سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تجهیزات منحصر به فرد ایرانی
چهارشنبه 92/1/28 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار بکایی خبر داد

ساخت تجهیزات دفاعی منحصر به‌فرد توسط نیروهای مسلح/ پرداخت صرفا 30 درصد بودجه وزارت دفاع توسط دولت

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه سال گذشته از 3 هزار میلیاردی که قرار بود به وزارت دفاع داده شود، تنها 30 درصد از آن داده شد، گفت: نیروهای ما با ولایت‌مداری و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، روی نظام نوآوری دفاعی کار کردند و امروز به تجهیزاتی رسیده‌ایم که دیگران به آن دست نیافته‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "مجید بکایی" صبح امروز در پنجمین همایش جوان سرباز وزارت دفاع که صبح امروز در تالار مروارید شهرک امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه "جشنواره جوان سرباز" رویدادی فرهنگی است که با نگاه تکریم به سربازان برپا شده، اظهار داشت: سربازی دوره‌ای ارزشمند و حساس در زندگی جوانان است که می‌تواند فرصتی استثنایی برای رشد آنان باشد.

وی افزود: مجموعه نیروهای مسلح باید تلاش کنند تا جایی که ممکن است سربازی دوره‌ای غنی و ارزشمند برای مسئولان باشد؛ البته سربازان هم باید تلاش کنند در صورت وجود کاستی کمبودها را از میان برده و تمامی فرصت‌های موجود بهره‌مند شوند.

جانشین وزیر دفاع هدف اصلی جشنواره جوان سرباز را الگوسازی برای تمام سربازان برشمرد و تصریح کرد: ارائه بهترین الگو برای سربازان باعث نشان دادن دورنمایی از امکان رسیدن به توانمندی‌ها در دوران سربازی است.

بکایی اضافه کرد: انسان در دوره‌های مختلف زندگی مشغول ابزارسازی برای آینده خود است، بنابراین باید توجه کرد که در دوران سربازی چه ابزاری می‌تواند برای آینده موفقیت‌آمیز باشد.

وی دوران سربازی را دورانی برای به‌دست آوردن بصیرت بالا و تشخیص حق از باطل دانست و ادامه داد: گفتگو با سربازان دیگر، استفاده از علمای دینی در سازمان عقیدتی و نمایندگی‌های ولی فقیه و استفاده از تجربیات بزرگان در این دوران برای از بین رفتن شبهات، امکان مناسبی را برای بصیرت‌افزایی به وجود آورده است.

سردار بکایی یادآور شد: امروز کل هزینه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای حفظ اقتدار نظام حدود دو تا سه میلیارد دلار است، در حالی که این هزینه در آمریکا با وجود تجهیزات و سبقه طولانی در دستاوردهای دفاعی 650 میلیارد دلار است. بنابراین باید دید چه عاملی باعث شده آمریکایی‌ها که به قصد حمله به ایران، سراغ عراق و افغانستان آمده‌اند جرئت حمله نظامی به ایران را ندارند.

وی گفت: در حالی که مقام معظم رهبری استفاده از تسهیلات هسته‌ای را حرام اعلام فرموده‌اند و همچنین دو هزار کلاهک هسته‌ای در آمریکا وجود دارد، برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای آمریکا است. اگر در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم آن‌ها مسئله موشکی و پس از آن حقوق بشر و در نهایت ولایت فقیه را نشانه می‌روند، زیرا ولایت فقیه است که باعث شده آن‌ها نتوانند بر ملت ایران تسلط یابند.

سردار بکایی عامل اصلی اقتدار نیروهای مسلح کشور را ولایت‌مداری دانست و یادآور شد: در سال 84 وزارت دفاع نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دفاع را برای ارائه به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تشکیل داد؛ پس از بازدید مقام معظم رهبری، ما منتظر تشویق ایشان بودیم، اما حضرت آقا فرمودند که «موشک ساختید دست شما درد نکند، اما این را دیگران هم ساخته‌اند، هواپیما ساختید کار بسیار خوبی است، اما هواپیما را دیگران ساخته‌اند، تاکنون هرچه ساختید جای پای دیگران بوده، شما از تمدنی هستید که توانمندی‌هایشان را به غرب صادر کرده‌اند، من از شما کار اولی می‌خواهم همتی می‌خواهم تا کاری بکنید که دیگران انجام نداده‌اند». بنابراین از سال 86 نیروها با ولایت‌مداری و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری روی نظام نوآوری دفاعی کار کردند و امروز به تجهیزاتی رسیده‌ایم که دیگران به آن دست نیافته‌اند، متناسب با نیاز خود تجهیزات‌مان را طراحی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا موشک زمین به زمین برای انهدام کشتی‌های دشمن استفاده نمی‌شود، معمولاً موشک‌های کروزی استفاده می‌شود که دارای خطا هستند. در فاصله زمانی که تهدید دشمن در خلیج فارس را حس کردیم موشکی توسط  وزارت دفاع و صنایع هوافضا طراحی شد که از یک موشک "زمین به زمین" به موشک "زمین به دریا" تبدیل شده و با دقت بالای خود پس از اولین آزمایش، با اقتدار باعث به عقب کشیدن نیروهای دشمن شد.

جانشین وزیر دفاع اذعان آمریکایی‌ها به طراحی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با بالگردهای آنان را از دیگر ابتکارات دفاعی ملی برشمرد و تصریح کرد: نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در دریا قایق‌های شناور تندرو است، دشمن برای مقابله با آن قصد داشت از ناوگان هلیکوپتری خود استفاده کند که جمهوری اسلامی ایران هواپیمایی را برای از بین بردن ناوگان هلیکوپتری آنان طراحی کرد و پس از بررسی کارشناسان آمریکایی از روی شکل بال این هواپیما آنان به این مسئله اعتراف کردند. این هواپیما جنگنده‌ای برای حفظ خلیج فارس است و کاملاً منطبق با تهدیدات و نیاز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و این اقتدار دفاعی ناشی از فرمان‌های مدبرانه مقام عظمای ولایت است؛ البته هنوز تا رسیدن به الگوی نظام اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری فاصله زیادی داریم.

وی تأکید کرد: سربازان با عمیق‌تر شدن در مباحث اقتصادی نیز می‌توانند آینده بهتری را برای خود رقم بزنند؛ افزودن به تجربیات حوزه اقتصادی و کسب تجربیات تخصصی و خبره شدن در جایگاه خود، امکان دیگری است که می‌تواند در آینده هر فرد مفید باشد.

وی با اشاره به فرصت‌های موجود فرهنگی و اجتماعی در دوران سربازی برای آمادگی ورود به اجتماع برای افراد یادآور شد: مدیران موظفند تا جای ممکن دوره سربازی را برای سربازان غنی و با ارزش کنند، اما ما با انبوهی از گرفتاری‌ها مواجهیم؛ برای مثال سال گذشته از سه هزار میلیاردی که قرار بود به ما داده شود به دلیل گرفتاری‌های دولت تنها 30 درصد از آن به وزارت دفاع داده شد، بنابراین ناچار به گرفتن مقادیر عمده‌ای وام از بانک‌ها شده‌ایم، لذا نباید انتظار داشته باشید بتوانیم تمام وظیفه خود را به نحو مطلوب برای سربازان انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید سهم خود را در این زمینه بیشتر کنیم و با تلاش فردی هر آن‌چه را که امکان دارد برای خود فراهم کنیم، سربازان را که امسال به عنوان نمونه اعلام شده الگو قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322901