سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
سلاح ناشناخته ایرانی
یکشنبه 92/12/11 ساعت 12:40 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس

رئیس‌جمهور امروز از یک سلاح ناشناخته در وزارت دفاع بازدید کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه با حضور در سازمان صنایع دفاع از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید و از نزدیک با مدیران و کارکنان این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخرین تجهیزات پیشرفته ماهواره‌ای و به‌روزترین موشک‌های ماهواره‌بر سامانه‌های جامع فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، سامانه‌های ارتباطی و فاوا، دستاوردهای صنایع دریایی، ‌توانمندی‌های نخبگان جوان وزارت دفاع در مرکز پژوهش‌های پیشرفته و آخرین دستاوردهای دفاعی کشور در سازمان صنایع هوایی از جمله دستاوردها و توانمندی‌هایی بود که رئیس جمهوری از آنها بازدید کرد.

در جریان این بازدید، روحانی از یک سلاح ناشناخته ایرانی نیز بازدید کرد.

 این سلاح که نام و مشخصاتی از آن تاکنون به ثبت نرسیده است، سلاحی شبیه به توپ‌های دستی یا نارنجک‌انداز است. تصاویر منتشره نشان می‌دهد که این سلاح دارای 2 پایه ثابت است که از این پایه‌ها غالبا برای استقرار زمینی و حتی استقرار روی خودروهای زرهی استفاده می‌شود.

رونمایی از سلاح ناشناخته ایرانی+عکس


روی این توپ نیز، یک دوربین نصب شده که نشان ‌می‌دهد این سلاح یک سلاح انفرادی بوده و قابلیت بکارگیری توسط یک خدمه به عنوان خدمه آتش را دارد.

غالب نارنجک‌اندازها، حجم کوچکتر و شکل متفاوت‌تری از این سلاح را دارند بر همین اساس، اگر این سلاح یک نارنجک‌انداز باشد، کالیبر و قدرت انفجاری و تخریب بالایی هم دارد.


به عنوان نمونه، نارنجک‌انداز 40میلیمتری، سلاحی سبک‌تر از این سلاح بوده و قدرت اجرای آتش بالایی دارد. قابلیت سلاح در وضعیت تک تیر و رگبار و هدف‌گیری دقیق توسط دوربین و شلیک 300 گلوله در دقیقه از مزایای این نارنجک انداز به شمار می‌رود.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: دستاورد جدید

تسلیح از شناورها
شنبه 92/12/10 ساعت 8:55 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار دهقان خبر داد

تسلیح شناورهای سطحی و زیرسطحی به سامانه‌های موشکی در دستور کار وزارت دفاع

وزیر دفاع گفت: در حوزه صنایع دریایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس‌های مختلف و تسلیح آنها به سامانه‌های موشکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع، به حماسی سیاسی مردم اشاره کرد و گفت: حماسه سیاسی امسال با حضور مردم در انتخابات 24 خرداد محقق شد و دولت گام‌های جدی را در تحقق این شعار بر می‌دارد.

وی در خصوص حماسه اقتصادی افزود: در زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز دولت گام‌های مؤثری برداشته و برای تقویت بنیان‌های درونی به منظور افزایش اقتدار کوشیده و با عزم و اراده دولت همپای ملت، حماسه اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

وزیر دفاع افزود: ظرفیت کوتاه کردن بازه زمانی ایده تا محصول که هم‌اکنون 4 تا 5 سال است ، می‌خواهیم آن را به 2.5 سال برسانیم.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز در همه زمینه‌ها از جمله تولید موشک‌های زمین به هوا، هوا به زمین، زمین به زمین، دریایی، توانایی لازم را داریم، اظهار داشت: آنچه در این زمینه برای ما اهمیت دارد، افزایش برد، دقت و مقابله آنها با تهاجم راداری، رادارگریزی آنهاست.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دریایی، شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس‌های مختلف و تسلیح آنها به سامانه‌های موشکی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه صنایع هوایی؛ موفق به تعمیر اساسی همه پرنده‌های شرقی و غربی موجود شده‌ایم و قادریم انواع هواپیماهای غیرنظامی را تعمیر کنیم، تاکید کرد: در برخی از قطعات و مواد مشکلاتی وجود دارد که در دو سه سال گذشته گام‌های بلندی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز برداشته‌ایم و باقی نیازها نیز در این زمینه در دو سه سال آینده برطرف خواهد شد.

سردار دهقان افزود: در حوزه صنایع فضایی، همه زنجیره فضایی را از جمله ایستگاه های زمینی، توان مدیریت ماهواره در مدار، سامانه های پرتاب و ساخت ماهواره را در اختیار داریم و انشاء الله در آینده سطوح پرتاب را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: صنایع دفاعی کشور از زیرساخت‌ها، نیروی انسانی دانشمند و فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار و قادر است همه نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در مواجهه با یک تهدید ناهمتراز به شکل موفق پاسخ دهد.

