سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
جدیدترین سلاح ارتش
شنبه 93/1/23 ساعت 11:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در نشست خبری:

«محرم»؛ جدیدترین سلاح ارتش / رزمایش پهپادی نزاجا برای اولین بار/ به دنبال افزایش برد موشک هایمان هستیم

امیر پوردستان گفت:روز 31 فروردین جدیدترین سلاح نزاجا با نام «محرم» رونمایی می شود که یک سلاح 6 لول با نواحت تیر بالا و کالیبر 50 خواهد بود، این سلاح همچنین در رژه 29 فروردین نیز حضور دارد.

«محرم»؛ جدیدترین سلاح ارتش / رزمایش پهپادی نزاجا برای اولین بار/ به دنبال افزایش برد موشک هایمان هستیمبه گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش برگزار شد، گفت: دشمن از ارتش بعنوان بازوی مسلح نظام می‌ترسد.

وی افزود: مراقبت از مرزهای غرب و جنوب غرب به عهده نزاجا است که توسط دو قرارگاه انجام می شود و بخش‌های وسیعی از مرزها توسط یگا‌نهای نزاجا مراقبت می‌شود که این یکی از ماموریت های عملیاتی نزاجاست و حاصل آن کشف هزاران قبضه سلاح و شیشه‌ مشروبات الکلی و دستگیری ده‌ها متردد غیر مجاز بوده است.

پوردستان در ادامه تصریح کرد: پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه یکی دیگر از ماموریت‌های نیروی زمینی ارتش است، نزاجا همچنین توسط 3 قرارگاه نزاجا حدود یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی کردند که در این راستا 180 شهید تقدیم کرده ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: استقرار سامانه‌های پدافند هوایی ارتفاع پست در کشور در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی از دیگر مامویت های عملیاتی نزاجاست.

وی با اشاره به آموزش‌های دائمی به نیروهای یگانها گفت: در سال گذشته هر 43 تیپ نزاجا به انجام تمرین‌های رزمی پرداختند.

پوردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن سال گذشته 5 رزمایش انجام دادیم از جمله رزمایش‌های بیت‌المقدس، الگوی توپخانه، میدانی، قمر‌بنی هاشم و رزمایش سایبری که در تهران برای اولین بار در نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: همچنین امسال نیز 4 رزمایش بزرگ دیگر را در دستور کار خواهیم داشت که برای اولین بار رزمایش پهپادی نیروی زمینی ارتش در علی‌آباد قم یا اصفهان برگزار می‌شود و رزمایش سایبری هم خواهیم داشت و 2 رزمایش نیز به صورت مشترک با سپاه پاسداران در جنوب غرب و جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

پوردستان با اشاره به رزمایش پهپادی امسال گفت: در این رزمایش از پهپادهای شناسایی، هدف و انتحاری و تمامی ظرفیت‌های پهپادی استفاده می‌کنیم تا هم نقاط ضعفمان را دریابیم و هم توان پهپادی نزاجا را نشان دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: تاکنون رزمایش مشترکی با کشورهای دیگر نداشته‌ایم اما این آمادگی را داریم تا در صورت درخواست و تصویب با کشورهای منطقه رزمایش مشترک برگزار کنیم البته اکنون نیز با برخی کشورهای دوست و مسلمان ارتباط آموزشی داریم.

پوردستان گفت: روز 31 فروردین جدیدترین سلاح نزاجا با نام «محرم» رونمایی می شود که یک سلاح 6 لول با نواحت تیر بالا و کالیبر 50 خواهد بود، این سلاح همچنین در رژه 29 فروردین نیز حضور دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص رژه 29 فروردین نیز اظهار داشت: رژه امسال با حضور رییس جمهور و 60 فروند بالگرد هوانیروز و دیگر تجهیزات ارتش بهمراه انجام رژه جنگنده‌های نیروی هوایی برگزار می‌شود که علاوه بر آن، رژه شناورهای ارتش در دریای عمان را نیز داریم.

امیر پوردستان همچنین با اشاره به موضوع گروگانگیری 5 مرزبان در ماههای اخیر گفت: اینکه یک گروه تروریستی با کمک دلارهای برخی کشورهای مرتجع منطقه ماه‌ها برنامه ریزی کند و جمعیت زیادی را آماده و 5 سرباز بی‌دفاع را اسیر یا جمعی را به شهادت برساند از نظر نظامی ارزشی ندارد.

وی تصریح کرد: ارتش و سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی تجربه زیادی دارند مانند مقابله موفق با گروهک منافقین که عملیاتهای پیچیده‌ای را انجام می‌دانند، حال که عمده عملیات‌های جیش‌العدل شفاف و قابل رصد است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: بعد از این ماجرا، ستاد کل نیروهای مسلح تمهیداتی پیش بینی کرد تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم و مسئولیت قسمتی از مرز را به سپاه دادند که پشتیبانی بالگردی از آنها نیز بر عهده نزاجاست.

پوردستان ادامه داد: ذره ای ناتوانی برای مقابله با گروه‌های تروریستی احساس نمی‌کنیم و این آمادگی را داریم که در صورت دستور مسئولین و ملاحظات سیاسی، گروهک تروریستی جیش العدل را در خانه شان دستگیر و به هلاکت برسانیم، این ظرفیت ها پیش بینی شده و آماده مقابله هستیم.

پوردستان افزود: پروژه مشترکی با نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه برای افزایش برد موشک هایمان و ارتقا دقت و برد موشک نازعات داریم.

وی با بیان اینکه به دنبال گرفتن مجوز از ستاد کل برای افزایش برد موشک هایمان هستیم، گفت: در همین راستا از ستاد کلی گروهی آمد و ظرفیت‌های موشکی نزاجا را بازدید کرد. موشکهای ویژه زمین به زمین هم در نظر گرفته شده که در صورت تصویب به بدنه ملحق می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با اشاره به بالگرد ملی گفت: این بالگرد در سازمان پنها در حال ساخت است و امیدواریم امسال در حوزه بالگردی رونمایی داشته باشم.

پوردستان با بیان اینکه فرماندهان نزاجا این اختیار را دارند تا در صورت بروز حوادث طبیعی اقدام به امدادرسانی کنند، گفت: در همین راستا منطقه‌ای را در شمال شرق تهران پیش بینی کرده‌ایم تا در صورت بروز حادثه و یا رزمایشی بتوانیم چادرهای امداد و بیمارستان صحرایی را مستقر کنیم.

مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 1322742