سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تجهیزات ساخت ایران
جمعه 95/12/27 ساعت 10:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

ژورنال ارتش آمریکا گزارش داد

ایران به رشد 69 درصدی ساخت تجهیزات نظامی داخلی خود می‌بالد

ساخت تجهیزات نظامی داخلی

نشریه تخصصی ارتش آمریکا در مطلبی نوشت: با وجود توانایی ایران در خرید تجهیزات نظامی پیشرفته، این کشور بومی سازی جنگ افزارهای مورد نیاز خود را رها نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «ژورنال ویژه ارتش آمریکا» در تازه‌ترین شماره خود با تمرکز بر رشد ساخت جنگ افزار بومی از سوی متخصصان ایران نوشت: پایان بسیاری از تحریم‌های نظامی بر ایران در سایه اجرای برجام و توانایی این کشور در خرید تجهیزات پیشرفته و سامانه های جنگی حاضر و آماده نه تنها موجب نشده تا ایران سرمایه گذاری بر صنایع تسلیحاتی خود را رها سازد بلکه اینک «حسین دهقان» وزیر دفاع ایران در این زمینه رجز خوانی می‌کند.

بر این اساس، رشد 69 درصدی صنایع تسلیحاتی ایران در سه سال گذشته موجب رجزخوانی وزیر دفاع ایران شده و این امر حکایت از آن دارد که ایران از ثروت خود در شکل جدیدی سرمایه گذاری کرده و  آزادی سرمایه‌های مسدود شده این کشور از زمان آغاز مذاکرات منتهی به برجام موجب افزایش قدرت صنایع نظامی ایران شده است.

ژورنال ارتش آمریکا نوشت: در حالی وزیر دفاع ایران درحال خودستایی پیرامون ساخت 115 محصول جدید نظامی بود که در مراسمی به همین منظور پنج دستاورد اصلی که شامل راکت هدایت شونده «فجر-5»، سامانه دوش  پرتاب «میثاق-33»، نارنجک پرتاب کن 40 میلیمتری، اسلحه جدید «مصاف» و یک تپانچه جدید بودند، به نمایش گذاشته شدند.

این نشریه در خاتمه نوشت: البته تولید این‌گونه محصولات هرچند که به اندازه وارد کردن سامانه دفاع موشکی «اس-400» یا موشک‌های بالستیک جدید موجب نگرانی بین‌المللی نمی‌شود اما امکان توزیع این تجهیزات به عوامل نیابتی ایران در لبنان، سوریه،‌عراق، یمن و جاهای دیگر عملیات آمریکا و متحدانش در منطقه را بغرنج می‌کند.

منبع: فارس  


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 1322761