منبع: yjc.ir




الی بیت المقدس
جمعه 92/12/9 ساعت 1:19 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» آغاز شد

رزمایش دو روزه «الی بیت ‏المقدس» با رمز «محمد رسول‏الله» از دقایقی پیش در سراسر استان سمنان آغاز شد.
به گزارش مشرق، رزمایش «الی بیت‏ المقدس» در روزهای 8 و 9 اسفند ماه در محل اردوگاه قدس سمنان و مناطق عمومی و اردوگاه‏های شهرستان‏های استان برگزار می‌شود.

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» به صورت متمرکز زمانی و غیرمتمرکز مکانی در هشت شهرستان مهدیشهر، سمنان، گرمسار، دامغان، آرادان، شاهرود، میامی و سرخه برگزار می‏شود.

مرحله دوم سلسله رزمایش‏های «الی بیت‏ المقدس» 48 ساعته ناحیه‏ای با رعایت اصول پدافندی غیرعامل منطقه‏ای با اجرای عملیات دفاع از کوی و برزن و 24 ساعت گردان‏های کوثر با اجرای عملیات مقابله با اغتشاشات، امداد و نجات در استان سمنان برگزار می‏شود.

رزمایش «الی بیت‏ المقدس» به صورت هم‏زمان در شش استان تهران، قم، سمنان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی و خراسان رضوی با فراخوانی و اعلام آماده‏باش به گردان‏های بیت‏المقدس و کوثر برگزار می‌شود.

هدف از انجام سلسله رزمایش‌های «الی بیت‏المقدس» به صورت هرساله در سطح بسیج در سراسر کشور تقویت توان سخت، نیمه سخت و نرم بسیجیان است.

این رزمایش‏ها با هدف ایجاد و افزایش مهارت‏های عمومی ارکان و اجزای گردان‏های بیت‏المقدس و کوثر متناسب با مأموریت‏ها و به منظور یادآوری و بازآموزی آموزش‏ها برای ارکان گردان‏ها، افزایش توان و آمادگی‏های رزمی بسیجیان، روحیه ایثارگری و همچنین حفظ و انسجام گردان‏ها اجرا می‌شود.

در این رزمایش، برنامه‌های تاکتیک‏های تاخت، هلی برن، ضد هلی برن، پدافند دورادور، مقابله با اغتشاشات و ناآرامی‏ها، امداد و نجات، پدافند غیرعامل، راهپیمایی‌های تاکتیکی شبانه، کنترل معابر اصولی، دفاع از مراکز حساس با رعایت اصول پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.

در روز اول رزمایش که امروز است، برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و روز دوم، صبح‏گاه مشترک در تمام شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

در این رزمایش، گردان‌های بیت‌المقدس، عاشورا و امام علی (ع) حضور دارند و گردان بیت‏المقدس، امام علی (ع) و کوثر در رزمایش شرکت می‏کنند و گردان‌های عاشورا، الزهرا (س) و امام حسین (ع) در صبح‏گاه مشترک در روز همایش حضور دارند.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: رزمایش

سیلی محکم
جمعه 92/12/9 ساعت 1:18 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دشمن خطا کند سیلی محکمی می‌خورد


فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح از آمادگی بالایی برخوردارند و در صورتی که دشمنان مرتکب خطایی شوند، سیلی محکمی از ملت ایران خواهند خورد.
به گزارش مشرق، امیر سرتیپ ?احمدرضا پوردستان? عصر پنجشنبه در اولین یادواره سرلشکر شهید ?رضا کریمی? و 37 شهید ارتش در اردستان در حسینیه ?سرپل? شهر مهاباد این شهرستان با بیان اینکه دین تا عمق جان ملت ایران نفوذ پیدا کرده است، اظهار کرد: شهدا جلوتر از زمان حرکت کردند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عزت، اقتدار و سربلندی امروز کشور به برکت خون پاک شهداست، تصریح کرد: اگر امروز مسوولان سیاسی نظام در مجامع بین المللی با اقتدار صحبت می کنند، به برکت خون شهداست.
 
پوردستان، خانواده های شهدا را سند افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود: این خانواده ها مدال هایی هستند که بر سینه جمهوری اسلامی ایران نصب شده اند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه پس از فروپاشی شوروی، آمریکا بعنوان تنها ابرقدرت جهان مطرح شد، خاطرنشان کرد: در این زمان موسسه ای پژوهشی در آمریکا با اعلام اینکه درست است که قدرت شرق افول کرده، اما قدرتهای نوظهور جدیدی در حال شکل گیری است، جهان اسلام، اروپای واحد و نزدیکی روسیه، چین و کره شمالی را سه قدرت نوظهور در حال شکل گیری توصیف کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: آمریکا با هدف جلوگیری از شکل گیری قدرتهای نوظهور و با هماهنگی سازمان های جاسوسی خود و اسرائیل، استراتژی عملیات پیشدستانه را در قالب طرح 11 سپتامبر پیاده کرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه آمریکا از این اقدام خود سه هدف عمده را دنبال می کرد، افزود: هدف اول و آشکار آنها مقابله با تروریسم بود و با طرح این موضوع که همه مسلمانان تروریست نیستند، اما همه تروریستها مسلمان هستند، کوشیدند مسلمانان را زیر سووال ببرند.
 
