سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عبور برای اولین بار از خط استوا
جمعه 91/12/25 ساعت 7:51 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری خبر داد
عبور ناوگروه ارتش از خط استوا برای اولین بار/حضور در اقیانوس اطلس در سال جدید

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:حضور در اقیانوس اطلس جزء برنامه های نیروی دریایی در سال جدید است.

خبرگزاری فارس: عبور ناوگروه ارتش از خط استوا برای اولین بار/حضور در اقیانوس اطلس در سال جدید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی در آیین پایان سال که در ستاد این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه ناوگروه بیست و چهارم این نیرو برای نخستین بار توانست پس از حضور در اقیانوس آرام با عبور از خط استوا برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات نیروی دریایی ثبت کند، اظهار داشت:انشاء الله در سال 92 هم در اقیانوس اطلس  حضور خواهیم یافت.

وی افزود: حضور نیروی دریایی در اقیانوس آرام و بویژه در دریای چین جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی است و ما قبل از انقلاب هم در این منطقه حضور نداشته ایم که در تاریخ نیروی دریایی یک گام بزرگ در مسیر تحقق تدابیر و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در آبهای آزاد محسوب می‌شود.

دریادار سیاری ضمن مرور اقدامات شایسته نیروی دریایی در سال 91 خاطر نشان کرد: نیروی دریایی در زمینه اجرای طرح ولایت، ساخت و ساز، نوسازی ناوها و زیر دریایی ها و دادن عمر انقلابی به تجهیزات، پیشرفتهای بسیار چشمگیر و حایز اهمیتی داشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه اذعان داشت: ناوگروه های این نیرو بدون هیچ وقفه ای ماموریت های مربوط به اسکورت کشتی ها و تامین خطوط مواصلاتی را بطور مستمر و با توانمندی کامل انجام داده و کمافی‌السابق کشتی های تجاری  را در امنیت کامل  از منطقه خطر عبور می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی و ارتقاء توان رزمی نیروی دریایی تصریح کرد: همه و همه باید دست به دست هم دهیم تا توان رزمی کنونی را حفظ کنیم و سال به سال آن را بیفزاییم آنگونه که فلسفه وجودی ما داشتن توان رزمی بزای دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری با اشاره به سفر اخیر هیئت نظامی نیروی دریایی ارتش به کشور عمان دستاوردهای این سفر را موثر و موفقیت آمیز عنوان کرد و گفت: امیدواریم که انشالله در سال 92 هم رزمایش امداد و نجات و هم رزمایش تاکتیکی را بصورت مشترک با کشور عمان داشته باشیم.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی با تبریک پیشاپیش سال جدید به بیان اصول ویژه برای تبدیل هر روز به عید پرداخت و گفت: بهار انسان نشان بازگشت به نقطه عطف او یعنی فطرت پاکش است. هرگاه انسان به فطرت و به خدا برگردد و به یاد خدا باشد آن روز عید است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عقیدتی سیاسی در مرحله اول ماموریتش بیان حرف خداوند یعنی تبلیغ دین و در مرحله بعد تبلیغ ارتش و معرفی چهره معنوی ارتش به مردم است، اظهار داشت: بحمدالله عقیدتی سیاسی نیروی دریایی این کار را انجام داده است تا جاییکه در نظر سنجی های بعمل آمده ارتش به عنوان محبوبترین چهره نیروهای مسلح در بین جامعه مطرح شده است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی در ادامه افزود: مردم بایستی بدانند که ارتشیان متدینند، پشتوانه های بسیار محکم و دژهای شکست ناپذیری هستند. البته امروز به لطف خداوند نیروی دریایی با مدیریت و فرماندهی بسیار خوب این چنین است و تکلیف ما این است که چهره خدوم و مقتدر ارتش و این نیروی راهبردی را منعکس کنیم.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

شلیک راکتهای نازعات 10 و فجر 5
پنج شنبه 91/12/24 ساعت 10:30 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رزمایش موشکی نزاجا آغاز شد
شلیک راکتهای نازعات10 و فجر5 در رزمایش موشکی ارتش

خبرگزاری فارس: رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش در مناطق مرکزی کشور آغاز شد.

خبرگزاری فارس: شلیک راکتهای نازعات10 و فجر5 در رزمایش موشکی ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش با رمز یاعلی بن موسی الرضا(ع) و با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو و جمعی از مسئولان و فرماندهان نیروی زمینی ارتش در نواحی مرکزی کشور آغاز شد که در آن، یگان های موشکی و راکت انداز نیروی زمینی ارتش در سطح گسترده‌ای به انجام تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی می پردازدند.

