سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
برقراری امنیت
دوشنبه 91/12/21 ساعت 12:9 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور دریادار سیاری در کشور عمان صورت گرفت

تأکید فرمانده نیروی دریایی ایران بر برقراری امنیت منطقه بدون حضور بیگانگان

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی پذیرش ناوهای کشور عمان را در بندر عباس داریم و امیدواریم در آینده این ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه یافته و بیشتر تداوم یابد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور در کشور عمان با فرمانده نیروی دریایی این کشور ملاقات و گفتگو کرد.

بنا بر گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاری در این ملاقات با بیان اینکه عمان، کشور دوست و برادر ماست و در منطقه منافع مشترک و مشابه با ما دارد، گفت: ما می‌توانیم با کمک هم و در کنار سایر کشورهای منطقه، امنیت منطقه  را برقرار کرده و برای این کار هیچ‌گونه نیازی به حضور بیگانگان نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تداوم رزمایش و تمرینات مشترک دریایی با کشور عمان در مقیاس وسیع‌تر خاطرنشان کرد: ایران و عمان با اقتدار و توانمندی‌های زیاد دریایی قادر هستند با کمک سایر کشورهای دوست و برادر منطقه، امنیت این منطقه مهم و استراتژیک که تنگه حساس و حیاتی هرمز را نیز شامل می شود، را برقرار کنند.

دریادار سیاری افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش ناوهای کشور عمان را در بندر عباس دارد و امیدواریم در آینده این ملاقات‌ها در سطوح ناوگروه‌ها هم ادامه یافته و بیشتر تداوم یابد.

در ادامه، فرمانده نیروی دریایی عمان با ابراز خرسندی از حضور هیئت بلند پایه نظامی ایران در این کشور، اظهار داشت: ما به دنبال توسعه روابط نظامی در حوزه دریا با کشور ایران هستیم و تمایل زیادی برای برگزاری رزمایش و تمرینات نظامی واقعی بصورت مشترک با شما را داریم.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی که در منطقه یکم دریایی بندر عباس انجام شد ،افزود: نیروی دریایی کشور عمان تمایل زیادی برای توسعه سطح رزمایش ها و تمرینات نظامی با کشور ایران در اداره و مشارکت دریایی با این کشور را یک افتخار می‌داند.

فرمانده نیروی دریایی عمان در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر به لحاظ تجهیزاتی در وضعیت خوبی به سر می بریم و تعداد 3 فروند ناو جنگی که توسط کشور انگلستان در دست تهیه و تحویل است به فواصل هر چهار ماه به کشور عمان واگذار می شود و همچنین تعداد دیگری ناوشکن بزرگتر در کشور سنگاپور در دست ساخت داریم که در آینده ای نزدیک به ما تحویل خواهند داد.

وی با اشاره به صحبت‌های دریادار سیاری اذعان داشت: ما در کنار نیروی دریایی ایران که از اقتدار زیادی برخوردار است، قادر به تأمین امنیت منطقه هستیم و قطعأ اقتدار دریایی شما موجب اقتدار ما خواهد بود و توان دریایی ما هم به این اقتدار خواهد افزود.

فرمانده نیروی دریایی عمان در پایان آمادگی این کشور برای پذیرش ناوگروه‌های ایران در بنادر عمان تأکید کرد.

گفتنی است دریادار سیاری در رأس یک هیئت بلند پایه نظامی و بنا به دعوت نیروی دریایی کشور عمان و به‌منظور تحکیم روابط صلح و دوستی ایران و عمان، تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

خودکفایی در فرآورده خونی
دوشنبه 91/12/21 ساعت 12:6 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
انتقال خون ایران خبرداد:
رئیس انتقال خون ایران از خودکفایی کشور در تولید داروی آی وی آی جی و فاکتور 9 در سال 91 خبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر توگه در نشست خبری صبح امروز گفت: توسعه ی صنعت ارسال پلاسما به عنوان یکی از فعالیت های انتقال خون در سال گذشته قابل توجه است.
 
وی گفت: در سال 91 با ارسال بیش از 130 هزار واحد پلاسما توانستیم در تولید داروی آی وی آی جی و فاکتور 9 انعقادی به خودکفایی برسیم.
 
توگه تصریح کرد: آلبومین و فاکتور 8 هم در کشور به موفقیت هایی رسیده ولی به پلاسمای بیشتری نیاز داریم.
 