وی تصریح کرد: هدف دوم و پنهانی تر آمریکا دستیابی به منابع انرژی بود که در غرب آسیا و شمال آفریقا قرار داشت و هدف پنهانی تر نیز جلوگیری از بیداری اسلامی بود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه آمریکا به این مساله پی برده بود که کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در حال بیدار شدن هستند، تصریج کرد: آنها ابتدا به بهانه تروریسم به افغانستان و به بهانه سلاح کشتار جمعی به عراق حمله کردند و در مرحله بعد طرح حمله به جمهوری اسلامی را در برنامه های خود داشتند.
 
امیر پوردستان با اشاره به اینکه تلفات زیاد در دو جنگ عراق و افغانستان و وارد شدن فشار اقتصادی باعث تغییر راهبرد آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: در این شرایط بود که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، استکبار و دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفتند و در این پیچ بود که سرعت آنها گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه امریکایی ها برای جنگ سخت وارد صحنه شدند، اما در حال حاضر جنگ نیمه سخت و فشارهای اقتصادی و جنگ نرم را در برنامه خود قرار داده اند، افزود: سنت الهی این بوده که مستکبرین همیشه سرنگون شوند و سرنوشت آمریکا و همپیمانان آنان نیز به همین صورت خواهد بود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد:در شرایط کنونی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از آمادگی بالایی برخوردار بوده و تمام حرکت های دشمن در منطقه و فرامنطقه را تحت نظر داشته و از تمام امکانات و نیروهای دشمن اطلاع کامل دارند.
 
همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این یادواره با بیان اینکه وضعیت نظامی کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: امروز انواع سلاحها به دست فرزندان ایران ساخته می شود که در زمان جنگ هیچکدام از آنها را در اختیار نداشتیم.
 
آیت الله?سیدیوسف طباطبائی نژاد?با بیان اینکه اگر بخاطر وجود رشادتهای شهدا و روحیه جهادی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس نبود در این نبرد شکست می خوردیم، افزود: شهدا زنده تاریخ هستند و افتخارشان این است که مردم را به جوشش و حرکت درمی آورند.
 
وی به وجود تحریم و فشارهای اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ملت ایران با لحاظ اقتصاد مقاومتی در برنامه های خود نقشه های دشمنان را نابود می کنند.
 
شهر مهاباد در 20 کیلومتری شمال غرب اردستان قرار دارد.
 
شهرستان اردستان در شمال استان اصفهان واقع است.
منبع: مشرق نیوز


برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پهپاد نجات غریق و بی مهری مسئولین
چهارشنبه 92/12/7 ساعت 1:39 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پهپاد ایرانی آن سوی آب‌های کشور/ بی‌مهری مسئولین به اختراع خبرساز جوانان ایرانی  


یک تیم مخترع جوان ایرانی تنها با داشتن 23 سال میانگین سنی توانستند در یک کارگاه 9 متری با پشتکار و همت خود اولین پهپاد نجات غریق دنیا را بسازند.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، یک تیم مخترع جوان ایرانی تنها با داشتن 23 سال میانگین سنی توانستند در یک کارگاه 9 متری با پشتکار و همت خود اولین پهپاد نجات غریق دنیا را بسازند.

اما در این بین حمایتی از سوی مسئولین شکل نمی‌گیرد و متاسفانه کشورهای مختلف قصد دارند طرح پهپاد غریق نجات را به عنوان محصول شرکت خود به فروش برسانند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران




21 پروژه راداری
چهارشنبه 92/12/7 ساعت 12:40 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از 21 پروژه راداری توسط دهقان

21 پروژه راداری و الکترونیک دفاعی با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در صنایع الکترونیک وزارت دفاع در شیراز افتتاح، رونمایی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاوردهای مهم دفاعی طی سخنانی گفت: امروز بار دیگر شاهد درخشش صنایع دفاعی کشورمان در حوزه ساخت و تولید سامانه های پیشرفته در زمینه الکترونیک دفاعی هستیم.

دهقان خاطرنشان کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز بعنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه‌های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته و این مهم محقق نگردیده مگر با تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی).

وزیر دفاع گفت: صنایع الکترونیک شیراز بزرگترین زیرمجموعه صنایع الکترونیک ایران (صاایران )بحمدالله همچون سالهای گذشته در زمینه پروژه های تحقیقاتی و تحویل سامانه های دفاعی و پروژه های صادراتی نتایج خوبی تحصیل نموده که امروز شاهد افتتاح 5 خط تولید و رونمایی از 16 پروژه دفاعی در این شرکت هستیم.

دهقان در تشریح این پروژه های دفاعی گفت: در حوزه رادار 2 سامانه مراقبت پدافندی آماده تحویل به نیروهاست؛ که جزء رادارهای پیشرفته جستجوگر مراقبت هوایی بردبلند محسوب می شود.