در این رزمایش راکتهای نازعات 10 و فجر5 با موفقیت شلیک شدند.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: موشکرزمایش

هوشمندی ایران
پنج شنبه 91/12/24 ساعت 10:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل:
ایران هوشمندانه با فشارها برخورد می‌کند/نظام ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب هسته‌ای نگرفته

خبرگزاری فارس: رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل می‌گوید ایرانی‌ها به طرزی هوشمندانه با فشارهای داخلی و خارجی برخورد می‌کنند و تحریم‌ها نتوانسته در سیاست‌های هسته‌ای آن‌ها تغییری ایجاد کند.

خبرگزاری فارس: ایران هوشمندانه با فشارها برخورد می‌کند/نظام ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب هسته‌ای نگرفته

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، ژنرال «عاویو کوچاوی» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل می‌گوید ایرانی‌ها بر این عقیده‌اند که احتمال حمله اسرائیل بسیار اندک است.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که علیه ایران وضع شده، گفت: این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تأثیر گذاشته و در حال اثرگذاری بر تصمیم‌گیری‌‌های ایران است، با این وجود «هنوز نتوانسته موجب تغییر سیاست‌های آن‌ها شود».

کوچاوی که در نشستی در «هرتزیلیا» صحبت می‌کرد، افزود: ما عقیده داریم که ایران به گسترش برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و هوشمندانه با فشارهای داخلی و خارجی برخورد می‌کند. نظام ایران بر این باور است که احتمال حمله نظامی اندک است.

وی همچنین مدعی شد که ایران می‌خواهد به توان ساخت بمب اتم دست یابد، تا در صورت نیاز به سرعت به سمت ساخت آن پیش رود. وی البته متذکر شد که برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌دهد که ایران هنوز تصمیم به ساخت بمب اتم نگرفته است.

رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل همچنین گفت که ایران در مذاکرات با گروه 1+5 قصد ندارد امتیازات بزرگی به طرف مقابل بدهد.

کوچاوی با اشاره به درگیری‌ها در سوریه مدعی شد که ایران و حزب‌الله خود را برای دوران بعد از «بشار اسد» آماده می‌کنند. وی افزود که برای اولین بار مرزهای اسرائیل در چهار در معرض تهدید قرار گرفته است: حزب‌الله لبنان، سوریه، غزه و صحرای سینا.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تولید و شکار پهپاد در سال 91
چهارشنبه 91/12/23 ساعت 3:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش فارس از تولید و شکار پهپادها در سال 91
از «شاهد» 2هزار کیلومتری ایران تا شکار پهپادهای ریز و درشت آمریکایی

خبرگزاری فارس: تولید پهپاد تهاجمی دوربرد و شکار عقاب جستجوگر آمریکایی، بخشی از توانمندی‌های نیروهای مسلح کشورمان در سال جاری بود.

خبرگزاری فارس: از «شاهد» 2هزار کیلومتری ایران تا شکار پهپادهای ریز و درشت آمریکایی

به گزارش گروه امنیتی دفاعی فارس، سال 91 سال پر خبری در حوزه پهپادهای نیروهای مسلح هم از نظر تولید پهپادهای جدید بومی و هم از نظر شکار پهپادهای بیگانه بود. در همین راستا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، خبرگزاری فارس گزارشی از اقدامات و اتفاقات رخ داده در این حوزه منتشر می‌کند که در ادامه می‌خوانید.

* شاهد 129؛ جدیدترین پهپاد تهاجمی و دوربرد سپاه

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مهرماه سال جاری با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی، از عملیاتی شدن جدیدترین پهپاد دوربرد و تهاجمی سپاه با نام شاهد 129 خبر داد و گفت: این هواپیما می‌تواند بسیاری از نیازهای ما را با کمترین هزینه برآورده کند.

این هواپیما علاوه بر اینکه از قابلیت نصب بمب و موشک برخوردار است، می‌تواند در فاصله 1700 تا 2هزارکیلومتری پایگاه خود به انجام مأموریت بپردازد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: عرصه پهپادی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان گفت ما در طول سال‌های پس از انقلاب به صورت کامل در آن تحریم بودیم.

بنابراین گزارش این هواپیمای راهبردی قابلیت مداومت پردازی 24 ساعته، قادر به اجرای ماموریت‌های مراقبت، شناسایی و انحراف اهداف با بمب و موشک است.

با بکارگیری این هواپیما، جمهوری اسلامی ایران با کمترین هزینه، اشراف اطلاعاتی خود بر مناطق مرزی، کویر مرکزی، خلیج فارس و دریای عمان را گسترش داده و امنیت تروریست‌ها و قاچاقچیان را با تهدید جدی مواجه می‌سازد.

