سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
10 داروی نوترکیب جدید
سه شنبه 91/10/26 ساعت 1:9 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سلطان‌خواه خبر داد
رونمایی از 10 داروی نوترکیب در حوزه زیست‌فناوری/ رشد 25درصدی تولید علم زیست‌فناوری

خبرگزاری فارس: معاونت علمی رئیس‌جمهور از رونمایی 10 داروی نوترکیب در حوزه زیست‌ فناوری خبر داد و گفت: اسامی این داروها به زودی پس از هماهنگی با وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: رونمایی از 10 داروی نوترکیب در حوزه زیست‌فناوری/ رشد 25درصدی تولید علم زیست‌فناوری

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نسرین سلطان‌خواه معاونت علمی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی زیست‌فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران، گفت: 10 داروی نوترکیب در حوزه زیست‌فناوری به زودی رونمایی می‌شود که با ورود این 10 قلم دارو 146 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر کشور چین 14 قلم، کشور هند 16 قلم و ایران 19 قلم داروی نوترکیب در حوزه زیست‌فناوری تولید می‌کند که با اضافه شدن این ده قلم دارو تعداد داروهای ایران به 29 قلم می‌رسد.

سلطان‌خواه ادامه داد: در چند سال اخیر بیش از 35 میلیارد تومان حمایت بلاعوض و تسهیلاتی در حوزه داروها داشته‌ایم.

*ثروت‌زایی و ایجاد اشتغال مطالبه مردم از مسئولان

سلطان‌خواه گفت:‌ ثروت‌زایی، ایجاد اشتغال و رفع نیازهای مردم از محورهای اساسی جدید در توسعه علم و فناوری کشور است که مطالبه آحاد ملت از مسئولان ایران نیز همین است.

معاونت علمی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امروز کشور در توسعه علم و فناوری وارد مرحله جدیدی شده است گفت:‌یک دوره بیست ساله سرمایه‌ گذاری‌های عظیمی در حوزه زیرساخت‌ها شد و امروز زمان تکامل توسعه علم و فناوری در کشور است تا فقط علم و فناوری در مراکز علمی و دانشگاهی نباشد.

وی افزود: حوزه زیست‌فناوری نیز یکی از محورهای مورد توجه در عرصه علم و فناوری است که توفیق در این حوزه سبب پیشرفت علم در کشور می‌شود.

وی با اشاره به این که کشور ما از سال 75 وارد عرصه توسعه زیست‌فناوری شده است، گفت: در تولید علم زیست‌فناوری در یازده سال اخیر رشد 25درصد داشتیم.

*مقام سیزدهم ایران در تولید مقاله زیست‌فناوری در دنیا

معاونت علمی رئیس‌جمهور گفت:‌ایران در حال حاضر مقام سیزدهم دنیا را در تولید مقالات زیست‌فناوری دارد. همچنین ما مقام اول منطقه را نیز دارا هستیم.

سلطان‌خواه گفت: هم‌اکنون در کشور 19 محصول دارویی بر پایه تکنولوژی زیستی تولید می‌شود که اگر میانگین واردات هر یک از این داروها 150 دلار هزینه داشته باشد با تولید داروها در کشور 375میلیون دلار ذخیره ارزی خواهیم داشت.

وی گفت: البته باید گستره این فعالیت‌ها را بیشتر کنیم که با تأسیس شبکه ملی آزمایشگاهی در کشور مشتمل بر 54 آزمایشگاه در 27 استان این شبکه گسترش می‌یابد.

وی افزود: توسعه دانش و فناوری مستلزم گسترش تجهیزات آزمایشگاهی است که در این حوزه باید وزارتخانه‌های ذیربط برای ساخت تجهیزات و ایجاد بازار فروش با معاونت علمی همکاری کنند.

فارس نیوز




برچسب‌ها: علمی

تانک ذوالفقار
سه شنبه 91/10/26 ساعت 1:3 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر پوردستان در جمع خبرنگاران خبر داد
رونمایی از تانک بهینه‌سازی شده ذوالفقار/ تعیین مکان موشک‌ها برای مقابله با تهدیدات

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تانک بهینه‌سازی شده ذالفقار به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، این تانک در خط تولید انبوه قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: رونمایی از تانک بهینه‌سازی شده ذوالفقار/ تعیین مکان موشک‌ها برای مقابله با تهدیدات

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش در جمع خبرنگاران گفت: ارتباطات و مخابرات در جنگهای آینده و امروزی بسیار با ارزش است و نیروهای مسلح ما این فضا را کاملا درک کرده و متناسب با نیازهای امروزی و جنگ الکترونیک خود را آماده کرده اند.

وی افزود: در صورتی که دشمن فضا را صددرصد پارازیتی کرده باشد، متخصصان ما می توانند در یک اخلال الکترونیکی، ارتباط سامانه های فرماندهی و موشکی را برقرار کنند تا تجهیزات نظامی کاربری داشته باشند و این نشان از قابلیت بالای نیروهای مسلح دارد.