وی افزود: با تولید این سامانه ها بعنوان رادارهای هشدار اولیه در شبکه پدافند هوایی کشور، توان مراقبت هوایی پدافندی کشورمان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: در زیرسامانه های راداری کشور، امروز 2 لامپ مهم نظامی و 1 نوع لامپ اشعه ایکس و همچنین کانورتور اکسیژن 5 لیتری جهت تأمین اکسیژن موردنیاز در کابین خلبان هواپیما به بهره برداری رسید.

دهقان گفت: همچنین در حوزه های الکترونیک هوایی و دریایی نیز 6 محصول مهم و راهبردی شامل: سونار، مخابرات زیرسطحی، سامانه های تکن زمینی، آنتن تکن و رایانه های هوایی منصوب بر پرنده، رادارهای شناسایی هواپیماهای دوست از دشمن به بهره برداری رسید.

وی افزود: سامانه اخلالگر هوشمند راداری با قابلیت اختلال در انواع رادارها و برخی زیرسامانه های هدایت در موشک افتتاح شد.

دهقان گفت: سامانه بومی تکن زمینی برای نصب در فرودگاه های کشور با استانداردهای ایکائو برای ناوبری هواپیماهای نظامی و سامانه های DME برای ناوبری هواپیماهای تجاری از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.

وزیر دفاع در ادامه افزود: در حوزه هوشمندسازی سلاح نیز 4 محصول جدید شامل: دوربین حرارتی، موقعیت یاب لیزری ایمن چشم، فیوز لیزری، سیستم هدایت لیزری موشک های ضدزره با کارایی بیشتر و وزن پایین تر نسبت به محصولات مشابه خارجی و قابلیت استفاده در جنگ های منظم و نامنظم، سامانه جهت یابی و استخراج مشخصات شناورهای دریایی بصورت لحظه ای، رونمایی شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار هستند، در شرایط تحریم های سخت بین المللی و با بهره گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و مشارکت دانشگاه ها و شرکت های فناور داخلی بدست آمده است.

وزیر دفاع در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سخت کوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مشرق نیوز




موشک ایران تا آبهای دور دست
دوشنبه 92/12/5 ساعت 11:59 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پای موشک‌های بالستیک ایران به آبهای دوردست هم باز شد +عکس

نصب جستجوگرهای اپتیکی و یا حرارتی روی این سر هوشمند، باعث خواهد شد موشک های بالستیک کشورمان در هر آب و هوا یا ساعتی از شبانه روز، بتوانند اهداف خود را با بالاترین دقت شناسایی و منهدم کنند و هر موشک، کیفیت چندین موشک را در اثرگذاری پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حرکت در مسیر خودکفایی و تامین امنیت پایدار، آنچنان با انگیزه و برنامه توسط نیروهای مسلح کشورمان به پیش می رود که اکنون رونمایی از دستاوردهای جدید در عرصه نظامی به پای ثابت مناسبت ها و برنامه های مهم کشور تبدیل شده است و در عین حال کم نیستند دستاوردها و سامانه هایی که از نیام بیرون نیایند الا به وقت تنبیه و انهدام متجاوز.

جشنواره تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح سلمان فارسی از جمله محافلی است که در هر دوره برگزاری خود، شاهد حضور و ارائه دستاوردها و تحقیقات مهمی توسط متخصصان دفاعی کشورمان بوده و امروز، یکی از دستاوردهای مهم این جشنواره، رسما معرفی و رونمایی شد.

«سر جستجوگر هوشمند موشک های بالستیک» که رتبه اول طرح فناورانه نیروهای مسلح در سومین جشنواره سلمان فارسی را بدست آورد، دستاوردی جدید و مهم بود که توسط فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان رونمایی شد و باید از این پس شاهد حضور این چشم و مغز هوشمند روی موشکهای بالستیک کشورمان باشیم.

البته این موضوع، حاصل تلاش های سالیانه دراز متخصصان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بوده و از زمان شکل گیری برنامه موشکی ایران، فعالیت های علمی و مهندسی گسترده ای در زمینه پیشران سوخت مایع، سازه، بدنه، آیرودینامیک، هدایت، کنترل و ناوبری و سرجنگی موشکهای ایرانی انجام شده است .

موشک

در بحث هدایت نیز می توان اولین گام های بومی را در تولید سامانه های هدایتی موشک شهاب 3 جستجو کرد. در موشک شهاب-3 از رایانه های کنترل مأموریت جدید، شتاب سنج های بهبود یافته، ژیروسکوپ های خاص برای هر یک از سه زاویه حرکتی و ماسورهای متناسب با سرعت ها و شتاب های وارده به این موشک استفاده شده بود که تحولی مهم در صنعت دفاعی کشورمان محسوب می شد.