این پرنده به گونه‌ای طراحی شده است که انواع تجهیزات بر روی آن قابل نصب بوده و در کنترل ترافیک جاده‌ای، مراقبت جنگلها و منابع طبیعی نیز می‌تواند مورد استفاده مؤثر قرار گیرد.

بنابر این گزارش، این هواپیمای راهبردی از محصولات جدید، در شرایط تهدید و تحریم دشمنان علیه ملت ایران به شمار می‌رود.

با نصب موشک‌های «سدید» که طراحی خود سپاه است بر روی این پهپاد این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند اهداف را در دوردست مورد اصابت قرار دهد.

* شلیک به شکارچی

آبان 91 هنوز به اواسط خود نرسیده بود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.

همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند البته سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است.

دولت اوباما این حادثه را که چند روز پیش از انتخابات آمریکا روی داده فاش نکرده است اگر چه سه مقام برجسته آمریکایی بروز این حادثه را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد این مقامات آمریکایی به دلیل حساسیت موضوع خواستند تا نامشان فاش نشود.

بر اساس خبر سی‌ان‌ان، فیلمی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گرفته، نشان می‌دهد دو جنگنده سوخوی ایران در حال نزدیک شدن به این هواپیما بوده و به سوی آن شلیک کردند.

سی‌ان‌ان ادامه داد: خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا به این اقدام ایران اعتراض کرده اما هیچگونه پاسخی از ایران دریافت نکرده است.

سرلشکر جعفری: به وظیفه خود عمل کردیم

اندکی بعد، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم به اظهار نظر در این رابطه پرداخت و ضمن تایید آن، گفت: یکی از پهپادهای دشمن به صورت اشتباه و یا عمدی وارد منطقه خلیج فارس و منطقه FIR که منطقه ممنوعه پروازی بود شد و سیستم‌های پدافند جمهوری اسلامی و جنگنده‌های سپاه که وظیفه مقابله را داشتند، به وظیفه خود عمل کردند.

جعفری ادامه داد: اگر باز هم این اتفاق بیافتد چنین حرکتی از طرف ایران انجام می‌شود.

سردار حاجی زاده: قبلا هم اخطار داده بودیم

سردار امیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در همان مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم به خبرنگاران گفت: هواپیمای جاسوسی آمریکا وارد سواحل جنوبی استان بوشهر و فضای ایران شده بود که با عکس العمل به موقع جنگنده‌های سپاه مواجه شد.

وی با بیان اینکه این هواپیما از مدل MQ1 است، گفت: طبق گزارش آمریکایی‌ها این هواپیما وظیفه جمع آوری اطلاعات و همان جاسوسی را دارد.

وی تاکید کرد: این هواپیما مشغول پرسه زدن در اطراف جزیره خارک بود و ما فکر می‌کنیم علاوه بر اهداف نظامی در حال جمع آوری اطلاعات جزیره خارک و تردد نفت کش‌ها بوده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: قبلا هم این هواپیماها وارد منطقه FIRشده بودند و به آنها اخطار داده بودیم که این بار اخطار شدید‌تری دادیم.

وی ادامه داد: ما از منافع ملی خود کوتاه نمی‌آییم که اگر دشمن از خطوط قرمزمان عبور کند و این قضیه تکرار شود شدیدتر برخورد می‌کنیم.

حاجی‌زاده با تائید شلیک به این پهپاد گفت: ما شلیک هم کردیم که اخطار بود و اگر آنها توجه نکنند ممکن است اقدامات و پاسخ شدیدتری ببینند.

وی در پایان در خصوص همزمانی انتخابات آمریکا و مقابله با پهپاد آمریکایی‌گفت: اگر لاشه آن در اختیار ما بود آن را رسانه‌ای می‌کردیم اما ما به وظیفه خود عمل کردیم و کاری که انجام دهیم شجاعت اعلام آن را نیز داریم.

سردار وحیدی: اقدام سپاه هوشمندانه بود

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع نیز در واکنش به انتشار خبر شلیک جنگنده‌های سپاه به پهپاد آمریکایی در خلیج فارس گفت: هفته گذشته یک فروند هواپیمای ناشناس به فضای فوقانی دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس وارد شد که با اقدام به هنگام هوشمندانه و قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مجبور به فرار گردید.

وی افزود: این تجربه و نیز سوابق قبلی حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری لازم، همه تحرکات را به طور دقیق رصد کرده و با اقتدار موثر، اقدام‌هایی قاطع، لازم و به موقع را معمول خواهد کرد.

سردار وحیدی تاکید کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت‌های ذی‌ربط از جمله مراجع ذی صلاح بین المللی موضوع را در دست پیگیری دارد.

