سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
الی بیت المقدس
جمعه 92/12/9 ساعت 1:19 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» آغاز شد

رزمایش دو روزه «الی بیت ‏المقدس» با رمز «محمد رسول‏الله» از دقایقی پیش در سراسر استان سمنان آغاز شد.
به گزارش مشرق، رزمایش «الی بیت‏ المقدس» در روزهای 8 و 9 اسفند ماه در محل اردوگاه قدس سمنان و مناطق عمومی و اردوگاه‏های شهرستان‏های استان برگزار می‌شود.

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» به صورت متمرکز زمانی و غیرمتمرکز مکانی در هشت شهرستان مهدیشهر، سمنان، گرمسار، دامغان، آرادان، شاهرود، میامی و سرخه برگزار می‏شود.

مرحله دوم سلسله رزمایش‏های «الی بیت‏ المقدس» 48 ساعته ناحیه‏ای با رعایت اصول پدافندی غیرعامل منطقه‏ای با اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن و 24 ساعت گردان‏های کوثر با اجرای عملیات مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات در استان سمنان برگزار می‏شود.

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» به صورت هم‏زمان در شش استان تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی و خراسان رضوی با فراخوانی و اعلام آماده‏باش به گردان‏های بیت‏المقدس و کوثر برگزار می‌شود.

هدف از انجام سلسله رزمایش‌های «الی بیت‏المقدس» به صورت هرساله در سطح بسیج در سراسر کشور تقویت توان سخت، نیمه سخت و نرم بسیجیان است.

این رزمایش‏ها با هدف ایجاد و افزایش مهارت‏های عمومی ارکان و اجزای گردان‏های بیت‏المقدس و کوثر متناسب با مأموریت‏ها و به منظور یادآوری و بازآموزی آموزش‏ها برای ارکان گردان‏ها، افزایش توان و آمادگی‏های رزمی بسیجیان، روحیه ایثارگری و همچنین حفظ و انسجام گردان‏ها اجرا می‌شود.

در این رزمایش، برنامه‌های تاکتیک‏های تاخت، هلی برن، ضد هلی برن، پدافند دورادور، مقابله با اغتشاشات و ناآرامی‏ها، امداد و نجات، پدافند غیرعامل، راهپیمایی‌های تاکتیکی شبانه، کنترل معابر اصولی، دفاع از مراکز حساس با رعایت اصول پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

در روز اول رزمایش که امروز است، برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و روز دوم، صبح‏گاه مشترک در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

در این رزمایش، گردان‌های بیت‌المقدس، عاشورا و امام علی (ع) حضور دارند و گردان بیت‏المقدس، امام علی (ع) و کوثر در رزمایش شرکت می‏کنند و گردان‌های عاشورا، الزهرا (س) و امام حسین (ع) در صبح‏گاه مشترک در روز همایش حضور دارند.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: رزمایش

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324767