موشک
ژیروسکوپ های موشک شهاب-3

موشک
نمونه ای از رایانه های مورد استفاده در شهاب-3

با توجه به اینکه مسئولان دفاعی، همواره تلاش برای کاهش خطای موشک های بالستیک ایرانی را در دستور کار اعلام کرده اند، این انتظار که فناوری های جدید برای ناوبری و هدایت این سلاح ها مورد استفاده قرار گیرد، موضوعی بود که همیشه علاقمندان به صنعت دفاعی انتظار رونمایی رسمی از آن را داشتند.

موشکهای نقطه زن ایرانی؛ از فاتح تا خلیج فارس

همانطور که در خبر رسمی وزارت دفاع نیز اعلام شده، این سر جستجوگر برای  "موشک های بالستیک نقطه زن" طراحی و تولید شده و هنگامی که این نام مطرح می شود، برخی موشک های کشورمان بیشتر به یاد آورده می شوند.

اصطلاح موشک بالستیک نقطه زن برای اولین بار در کشور مان با ورود موشک فاتح 110 به خانواده موشکهای ایرانی ترویج شد. این موشک در طی دوران عملیاتی شدن خود تا به امروز چندین مرحله ارتقاء را پشت سر گذاشته و تستهای گوناگون آن دقت بالا و به عبارت دیگر توان نقطه زنی آن را ثابت کرده است. این مسئله بارها در جریان آزمایش ها و رزمایشهای موشکی که فیلم آن از رسانه ها نیز پخش شده است به وضوح تایید و به اثبات رسیده است.

البته در سال های گذشته گونه ای از موشک فاتح 110 با اسم "خلیج فارس" به عنوان اولین موشک بالستیک ضد کشتی ایرانی رونمایی شد که تصاویر موجود از این موشک در جریان رزمایش ها و رژه ها به وضوح استفاده از یک سر جستجوگر الکترواپتیکال را در این موشک نشان می داد.

موشک
موشک خلیج فارس با سر جستجوگر هوشمند

کارکرد کلی این سامانه به این صورت است که با اعلام محل هدف، موشک مورد نظر به سمت آنجا شلیک می شود و در مرحله پایانی موشک مورد نظر وارد مرحله استفاده از جستجوگر الکترواپتیک می شود. در این مرحله موشک مورد نظر شروع به اسکن منطقه مورد نظر کرده و با یافتن هدف مورد نظر بر روی نقطه دلخواه آن قفل کرده و شیرجه نهایی به سمت آن را آغاز می کند.
 
این نوع هدایت بر خلاف هدایت گرمایی، نیاز به قفل کردن بر روی منبع حرارتی نداشته و می توان بر روی نقطه دلخواه قفل کرد که نکته مهم و قابل اتکایی در یک شلیک و تلاش برای اثرگذاری آن محسوب می شود.

موشک فاتح، نمونه ای مدرن و واقعی از حرکت سیستم های هدایت موشک های بالستیک ایران از هدایت اینرسیک به الکترواپتیکال بود، اما این همه ماجرا نبود.

نگاهی به ویژگی های جدیدترین دستاورد موشکی کشور

رونمایی از "سر جستجوگر هوشمند موشک های بالستیک نقطه زن" گام جدیدی در کیفی تر کردن شلیک موشکهای کشورمان بود. جستجوگری که امروز به نمایش درآمد به شکل کاملا مشخصی از جستجوگر موشک خلیج فارس متمایز است و هرچند اطلاعات خاصی در مورد این جستجوگر جدید ارائه نشد اما با توجه به تصویر منشتره می توان گفت که جستجوگر مورد نظر یک نمونه مدرن تر است که اندازه بخش جستجوگر آن بزرگ تر از نمونه مورد استفاده بر روی موشک خلیج فارس بوده است.

موشک
جستجوگر الکترواپتیکال روی موشک خلیج فارس


با همین تناسب، پوشش شیشه ای نوک این جستجو نیز بزرگتر از موشک خلیج فارس بوده و می توان این موضوع را متوجه شد که بزرگتر بودن منطقه شیشه ای جستجوگر، زاویه دید بیشتری را برای موشکی که از این جستجوگر استفاده می کند فراهم می کند و اهداف، از فاصله ای دورتر و با دقت بیشتری، کشف و قفل می شوند.

از سوی دیگر نصب جستجوگرهای اپتیکی و یا حرارتی روی این سر هوشمند، باعث خواهد شد موشک های بالستیک کشورمان در هر آب و هوا یا ساعتی از شبانه روز، بتوانند اهداف خود را با بالاترین دقت شناسایی و منهدم کنند و هر موشک، کیفیت چندین موشک را در اثرگذاری پیدا خواهد کرد.

موشک
سر جستجوگر هوشمند موشک های بالستیک ایران

نکته دیگری که از روی تصاویر کاملا مشخص است، تفاوت اندازه کلی این سر جستجوگر با نمونه های قبلی مانند موشک خلیج فارس است. این تفاوت سایز در پایین ترین قسمت این سامانه، ضمن آنکه امکان نصب سیستم های مدرن تر و بزرگتر را فراهم می کند می تواند موید این موضوع باشد که قرار است این سر هوشمند روی موشکهایی با قطر بیشتر نصب و عملیاتی شود (چه بسا شده باشند) و موشکهایی مانند سجیل با برد قریب 2 هزار کیلومتر و قیام به عنوان نسل جدید موشکهای میان برد ایران، در اولویت های نصب این سر جستجوگر باشند.

