سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
500 میلیون دلار
جمعه 92/8/10 ساعت 2:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد
افزایش صادرات قطعه به 500 میلیون دلار تا سال 96/ نیاز هواپیماهای داخلی به 50 میلیون دلار قطعه

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه هواپیماهای فعلی ماهیانه حدود 50 میلیون دلار قطعه لازم دارند، گفت: در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم و قرار است تا سال 96 این رقم به 500 میلیون دلار افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: افزایش صادرات قطعه به 500 میلیون دلار تا سال 96/ نیاز هواپیماهای داخلی به 50 میلیون دلار قطعه


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منوچهر منطقی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت موفقیت‌آمیز قطعه‌سازان داخلی در صنعت هوایی، بر لزوم گسترش بازار‌های بین‌المللی در این‌باره تأکید کرد.

* صادرات سالانه 100 میلیون دلار قطعه به خارج/ لزوم اخذ مجوز قطعه‌سازان از سازمان هواپیمایی

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه سالانه 100 میلیون دلار قطعه به خارج صادر می‌کنیم، تأکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تا چند سال آینده این رقم افزایش یابد، ‌این مورد کفایت نمی‌کند و رقم‌های صادرات باید افزایش یابد.

منطقی درباره ظرفیت ساخت قطعات هواپیما در داخل گفت: در این باره محدودیت‌هایی داریم که یکی از آنها «محدودیت کیفیتی» است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع توضیح داد:‌ قطعه‌سازان باید آموزش لازم را ببینند، تا موفق شوند مجوز اخذ کنند، این گروه به صورت شبکه در حال سامان‌دهی هستند، تا بهتر مدیریت شوند.

منطقی با بیان اینکه قطعه‌سازان متعددی داریم که می‌توانند در تهیه قطعات هواپیما فعالیت کنند، اضافه کرد: به خصوص در بخش خودروسازی، قطعه‌سازهای متعددی و متخصصی داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: اما قطعه سازان باید مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کنند که خوشبختانه برخی موفق شده‌اند و این کار را انجام داده‌اند.

* هواپیماهای داخل فقط ماهیانه 50 میلیون دلار قطعه لازم دارند

منطقی تصریح کرد: اگر قطعه‌سازان داخلی بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند، می‌توانند برای تأمین قطعات همین هواپیماهای فعلی مجوز بگیرند و پشتیبانی هواپیماها را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهار داشت: در حال حاضر همین هواپیماهای فعلی فقط حدود 50 میلیون دلار ماهانه نیاز به قطعه دارند.

* افزایش صادرات قطعات به 500 میلیون دلار تا سال 1396

منطقی تأکید کرد: یکی از پرسودترین کارهایی که می‌توان در بخش هوایی انجام داد، ایجاد شبکه قوی ساخت قطعه ‌و توسعه آن است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: بازار داخلی و خارجی مناسبی برای قطعه‌سازان وجود دارد، زیرا مجوزهایی که سازمان هواپیمایی کشوری از نظر استاندارد می‌دهد، در سطح بین‌المللی قابل قبول است و قطعه‌سازی که مجوز را اخذ کرد و در این زنجیره قرار گرفت، می‌تواند در زنجیره بین‌المللی هم فعالیت کند.

منطقی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه 100 میلیون دلار قطعه صادر می‌کنیم، اضافه کرد: برنامه داریم، تا سال 96 میزان صادرات قطعه را به 500 میلیون دلار افزایش دهیم و این پتانسیل وجود دارد، اما راهی مشکل در پیش داریم زیرا قطعات حمل و نقل هوایی باید دارای سطح استانداردهای بسیار بالایی از نظر ایمنی باشد. بنابراین سخت‌گیری‌های زیادی در این‌باره انجام می‌شود ولی به هر حال این توانایی در متخصصان داخلی وجود دارد.

فارس نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 69
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322856