رئیس انتقال خون ایران افزود: بعد از ارسال پلاسما به شرکت های آلمانی طبق مصوبه عالی انتقال خون به دنبال تهیه ی پلاسمایی اختصاصی بوده ایم که این پلاسما ها برای تهیه ی واکسن ضد حاری به کشور آلمان فرستاده شد که در بهار 92 می توانیم این دارو را هم در کشور داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: علمی

آزمایش 3 نوع موشک جدید
شنبه 91/12/19 ساعت 8:5 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
نیروی زمینی ارتش 3 نوع موشک جدید آزمایش می‌کند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از آزمایش سه موشک جدید توسط این نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: نیروی زمینی ارتش 3 نوع موشک جدید آزمایش می‌کند

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه‌ریزی این نیرو برای برگزاری یک رزمایش موشکی گفت: این رزمایش در صورت تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، قبل از پایان سال جاری انجام خواهد شد.

حیدری افزود: در این رزمایش بخش‌هایی از یگان موشکی نیروی زمینی ارتش در سطح گسترده‌ای به انجام تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اضافه شدن موشک‌های جدید به یگان‌های رزمی نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: این موشک‌ها تست‌های آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و در این رزمایش تست‌ عملیاتی و صحرایی می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نظر داریم در رزمایش موشکی نزاجا سه نوع موشک جدید را آزمایش کنیم، افزود: این موشکها در صورتی که نمره قبولی بگیرند، وارد چرخه دفاعی نیروی زمینی می‌شوند.

به گزارش فارس، رزمایش موشکی نزاجا در صورت تصویب، در مرکز کشور برگزار خواهد شد.

این درحالیست که نیروی زمینی ارتش از امروز رزمایشی سه روزه با نام «خاتم‌الانبیاء(ص)» را در منطقه خوزستان برگزار می‌کند که طی آن تمامی یگان‌های مستقر در جنوب غرب کشور از جمله یگان‌های مکانیزه، زرهی و توپخانه به تمرین و تقویت ستاد و فرماندهی در صحنه عملیات خواهند پرداخت.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: موشک

رصد خارج از مرزها توسط نیروی زمینی
شنبه 91/12/19 ساعت 8:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در نشست خبری:
رزمایش خاتم الانبیا(ص) به خوبی در حال برگزاری است/ رصد خارج از مرزها توسط نیروی زمینی

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توانایی ما در حوزه جنگال به گونه‌ای است که می‌توانیم علی رغم اقدامات جمینگ دشمن در منطقه خطوط ارتباطی خود را به خوبی برقرار کنیم.

خبرگزاری فارس: رزمایش خاتم الانبیا(ص) به خوبی در حال برگزاری است/ رصد خارج از مرزها توسط نیروی زمینی

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پودستان فرمانده نیروی زمینی ارتش عصر امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران اعزامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب کشور با اشاره به عملکرد نیروی زمینی در ایام دفاع مقدس و تعابیر حضرت امام در تمجید از عملکرد این نیرو، آن را مدال افتخاری بر سینه نیروی زمینی ارتش دانست و گفت:استکبار با پیروزی انقلاب درصدد ناامن کردن نقاط مختلف کشور بود که نقطه ثقل آن در شمال غرب قرار داشت و اولین یگانی که به مقابله با این تهدیدات پرداخت نیروی زمینی ارتش بود.

پوردستان با بیان اینکه البته نیروهای دیگری مانند سپاه پاسداران نیز حضور داشتند، گفت: البته برادران ما در سپاه بیشتر در ابتدای انقلاب که هنوز شکل منسجمی به خود نگرفته بود کارهای اطلاعاتی و امنیتی می‌کردند و کمتر به کارهای عملیاتی می‌پرداختند.

وی با اشاره به آغاز تهاجم عراق به مرزهای کشور در 31 شهریور 59 گفت: یگانهای نیروی زمینی در مقابل این تهاجم ایستادند و تکه تکه شدند، اما جلوی هجوم اولیه دشمن را گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه این نیرو در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 2.5 میلیون سرباز را آموزش داده و به مناطق اعزام کرد، گفت: از میان 48 هزار شهید ارتش 46 هزار شهید متعلق به نیروی زمینی است که این یک افتخار برای ما محسوب می‌شود.

