تجهیز موشک‌های بالستیک «قدر H» و «قیام» به سرجنگی‌های «بارانی»

با اعلام وزیر دفاع در مراسم تحویل انبوه موشک های بالستیک به نیروی هوافضای سپاه معلوم شد که که این سرجنگی ها حداقل بر روی 2 موشک بالستیک قدر یک H و میانبرد قیام نصب شده است.

هم اکنون این 2 موشک با توانایی حمل انواع سر جنگی های «بلاست» و «بارانی» توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارا بوده و پرتاب از لانچرهای متحرک و سیلوها در مواضع مختلف و عبور از سپردفاع موشکی با داشتن قابلیت رادارگریزی، از مزایای این موشک ها محسوب می‌شود.

 موشک‌های بالستیک با سرجنگی بارانی برای انهدام جنگ افزار ها و تجهیزات نظامی دشمن به کار گرفته می شود و گریز از سامانه های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده، امکان تخریب چند هدف مجزا از یک دیگر از ویژگیهای این موشک به شمار می رود.

* نصب «سرجنگی‌ هوشمند» بر روی موشک‌های دوربُرد ایران

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای درخصوص نصب سرجنگی‌های هوشمند بر روی موشک های ایرانی گفت: این سیستم هدایت تا آخر مسیر در سرجنگی موشک‌ها نصب می‌شود تا دقت اصابت آنها را بالا ببرد.

وزیر دفاع با تایید قابلیت نصب سرجنگی هوشمند بر روی موشک‌های دوربُرد نظیر قدر، قیام و سجیل، تاکید کرد: این سرجنگی روی هر موشکی قابل نصب است.

با نصب این سر جستجوگر هوشمند، کلاهک موشک‌های ایران می‌توانند پس از ورود به جو نیز تحت کنترل قرار گرفته و با دقت بسیار بالا، هدف را منهدم کنند.

* خطای موشک‌های بالستیک و «نقطه‌زن» ایرانی به زیر 5 متر رسید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص دقت موشک‌های بالستیک و نقطه زن ایرانی نیز گفت: سامانه های هدایت شونده امروز، قدرت نقطه زنی اهداف را به صورت کاملا دقیق دارد و خطای اصابت آن ها زیر 5متر است.

در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه بودیم.

در این نمایشگاه موشک‌ها و سامانه‌های مختلفی برای اولین بار به نمایش گذاشته شد که این دستاوردها با همکاری وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه پاسداران به سرانجام رسیده است.

یکی از این دستاوردها که در این نمایشگاه توجه مخاطبان را جلب می‌کرد، موشک «زلزال بارشی» بود که برای اولین بار به نمایش درآمد.
 
30 بمب 17 کیلویی در موشک زلزال بارشی بکارگرفته شده که این بمبها در فاصله نزدیک به زمین پخش می‌شود و برای زدن باند فرودگاه و تجهیزات پخش شده روی زمین مناسب است.

ثبت چندین رکورد در عرصه تجهیزات نظامی/ موشک‌ها و پهپادهای ایران چه تغییری کردند

موشک زلزال با سوخت جامد از جمله مهمترین موشک‌هایی است که با برد حدود 300 کیلومتر می‌تواند اهداف و پایگاههای دشمن در اطراف ایران را در فواصل کوتاه مورد هجوم قرار دهد.

با نصب سر جنگی‌های بارانی بر روی موشک زلزال، این موشک که بنا بر اعلام قبلی، به لحاظ دقت در انهدام اهداف نیز ارتقاء چشمگیری یافته، توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را به دست آورده است.

این نوع کلاهک محوطه نسبتاً گسترده‌ای را در زمان فرود مورد اصابت قرار می‌دهد و در حقیقت کلاهک بارانی برای انهدام یک هدف واحد طراحی نشده بلکه برای آسیب رسانی به محوطه ای از اهداف پراکنده استفاده می‌شود.

موشک «زلزال بارشی» هم از لحاظ عملیاتی و هم به لحاظ اقتصادی با 36 راکت زلزال برابری می‌کند.

منبع: مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324398