سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نیروی دریایی
سه شنبه 94/9/17 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دریادار سیاری:

عبور 3 هزار کشتی از منطقه خطر دزدان دریایی / یک فرمانده ارتش منطقه به من گفت ناوشکن جماران ماکت است؟

امیردریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در برنامه تلویزیونی روزآمد درباره توانمندی های نیروی دریایی در عرصه های بین المللی و همچنین اهمیت دریا در جهان امروز توضیح داد.
به گزارش مشرق،بر اساس گفته های فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نباید در عرصه دریا فقط به مرزهای جغرافیایی خودمان بسنده کنیم چرا که ما یک کشور منزوی و گوشه گیر نیستیم و استفاده از آبهای آزاد جهان حق تمام ملت هاست.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برنامه تلویزیونی روزآمد که از شبکه پنج سیما پخش می شود درباره ضرورت به کار گیری کلمه «راهبرد» برای نیروی دریایی گفت:« کلمه «راهبرد»، کلمه است که مقام معظم رهبری در ارتباط با نیروی دریایی فرمودند. با استفاده از کلمه «راهبرد» قطعا در نیروی دریایی نوع کار تغییر پیدا می کند. حوزه مسئولیت نیروی دریایی عوض شده و توسعه پیدا کرده است. 

ورود نیروی دریایی به آب های آزاد جهان را به دنبال داشته است. ساخت تجهیزات متناسب با منطقه ماموریت را در بر داشته و نوع آموزش کارکنان برای حضور در دریا های آزاد را به دنبال داشته است. همچنین تامین امنیت منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد را به دنبال داشت. سر جمع مسئولیت و ماموریت سنگین تر و توسعه یافته تر به دنبال دارد. »

3 هزار کشتی را از منطقه خطر دزدان دریایی عبور دادیم

دریادار سیاری در ادامه به سابقه دزدی های دریایی اشاره کرد و گفت:« دزدی های دریایی در تاریخ داشتیم. در یک مقطع زمانی احساس می شد از بین رفته اما دوباره با فناوری روز در سال ها 87-86 دوباره آمد و یک نا امنی را به وجود آورد. در اوایل یک آسیب هایی به ما وارد کرد اما با تدبیری که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند و حضور مستمر ما در آن منطقه، امروز امنیت برقرار است. از لحاظ آماری بخواهم بگویم ما نزدیک به 3 هزار کشتی تجاری و تفتکش را از همین منطقه خطری که وجود دارد عبور دادیم. سالم رفتند و برگشتند و توانستیم یک امنیت خوبی را برای خطوط مواصلاتی مان فراهم کنیم. این افتخار است. تجربه بسیار خوبی است. نقش و اثر حضور نیروی دریایی همین است که می تواند امنیت را برای اقتصاد کشور به وجود آورد. اگر نتواند این امنیت را فراهم کند قاعدتا آسیب های فراوانی خواهیم دید.»

او ادامه داد:« مورد داشتیم که 22 کشتی سایر کشور ها تقاضای کمک کردند و ما کمک کردیم و نجات دادیم تا به آنها آسیب وارد نشود. این موضوع جلوه صلح دوستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.»

مشرق نیوز



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322851