سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رونمایی از ماهواره ایرانی
دوشنبه 92/11/14 ساعت 1:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
همزمان با ایام دهه فجر صورت گرفت

رونمایی از دو "ماهواره" "تدبیر و خلیج فارس"

همزمان با ایام دهه فجر رونمایی از دو ماهواره تدبیر و خلیج فارس محقق شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز با حضور معاونت اجرایی رئیس جمهور و قائم مقام سازمان فضایی و برخی از مسئولان دیگر در سالن اجلاس سران از دو ماهواره تدبیر و خلیج فارس رونمایی شد. 

بنابراین گزارش، ماهواره تدبیر با مدیریت سیستمی سازمان فضایی ایران توسط مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت به صورت صد در صد بومی و با همت اساتید و دانشجویان متعهد دانشگاه و به کمک صنایع داخلی در مدت 5 ماه طراحی و ساخته شده و پس از انجام موفقیت آمیز تست‌های استاندارد جهت پرتاب تحویل پرتاب گر گردیده است. 

براساس این گزارش، این ماهواره توسعه یافته ماهواره نوید و علم و صنعت است و دارای ماموریت عکسبرداری با قدرت تفکیک مکانی از 100 متر ارسال و دریافت پیام بین 16 کاربر از طریق هدست (گوشی‌ها) قابل حمل در هر موقعیت جغرافیایی، سیستم تعیین مدار، سیستم تعین موقعیت، به کمک جی پی اس فضایی رهگیری فاصله یابی ماهواره از طریق ایستگاه زمینی است. 

در ادامه این گزارش آمده است، جرم این ماهواره 50 کیلو و ابعاد آن 2.74 50×50 سانتی متر مکعب است. 

در ادامه این گزارش، به خصوصیات ماهواره‌ای مخابراتی خلیج فارس اشاره شده است چنانچه این ماهواره سازگار با بستر ارتباطی بی‌سیم زمین پایه کشور بوده و خدمات ارتباطی بی‌سیم ماهواره‌ای را به صورت امن و مطمئن با پوشش جغرافیایی ملی و یا منطقه‌ای ارائه می‌کند. 

همچنین طراحی و ساخت این ماهواره مخابراتی خلیج فارس توسط دانشگاه صنعتی مالک اشتر صورت گرفته و این سامانه مجهز به پایانه‌های کاربری کوچک و سبک بوده و در شرایط بروز بحران ناشی از حوادث و بلایای طبیعی توسط نیروهای امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ماهواره خلیج فارس برای برقراری خدمات ارتباطی امن اختصاصی باند باریک از نوع غیر بلادرنگ یا ذخیره و ارسال مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرویس پیام رسانی کوتاه را در خارج یا داخل مرزهای ملی تامین می‌کند ، چنانچه تبادل پیام‌های متنی و یا صوتی بین کاربران متحرک یک شبکه بی‌سیم زمینی و پخش پیام‌های همگانی از جمله کاربردهای این ماهواره بوده و قابلیت ارائه خدمات تبادل پیام در نقاط فاقد زیر ساخت مخابراتی و تبادل اطلاعات بین کاربران واقع در شبکه‌های بی‌سیم ناهمگون را دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: ماهوارههوافضا

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324408