* آنجا که عقاب پر بریزد

اواسط آذرماه و در اولین سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 وقتی همه منتظر شنیدن اخبار جدید از وضعیت این پرنده پیشرفته جاسوسی بودند، خبر دیگری مبنی بر شکار یکی دیگر از پهپادهای شناسایی آمریکا توسط سپاه این بار در خلیج فارس، در صدر اخبار دنیا نشست.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

این بار پهپاد جاسوسی Scan Eagle (عقاب تیزبین ) بود که به دام نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس افتاد.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.

خط تولید پهپاد اسکن ایگل در ایران

چندی پیش نیز تصاویری از تولید انبوه این پهپاد در ایران منتشر شد که توانایی متخصصان کشورمان را در مهندسی معکوس نیز به اثبات رساند.

* سپاه چگونه پهپادهای آمریکایی را شکار می کند؟

بعد از انتشار اخبار مربوط به شکار این پهپاد، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی به روش مورد استفاده نیروی دریایی سپاه برای شکار Scan Eagle در منطقه خلیج فارس پرداخت.

این روزنامه در گزارشی می‌نویسد ایران احتمالااین پهپاد آمریکایی را با استفاده از روشی موسوم به «فریبکاری» به دام انداخته است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از آقای پترسون ـ که به نوشته کریستین ساینس مانیتور فردی است که موفقیت ایران در شکار پهپاد  RQ170 را در سال گذشته منتشر کرد ـ می‌نویسد اگر ادعای ایران برای شکار این پهپاد صحیح باشد این کشور با استفاده از روشی که بار قبل از آن استفاده کرده موفق به انجام این کار شده است.

آقای پترسون می‌گوید فنون الکتریکی مورد استفاده ایران برای شکار این پهپاد، به نام «فریبکاری» شناخته می‌شود که در آن متخصصان ایرانی مختصات GPS مربوط به پهپادها را به گونه‌ای بازآرایی کرده و سپس آنها را وادار می‌کنند در ایران فرود آیند که پهپاد  مذکور به اشتباه تصور می‌کند پیامهای مذکور از پایگاه اصلی‌شان به آنها ارسال می‌شود.

* دیده بان آمریکایی همه چیز را لو داد/ناگفته‌هایی از شکار RQ170

بهمن‌ماه، آخرین روزهای خود را پشت سر می گذاشت که RQ170 بار دیگر خبرساز شد.

ماجرا این قرار بود که سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مستندی تلویزیونی به نام «شکار طبس»، با اشاره به در اختیار گرفتن هواپیمای جاسوسی RQ170  آمریکا (معروف به دیده بان) توسط سپاه در سال گذشته به بیان ناگفته‌هایی در خصوص نحوه شکار پهپاد پیشرفته آمریکایی و حواشی آن پرداخت و گفت: در آن زمان عده‌ای اعتقاد داشتند که به هر حال آمریکایی‌ها هلی‌برن می‌کنند و نیرو و کوماندو پیاده می‌کنند و آن را منهدم خواهند کرد.

وی افزود: عده‌ای هم معتقد بودند آمریکایی‌ها حمله هوایی صورت می‌دهند و این هواپیما را با بمباران از بین ببرند ولی جمع‌بندی ما این بود که آنها هلی‌برن نمی‌کنند و نیروهایشان را به دام ما نمی‌فرستند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: چون اگر این نیروها با تمهیداتی که فکر شده بود می‌آمدند و گرفتار می‌شدند مشکل آمریکایی‌ها بزرگتر از مشکل اول می‌شد. لذا احتمال اینکه بیایند و بمباران کنند را رد نمی‌کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: البته در حدود 10 الی 15 درصد احتمال بود این اتفاق بیفتد به همین دلیل به همه پایگاه‌های موشکی و یگان‌ها آماده باش داده بودیم که اگر آنها حرکتی کردند ما بلافاصله پایگاه‌های آنها را موشک‌باران کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به رمزگشایی اطلاعات هواپیمای جاسوسی RQ170 گفت: پس از رمزگشایی حافظه‌های این هواپیما متوجه شدیم این هواپیما در کشورهای اطراف ایران پروازهای زیاد داشته و خیلی از درگیری‌های پاکستان را هدایت کرده است.

حاجی‌زاده همچنین به تشریح  نحوه به دام انداختن و رمزگشایی پهپاد آمریکایی می‌پرداخت، ادامه داد:‌ه ر روز که جلوتر می‌رفتیم متوجه می‌شدیم آمریکایی‌ها چه چیز بزرگی را از دست داده‌اند. فناوری‌های موجود در این هواپیماها خیلی به هواپیماهای پیشرفته مانند B2 که کاملا رادار گریز و بمب‌افکن هستند و همچنین جنگنده F35 شباهت دارد.