پوردستان تصریح کرد: هر چند از سال 65 قرار شد سپاه و ارتش جداگانه عمل کنند اما هیچ عملیاتی نبود که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در ان نقش نداشته باشند.

وی لزوم آمادگی دفاعی را در صدر توجه فرماندهان نیروهای مسلح دانست و گفت: ما امروز برنامه‌های خود را برای دفاع از مرزهای کشور آماده کردیم و علاوه بر مرزها خارج از مرزها نیز تحت رصد ما قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز رزمایش نیروی زمینی از امروز در جنوب غرب کشور اظهار داشت: این رزمایش برای ایجاد هماهنگی میان فرمانده و ستاد است که در یک منطقه عملیاتی این ارتباطات تست می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز ما در حوزه جنگال پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: ما می‌توانیم علاوه بر اقدامات پدافندی در مقابل جنگ الکترونیک دشمن حالت آفندی نیز داشته باشیم.

پوردستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در گذشته این بود که وقتی دشمن یک فضایی را پارازیته و جمینگ می‌کرد ما نمی‌توانستیم ارتباط خود را برقرار کنیم اما امروز با همت متخصصان جوان خود در داخل کشور قادر به انجام کامل این امور هستیم.

پوردستان در پایان خاطرنشان کرد: ما برای انجام رزمایش موشکی نیز منتظر مجوز ستاد کل هستیم که این رزمایش در مرکز کشور احتمالا سمنان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: رزمایش

نیروی دریائی قدرتمند ایران
شنبه 91/12/19 ساعت 2:24 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 

از پهلو گرفتن ناوگروه نیروی دریایی در سواحل چین تا عملیاتی‌شدن سه فروند بالگرد هوانیروز

گسترش حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، انتصاب فرماندهان جدید دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، پهلو گرفتن نیروی دریایی ارتش در سواحل چین، برگزاری رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در هفته آینده، عملیاتی‌شدن سه فروند بالگرد هوانیروز، احتمال پرتاب ماهواره "فجر" و برپایی فتنه 92 با پرچم دفاع از امام‌زمان از مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته‌ای که گذشت، بدین شرح است:
 
شرایط تحصیل در دانشگاه عالی دفاع ملی
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به شرایط تحصیل در این دانشگاه گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی، مأموریت تربیت و آموزش مدیران عالی‌رتبه و فرماندهان نیروهای مسلح را برعهده دارد.
 
باید همانند زمان جنگ عده‎ای پابرهنه مقابل مرفهین بی‎درد به میدان جنگ بروند
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه خدای متعال ولی فقیه را برای گم نکردن مسیر صحیح به ما عنایت کرده، گفت: اگر می‎خواهیم در بخش نظامی و سیاسی و یا در بخش‎های دیگر، مسیر را به درستی طی کنیم، باید بصیرت داشته باشیم.
 
سردار وحیدی: سردمداران غرب نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را از سرنوشت محتومش نجات دهند

وزیر دفاع کشورمان تاکید کرد: وزیر دفاع آلمان و سردمداران غرب باید بدانند با فروش سلاح و تقویت نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌توانند این رژیم را از سرنوشت محتومی که به‌واسطه جنایت‌های بی‌شمار این رژیم برای آنان رقم خواهد خورد نجات دهند.
 
گسترش حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد در سال 92/ ویژگی‌های منحصر به‌فرد "جماران 2"

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سال‌آینده با محوریت ارتقای توان رزمی برای دفاع از منافع و مرزهای آبی کشور، حضوری گسترده‌تر در دریاهای آزاد را پیش‌رو خواهیم داشت.

عملیات تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا در شهرهای ایالات متحده و کشورهای اروپایی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتجاع منطقه، بعضی کشورهای اروپایی و آمریکا که عامل آشوب‌ها در سوریه هستند دچار ضربات شدیدی از سوی همین تروریست‌ها خواهند شد.
 
"حسنی آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) سپاه شد

با حکم سرلشکر جعفری، "محمدرضا حسنی آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) شد.
 
دلیل تلاش آمریکا برای جلوگیری از بحرانی شدن اوضاع در خلیج فارس

اولین اردوی راهیان نور با عنوان گرامیداشت شهدای شرق کشور به میزبانی نیروی دریایی سپاه و سخنرانی "دریادار فدوی" فرمانده این نیرو در پایگاه دریایی امام علی(ع) در چابهار آغاز شد.

فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) منصوب شد

فرمانده کل سپاه طی حکمی سردار عبادالله عبداللهی را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی کرد.
 
ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سواحل چین پهلو گرفت

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.
 
شهدا الگوی جامعه ما هستند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا الگوی جامعه ما هستند و ما به آنان افتخار می‌کنیم.
 
بازدید فرمانده ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی از ناوگان نیروی دریایی چین
پس از استقرار ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در بندر ژان ژیانگ، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی دو کشور ایران و چین، بازدیدهای متقابلی از ناوگان مستقر در این بندر داشتند و با توانایی‌های رزمی، دفاعی و آموزشی یکدیگر آشنا شدند.

برگزاری رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروی زمینی ارتش در جنوب غرب کشور از ابتدای هفته آتی
فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش این نیرو از ابتدای هفته آتی در جنوب غرب کشور خبر داد.

سه فروند بالگرد هوانیروز عملیاتی شدند
سه فروند بالگرد 205، 209 و 214 با همت و توان کارکنان فنی پایگاه هوانیروز کرمان به ناوگان هوایی نیروی زمینی ارتش اضافه و عملیاتی شدند.

"ژنرال سپیدپوش" دریا‌های ایران کیست؟
در دوران فرماندهی وی، نیروی دریایی ارتش به موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری چون ساخت ناوشکن جماران1 و 2، ساخت انواع شناورهای سطحی، بالای سطح و زیر سطح، افتخاراتی چو ن حضور و پیشروی در آب‌های آزاد، تامین امنیت کامل ناوگان حمل و نقل دریایی و شکار دزدان دریایی سومالیایی دست یافته است.

احتمال پرتاب ماهواره‌"فجر" در نیمه اول سال 92
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رابطه با پرتاب ماهواره "فجر" در نیمه اول سال آینده گفت: کارهای لازم در حال انجام است و امیدواریم شرایط لازم برای انجام این کار تا سال آینده فراهم شود.

انقلاب اسلامی میدان و ماهیت موازنه قوا را تغییر داد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز از هرزمان دیگری قدرتمند هستیم و انقلاب اسلامی میدان و ماهیت موازنه قوا را تغییر داد.
 
ثبات و امنیت در عراق به نفع همه کشورهای منطقه است

وزیر دفاع کشورمان گفت: هرگونه ناامنی و بی‌ثباتی در عراق، همسایگان این کشور و منطقه را نیز متضرر می‌کند.
 
احتمال برپایی فتنه 92 با پرچم "عدالت، آزادی، ولایت و دفاع از امام زمان"
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فتنه 88 با ادعای دفاع از ملت و با پول آمریکا، انگلیس و غرب برپا شد، اما فتنه 92 ممکن است از داخل بوده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، جهت‌گیری‌ها و پول‌هایی که خرج شده ممکن است با شعار دفاع از ولایت، امامت و دفاع از امام زمان حرکت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

قرارگاه های شبانه روزی دشمن
جمعه 91/12/18 ساعت 3:28 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سرلشکر باقری در همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه
دشمن قرارگاه‌های شبانه‌روزی برای تهدید نظامی و غیرنظامی علیه ایران سازماندهی کرده است

خبرگزاری فارس: معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن قرارگاه‌های کامل و شبانه‌روزی برای تحریم اقتصادی، تهدید نظامی، تهاجم فرهنگی و ... علیه انقلاب اسلامی سازماندهی کرده است.

خبرگزاری فارس: دشمن قرارگاه‌های شبانه‌روزی برای تهدید نظامی و غیرنظامی علیه ایران سازماندهی کرده است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد باقری معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در همایش دفاع ملی دفاع همه جانبه که عصر امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، گفت: دفاع همه جانبه یعنی بهره‌گیری از همه توان کشور برای دفاع از کشور.

وی افزود: امروزه تهدیدات و فرصت‌های بسیار متنوعی علیه ما از بُعد نرم تا سخت وجود دارد و دشمن قرارگاه‌های کامل و شبانه‌روزی برای تحریم اقتصادی، تهدید نظامی، تهاجم فرهنگی و ... سازماندهی کرده و از تمام توان دنیای استکبار علیه ما استفاده می‌شود.

