سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تامین امنیت
پنج شنبه 93/3/22 ساعت 1:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر دریادار سیاری در نشست خبری:

ماموریت ناو گروه سی‌ام تامین امنیت در "خلیج عدن"، "باب‌المندب" و "شمال اقیانوس هند" است/ رونمایی از زیردریایی "فاتح"

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ماموریت ناو سی‌ام تامین امنیت در خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند است و از خط استوا عبور کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "امیر دریادار حبیب الله سیاری"  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد، گفت: از سه روز گذشته میزبان هیئت بلندپایه‌ای از عمان بودیم که از دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر، مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل و فرماندهی آموزشی تخصصی رشت دیدار کردند و از توانمندی‌های دریایی کشورمان اطلاع پیدا کردند.
 
وی تصریح کرد: هیئت نظامی عمان پس از بازدیدها عنوان کرد که از توانمندی دریایی ایران متحیر شده‌ایم و فکر نمی‌کردیم که سطح آموزشی ایران آنقدر بالا باشد.
 
امیر سیاری اظهار داشت: در ملاقاتی که صبح امروز با این هیئت نظامی داشتم، کارگروه صلح و دوستی دو کشور را مرور کردیم و به دنبال توسعه کاری بین نیروی دریایی دو کشور هستیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سالانه رزمایش امداد و نجات در شرق تنگه هرمز برگزار می‌شود که امسال این امر در فروردین ماه بین ایران و عمان برگزار شد.
 
وی بیان داشت: ناوگروه ایران برای مبارزه با دزدان دریایی در "باب‌المندب" و "خلیج عدن" از "بندر مسقط" و "بندر صلاله" عمان بهره می‌بریم و نیروی دریایی عمان در بحث مبارزه با دزدان دریایی با نیروی دریایی کشورمان همکاری می‌کند.
 
امیر سیاری افزود: انتظار داریم که سطح تبادلات و روابط آموزشی بین دو کشور بالا برود؛ چرا که قطع به یقین در بحث رزمایش‌ها همدلی بیشتری ایجاد می‌کند و امیدواریم که سطح رزمایش بین دو کشور در بحث تجسس و نجات بیشتر شود.
 
وی اضافه کرد: ما سالانه از بندر صلاله دیدار می‌کنیم و 25 خرداد میزبان ناو نیروی دریایی عمان در بندرعباس هستیم که به مدت یک هفته از توانمندی‌های آموزشی، صنعتی، علمی و رزمی ایران دیدار می‌کنند.
 
فرمانده کل نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در حال حاضر ناوگروه سی‌ام در دریاست و به برقراری امنیت در باب‌المندب، خلیج عدن و دریای سرخ می‌پردازد.

*ماموریت ناو گروه سی‌ام تامین امنیت در "خلیج عدن"، "باب‌المندب" و "شمال اقیانوس هند" است
 
امیر سیاری ادامه داد: ناوگروه سی‌ام توانسته است سفر بلندمدتی داشته باشد، البته در گذشته توانسته‌ایم تا تنگه جبل‌الطارق دریانوردی کنیم و پس از آن به هند و سریلانکا رفته‌ایم که اکثر کسانی که این خبر را شنیدند، از حضور ایران در آبهای آزاد متحیر شده‌اند، البته در سفر قبلی وارد دریای چین و اقیانوس آرام شدیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ماموریت ناو سی‌ام تامین امنیت در خلیج عدن، باب‌المندب و شمال اقیانوس هند است و از خط استوا عبور کرد و برای اولین بار به اقیانوس هند جنوبی رفته و امروز در بندر دار‌السلام تانزانیا که سه الی چهار روز در آنجا می‌ماند.

وی ادامه داد: ناو سی‌ام نیروی دریایی با هدف ماموریت ارسال پیام صلح و دوستی و تحکیم روابط با کشورهای حاشیه اقیانوس هند اول اردیبهشت از بندرعباس حرکت کرده است.
 
فرمانده کل نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناو سی‌ام که هم اکنون در تانزانیاست، فرصتی را برای ارسال پیام صلح و دوستی ایجاد کرده و باید منتظر بمانیم که آیا ماموریت آنها ادامه پیدا می‌کند و یا به کشور مراجعه می‌کنند البته یکماه و یا چهل روز دیگر برگردند و اگر سفرشان ادامه پیدا کند به قسمت‌های دیگر جنوب آفریقا می‌‌روند.
 
سیاری افزود: طولانی‌ترین ماموریت ناوگروه‌های ما دریانوردی 16 الی 17 هزار مایلی بوده و رکورد دریانوردی از زمان حضور در آبهای آزاد از بندرعباس به مدت 5 ماه و نیم بوده که ناو بیست و نهم پس از آن در 8 اردیبهشت به کشور بازگشت.
 
فرمانده کل نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: چندی پیش ناوگروه صلح و دوستی در کراچی پهلو گرفت و پس از خروج رزمایشی یک روزه با میزبان انجام شد و اگر کشوری به ایران بیاید، همین اتفاق دوباره شکل می‌گیرد، البته در بمبئی هم این امر صورت گرفت و به احتمال زیاد ناو سی‌ام در تانزانیا در زمان خروج یک رزمایش یک روزه را برگزار کند.
 
فرمانده کل نیروی دریایی ارتش بیان داشت: دزدان دریایی در حال حاضر فعالیت گسترده‌ای دارند و در هفته گذشته در یک شب دوبار به کشتی ما حمله کردند که در نهایت آنها را دور کردیم. 20 تا 30 کشور در این منطقه در حال گشت برای تامین امنیت کشتی‌های خود هستند و اگر از ما درخواست کمک کنند، دریغ نمی‌کنیم.

*تاکنون 2400 فروند کشتی را اسکورت کرده‌ایم
 
سیاری اضافه کرد: تاکنون 2400 فروند کشتی را اسکورت کرده‌ایم و اگر ما نبودیم اکثر این کشتی‌ها مورد حمله قرار می‌گرفتند و باید برای تامین امنیت دست به سوی دیگران دراز می‌کردیم که اینجا توانمندی ایران معلوم می‌شود.
 
وی تصریح کرد: 90 درصد صادرات و واردات کشورهایی که راه دریایی دارند از مسیر دریا انجام می‌شود و اگر امنیت برقرار نمی‌شد ضرر زیادی می‌کنیم.
 
فرمانده کل نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بحث ناوشکن دماوند را دنبال می‌کنیم و با پشتیبانی صنایع دفاع می‌خواهیم که زیردریایی فاتح را رونمایی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 1324580