این مسئله را باید در کنار نکته ای که در خبر وزارت دفاع منتشر شده و از قابلیت های این سر جستجوگر برای شناسایی و کمک به انهدام اهداف دریایی یاد کرده، گذاشت و نتیجه گرفت که با این اوصاف موشکهای بالستیک ایرانی با برد 2 هزار کیلومتر می توانند کابوسی برای شناورهای متخاصم در آبهای دوردست باشند و دیگر برد موشکهای دریایی ایران با موشکهای بالستیک زمین به زمین ایران، یکسان خواهد شد.

با توجه به تهدیدات دریاپایه دشمنان ضد جمهوری اسلامی ایران، توان مقابله با آنها به مناطقی بسیار دور دست تر از گذشته توسعه پیدا می کند و در عین حال، حمله به هر هدفی حتی در آبهای دور دست می تواند از عمق خاک کشورمان و با بیشترین ضریب اطمینان انجام شود.

این نکته را نیز می توان مطرح کرد که با توجه به اینکه با نصب این سر جستجوگر هوشمند، کلاهک موشکهای ایران می توانند پس از ورود به جو نیز تحت کنترل قرار گرفته و با دقت بسیار بالا، هدف را منهدم کنند، دستیابی به دانش و سامانه های هدایت سر جنگی موشک توسط متخصصان دفاعی ایران نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که قطعا در آینده بیشتر از آن یاد خواهد شد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: موشکدستاورد جدید

مدرنترین جلیقه ضدگلوله ایرانی
دوشنبه 92/12/5 ساعت 1:53 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ساخت مدرن‌ترین جلیقه ضدگلوله دنیا در ایران با الهام از ماهی +عکس

به علت فناوری خاص به کار رفته در این جلیقه ضدگلوله بومی، اندام حیاتی بدن، از حفاظت بیشتری برخوردارند و در صورت شلیک از فاصله نزدیک و زاویه‌های مختلف به فردی که این جلیقه را پوشیده، انعطاف موجود در حلقه‌های آن و همپوشانی‌اش، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های وارده ایفا می‌کند.

گروه دفاع و امنیت مشرق - از زمانی که موضوع حمله و دفاع در تاریخ بشری شکل گرفته، نقش پوشش های محافظ نیز مطرح و مورد استفاده بوده است؛ چه آن زمان که پوست و چرم حیوانات محافظ انسانها بود و چه آن زمان که کاربرد فلز برای آدمی عیان شد، لباس ها و سپرهای خاص، تلاش می کردند بدن انسان را از گزند آسیب مصون نگاه دارند.

اولین نوع زره ها را قطعات ساده و سنگین از فلز توصیف کرده اند که در جنگ های قرون وسطی وظیفه حفاظت از جان جنگجویان را بر عهده داشته است و شخص تن کننده این زره علی رغم مصائب در اختیار داشتن این پوشش بسیار سنگین و طاقت فرسا، زنده ماندن را به هر چیز دیگر ترجیح م داد. هر چند برخی نیز نمدهای تولید شده در ایران باستان را پیش قراول ساخت زره می دانند.

اما زره های آن زمان نیز انواع و اقسامی داشت و ابتکارات زیادی با الهام از بدن حیوانات برای ساخت آنها به کار می رفت که یکی از آنها زره‌های فلس‌دار بود.

مورخان، اولین نمونه استفاده از زره های فلس دار که به مانند فلس های روی بدن ماهی ساخته شده اند به چین باستان و سپس هند باز می گردد. اساس کار "زره های فلسی" بر پایه تکه های جدا از هم فلز بوده که بر روی هم قرار گرفته و مجموعه ای از آنها کل زره را تشکیل می داد.

وقتی که ضربه تیر، نیزه و یا شمشیر به این زره ها برخورد می کرد انرژی ناشی از برخورد بین فلس های زرهی تقسیم شده و اگر یکی از فلسها شکسته می شد دیگر فلسها از شدت ضربه وارد کم می کردند.

زره فلسی+عکس (آماده نیست)
زره فلس دار قدیمی ساخت هندوستان

در آن دوران از موادی مثل آهن، برنز و یا شاخ حیوانات برای ساخت این گونه از زره بهره برده می شد. در طول تاریخ نمونه های مختلفی از این زره در روم باستان، هند، چین و ژاپن مورد استفاده قرار گرفت.

ورود نسل جدید جلیقه های محافظ

اما در عصر جدید زره هایی با جنس فلزی و یا کولار به شکل صفحه های تخت در درون جلیقه های ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرند. این جلیقه ها می توانند در برابر گلوله های کوچکی مثل کالیبر 9 میلی متری که غالبا از سلاح های کمری شلیک می شوند مقاومت کرده و آنان را متوقف کنند.