باقری ادامه داد: از طرف دیگر فرصت‌های بسیاری در اختیار کشور ما است و همچنین بیداری اسلامی با ابعاد گوناگونش آغاز شده و هیچکس توان مقابله با آن را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این همایش ابتدا لازم بود ادبیات دفاع همه جانبه را تبیین کنیم که مقالات خوبی ارائه شد. همچنین تبارشناسی و کنکاشی در بیانات امام و مقام معظم رهبری در خصوص دفاع همه‌جانبه صورت گرفت و کارگروه‌های علمی مختلفی در حوزه‌های گوناگون تشکیل و مقالات دریافتی بررسی شد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: در موضوع دفاع همه جانبه مسئله اساسی، فرهنگ‌سازی و همگان‌سازی گفتمان مربوط به دفاع همه جانبه در کشور است که توسعه ادبیات دفاع همه جانبه دستاورد مهم این همایش بود.

باقری ادامه داد: راهکارهای مناسبی برای ساماندهی مصرف در کشور و توجه به تولیدات و کاهش واردات برای یک جهاد اقتصادی در کارگروه اقتصادی همایش دفاع ملی، دفاع همه جانبه ارائه شد.

وی با بیان اینکه به فرهنگ دفاع ملی و دفاع همه جانبه باید ارتقاء پیدا کند، اظهار داشت: رسانه ملی می‌تواند این گفتمان را به سطح ملی بیاورد.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: توسعه مشارکت نیروهای مسلح در توسعه کشور در صورتی که به توان نظامی‌شان لطمه نزند می‌تواند در دفاع همه جانبه نقش مؤثر داشته باشد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

دفاع همه جانبه
پنج شنبه 91/12/17 ساعت 1:23 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وحیدی در همایش «دفاع ملی، دفاع همه جانبه»:
دفاع همه جانبه می‌تواند به یک الگوی مدیریت کلان کشوری تبدیل شود

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دفاع همه جانبه می‌تواند به یک الگوی مدیریت کلان کشوری تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: دفاع همه جانبه می‌تواند به یک الگوی مدیریت کلان کشوری تبدیل شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح امروز پنج‌شنبه طی سخنانی در همایش سراسری دفاع ملی، دفاع همه جانبه که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز در فضایی هستیم که انواع جنگ‌ها در آن تبیین شده و مرتب اضلاع آن در حال اضافه شدن است.

وی افزود: ما امروز جنگ‌هایی مانند جنگ فضایی، سایبری، فناوری، نانو و جنگ‌های نامتقارن و برخی جنگ‌های دیگر را داریم که هر کدام از اینها حاوی مسائلی است که باید ابعاد آن را بشناسیم.

وحیدی ادامه داد: باید برای پاسخگویی به مسائل مختلف در مورد جنگ‌ها مبتنی بر نظریات خودمان کار کنیم.

وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جنگ روباتیک مفهومی است که اگرچه به ظهور و بروز کامل نرسیده اما نمونه‌هایی از آن را می‌بینیم که هواپیماهای بدون سرنشین از جمله این موارد است.

وی اضافه کرد: جنگ‌های فضایی با وجود کنوانسیون‌های متعدد برای محدودیت در این زمینه روز به روز بیشتر می‌شود و آمریکایی‌ها هم اعلام می‌کنند که باید توان خودمان را در این حوزه گسترش دهیم.

وحیدی با بیان اینکه در جنگ‌های سایبری حرف‌های جدی مطرح است، اظهار داشت: امروز در نسل پنجم جنگ‌ها قرار داریم و ابعاد مختلفی در این جنگ‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: ما با یک انقلاب در امور دفاعی مواجه‌‌ایم، امروز فناوری این اجازه را داده که انواع جنگ‌ها تعریف شود.

وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما باید براساس شناخت عمل خودمان را طراحی کنیم، گفت: امروز بحث قدرت نرم و سخت به عنوان یک واقعیت جدی در صحنه‌ نبردها خود را نشان می‌دهد.

وحیدی گفت: در دفاع همه جانبه می‌توانیم به سه بُعد گستره، عمق و طول توجه کنیم؛ در گستره جغرافیایی و مرزهای فراجغرافیایی در دفاع همه جانبه باید پاسخگو باشیم؛ دفاع همه جانبه در مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌ماند البته جمهوری اسلامی تهاجم فیزیکی در فرامرزها مدنظرش نیست.

