سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
ایران کشور برتر علوم دریایی
شنبه 93/3/24 ساعت 2:6 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ایران کشور برتر علوم دریایی منطقه

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت: ایران پتانسیل بالایی از لحاظ علمی برای تولیدات صنایع دریایی دارد.
به گزارش مشرق،  محمد سعید سیف گفت: ایران از لحاظ رتبه علمی در حوزه دریایی نسبت به کشورهای ترکیه، امارات و مناطق دیگر رتبه اول را دارد که با این وجود می توانیم از پتانسیل علمی خود در جهت اشتغال و تبدیل علم به صنعت در حوزه صنایع دریایی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: شیلات، حمل و نقل دریایی، امور نظامی و دفاعی مرتبط با دریا از حوزه های مختلف دریایی موجود در کشور هستند که باید هر یک از این علوم را به صورت جداگانه توسعه بدهیم تا به پیشرفت هایی در این خصوص برسیم.

وی با بیان اینکه پنج هزار کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد، گفت: اگر نتوانیم از فناوری ها در سواحل کشور استفاده کنیم، بومی سازی و اشتغال در حوزه صنایع دریایی ایجاد نخواهد شد.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی عنوان کرد: از مهم ترین دستاوردها در حوزه دریایی، پارس جنوبی است که تکمیل و توسعه این دستاورد توسط صنعت گران ایرانی از لوله گذاری، ساخت و طراحی سکوها، بهره برداری و در نهایت تعمیرات توسط کشور خودمان صورت می گیرد ولی هنوز در حوزه ساخت شناورهای بزرگ به بومی سازی نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه هنوز ایران در حوزه ساخت شناور های بزرگ ضعیف است، اظهار داشت: با وجود دستاوردهای زیاد در حوزه فراساحل و ساخت شناور و انجام 90 درصد تولیدات و فعالیت های دریایی در حوزه نفت و گاز توسط کشور خودمان، امکاناتی توسط ارگان های مربوطه برای ساخت شناور های بزرگ فراهم شده ولی هنوز توسعه پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه برای تبدیل علم به صنعت در حوزه دریایی باید حمایت مالی شویم، گفت:حمایت های مالی، بانکی، رفع معضلات در زمینه حقوقی و درنهایت پشتیبانی دولت منجر به تولیدات صنایع دریایی در کشور خواهد شد.

سیف افزود: هنوز ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در سه ماه کاری خود نتوانسته با شرکت های دانش بنیان، در این حوزه ارتباطی برقرار کند.

منبع:مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324360