اما معرفی نسل جدید گلوله هایی مثل خانواده 4.6 میلی متر و یا سلاح های هجومی در اندازه های کوچک تر و همچنین وجود انبوهی از سلاح های هجومی با کالیبرهایی مثل 5.56 یا 7.62 که به راحتی در این گونه از جلیقه های ضد گلوله نفوذ می کنند کارشناسان این حوزه را با مشکلات زیادی رو به رو کرد.

یکی از راه های مقابله با تهدید این گلوله ها افزایش قطر جلیقه های ضد گلوله و به عبارت دیگر افزایش لایه های حفاظتی است. در این روش امکان مقاومت در برابر گلوله های بزرگتر فراهم می شود اما نباید فراموش کرد که این افزایش میزان زره باعث افزایش وزن جلیقه و در نهایت فشار به سرباز می شود.

اگرچه افسرهای پلیس و کارکنان نیروهای مسلح در همه دنیا در ماموریت های مختلف این نوع از لوازم حفاظتی را در هنگامی که میزان خطر احتمالی بالا باشد به تن می کنند، اما باید توجه کرد که این اقدام صرفا به خاطر نبودن روش های مطمئن دیگر برای محافظت از بدن است.

فلس ماهی باز هم الهام‌بخش شد

اما چند سالی است یک طرح انقلابی در زمینه جلیقه های ضد گلوله با الهام از زره های فلس دار قدیمی، جلیقه های ضد گلوله را با یک تحول بزرگ رو به رو کرده است و مطرح شدن طرح جلیقه ضد گلوله ای با عنوان "پوست اژدها"، مهمترین ایده در این زمینه است.

طرح "پوست اژدها" بر پایه حلقه هایی از جنس سیلیسیم و سرامیک قرار دارد که به صورت دایره ای درست شده و به شکل فلسی زره مورد نظر را تشکیل داده اند. در زمان برخورد گلوله با این جلیقه انرژی حاصل از برخورد در جلیقه پخش شده و در صورت شکسته شدن یکی از فلسها ، بخش های دیگر گلوله مورد نظر را متوقف می کنند.

زره فلسی+عکس (آماده نیست)
نمونه ای از زره پوست اژدها


بر مبنای محاسبات و تولیدات انجام شده، این جلیقه تنها 2.5 کیلوگرم وزن داشته و در عین حال بسیار انعطاف پذیر است و از تحرک سرباز نمی کاهد. علت این مسئله باز هم به ساختار فلسی مانند زره مورد نظر باز می گردد. در جلیقه های ضد گلوله معمولی به دلیل به کار رفتن صفحه های فلزی و یا از جنس کولار که به صورت یک تخته در درون جلیقه قرار می گیرند تحرک کاهش می یابد اما با استفاده از طراحی جدید و استفاده از زنجیره ای از حلقه های مورد نظر کاربر به راحتی می تواند در این جلیقه انعطاف خود را حفظ کند.

همچنین آزمایشات انجام شده بر روی این جلیقه نشان داده است که "پوست اژدها" می تواند گلوله هایی مثل کالیبر 5.56 سلاح ام 16 و یا ام 4 و یا گلوله های 7.62 از اسلحه AK-47 را متوقف کند.

زره فلسی+عکس (آماده نیست)
تصویر اشعه ایکس از زره ساخته‌شده بر مبنای فلس ماهی

البته محققان با استفاده از اسکن اشعه ایکس، پوشش فلس‌دار و نحوه تعامل آنها را در هنگام حرکت ماهی مورد ارزیابی قرار دادند. فلس‌ها در نزدیکی مناطق انعطاف‌پذیر بدن از جمله دم، کوچک بوده و امکان خم شدن ماهی را فراهم می‌کند؛ فلس‌های کنار بدن نیز که از اندام های داخلی محافظت می کنند، بلندتر و سخت‌تر هستند.

مجموعه ای از مفاصل بین دندانه ها و حفره های فلس، اجازه خم‌شدگی و شنای راحت ماهی درون آب را فراهم می‌کند؛ ترکیب انعطاف‌پذیری و قدرت بهترین کارآیی را برای جلیقه ایجاد می‌کند.

حتی در مستندی با نام "سلاح های آینده" که از شبکه دیسکاوری پخش شد ، "پوست اژدها" توانست در برابر انفجار نارنجک ضد نفر نیز در فاصله بسیار نزدیک مقاومت کرده و بخش زیادی از انرژی مخرب حاصل از انفجار و ترکشهای آن را دفع کند.

اما اکنون مشخص شده که نیروهای مسلح کشورمان نیز با الهام از این طرح مدرن، دست به ساخت مدرن ترین نوع جلیقه های ضد گلوله زده‌اند و متخصصان دفاعی کشورمان یک جلیقه ضد گلوله بدون پانل و با قابلیت انعطاف پذیری بالا طراحی کرده اند.

