سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
انهدام رژیم صهیونیستی
سه شنبه 92/12/20 ساعت 9:8 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی:

اسلام ظرفیت‌های لازم را برای "انهدام رژیم صهیونیستی" فراهم می‌کند/ آمادگی توپخانه‌ها برای هدف قرار دادن رژیم صهیونیستی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر میدان درگیری‌های عمده در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس، خاورمیانه و جهان اسلام است و علت این امر این بود که غرب پیام تمدن جهان اسلام را از طریق شعله‌های فروزان یک بیداری اسلامی به گوش خود شنید.

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "سردار سرتیپ حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین همایش بین‌المللی "نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی" که امروز - سه‌شنبه 20 اسفندماه - در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، در ابتدای سخنانش به رهبری پیشوای بزرگ مسلمانان حضرت امام خمینی (ره) در 35 سال پیش اشاره کرد و اظهار داشت: در آن برهه زمانی پیشوای بزرگ مسلمانان همه جهانیان را با تکیه بر آیات قرآن به جهاد علیه مستکبران و به آزادی و نجات از اسارت و بردگی جهان مدرن دعوت کرد.

 

وی ادامه داد: وقتی امام(ره) در آن روزهای سخت مسلمانان جهان را به بازیابی هویت دینی و تاریخی خود دعوت کرد آن هم در شرایطی که جهان اسلام به محیط سرد و خاموش و به یک صحنه بازی برای استراتژی قدرت‌های سلطه‌گر تبدیل شده بود، موقعیت ژئوپلوتیک جهان متغیر شد.

 

سردار سلامی تاکید کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب شگفت‌انگیز اولین پیام قدرت و تمدن جدید به نام اسلام را در فضای ذهن طنین انداز کرد و وقتی انقلاب امام(ره) به پیروزی اولیه رسید نسل ژئوپلوتیکی دشمن دچار چالش و موج جدی شد چراکه تحول ژئوپلوتیکی به معنای یک تغییر واحد سیاسی جغرافیایی است و گسترش نفوذ میدان تاثیر یک هویت سیاسی است.

 

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هر دوی این خصوصیت را در جهان اسلام ایجاد کرد، افزود: این انقلاب هم میدان راهبردی را از سلطه قدرت‌های استعماری خارج کرد و هم توازن قوا را در جهان به هم ریخت لذا از آن روز میدان درگیری‌های جهانی تغییر یافته و از 35 سال پیش صحنه جغرافیایی سیاسی جهان دچار تحول بنیادین است.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر میدان درگیری‌های عمده در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس، خاورمیانه و جهان اسلام است و علت این امر این بود که غرب پیام تمدن جهان اسلام را از طریق شعله‌های فروزان یک بیداری اسلامی به گوش خود شنید.

 

سردار سلامی با بیان این مطلب که محیط تعادل قوای جهانی این بار با محوریت اسلام دست خوش تحول شد، ادامه داد: میدان‌دار این تحول جهان اسلام بود و در مقابل نقطه مرگ مارکسیسم و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به وقوع پیوست و ایدئولوژی جدیدی به نام اسلام تولد یافت که توانست بر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر غلبه کند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: آنچه که باعث شد که جهان اسلام میدان سلطه شود و به تدریج از موقعیت تماشاگری به بازیگر فعال و راهبردار تبدیل شود این بود که عناصر اضلاع اصلی قدرت اسلام به عنوان قطب جدید معرفی شد و اضلاع جدید این هندسه ژئوپلوتیک، انرژی، امنیت و در راس همه آنها اسلام است.

 

سردار سلامی افزود: اینها عناصر اصلی این قدرت تازه متولد شده‌اند که اسلام از همه این اوامر آفرینش‌گر قدرت بسیاری است.

 

سردار سلامی با اشاره به اینکه یک پیام آسمانی که فراتر از مرزهای جغرافیایی آرمان‌های مسلمانان را به هم پیوند می‌دهد پیام‌های رهایی‌بخش ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: ژئوپلوتیک مفهومی نسبی است و این مفهوم نیازمند آن است که یک ایدئولوژیک برای احیای آن به وجود آید.