وی با اشاره به محل نگهداری این هواپیما در افغانستان اظهار داشت: RQ170 در پایگاهی در حدود 420 کیلومتری مرزهای شرقی ما و در داخل افغانستان بود که البته هواپیماهای دیگری از جمله هواپیماهای سری MQ که هم در کار شناسایی و مراقبت استفاده می‌شوند، در آنجا سازماندهی شده‌اند. عمده بمباران‌هایی که آمریکایی‌ها علیه افغانی‌ها و پاکستانی‌ها انجام می‌دهند توسط هواپیماهایی است که از این پایگاه بلند می‌شوند.

در این مستند همچنین برای اولین بار نشان داده شد که پاسداران انقلاب اسلامی از چه روش هایی برای انتقال پهپاد RQ170 استفاده کرده اند.

انتشار تصاویر رمزگشایی شده از حافظه RQ170 شامل فیلمبرداری از پایگاههای نظامی آمریکا در افغانستان، از جمله نکات مهم این مستند بود که نشان می داد حافظه اطلاعاتی این پرنده پیشرفته جاسوسی آمریکا به طور کامل توسط متخصصان دفاعی کشورمان رمزگشایی شده است.

* «حازم»؛ پهپادی با قابلیت حمل محموله‌های انفجاری

مهرماه سال جاری نیز امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از بکارگیری جدیدترین پهپاد پدافندی این قرارگاه با نام «حازم» در ماموریت‌های متناسب پدافند هوایی خبر داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اعلام کرد: پهپاد «حازم» در 3 مدل برد کوتاه، متوسط و بلند به صورت یک لایه پنهانی برای قرارگاه پدافند هوایی توسط مجموعه قرب قرارگاه و متخصصین پدافند هوایی، طراحی شد.

از این پهپاد هم در بحث هدف، هم شناسایی و اگر نیاز باشد به عنوان محمول هوایی استفاده می‌شود.

این به معنی آن است که «حازم» هم می‌تواند به عنوان هدف برای سامانه‌های توپخانه‌ای و موشکی خودی قرار بگیرد و هم می‌توانند در ماموریت‌های شناسایی از آن بهره ببرند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص نحوه انجام ماموریت این پهپاد نیز اظهار داشت: معمولا ما روی پهپاد «حازم» موشک نصب نمی‌کنیم، اما اگر نیاز باشد محموله‌های انفجاری بر روی آن نصب خواهیم کرد.

«حازم» به معنای استفاده از خواب و غفلت دشمن برای حمله به آنها است.

* شکار سومین عضو خانواده پهپادهای RQ

در جریان برگزاری رزمایش ولایت دریایی 91 نیروی دریایی ارتش بود که معاون هماهنگ‌کننده این نیرو از شکار دو فروند پهپاد بیگانه توسط پدافند هوایی ارتش خبر داد.

این پهپادها از خانواده RQ و سری 11 بود که یکی در شهریور سال 90 و دیگری در آبانماه  امسال شکار شده بود.

رستگاری تاکید کرد:‌ این پهپادها توسط پدافند ارتش مورد اصابت و سرنگون شده است و در حال حاضر در مرکز تحقیقات ارتش در حال بررسی است.

بسیاری از اطلاعات این پهپادها توسط مرکز جهاد و تحقیقات ارتش تخلیه شده است.

RQ-11 حدود 1.9 کیلوگرم وزن دارد و قادر است 60 تا 90 دقیقه پرواز مداوم داشته باشد. شعاع پرواز این پهپاد هم تا حدود 10 کیلومتر است.

این پهپاد که از طریق پرتاب دستی پرواز خود را آغاز می کند، به کمک سامانه خلبان خودکاری خود، و با زاویه 45 درجه در مسیر تعیین شده، فرود می‌آید. RQ-11 قادر به جمع‌آوری اطلاعات، هدف‌یابی، اکتشاف، و پایش در روز و شب است.

RQ-11 از جمله پهپادهای شناسایی بسیار پرکاربرد آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان است و سومین عضو از خانواده پهپادهای شناسایی RQ است که به دام افتادنش توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام شده و باید صبر کرد تا شاید در آینده اخبار دیگری از این نبرد اطلاعاتی منتشر شد.

منبع: فارس نیوز




ابراز خشم پرز از قدرت موشکی ایران
سه شنبه 91/12/22 ساعت 10:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در سخنرانی در پارلمان اروپا
شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در سخنرانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ خشم و هراس خود را از پیشرفت موشکی ایران ابراز داشت.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از تایمز اسرائیل، شیمون پرز در این سخنرانی گفت: "من معتقدم علاوه بر کنترل برنامه هسته ای ایران، ، نیاز است قدرت موشکی این کشور نیز کنترل شود."

