سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
هیجان انگیزترین بازدیدها
سه شنبه 92/8/21 ساعت 3:14 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 


سردار سیدمحمدباقر ذوالقدر مطرح کرد
هیجان‌انگیزترین بازدیدهای رهبری از نیروهای مسلح/ نقش موشکی شهید طهرانی‌مقدم در لبنان و فلسطین

«طهرانی‌مقدم قبل از شهادتش در زمینه فعالیت‌های موشکی در لبنان و خارج از مرزهای ایران شناخته‌شده‌تر از داخل کشور بود».

خبرگزاری فارس: هیجان‌انگیزترین بازدیدهای رهبری از نیروهای مسلح/ نقش موشکی شهید طهرانی‌مقدم در لبنان و فلسطین

 

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- 21 آبان ماه 90 بر اثر انفجار مهیبی در یکی از پادگانهای موشکی سپاه در اطراف تهران، سردار حسن طهرانی مقدم و تعداد دیگری از همرزمان وی به شهادت رسیدند.

سردار محمدباقر ذوالقدر از فرماندهان عالیرتبه سابق سپاه (که مسئولیت هایی نظیر قائم مقامی سپاه را در کارنامه خود دارد) و از همرزمان سردار شهید طهرانی مقدم، همزمان با دومین سالگرد شهادت این همرزم قدیمی خود که رابطه خویشاوندی نیز با ایشان داشت، به بیان خاطرات و نکات جالب توجهی از شخصیت «پدر موشکی ایران» پرداخته است که آن را در زیر می‌خوانید.

محمدباقر ذوالقدر

* یادگاری موشکی «حاج حسن» برای لبنان و فلسطین

شهید طهرانی‌مقدم، هدف خود را توسعه توان موشکی کشور قرار داده بود لذا از پیشنهادها و توصیه‌هایی که برای پرداختن به مسئولیت‌های دیگر به ایشان داده می‌شد سرباز می‌زد.

حتی فرماندهی نیروی هوایی سپاه به او پیشنهاد شد ولی او ترجیح داد در یگان موشکی بماند و زمانی هم که با اصرار فرمانده سپاه، سمت جانشینی فرمانده نیروی هوایی را پذیرفت، پذیرفتن این مسئولیت برای آن بود که بهتر بتواند به یگان موشکی بپردازد و از ظرفیت نیروی هوایی برای توسعه موشکی استفاده کند.

او به واقع هدف درستی را انتخاب کرد و تمام همت خود را معطوف به این هدف ساخت و به نتایج قابل قبولی هم در این عرصه رسید به گونه‌ای که امروز یکی از ظرفیت‌های مهم دفاعی کشورمان همین توان بالای موشکی است که این امر مرهون تلاش اوست.

البته تلاش شهید مقدم در عرصه موشکی منحصر به داخل کشور نبود و ایشان در ایجاد و پیشبرد توان موشکی مقاومت در لبنان و فلسطین نیز فعالیت‌های بسیار ارزشمند و مؤثری صورت داد و این امر او را در عرصه‌های موشکی به یک شخصیت فرامرزی تبدیل کرد؛ چه بسا او قبل از شهادتش در زمینه فعالیت‌های موشکی در لبنان و خارج از مرزهای ایران شناخته شده‌تر از داخل کشور بود. چرا که نقشی که توان موشکی حزب‌الله در دفاع از مقاومت و نبردهایی که با اسرائیل صورت گرفت داشت مرهون زحمات تلاش و پشتکار او بود و این توان یادگار باارزشی است برای مقاومت که نقش بسیار زیادی در پیروزی‌های حزب‌الله و فلسطینیان داشت و یک نیروی موثر بازدارنده در دفاع از مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

* نوع ارتباط با رهبری

بنده در مسئولیت‌های مختلفی که در سپاه داشتم، معمولا توفیق همراهی با رهبر بزرگوارمان در بازدیدهایی که از سپاه و نیروهای مسلح داشته‌اند را پیدا کرده‌ام.

شاید هیجان انگیزترین بخش بازدیدهای ایشان بازدید از واحد موشکی سپاه بود که توام بود با گزارش‌هایی که شهید طهرانی‌مقدم با آن حالت خاص و از روی نهایت اخلاص خدمت ایشان ارائه کرد.

به جرات می‌توانم بگویم وقتی ما آن همه خلوص، صداقت و تواضع را در کلام و رفتار او می‌دیدیم که نسبت به رهبری ابراز می‌شد، جدا غبطه می‌خوردیم و بی‌گمان این همه دلدادگی و عشق نسبت به رهبری ریشه در معرفت و عشق نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) داشت و زمانی که مقام معظم رهبری خواسته و توقعاتشان را از یگان موشکی مطرح می‌کردند آن شهید بزرگوار بسیار مصمم بیان می‌کرد که شما مطمئن باشید در بازدید بعدی کلیه خواسته‌های شما محقق شده است و چنین می‌شد.

گاهی هم پیش می‌آمد که او فعالیت‌هایی را انجام می‌داد برای برخی هدف‌های خاص و رهبری به اقتضای شرایط، ممانعت می‌کردند و خواستار توقف یا تغییر این فعالیت‌ها می‌شدند.

یکی از بازدیدهای فرمانده معظم کل قوا از توانمندی‌های دفاعی/ موشک دوربرد سجیل پشت سر ایشان دیده می‌شود

او علی‌رغم تلاشی که کرده بود و زحمتی که کشیده بود که شاید برای بسیاری پذیرش این امر بسیار سخت بود و باعث رنجیدنشان می شد، اما در مورد شهید طهرانی مقدم چنین نبود و من هم شاهد بودم که بعد از تدبیر رهبری با همه وجود بر اساس خواست ایشان عمل می‌کرد و سریعا مسیر را بر اساس آن تدبیر و دستورات اصلاح می‌کرد و این آزمونی بسیار موفقیت‌آمیز بود و نشاندهنده اوج اخلاص و تبعیت او از مقام ولایت بود و این بهترین الگو می‌تواند برای همه ما باشد و کمال ما در این است که خود را با خواست رهبری تطبیق دهیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: موشکشهدا

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 1322741