سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
دستاوردی جدید
چهارشنبه 92/5/30 ساعت 12:11 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دستاوردی جدید در عرصه علم شیمی و صنایع شیمیایی؛

طرح تبدیل لجن اسیدی به قیر محقق شد

پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار موفق به ارائه طرح تبدیل لجن اسیدی به قیر شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، سعید حاتمی پژوهشگر طرح تبدیل لجن اسیدی به قیر در خصوص طرح خود اظهار داشت: یکی از فرآیند های متداول در واحد های تصفیه روغن موتور، بر همکنش اسید سولفوریک با هیدروکربن آلوده به منظور حذف برخی آلایند های موجود در آن هیدرو کربن های غیر اشباع می باشد.

 

وی افزود: این محصول یک فرآینده ماده ای است مرسوم به لجن اسیدی مقدار تولید شده این پسماند بسته به ظرفیت تولید کارخانه ممکن است به چند هزار کلیومتر در روز برسد را طی مراحلی به قید تبدیل می کند.

 

حاتمی تصریح کرد: این مراحل شامل انجام یک سری واکنش ها در راکتور هایی خاص، بر روی لجن اسیدی بوده که در پایان با افزودن نوعی از افزودنی ها با هدف ارتقا کیفیت آن به محصول قیر منجرب می گردد.

 

وی خاطر نشان کرد: البته سال هاست که ضایعات واحد های تصفیه روغن موتور در مکان هایی که شهرک های صنعتی برای این کارخانه ها پیش بینی نموده تخلیه می شود و نگرانی نسبت به آینده مجسم این پسماند ها به لحاظ مسائل زیست محیطی، موجب اتخاذ تدبیری مناسب و اصولی نسبت به تبدیل این مواد به ماده ای ترجیحا قابل استفاده و یا حداقل آلایندگی برای محیط در ماه های اخیر شدت و شتاب بیشتری می گیرد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: علمی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 171
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324852