زره فلسی+عکس (آماده نیست)

جلیقه ضد گلوله ایرانی فلس‌دار ساخت ایران


استفاده از این جلیقه می تواند به صورت انقلابی و جهش گونه، حفاظت و ضریب زنده ماندن رزمندگان ایرانی را افزایش داده و آنان را در برابر بسیاری از خطرهای موجود در میدان نبرد امروزی بیمه کند. نکته مهم در این جلیقه های ضد گلوله جدید آن است که به علت تکنولوژی خاص به کار رفته در آن، اندام حیاتی بدن به نسبت جلیقه های معمولی، از حفاظت بیشتری برخوردارند و در صورت شلیک از فاصله نزدیک و زاویه‌های مختلف به فردی که این جلیقه را پوشیده، انعطاف موجود در حلقه های آن و همپوشانی اش، نقش مهمی در کاهش آسیب های وارده ایفا می کند

با توجه به شرارت های تروریست ها و اقدامات کوری که اشرار در برخی نقاط کشورمان انجام می دهند، یگان هایی مانند هنگ های مرزبانی، تیپ 65 نزاجا، کلاه سبزهای نداجا و یگان صابرین نیروی زمینی سپاه از جمله واحدهایی هستند که می توانند در اولویت استفاده از این جلیقه ایرانی قرار بگیرند.

منبع: مشرق نیوز




تصاویر جدید از ریگی معدوم
یکشنبه 92/12/4 ساعت 11:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
به مناسبت سالگرد دستگیری ریگی؛

وزارت اطلاعات تصاویر و اسناد جدیدی از تروریست معدوم "عبدالمالک ریگی" منتشر کرد

وزارت اطلاعات برخی تصاویر و اسناد منتشر نشده از تروریست معدوم عبدالمالک ریگی را منتشر کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، این وزارت به مناسبت سالگرد دستگیری ریگی برخی تصاویر و اسناد منتشر نشده از تروریست معدوم عبدالمالک ریگی را منتشر کرد.

در گزارش وزارت اطلاعات آمده است: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون دشمنان قسم خورده اسلام و نظام همواره کوشیده‌اند با طرق گوناگون در صدد بر اندازی این نظام الهی و در نهایت اسلام ناب محمدی (ص) بر آیند.
 
گروهک‌های ضد انقلاب با رویکردهای قومی، تحمیل جنگ 8 ساله، تروریسم، تهاجم فرهنگی، روش‌های بر اندازی نرم و... راهبردها و تاکتیک‌های برگزیده  دشمن در طول این سالیان بوده است.
 
در این میان اما ساختن گروه‌های تروریستی افراطی تکفیری چون القاعده یکی از طرح‌های اتخاذ شده در جهت وارونه و غیر واقعی نشان دادن اسلام معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران بود که با حمایت سرویس‌های جاسوسی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت.
 
گروهک تروریستی «جندالشیطان» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمن در راستای راهبرد فوق و تخریب وجهه اسلام ناب تعریف می‌شود که با تلفیق نگاه‌های قومی، امنیت عمومی جنوب شرق کشور را آماج اقدامات تروریستی قرار داده بود. شهادت ده‌ها تن از هم وطنان سنی و شیعه سیستان و بلوچستان، گروگان گیری‌های وحشیانه و ... بخشی از اعمال سیاه پرونده «جندالشیطان» است.
 
دستگیری «عبدالمالک ریگی» به دست سربازان گمنام امام زمان (عج ) آن هم بصورت زنده و به طرز شگفت‌انگیز ضربه مهلکی به بدنه این شبکه ضد بشری وارد آورد و در حالی که سرویس‌های غربی در بهت فرورفته بودند سیاست انکار و تکذیب یا اعلام برائت را پیش گرفتند. اکنون به مناسبت سالگرد دستگیری ریگی برخی از  تصاویر و اسناد منتشر نشده از این تروریست منتشر شده تا گوشه‌ای از اقتدار فرزندان این مرز و بوم بیش از پیش روشن گردد.





























باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

نجات کشتی ایران
شنبه 92/12/3 ساعت 11:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نجات کشتی‌ایران در دریای‌سرخ توسط نداجا

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند کشتی ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه این نیرو در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: صبح امروز 7 قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی در دریای سرخ قصد ربایش کشتی تجاری ایران را داشتند که با حضور ناوگروه بیست و نهم  و تیم عملیات ویژه دزدان دریایی متواری شدند.

وی با اشاره به اینکه این ناوگروه به تازگی وارد دریای سرخ شده است، افزود: درگیری با دزدان دریایی چند ساعتی طول می کشد که در نهایت دزدان دریایی از صحنه متواری می شوند.

جره در ادامه گفت: طی این درگیری خسارت جزئی به کشتی تجاری وارد آمد که توسط تیم تعمیراتی ناوگروه ارتش اشکالات بوجود آمده رفع گردید و این کشتی به صوب مقصد خود با اهمراهی تیم اسکورت عزیمت کرد.

ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش در چند روز آینده در یکی از کشورهای افریقایی پهلو خواهد گرفت.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

<      1   2   3   4      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 1324535