وی مدعی شد که ایران چرا موشک هایی با قابلیت های بالا می سازد؟ 
 
پرز در عین حال بار دیگر دست به دامن هم پیمان خود، آمریکا شد و از این کشور خواست تا رویکردی مشابه اسرائیل در مورد ایران پیش گیرد.

بر اساس این گزارش، پرز پس از سخنرانی با "مارتین شولز" رئیس آلمانی پارلمان اروپایی دیداری خصوصی خواهد داشت، سپس در مورد سیاست خارجی سخنرانی خواهد کرد و پس از آن در کنفرانسی خبری با حضور شولز شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پرز با 70 نفر از شخصیت های پارلمان اروپایی در مراسم صرف ناهار شرکت نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برد موشک های ایرانی
سه شنبه 91/12/22 ساعت 10:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

اذعان سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا:

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در جریان برگزاری نشست آیپک(لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا) در شهر واشنگتن به تکرار ادعاهای تکراری رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و به پیشرفت‌های روزافزون کشورمان اذعان کرد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن تایمز، "مایکل اورن" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در جریان برگزاری نشست آیپک(لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا) در شهر واشنگتن به تکرار ادعاهای تکراری رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و اذعان نمود که تحریم‌های ضد ایرانی نمی‌توانند مانع پیشرفت برنامه هسته ای ایران شوند. 

مایکل اورن در ادامه اظهارات خود بار دیگر با طرح ادعاهای نخ نماشده رژیم صهیونیستی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران ماهیت نظامی دارد.

وی ادعا کرد که ایران تهدیدی علیه موجودیت رژیم صهیونیستی است.

اورن در ادامه مدعی شد که "ایران از این دور از مذاکرات برای ادامه غنی سازی اورانیوم استفاده می‌کند."

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در ادامه افزوده است "دیپلماسی برای مسئله هسته‌ای ایران کار نمی‌کند." 

وی در ادامه اذعان می‌کند که هیچ مانعی نمی‌تواند از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری نماید و در ادامه می‌افزاید "تحریم‌ها نتوانسته‌اند برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را متوقف سازند."

وی همچنین در ادامه با اذعان به پیشرفت‌های نظامی کشورمان افزوده است "موشک‌های ایران قابلیت حمله به تمامی نقاط موجود در خاورمیانه را دارند و می‌توانند اسرائیل را نیز هدف حملات خود قرار دهند." 

سفیر رژیم صهیونیستی در مورد ارتباط با جنبش "حماس" نیز هشدار داد و از "محمود عباس" رئیس آن تشکیلات خواست تا با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر سر مسئله صلح فلسطینیان و اسرائیل به مذاکره بپردازد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: موشک

خانم جاسوس بلند پرواز
سه شنبه 91/12/22 ساعت 10:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش باشگاه خبرنگاران از "هواپیمای رادار گریز آمریکایی"؛
هواپیمای شناسایی "Lockheed U-2 " معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" هواپیمایی تک‌موتوره است که توسط "نیروی هوایی آمریکا" و "سیا"، سازمان جاسوسی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارشخبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، صبح امروز در نشست خبری خود در ستاد پدافند هوایی با اعلام شناسایی دو فروند هواپیمای  U-2 در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش، توسط پدافند هوایی گفت: ظهر روز 22 بهمن، یک فروند هواپیمای شناسایی U-2 آمریکایی که رادارگریز، پنهان‌کار و دارای قابلیت استیلث بوده از جنوب نقطه جی وانی به پرواز درآمد و وارد دریای عمان شد و حوالی تنگه هرمز، حدود یک مایل نزدیک به مرزهای کشورمان قصد ورود به حریم هوایی کشورمان را داشت که پس از شناسایی توسط رادار "خلیج فارس"، خود را معرفی کرده و بلافاصله از حریم هوایی کشورمان دور شد. 



هواپیمای شناسایی و جاسوسی U-2

"هواپیمای شناسایی" "Lockheed U-2 "، معروف به "خانم اژدها" " Dragon Lady" ، هواپیمایی تک موتوره است که توسط "نیروی هوایی آمریکا" و "سیا"، سازمان جاسوسی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. "خانم اژدها" می‌تواند به طور شبانه‌روزی تا ارتفاع 21 هزار متری پرواز کرده و اطلاعات جمع کند.



U-2  از زمان جنگ سرد و حدود 50 سال است که در خدمت  ارتش آمریکا است.



