سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ترمیم سریع سوختگی
چهارشنبه 92/5/30 ساعت 12:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
توسط پژوهشگران ایرانی صورت گرفت؛

ترمیم سریع سوختگی های شدید با پوشش های نانولیفی

محققان موفق به تولید پوشش های نانولیفی با قابلیت جذب آب و تخلخل بالا شدند که باعث خروج کامل چرک ها و تسریع بهبود زخم های سوختگی می شود.

دکتر عادله قلی پور کنعانی، پژوهشگر و دکترای مهندسی نساجی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سوختگی درجه 3 با تخریب کامل اپیدرم و درم حادترین نوع سوختگی پوست بوده که در بسیاری از موارد باعث تجمع میکروب ها و ایجاد عفونت می گردد.

وی با بیان اینکه عفونت زخم های سوختگی در برخی موارد منجر به مرگ بیمار می شود، گفت: در پژوهشی که اخیراً توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز قلب تهران انجام گرفته موفق به تولید پوشش های نانولیفی ضد میکروب با قابلیت جذب چرک و عفونت از زخم های سوختگی درجه 3 شده ایم.

این پژوهشگر افزود: این پوشش ها با بکارگیری ویژگی های بیولوژیکی و ضدمیکروبی بالای کیتوسان و ساختار سه بعدی و تخلخل نانوالیاف تهیه شده و استفاده از آن بر روی بریدگی و سوختگی های شدید باعث ایجاد سیگنال های بیوشیمیایی لازم برای بهبود زخم و ترمیم سریعتر آن می شود.

قلی پور کنعانی تصریح کرد: استفاده از فناوری نانو در پوشش های نانولیفی امکان جذب فیبروپلاست به لایه درم پوست را داده و روند کلاژن زایی و ترمیم زخم های سوختگی شدید را تسریع می کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این پژوهش تولید داربست های زیست سازگار و ضد میکروب از پلیمر بیولوژیک کیتوسان برای خارج سازی چرک و عفونت از زخم های سوختگی بوده که با مخلوط کردن پلیمرهای کیتوسان و پلی وینیل الکل و تبدیل آنها به پوشش های نانولیفی این داربست تهیه شد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: علمی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322818