سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
جزئیات دستاوردهای جدید
شنبه 92/1/31 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان تشریح کرد

جزئیات دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرتی دست یافته که هیچ مانعی برسر راه خود احساس نمی‌کند و هر ایده‌ای که نیروهای مسلح بدهند توان تبدیل آن را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی که صبح امروز در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد، با اشاره به روز ارتش گفت: 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ایام الله انقلاب است. در این روز ارتش هویت پیدا کرد و با رهنمودهای امام (ره) به اقیانوس بی‌کران ملت پیوسته و تبدیل به ارتش مردمی شد.

وی ادامه داد: تحقیقات و جهاد خودکفایی در کشور به خصوص در نیروی زمینی ارتش، بحثی 34 ساله است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب 50 هزار مستشار آمریکایی در ارتش حضور داشتند که هم کار سیاست‌گذاری‌های کلان و نظارت بر ارتش را برعهده داشتند و هم تجهیزات و ادوات فنی را راهبری می‌کردند.

امیر پوردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب، همه این مستشاران از کشور اخراج شدند و نیروهای ایرانی با اعتماد به نفسی که امام(ره) در ارتش دمیده بود توان پیدا کردند تا وارد کار شده و تجهیزاتی را آماده کنند.

وی ادامه داد: در آن زمان مقام عظمای ولایت، فرمان نهضت قطعه‌سازی را صادر کردند و ارتش با این فرمان آماده تولید قطعات شده و با گذشت زمان با کار مونتاژ از این قطعات چند هواپیما و تفنگ تولید کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز صنعت دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران به قدرتی دست یافته که هیچ مانعی برسر راه خود احساس نمی‌کند و هر ایده‌ای که نیروهای مسلح بدهند توان تبدیل آن را دارند.

امیر پوردستان گفت: روند توسعه صنایع دفاعی پرشتاب بوده به طوری که در سال گذشته دستاوردهای بسیار مهمی نظیر نسل سوم تانک ذوالفقار، برجک تانک سبلان و خودروی تاکتیکی نینوا و... را داشتیم.

وی با اشاره به دستاوردهایی که در مراسم امروز رونمایی شد، گفت: بی‌سیم دستی فدک یکی از دستاوردهاست که بسیار تاکتیکی و کارآمد است و بیشتر در یگان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد نزدیک شدن به دشمن را دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دستاورد سهیل که یک لانچر 4 موشکی است، گفت: این لانچر قابلیت دفاع ارتفاع پست را بالا می‌برد و احتمال اصابت به هدف را 4 برابر بیشتر می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبیه‌ساز تانک 72-T قابلیت شبکه شدن دارد. این شبیه‌ساز در حوزه تکنیک بوده و قابلیت ایجاد محیط مجازی جهت آموزش همزمان سه نفر (راننده، فرمانده و تیرانداز) را دارد که اگر تعداد این شبیه‌ساز افزایش پیدا کند، ان‌شاءالله می‌خواهیم در پایان سال 92 از این پروژه در حوزه تاکتیک رونمایی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 1322751