خانم اژدها چه ویژگی‌هایی دارد؟

هواپیمای شناسایی U-2 یک بار توسط "شوروی سابق" شناسایی شد. این هواپیما در جریان یک عملیات شناسایی و عکس‌برداری از تاسیسات موشکی شوروی در سال 1962 عازم این کشور شد، اما توسط نیروی دفاعی این کشور شناسایی و ساقط شد.

خانم اژدها در بسیاری از عملیات‌های آمریکا از جمله عملیات طوفان صحرا، عملیات شناسایی بوسنی و کوزوو برای حمایت از ناتو در دهه 1990 و اجرای عملیات‌های متعدد در سال 2001 در افغانستان حضور داشته است. یکی از مهم‌ترین عملیات‌های U-2، اجرای عملیات شناسایی در عراق بود.

پایه چرخ مجزا از بدنه و سبک باعث می‌شود تا وزن هواپیما به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. یکی از تکنولوژی­‌های منحصر به‌فرد این هواپیما استفاده از ورقه‌های بسیار نازک فلز و همچنین تیتانیوم در قسمت بال است که موجب می­‌شود تا فرایند بلند شدن هواپیما به سهولت صورت گرفته و حالت ایرودینامیکی فوق‌العاده‌ای را به آن دهد. این هواپیما توسط یک خلبان به پرواز در آمده و یک گروه نیز از روی زمین به خلبان کمک می‌کنند. خلبان لباس مقاوم در برابر فشار به تن کرده و از سیستم تنفسی اکسیژن مایع برای تنفس در ارتفاع زیاد استفاده می‌کند. در کابین خلبان از سیستم هدایت پیشرفته RAMP( برنامه شناسایی هوایی پیوسته خودکار) استفاده می­‌شود.


هواپیمای U2 دارای سیستم‌های ردیابی فوق پیشرفته‌ای است که امکان جاسوسی را برای این هواپیما امکان‌پذیر می‌سازد. رادارهای الکترو- نوری، رادار ASARS-2 SAR، سیستم هوشمند ارسال سیگنال، و سیستم تخریب رادارهای دشمن از جمله امکانات این هواپیمای جاسوسی است. رادار ASARS-2 SAR به کار رفته در U2 دارای دو سطح به شکل عدد هفت بوده و آنتن‌های الکترونیکی آن مناسب ردیابی در حتی بدترین شرایط آب و هوایی است. در اول آگوست سال 2001 رادار ASARS-2A در این هواپیما به کار گرفته شد که حوزه گسترده‌تری از زمین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در نسل جدید این هواپیمای جاسوسی آمریکا از موتورهای بسیار سبک شده F118-GE-101 شرکت "جنرال موتورز" استفاده شده است. میزان بلند شدن این هواپیما 15000 تا 25000 فوت در دقیقه بوده و حتی می‌تواند به ارتفاع 70000 فوت نیز برسد. مدت زمان یک ماموریت عادی این هواپیما شش ساعت و نیم بوده و می‌تواند حدود 3 هزار پرواز کند.




منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: هواپیمای u2

اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا
سه شنبه 91/12/22 ساعت 10:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
  امیراسماعیلی در نشست خبری مطرح کرد
تشریح جزئیات کشف و اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) جزئیات کشف، شناسایی و اخطار به هواپیمای U2 شناسایی آمریکا در روز 22 بهمن را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: تشریح جزئیات کشف و اخطار هوایی ایران به هواپیمای U2 آمریکا
? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام پرنده‌های متجاوز را دنبال می کند.

 

وی افزود: 3600 نقطه پدافندی در کل کشور وجود دارد که توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی رصد می‌شود.

 

اسماعیلی ادامه داد: یکی از افتخارات سال 91 ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکی‌ترین هواپیماهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به نام  u2 است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که می‌تواند تا عمق کشور هدف را رصد کند.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه این هواپیما متعلق به آمریکا بود گفت: ما قبلاً هم تجربه این کار را داشته‌ایم و در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به 2 فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.

 

وی ادامه داد: در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 که قابلیت رادارگریزی دارد در منطقه عمومی دریای عمان قبل از نزدیکی به مرزهای ایران اخطار هوایی ما را دریافت می‌کند.

 

اسماعیلی تاکید کرد: در این هنگام هواپیما پاسخ می‌دهد و به اخطار ما تمکین می‌کند و بلافاصله از مرزهای ما دور می‌شود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازی این نوع هواپیماها از مرزهای هوایی ایران هستیم.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار پیشرفته است و هواپیمای U2 امروزی با مداومت پروازی بالا و تجهیزات پیشرفته و قابلیت استیلز با هواپیماهای قدیمی بسیار متفاوت است. ماموریت این نوع هواپیماها جمع‌آوری اطلاعات و اخبار از کشورهای هدف است.

