سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رشادت های ارتش
جمعه 93/1/29 ساعت 10:44 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رشادت های ارتش خمینی(ره) در دفاع مقدس
29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

رشادت های ارتش خمینی(ره) در دفاع مقدس

رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای میهنمان و تقدیم ده ها هزار شهید در جنگ هشت ساله علاوه بر افزودن برگ زرین دیگری بر دفتر پر افتخار جان فشانی ها ی فرزندان دلیر این مرز و بوم، توان دفاعی بالا و اقتدار کشورمان را به رخ جهانیان کشید.

به گزارش فرهنگ نیوز، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اگرچه 8 سال به طول انجامید و هزینه های بسیاری برای کشورمان داشت اما ترفند ناشیانه ی دشمنان انقلاب برای به زانو درآوردن ملتی بود که با برداشتن تاج پادشاهی از سر رژیم دیکتاتور پهلوی و انتخاب نظام جمهوری اسلامی خواستار استقرار حکومتی مردمی و برخواسته از بطن جامعه بودند زیرا سرویس های جاسوسی غرب و بیگانگان با تجزیه و تحلیل شرایط داخلی ایران به عنوان کشوری با حکومت تازه تاسیس که در صدد سامان بخشیدن به اوضاع داخلی و شرایط ویژه ی پس از وقوع انقلاب بود به ارائه ی تصویری بی ثبات و ناکارآمد از ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته و رژیم بعث عراق را برای حمله به ایران تحریک کردند . موضوعی که اگر نبود رشادت های هشت ساله ی نیروهای فداکار ارتش، شاید به همان مسیری می رفت که متجاوزان و دشمنان ایران اسلامی خواستار آن بودند.

البته در این میان نباید نقش خیانت کارانه ی مزدورانی همچون بنی صدر و کارشکنی های او را که منجر به ایجاد نا بسامانی هایی در فرماندهی ارتش شده بود از یاد ببریم . نقشه های شوم و خائنانه ای که هدفی جز تضعیف ارتش برای مقابله با تجاوز خارجی نداشت و موجب شد تا دشمنان با این شبهه که طی مدت کوتاهی توان اشغال خاک میهنمان را دارند برنامه های تجاوز کارانه ی خود را به مرحله ی اجرا بگذارند.

پس از تجاوز گستاخانه ی رژیم بعث عراق به خاک ایران بلافاصله نیرو های دلاور ارتش با دفاع جانانه از تمامیت ارضی کشور و مقاومت شجاعانه، موفق به دفع تجاوز و سرکوب متجاوزان شدند. هرچند وقایع جنگ تحمیلی و روند پیروزی های ارتش جمهوری اسلامی طی سال های دفاع مقدس با فراز و نشیب هایی همراه بود؛ اما استعداد وصف ناپذیر و وجود نیرو های کارآمدی که آمادگی انجام هرگونه ماموریتی را برای دفاع از مرزهای میهنمان داشتند سبب شد تا نیروی ارتش در پیشروی ها و پیروزی ها به یکی از موثرترین نیرو ها در جریان جنگ تحمیلی تبدیل شود.

به طوری که تنها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس طی 45 عملیات گسترده موفق به کسب پیروزی های ارزشمند و آزاد سازی بخش عمده ای از خاک اشغال شده ی جمهوری اسلامی ایران شده و ضربات سنگینی به ماشین جنگی عراق وارد کرد.

 در این میان نباید نقش ارزشمند نیروهای دریایی و هوایی ارتش را نیز نادیده گرفت. به طوری که با گسترش تمهیدات دشمن، یگان های شناور و تفنگ داران دریایی با استقرار در مناطق استراتژیک و حیاتی همچون جزایر لاوان؛ سیری؛ تنب،فارسی و ابوموسی در کنارسکو های نفتی نوروز، ابوذر، فروزان، نصر، سلمان و ... به صیانت از پایانه های نفتی وجزایر مذکور پرداخته و توان هرگونه مانوری را از دشمن صلب کردند.

حفاظت ویژه از جزیره ی خارک به عنوان یکی از حساس ترین مراکز صادرات نفت از ارزشمند ترین فعالیت های نیروی دریایی ارتش در طول جنگ بود؛ زیرا هرگونه وقفه در صادرات نفت از این پایانه در شرایط بحرانی آن دوران لطمه های جبران ناپذیری در اقتصاد کشور به دنبال داشت. 

 نیروی هوایی ارتش نیز به عنوان اولین هدف دشمن در طول جنگ  در کنار سایر نیرو های ارتش پرونده ی قابل قبول و موثری از خود به جا گذاشت. از جمله اقدامات مهم نیروی هوایی در طول جنگ می توان به انجام عملیات های نظامی جهت مهار نیروی دشمن با هدف جلوگیری از پیشروی عراق و انجام عملیات شناسایی هرروزه که منجر به ناتوانی عراق در مقابله با آن شده بود اشاره کرد.

به طوری که امام خمینی(ره) در باره ی نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس فرمودند: "شجاعت و رشادت های بی نظیر نیروی هوایی و هوانیروز و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاک دشمن و رویارویی با مدرن ترین امکانات هوایی استکبار و صدامیان و دفاع از حریم هوایی کشور نشانه ی تعهد، عشق و ایمان آنان به خدا، اسلام و میهن اسلامی است".

آن چه مسلم است رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای میهنمان و تقدیم ده ها هزار شهید در جنگ هشت ساله علاوه بر افزودن برگ زرین دیگری بر دفتر پر افتخار جان فشانی ها ی فرزندان دلیر این مرز و بوم، توان دفاعی بالا و اقتدار کشورمان را به رخ جهانیان کشید .

منبع: فرهنگ نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324768