سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
قابلیت غیرقابل توقف
چهارشنبه 92/5/9 ساعت 1:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
اندیشکده آمریکایی «علوم و امنیت بین‌المللی»:
ایران تا اواسط سال 2014 به قابلیت غیرقابل توقف هسته‌ای دست می‌یابد

تحلیلگران یک اندیشکده آمریکایی گزارشی را تهیه و اعلام کرده‌اند ایران در اواسط سال 2014، به «قابلیت قطعی» هسته‌ای شدن دست پیدا می‌کند.

خبرگزاری فارس: ایران تا اواسط سال 2014 به قابلیت غیرقابل توقف هسته‌ای دست می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «بلومبرگ»، «دیوید آلبرایت» مدیر اندیشکده «علوم و امنیت بین‌المللی» و «کریستینا والروند» یکی از اعضای این اندیشکده (ISIS)، اعلام کردند که ایران در اواسط سال 2014 میلادی به «قابلیت قطعی» برای فراوری اورانیوم با درصد غنای پایین و تبدیل آن به سوخت مورد نیاز ساخت سلاح‌ هسته‌ای بدون آنکه بازرسان بین‌المللی بتوانند آنها را ردیابی کنند دست پیدا می‌کند.

این گروه تحقیقاتی گزارشی را آماده کردند مبنی بر آنکه ایران از طریق کار بر روی طرح نصب هزاران سانتریفیوژ اضافی در سایت نطنز و فردو به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، گرچه افزایش فراوانی و نوع بازرسی‌ها در نیروگاه‌های غنی‌سازی مهم است، اما به اندازه‌ای کافی نیست که ایران از رسیدن به این قابلیت بازدارد.

این ادعاها در شرایطی مطرح شده است که ایران بارها تأکید کرده که برنامه هسته‌ای اش برای اهداف غیرنظامی است و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کردند که ایران گرچه در حال توسعه قابلیت هسته‌ای خود است اما تصمیمی برای تولید بمب نگرفته است.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: انرژی هسته ای

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 95
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324776