وی با بیان اینکه باید گستره دفاع همه جانبه را به خوبی بشناسیم، اضافه کرد: امام (ره)‌ فرمودند که ما باید در همه جا هسته‌های مقاومت را داشته باشیم. لذا می‌بینیم که نگاه امام (ره) یک نگاه همه جانبه است.

وحیدی با بیان اینکه دفاع همه جانبه باید حداقل در سه لایه انگاره‌ها، نهادها و ساختارها و نمادها تعریف شود، ادامه داد: امروز جنگ ساختارها یک جنگ جدی است و ما نمی‌توانیم در این رابطه بی‌تفاوت باشیم.

وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: ما باید بتوانیم دفاع همه جانبه را در طول دوره‌های تاریخی نهادینه کنیم چرا که دفاع همه جانبه نمی‌تواند محدود به یک دوره خاص باشد.

وی اضافه کرد: ممکن است تصور شود که دفاع همه جانبه یک مفهوم انفعالی است اما این نوع دفاع نه تنها انفعالی نیست بلکه خیلی فعال است و در همه حوزه‌ها با یک نگاه فعال در عرصه حضور دارد.

وحیدی گفت: ممکن است گفته شود دفاع همه جانبه چون متکی بر مردم است در جنگ‌های امروزی کارایی کمی دارد؛‌ دفاع همه جانبه تبلور قدرت و بسیج مردم در یک دفاع است اما کاملاً همه عرصه‌های دیگر را پوشش می‌دهد.

وزیر دفاع پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: دفاع همه جانبه دفاع مطمئن، پایدار و کم‌هزینه است؛ در این دفاع بسترهای فراوان برای نوآوری و خلاقیت وجود دارند؛‌ وقتی استعدادها در دفاع همه جانبه به کار می‌افتد بسترهای خلاق گر توسعه می‌یابند.

وحیدی تصریح کرد: دفاع همه جانبه می‌تواند سنگ بنای بسیاری از حوزه‌های نرم‌افزاری قرار گیرد و آن را به جلو برد؛ دفاع همه جانبه نه فقط در حوزه دفاع بلکه می‌تواند در حوزه اداره کشور به یک الگوی مدیریت کلان تبدیل شود و مدیریت کشوری می‌تواند در قالب این الگو متحول شود.

وی با بیان اینکه دفاع همه جانبه یک دفاع پویا، توان‌محور و ظرفیت‌ساز است، گفت: فرهنگ راهبردی دفاعی ما باید در همه حوز‌ه‌ها بتواند با قدرت خودش را مطرح کند و حضور داشته باشد.

وحیدی گفت:‌اقتصاد مقاومتی نوعی نگاه از نوع دفاع همه جانبه به اقتصاد است؛ دفاع همه جانبه مفهومی کلیدی و برآمده از عمق ارزش‌های اسلامی است و ما می‌توانیم با این ایده در همه حوزه‌ها کارهای خودمان را شکل‌دهی کنیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ناوگروه ارتش
پنج شنبه 91/12/17 ساعت 1:21 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سیاری در جمع خبرنگاران:
ناوگروه ارتش امروز بندر چین را ترک می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: ناوگروه ارتش امروز بندر چین را ترک می‌کند.

خبرگزاری فارس: ناوگروه ارتش امروز بندر چین را ترک می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه امنیتی و دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش «دفاع ملی دفاع همه جانبه» که در دانشگاه عالی دفاع ملی درحال برگزاری است، جمع خبرنگاران گفت: ناوگروه 24 ارتش در بندر چین پهلو گرفت و تمریناتی را با‌ آنها انجام داد.

وی افزود: این ناوگروه امروز بندر ژانگ ژیانگ را ترک می‌کند؛ البته هنوز در اقیانوس آرام حضور دارد اما به سمت تنگه مالاگا حرکت خواهد کرد و به زودی در بندر کلمبو پهلو می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه حضور در اقیانوس آرام مقدمه‌ای برای حضور در اقیانوس اطلس است، گفت: بنابر قوانین بین‌المللی در آینده در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم؛ حضور در اقیانوس اطلس توان کمتری از حضور در اقیانوس آرام می‌خواهد.

