سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ارتقای جنگنده های اف-14
سه شنبه 92/5/15 ساعت 2:17 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

تدابیر شهید بابایی در ارتقای جنگنده‌های اف-14

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: تدابیر شهید بابایی در استفاده از جنگنده‌های اف-14 که هنوز هم از هواپیماهای برتر در سطح دنیاست، این هواپیما را یک نسل بالاتر می‌برد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش به مناسبت 15 مرداد سالگرد شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی در خصوص توانایی‌های راه کنشی (تاکتیکی) آن شهید بزرگوار گفت: شهید بابایی به مسایل ریز تاکتیکی، اطلاعاتی و عملیاتی دقت می‌کرد و با وجود آن که وی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش بود و الزامی به حضور فیزیکی در عملیات‌ها نداشت، اما به طور مستقیم شرکت می‌کرد و دستوراتش را شخصا و به صورت حضوری صادر می‌کرد تا امکان لو رفتن اطلاعات حساس برای دشمن بعثی وجود نداشته باشد.

وی در تبیین حضور فیزیکی شهید بابایی در عملیات‌ها خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان معاون عملیات نقش رهبری و فرماندهی خلبانان را بر عهده داشت و چنین اقدامات او باعث ایجاد انگیزه برای دیگران می‌شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به ابتکارات این خلبان تیزپرواز در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: شهید بابایی با شم بالای اطلاعاتی که داشت دریافته بود خلبانان عراقی در پروازهای شبانه ضعیف هستند ولی در مقابل خلبانان ایرانی توانایی خوبی در این زمینه داشتند که برای اسکورت نفت‌کش‌ها و کشتی‌ها پرواز شبانه را طراحی و اجرا کرد.

نصیرزاده ادامه داد: تدابیر شهید بابایی در استفاده از جنگنده‌های اف-14 که هنوز هم از هواپیماهای برتر در سطح دنیاست، این هواپیما را یک نسل بالاتر می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری دو نخبه برتر نیروی هوایی ارتش، شهیدان عباس بابایی و منصور ستاری در دفاع مقدس عنوان کرد: همکاری این دو نخبه در آن زمان باعث شده بود ما هم در زمینه آفند و پدافند بسیار خوب عمل کنیم و با وجود حمایت همه جانبه عراق از سوی قدرت‌های بزرگ همواره برتری هوایی خود را حفظ کنیم.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی اظهار کرد: درواقع شهید بابایی مجری فرمان معروف امام علی (ع) به مالک اشتر بود.

وی با بیان اینکه شهید بابایی انسان کاملی بود، ادامه داد: عباس بابایی انسان بزرگوار، صادق، پاک دامن و فروتنی بود که همواره در مقابله با زیردستان، خود را بدهکار آنها می‌دانست ولی در مقابل دشمنان بسیار سرسخت و شجاع بود. نکته مهم در مورد خصوصیات بارز شهید بابایی ثابت قدم بودن وی در اعتقادات، روش ها و سیر زندگی‌اش است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: شهدا

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 42
کل بازدیدها: 1324108