 

اسماعیلی همچنین اعلام کرد: این هواپیماها تا فاصله 30 تا 40 کیلومتری با سنتر مرکزی فرودگاه ارتباط دارند و بعد از آن از طریق ماهواره‌‌ها هدایت می‌شوند و باتوجه به ارتفای پروازی 40 هزار تا 70 هزار پایی آنها شنود این نوع هواپیماها بسیار دشوار است.

 

وی ادامه داد: دریای عمان تا اقیانوس هند و جزیره دیه‌گوگارسیا که هواپیماهای آمریکایی در آن مستقرند و بخشی از خلیج‌فارس که ناوهای آمریکایی در آن حضور دارند محل هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین و با سرنشین است.

 

اسماعیل افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانه‌‌های راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد می‌کردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یک‌مایلی مرز هوایی ما می‌رسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیج‌فارس (بندرعباس) به آن اخطار داده می‌شود و هواپیما اعلام می‌کند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور می‌شود.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تاکید کرد: احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.

 

اسماعیلی گفت: در هر کجای فضای کشورما در صورتیکه هواپیمایی قصد ورود به مرزهای ما را داشته باشد و به اخطارهای ما توجه نکند هواپیمای متخاصم تلقی می‌شود و استفاده از هواپیماهای شکاری و جنگنده و سپس روشن کردن سامانه‌‌های پدافندی و موشکی صورت می‌گیرد که در خصوص این هواپیما نیز تمام اقدامات تاکتیکی به موازات انجام شده بود.

 

وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هسته‌ای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایه‌های پنهان حفاظت می‌کند.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: پدافند هوایی

ستاد کل نیروهای مسلح
دوشنبه 91/12/21 ساعت 3:5 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

آشنایی با ستاد کل نیروهای مسلح

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ستاد کل نیروهای مسلح نهادی نظامی است که مسئولیت هماهنگی میان همه قوای نظامی را در نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده دارد. رئیس این نهاد توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا تعیین و منصوب می‌شود.

ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بالاترین مرجع نظامی نیروهای مسلح در ایران است و وظیفه سیاست‌گذاری و فرماندهی همه نیروهای مسلح ایران از جمله ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را برعهده دارد. این ستاد به‌طور مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

به علت وجود برخی اختلاف نظرها میان ستاد مشترک ارتش و فرماندهی سپاه که در جریان عملیات‌های نظامی به وجود می‌آمد مسئولان ارشد کشور در اواخر جنگ تحمیلی، تصمیم به تشکیل ستاد کل نیروهای مسلح گرفتند تا این ستاد به عنوان مرجع عالی‌تر، مسائل موجود را حل و فصل کند.

در ابتدای شکل‌گیری ستاد کل نیروهای مسلح، شخص نخست‌وزیر مسئولیت آن را بر عهده داشت. در سال 1368 "سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی" به ریاست این ستاد منصوب شد و از آن زمان تاکنون این سمت را عهده‌دار است.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ستاد کل

جدیدترین نمونه تانک ذوالفقار
دوشنبه 91/12/21 ساعت 3:2 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان به باشگاه خبرنگاران خبر داد

رونمایی از جدیدترین نمونه تانک ذوالفقار در سال 92

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران کنیم.

امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره به‌کارگیری رادارهای گوناگون در نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: رادارها بیشتر برای بخش پدافند ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و مسئولیت نیروی زمینی در پدافند از ارتفاع پست بوده، یعنی دفاع از پاسگاه‌های فرماندهی، زاغه‌های مهمات و پرنده‌هایی مانند بالگردهای دشمن که در این ارتفاع پرواز می‌کنند، مورد نظر است.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما رادارهای مورد نیازمان را پیش‌بینی کرده‌ایم و آن رادارهایی که توسط وزارت دفاع طراحی شده در اختیار ما قرار گرفته و از این بابت هیچ مشکلی را احساس نمی‌کنیم.  
 
وی درباره قرار گرفتن مدل‌های بیشتری از "تانک ذوالفقار" در اختیار نیروی زمینی گفت: همان‌طور که تهدیدات در هر روز چهره تازه خود را نشان می‌دهد، ما هم متناسب با آن تهدیدات، ظرفیت‌های مناسب را در خود ایجاد می‌کنیم، لذا در ماه گذشته شاهد ارتقای تانک ذوالفقار بودیم.
 
پوردستان تصریح کرد: سیستم کنترل آتش و سیستم استابلایزر روی تانک ذوالفقار نصب شده و متناسب با این تهدیدات سعی می‌کنیم که سال آینده ان‌شاءالله نمونه جدیدتر این تانک را تقدیم ملت ایران می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: تانک

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324788