وی استمرار و گسرتش حضور در دریاهای آزاد را از مهمترین برنامه‌های سال آینده نیروی دریایی ارتش برشمرد.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

باخت امریکا و تل آویو به ایران
چهارشنبه 91/12/16 ساعت 10:18 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن و تل آویو بازی را به ایران باخته اند 

وزیر دفاع آمریکا معتقد است ایران مرکز ثقل قدرت در خاورمیانه است.
به گزارش روزنامه گلف نیوز، چاک هیگل گفته است: ایران در خاورمیانه قرن 21، مرکز ثقل مهم قدرت به شمار می آید و آمریکا نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد.
این روزنامه می نویسد: چاک هیگل که در جلسات بررسی صلاحیت وی در کنگره از حکومت ایران به عنوان منتخب مردم یاد کرد، در سال 2007 گفته بود: سیاست راهبردی قرن 21 آمریکا برای خاورمیانه باید نقش ایران امروز را در 25 سال آینده به رسمیت بشناسد.
گلف نیوز می نویسد: گفته می شود «دیوید کامرون»، نخست وزیر انگلیس، به رغم رجزخوانی های ضد ایرانی اش، در خفا گفته است که برنامه هسته ای ایران از نقطه غیرقابل بازگشت عبور کرده و آمریکا، فرانسه و اسرائیل باید بپذیرند که ایران به توانمندی هسته ای دست یافته است.
مقاله ای که اخیرا توسط «جک استراو»، وزیر خارجه سابق انگلیس، تحت عنوان «حتی در صورت دستیابی ایران به بمب باز هم جنگ بی معناست» نوشته شد نیز ظاهرا به موقع منتشر شد و حاوی همین پیام بود.
گلف نیوز در پایان نوشت: حتی نتانیاهو که هنوز تحت تاثیر فشارهای ناشی از کاهش حمایت از حزب خود و نیز در میانه روند تشکیل دولت قرار دارد، به هیچ عنوان در موقعیتی قرار ندارد که بتواند به تنهایی اقدام کند. آمریکا و اسرائیل خود را در حال باختن بازی به ایران می بینند.

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

زیردریایی های ساخت ایران مشکل امریکا
چهارشنبه 91/12/16 ساعت 3:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ژنرال بازنشسته آمریکا :

زیردریایی های ساخت ایران به بزرگترین مشکل آمریکا تبدیل شده اند

"کریستوفر هارمر" ژنرال بازنشسته آمریکا اذعان کرد ، تشخیص و رهگیری زیردریایی های کوچک ایران برای نیروی دریایی آمریکا بسیار سخت تر از تشخیص و رهگیری زیردریایی های بزرگ و پیشرفته اتمی روسیه است.

به گزارشسرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آمریکایی مینی پست ؛ موضوع حضور زیردریایی های کوچک در ناوگان دریایی ایران طی 5 سال گذشته ، برای نیروی دریایی آمریکا به یک کابوس تمام عیار تبدیل شده است زیرا اگر ایران تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد ، آمریکا قادر به مقابله با این زیردریایی های کوچک نخواهد بود .
 
"کریستوفر هارمر" ژنرال بازنشسته آمریکا که در بین سالهای 2008 تا 2009 مدیر عملیاتهای آینده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بوده است ،اظهار داشت : زیر دریایی های کوچک ایران به دردسر بزرگی برای ما تبدیل شده اند.
 
وی درادامه اذعان کرد : زیر دریایی های کوچک ایران برای ما تهدید هستند، زیرا هم رهگیری و تشخیص آنها برای ما سخت است وهم آنها می توانند از خلیج فارس تا دریای عرب پراکنده شوند و در کمین ناوگان ما بنشینند.
 
حتی ، برای نیروی دریایی آمریکا رهگیری زیردریایی های اتمی بزرگ روسی بسیار آسانتر از رهگیری زیر دریایی های کوچک ایرانی در آبهای کم عمق است .
ایران در حال حاضر 19 زیر دریایی از این نوع را در اختیار دارند و سالی هم به طور متوسط 4 فروند تولید می کنند که از نظر استراتژیک "حیرت انگیز" است.
 
وی در پایان سخنانش افزود :  نیروی دریایی ایران از غواصان آموزش دیده بسیار زبده ای برخوردار است که عرصه را برای ناوگان آمریکا تنگ کرده اند .

منبع: باشگاه خبرنگاران



<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324353