سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
طراحی پهپاد
سه شنبه 93/4/24 ساعت 2:41 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پایان طراحی پهپاد در دانشگاه شیراز

رییس مرکز حمایت از ایده های برتر دانشگاه شیراز گفت: طرح ساخت هواپیمای بدون سرنشین، ربات پرنده عمود پرواز، دستگاه تولید نانو ذرات اکسیدی و دستگاه رنگ آمیزی خودکار اسلایدهای پاتولوژی دراین مرکز تکمیل شده است.
به گزارش مشرق، مریم دهقانی با اشاره به تحقیقات درباره نیازهای صنعت کشور، از برنامه دانشگاه شیراز برای پاسخگویی به این نیازها سخن گفت و افزود: طرح هایی مانند دستگاه پرس لوله، کارت داده گیری و ربات حضور از راه دور دراین دانشگاه پیگیری می شود.

رییس مرکز حمایت از ایده های برتر دانشگاه شیراز گفت: ربات جراح لاپاراسکوپی، سامانه اتوماتیک تصویربرداری میکروسکوپی و آنالیز کاریوتایپ، ساخت دستگاه اندازه گیری پتانسیل زتا و بکارگیری فناوری نانو برای مقابله با رسوب آسفالتین در مخازن نفتی نیز دراین مرکز در دست اجراست.

دهقانی بیان کرد: مرکز حمایت از ایده های برتر، مسوولیت مدیریت، هدایت و حمایت از طرح های فناورانه دانشجویی را برعهده دارد.

عضوهیات علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتردانشگاه شیراز افزود:گسترش هرچه بیشتر فعالیت های علمی پژوهشی دانشجویی بویژه به صورت گروهی و حمایت از ایده های نوین دانشجویی از جمله ماموریت های مرکز حمایت ازایده های برتر دانشگاه شیراز است.

وی ، ایجاد این مرکز را درتقویت انگیزه و روحیه نشاط بین دانشجویان وتقویت اعتماد به نفس آنها موثر دانست و گفت: برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی، ایجاد ارتباط با مراکزتحقیقاتی و صنعتی و شناخت نیازهای صنعت را در دستور کار داریم.

مجید ارشاد لنگرودی رییس دانشگاه شیراز روزهای اخیر در بازدید از مرکز حمایت از ایده های برتر دانشگاه شیراز گفته بود: بر اساس سیاست های دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دانشگاه به صورت همه جانبه از تبدیل ایده به فناوری حمایت می کند.

منبع:مشرق نیوز




 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 103
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322890