سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
زیردریایی فاتح
سه شنبه 92/12/20 ساعت 1:28 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

زیردریایی فاتح سال 93 رونمایی می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : زیردریایی فاتح سال آینده رونمایی می‌شود .
به گزارش مشرق، دریادار حبیب الله سیاری درهمایش دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی درگذر تاریخ افزود: درحالی که تا پیش از انقلاب همه تجهیزاتمان را خارجی ها می ساختند ؛ امروز خط تولید ناوموشک انداز ، ناوشکن و زیردریایی در نیروی دریایی ، وزارت دفاع و دانشگاه های کشور رونق پیدا کرده است.

وی گفت : ایران پیش از انقلاب و در دوران دفاع مقدس زیر دریایی نداشت و زیردریایی در سال 71 به دست ما رسید که در این 20 سال پیشرفت ما جهشی و غیر قابل تصور بوده است.

دریادار حبیب الله سیاری افزود: از سال 87 تاکنون براساس فرمان رهبری 29 ناوگروه از طرف نیروی دریایی به دریا اعزام شده که در شمال اقیانوس هند حضور داشته است و بنا به تدبیر برخی از آنها نیز به دریای سرخ ، مدیترانه ، تنگه جبل الطارق ، مالزی ، اندونزی ، دریای چین ، اقیانوس آرام و اقیانوس هند جنوبی دریانوردی کرده اند .

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یکی از محورهای کار در بحث ماموریت ناوگروه ها برقراری امنیت برای کشتی های تجاری و نفت کش است که برای واردات و صادرات به ناچار از خلیج عدن ،  باب المندب و دریای سرخ عبور می کنند و دراین منطقه مورد هجوم دزدان دریایی قرار می گیرند که تاکنون دو هزار فروند کشتی تجاری و نفت کش به وسیله ناوگروه های نیروی دریایی اسکورت شده اند.

وی افزود : تاکنون به همت نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران همه کشتی ها از این خطوط با سلامتی عبور کرده اند و اجازه نداده ایم خطری متوجه اقتصاد جمهوری اسلامی شود.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه 93 درصد از صادرات و واردات کشور از طریق دریا انجام می شود اضافه کرد: ناوگان نظامی باعث ایجاد امنیت ، ناوگان تجاری باعث رونق اقتصادی و صنایع دریایی باعث توسعه علوم و فنون دریایی می شود.

وی گفت: با توجه به این که بهره برداری اقتصادی از دریا نیازمند امنیت است رهبر معظم انقلاب ماموریت نیروی دریایی را تا مدار 10 درجه شمالی بالای خط استوا و زیرهندوستان تا شاخه سومالی گسترش داده است.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: نیروی دریائی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 98
کل بازدیدها: 1324274