سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
توپخانه نقطه زن
چهارشنبه 93/3/28 ساعت 11:1 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

توپخانه سپاه نقطه زن شد

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ایجاد توان نقطه‌زنی در توپخانه این نیرو اظهار داشت: رزم زمینی در همه صحنه‌های نبرد یک مؤلفه تعیین‌کننده است.

به گزارش مشرق، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش مهمات برتر این نیرو با اشاره به اینکه بیشترین سهم در تحقیقات در نزسا را شهید شوشتری بر عهده داشت، گفت: اینکه امروز انقلاب اسلامی ما در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود به دلیل پایبندی ملت ما بر اصول انقلاب اسلامی است و تا زمانی که ما در این اصول باشیم این تهدیدات نیز وجود دارد.

پاکپور با تأکید بر اینکه ما قطعا هیچ‌گاه از اصول انقلاب دست بر نخواهیم داشت، گفت: ‌به همین خاطر ما باید خود را برای مقابله با همه تهدید‌ها آماده کنیم و هر چند ممکن است هیچ کدام از این تهدیدها هیچ گاه عملی نشود اما اگر ما آمادگی نداشته باشیم دشمن طمع خواهد کرد و ممکن است در برآورد خود به اشتباه بیفتد.

وی این آمادگی را موجب ایجاد بازدارندگی دانست و افزود: ما از طریق انجام رزمایش‌ها قدرت دفاعی خود را به دشمن نشان می‌دهیم تا این توان بازدارندگی شکل بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به درگیری‌های گذشته این نیرو در مناطق شمالغرب و جنوب شرق و در مواجهه با گروهک‌های ضد انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های مد نظر ما در این درگیری‌ها همین مسئله مهمات بود چرا که اگر نیروی باتقوا، شهادت‌طلب و جهادی ما که پایه و اساس یگان رزم محسوب می‌شود دارای ابزار متناسب با صحنه رزم باشد می‌تواند به موفقیت‌های به مراتب بیشتر دست پیدا کند.

وی به مؤلفه دقت و هوشمندسازی مهمات به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در محصولات رزم زمینی اشاره کرد و گفت: الان استراتژی‌ها بر مبنای هر بمب یا هر موشک برای یک هدف است و امروز ما شاهدیم که توپ‌های ما با استفاده از گلوله‌های کراس نوپل که با لیزر هدایت می‌شوند نقطه‌زن شده‌اند و ما به سمت همین دکترین هر گلوله، بمب یا موشک برای یک هدف حرکت می‌کنیم چرا که دستیابی به این توان می‌تواند علاوه بر بالا بردن روحیه نیروهای خودی موجب شکست در اراده دشمن نیز شود.

پاکپور با تأکید بر اینکه رزم زمینی تعیین کننده همه صحنه‌های رزم است، اظهار داشت: قدرت تخریب دیگر مؤلفه مهم و مدنظر ما در رزم زمینی است چرا که امروز موادی ساخته شده‌‌اند که تخریب یک پوند آنها برابر با چند پوند TNT است و این موضوع نیز می‌تواند در عملیات‌ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی درگیری‌ها و جنگ‌ها در کشورهای اطراف جهان اشاره کرد و افزود: ممکن است سرریز این درگیری‌ها به سمت ما باشد بنابراین ما باید خود را کاملا آماده نگه داریم و این آمادگی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

پاکپور پرهیز از موازی‌کاری و همچنین لزوم ایجاد یک مرکز واحد برای تجمیع توانمندی‌‌ها در حوزه دفاعی را لازمه پیشرفت کار در این زمینه دانست و افزود: این امر یعنی تجمیع تمام توانمندی‌ها باعث می‌شود تا همه مؤسسات، سازمان‌ها و نهادها در کنار یکدیگر و با استفاده از تجربیات هم کارها را پیش ببرند.

وی همچنین به اهمیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در مأموریت‌های مختلف نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: امروزه در همه دنیا بیشترین حجم شناسایی‌ها عمدتا توسط همین هواپیماهای بدون سرنشین صورت می‌گیرد و ما نیز هر چند این موضوع را کاملا مدنظر داریم اما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم تا بتوانیم نیازهای خود را به بهترین شکل برآورده کنیم.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 96
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322883