سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
صدای خلبان امریکایی را داریم
شنبه 93/2/27 ساعت 4:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر اسماعیلی خبر داد:

صدای خلبان هواپیمای U2 آمریکایی را داریم/ رونمایی از رادارهای کشف هواپیماهای پنهان کار و استیلس

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دستاوردهای نوین در سامانه های جدید راداری موشکی و ارتباطی این قرارگاه گفت: سه هزار و 600 نقطه کشور تحت پوشش پدافند هوایی است.
3600 نقطه تحت پوشش پدافند هوایی / رونمایی از رادارهای کشف هواپیماهای پنهان کار و استیلسبه گزارش مشرق، امیر فرزاد اسماعیلی در اختتامیه پنجمین جشنواره حدیث قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با اشاره به توانمندی ها و دستاورد های پدافندی، سیر تحول و بالندگی پدافند هوایی در سال های اخیر را مثال زدنی دانست و گفت: ما در حوزه ساخت و طراحی سامانه های راداری ، موشکی، پهباد ها و سایر تجهیزات به دستاورد های قابل تأملی دست یافته ایم و فناوری ساخت آن به دست جوانان همین مرز و بوم صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: این باعث افتخار است که با وجود تمامی تحریم ها غیور مردان پدافند لحظه ای از تلاش و کوشش در دستیابی به فناوری های نوین  دنیا در حوزه پدافندی باز نایستاده اند و تا بدان جا رسیده اند که امروز کشور ایران اسلامی در زمره معدود کشورهایی قرار دارد که در حوزه فناوری های ساخت رادار حرفی برای گفتن دارند.

امیر اسماعیلی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء)ص) گفت: سامانه های راداری آرش، سامانه شبیه ساز موشک غفار و سامانه متحرک سازی پرتاب کننده موشک پوش و قادر ؛ سامانه های شبیه ساز موشک هاگ و اسکایگارد ؛ سامانه ارتفاع متوسط مرصاد با استفاده از موشک ساخت داخل که به دست توانمند متخصصین جوان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به بهره برداری عملیاتی رسیده است و رونمایی شد.

وی چینش سامانه‌ها برای مقابله با طیف وسیع تهدیدات؛ چینش رادارهای پدافندی بر اساس موج تهدیدات؛ رصد تهدیدات در آبهای دور دست با رادار کیهانی سپهر؛ استقرار بخش اعظم رادار کیهانی سپهر؛ ارتقاء «هاوک» برای کشف تهدیدات ارتفاع پایین با بُرد 2 برابر؛ نصب لانچر موشک صیاد روی S200؛ رادار بُرد بلند علیه اهداف ریزپرنده و ارتفاع پایین ثامن را از دیگر دستاوردهای مهم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء)ص) عنوان کرد و با اشاره به  اخطار به پهپادهای آمریکایی در آبهای آزاد؛ اخطار به پهپادهای RQ4 و MQ1؛ اخطار به پهپادهای آمریکایی در آبهای آزاد تصریح کرد:اسناد و صدای خلبان هواپیمای U2 آمریکایی را داریم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین با اشاره به هواپیمای جمع‌آوری اطلاعات U2، تاکید کرد: امروز خیلی از کشورها هستند که حتی قابلیت کشف اینگونه هواپیما را ندارند ولی ما اسناد و صدای خلبان این هواپیما را داریم که در همان نقطه که به آن اخطار می‌دهیم، بلافاصله تمکین می‌کند و بدون اینکه نفوذ کند، از مرزهای ما دور می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر دقت اخطارها تصریح کرد: این موارد در قوانین بین‌المللی هوانوردی رایج است، اگر اخطار ما در نقطه‌ای که حدس و گمان باشد، صورت بگیرد، آن خلبان می‌تواند بگوید من در این نقطه نیستم و شما اشتباه می‌کنید، اما خلبان هواپیمای U2 موضوع را تائید می‌کند و بلافاصله از آن نقطه دور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نزدیکی جنگنده‌های بیگانه به مرزهایمان را نمی‌دهیم، به رصد جنگنده‌های فرامنطقه‌ای اشاره کرد و گفت: هواپیماهای جنگنده‌ای که از روی ناوهایشان در آب‌های آزاد نزدیک به مرزهای ما پرواز می‌کنند، شاید قصد تقرب نداشته باشند ولی طبیعتا وقتی تعداد زیادی هواپیما در هوا در حال پرواز است، اگر ما هوشیار نباشیم، بالاخره آنها بدشان نمی‌آید در بحث هوانوردی وسعتشان را افزایش دهند. کاری که در خیلی از کشورها که به آن نفوذ کرده‌اند، انجام می‌دهند.

رونمایی از راداهای کشف هواپیماهای پنهان کار و استیلس

اسماعیلی افزود: خیلی از کشورها که با این قدرتهای فرامنطقه‌ای معاهده نظامی دارند هم امروز از این قضیه ناراحتند که چرا این پهپادها و یا هواپیماهای با سرنشین باید در کشورشان پرواز کنند، ولی این چیزها را در جمهوری اسلامی ایران نمی‌بینیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در پایان با اشاره به 10 شهریور ماه سالروز تشکیل تشکیل قرار گاه خاتم الانبیاء  گفت: برای مقابله با هواگردهای پنهان‌کار از سامانه و رادارهای شناسایی و کشف هواپیماهای پنهان کار و استیلس که با توجه به شرایط تحریم توسط این نیروهای جوان و متخصص ساخته شد رونمایی می شود.

منبع:مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 74
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324407