سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عبور از سامانه پاتریوت
چهارشنبه 91/11/25 ساعت 3:36 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سردار سلامی عنوان کرد
تکنیک های برتر ایران برای عبور از سامانه دفاع موشکی پاتریوت

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر ضعف های عملیاتی سامانه دفاع موشکی پاتریوت، گفت: تکنیک های زیادی برای عبور از توانمندی های این سامانه وجود دارد و مطمئنا نمی توانند سپردفاعی اطمینان بخشی برای دفاع از هیچ کس ایجاد کنند.
سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» در گفت وگو با تسنیم، درباره اقدام اخیر ترکیه مبنی بر نصب و استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز این کشور با سوریه و اینکه آیا هدف نصب این موشک ها جمهوری اسلامی ایران است؟ گفت: ممکن است که دشمنان غربی از فرصت آشفتگی امنیتی در سوریه استفاده کرده باشند و با توجیه مقابله با موشک های سوریه این پاتریوت ها را برای دفاع از رژیم صهیونیستی در مقابل حملات احتمالی کشورهای دیگر در ترکیه مستقر کرده باشند و این تحلیل می تواند وجود داشته باشد.
وی افزود: «تحلیل دیگر هم این است که غربی ها برای انحراف افکار عمومی و مهاجم نشان دادن نظام سوریه بخواهند چنین اقداماتی را صورت دهند ولی هیچ منطقی پشت سر استقرار این سیستم ها وجود ندارد اگرچه کارایی این سیستم ها در میدان واقعی عملی هنوز آزمایش نشده است.»
سردار سلامی گفت: گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز میان واقعیت های تئوریک و آزمایش های آزمایشگاهی تا واقعیت های میدانی اش فاصله های زیادی را نشان داد و عدم کارایی آن سیستم در یک درگیری و حتی یک مقیاس کوچک به عینه به اثبات رسید.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان برخی ضعف های عملیاتی موشک پاتریوت در صحنه نبرد، اظهار داشت: درباره عملکرد سامانه های دفاع موشکی در صحنه نبرد ابهامات زیادی وجود دارد. با این حال این سامانه های دفاعی امروزه توسعه یافته اند ولی تکنیک های زیادی برای عبور از توانمندی های آنها وجود دارد و مطمئنا نمی توانند سپردفاعی اطمینان بخشی برای دفاع از هیچ کس ایجاد کنند؛ اما این سامانه می تواند در بخش روانی یک آرامش خاطر برای برخی که به قابلیت های این سامانه ها تکیه می کنند را در شرایط غیرعملیاتی به وجود آورند.
جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تأکید کرد: مداخله نظامی در سوریه به معنای درگیری گسترده منطقه ای است و این مداخله نظامی یک جبهه وسیع جدید را به روی قدرت های فرامنطقه ای و متحدین آنها خواهد گشود.
وی ادامه داد: در اینکه نظام سوریه دارای ارتش قدرتمند، قدرت دفاع هوایی نیرومند و قدرت زمینی خوبی است شکی نداریم و مطمئنا اگر مداخله نظامی در سوریه صورت بگیرد، رفتار نظام سیاسی، ارتش و مردم سوریه متمایز و متفاوت خواهد بود.
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: حمله نظامی به سوریه با تلافی مجدد برای غربی ها در منطقه همانند اتفاقات افغانستان و عراق و حتی از آن بسیار شدیدتر می سازد و نیروهای مداخله گر در درون این باتلاق دچار فرسایش و زوال قدرت خواهند شد چرا که این قدرت ها هم اکنون بخشی از توان خودشان را در این صحنه ها گسترش داده اند و این توان به فرسایش رفته است.
وی در پاسخ به این پرسش که موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله احتمالی به سوریه چه خواهد بود، تصریح کرد: ارتش و نظام سوریه دارای قدرت خودکفایی است و قدرت نظامی سوریه به حدی است که از پس مداخلات موجود و مداخلات پیش از این هم بر خواهد آمد و آنها مطمئنا نیازی به ورود هیچ ارتشی از کشور دیگری برای دفاع از استقلال و موجودیت خودشان نخواهند داشت.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: موشک

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322838