 

وی با بیان اینکه کشور مصر تا وقتی که بر مدار اسلام به عنوان لنگرگاه امنیتی محافظ امنیت آمریکا و رژیم صهیونیست عمل کرد از یک ژئوپلوتیک مرده و بی روح برخوردار بود و این نیاز به یک قوت ایدئولوژیک داشت، ادامه داد: اسلام ارزش‌های خفته و بالقوه ژئوپلوتیک جغرافیای به هم پیوسته‌ای را ایجاد کرده است در حال حاضر توپخانه‌های بعضی از کشورها می‌تواند رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند و امروز می‌توانیم همه نقاط مورد سلطه رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم.

 

وی افزود: این انبساط قدرت را چه چیزی به ما داده است و چرا آرمان‌ ما درست مانند آرمان یک فلسطینی است و چرا ما دوست داریم در مسیر آرمان فلسطینیان قرار بگیریم این به این دلیل است که فقط اسلام این آرمان، انگیزه، ایده و نیرو را می‌دهد و از این راه ظرفیت‌های لازم را برای انهدام رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند و دست‌هایش برای روز حادثه روی ماشه قرار بگیرد.

 

سردار سلامی با تاکید بر اینکه اسلام مبنایش قدرت مسلمان است و وحدت عنصر اصلی این ظرفیت است، یادآور شد: انقلاب ما به فضل الهی مدل موفقی از یک کشور اسلامی را تولید کرده و توانسته در همه میدان‌های نبرد با ماهیت‌های متنوع نه تنها از غلبه دشمنان خدا بر مسلمانان جلوگیری کند بلکه طعم تلخ شکست را در مسیر راهبردی به صورت باورپذیر به آن تحمیل کرده است.

 

وی تاکید کرد: ما یک جنگ جهانی 8 ساله را با مدیریت آمریکا و پشتوانه اتحادیه جماهیر شوروی و اقتصاد کشورهای مرتجع وابسته این جنگ نابرابر قرن بیست را باموفقیت به انتها رساندیم و این در نوع خود یک مدل است و ظرفیت استکبار برای پیروزی به اتمام رسیده است.

 

سردار سلامی ادامه داد: ما نبردهای اطلاعاتی، جنگ روانی، تهاجمات سیاسی، فرهنگی، تحریم اقتصادی و جنگ نظامی که هرکدامشان بزرگ‌ترین قدرت جهانی را از پا در می‌آورد، اداره کردیم و این حجت‌ الهی برای مسلمانان است که می‌توان در مدت 35 سال با همه قدرت‌های بزرگ جنگید و پیروز شد.

 

سردار سلامی به درگیری فلسطینیان در جنگ 22 روزه و 8 روزه اشاره کرد و افزود: ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تاریخ ذوب شد و دشمنان ما در این منطقه تحت تعقیب مسلمانان‌اند که در سطح تاکتیکی ممکن است تهاجماتی انجام دهند اما در سطح راهبردی آمریکایی‌ها در انفعالند و مسلمانان حادثه می‌سازند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی تاکید کرد: امروزه آمریکا قدرت عملیاتی‌اش علیه سوریه را از دست داده و ما امروز در معرض پیشرفت‌های علمی هستیم در حالی که آمریکایی‌ها مهندسان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند و ممکن است در موازنه قدرت مهیب نشان داده شوند اما موازنه استاتیک قدرت تعیین‌کننده نیست و در موازنه دینامیک این عوامل مجزای قدرت با تدابیر آمریکایی‌ها در هم آمیخته و شکست می‌خورد.

 

سردار سلامی تصریح کرد: مسلمانان در این موازنه در تراز پایین به سر می‌برند و وقتی به مرحله عمل برسد تجلی می‌کنند و در مسیر روند برای معطوف‌سازی قدرت استعمار در جهان اسلام تلاش می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: باید در این مسیر دوست و دشمن را از هم دیگر جابه جا نگیریم و انرژی خود را داخلی کنیم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بیداری اسلامی با رهبری خردورزانه مقام معظم رهبری ظرفیت‌های عظیم ملت ایران را شکوفا کند و با قدرت بی‌بدیل ایجاد شده نظام اسلامی بتواند بر توطئه‌های غرب به اذن خداوند فائق آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324381