پوردستان ادامه داد: بی سیم های جهش فرکانس از دستاوردهای خوب نیروهای مسلح است که در اختیار این نیروها قرار گرفته است؛ ما به سیستم های جنگ الکترونیک مجهز شده ایم که تنها پدافند کننده نباشیم بلکه بتوانیم سیستم های مخابراتی دشمن را جمینگ کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: ما جنگ های خلیج فارس، افغانستان و دیگر جنگها را چندهزار نفر ساعت تجزیه و تحلیل کرده ایم و به قدرت دشمن فرا منطقه ای واقفیم که در این راستا سلاح های زمینی مورد نظر در دفاع سطحی و ارتفاع پایین را طراحی و تولید کرده ایم و با قدرت پاسخگوی دشمنان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به تانک ذوالفقار گفت: سامانه کنترل آتش واستاب لایزر این تانک بهینه سازی شده و در دو هفته آینده شاهد رونمایی از آن خواهیم بود؛ این تانک با یکی از پیشرفته ترین تانکهای شرقی مقایسه شده که ذوالفقار به مراتب توانایی های بالاتری از آن دارد و با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح در خط تولید انبوه قرار می گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما برای دفاع از مرزها، طرح های دفاعی را آماده کرده ایم که به محض نیاز نیروها وارد عمل شوند و حتی مکان سلاح های پشتیبانی و موشک های زمین به زمین مشخص شده است.

پوردستان در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه جنگهای اخیر جنگهای نامتقارن هستند، ما متناسب با این فضا تاکتیک های خود را نوشته ایم.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: تانک

آزمایش تسلیحات جدید
یکشنبه 91/10/24 ساعت 2:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین صورت گرفت
آزمایش تسلیحات و دستاوردهای جدید سپاه در منطقه یکم نیروی دریایی

خبرگزاری فارس: پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین منطقه یکم ندسا با حضور متخصصان، کارشناسان و کارکنان منطقه در بندرعباس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: آزمایش تسلیحات و دستاوردهای جدید سپاه در منطقه یکم نیروی دریایی



به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین منطقه یکم ندسا با حضور متخصصان، کارشناسان و کارکنان منطقه برگزار شد.

این دوره با هدف کسب آمادگی و افزایش توان رزم و آشنایی با دستاوردهای جدید در جنگ نوین، افزایش سرعت عمل، عمل به موقع در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی و آشنایی با کارکرد سلاح‌های جدید با حضور دریادار ترابی فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه برگزار شد.

در این تمرینات با توجه به نیاز سنجی های قبلی نقاط ضعف و قوت گروه‌ها شناسایی و با توجه به توانمندیهای افراد بررسی و رفع شد و با توجه به حضور کلیه نیروهای یگانهای منطقه در رسته های مختلف از چند گردان جنگ نوین تجهیزات جدید مورد آزمایش و بهره برداری قرار گرفت.

فرمانده منطقه یکم ندسا در حاشیه این تمرینات ضمن تأکید بر حفظ آمادگی و ارتقای توان دفاعی و عملیاتی، گفت: بحمدالله امروز توان ما غیرقابل مقایسه با توان دیروز ماست، امروز جوانان ما با بهره گیری از تجربیات گذشته و علم بروز توانسته اند توانایی خود را به جهانیان اعلام کنند و در مقابل هرگونه تهدید آماده باشند.

ترابی در ادامه گفت: ما در منطقه یکم ندسا توانی مضاعف بر آن چه نیاز هست داریم و باتوجه به ورود نیروها و تجهیزات جدید این توان و آمادگی در حال افزایش است.

فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اطلاعات دقیق ایران
یکشنبه 91/10/24 ساعت 12:28 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نگرانی ناتو از اطلاعات دقیق ایران در باره مراکز نظامی منطقه 

پایگاه اینترنتی «المنار» فلسطین از هشدار جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عربستان، قطر، کویت و ترکیه خبر داد.
پایگاه «المنار» به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، اخیرا یک مقام امنیتی ایران در سفر به کشورهای یاد شده، نسبت به استقرار موشک های «پاتریوت» در ترکیه هشدار داده است. منابع دیپلماتیک به «المنار» گفته اند، اطلاعات دقیق مقام امنیتی ایران از محل استقرار موشک های پاتریوت در ترکیه و برخی از جزئیات مربوط به تماس ها و رفت و آمدهای کارشناسان نظامی آمریکا و اسرائیل به این پایگاه ها تعجب همراه با نگرانی عمیق مسئولان «ناتو» را در پی داشته است. مقام امنیتی ایران با اشاره به محل دقیق استقرار موشک های پاتریوت در اطراف چند پایگاه راداری متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در ترکیه که در پروازهای هواپیماهای جنگی ناتو و اسرائیل بر فراز منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، به مقامات ارشد کشورهای ترکیه، عربستان، قطر و کویت هشدار داده است که این تحرکات از نگاه ایران پنهان نیست و اقدامی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود. منابع دیپلماتیک که نخواسته اند نامشان فاش شود به نقل از شرکت کنندگان در دیدارهای مقام امنیتی ایران با مقامات ارشد کشورهای مورد اشاره گفته اند، ایران با اشاره به اطلاعات دقیقی که از تحرکات انجام گرفته در پایگاه های نظامی آمریکا در این کشورها داشته است نسبت به عواقب این اقدامات به آنان هشداری شدیداللحن داده است.
مقامات ارشد ترکیه اعلام کرده اند که با ایران روابط دوستانه عمیق و استراتژیک دارند و استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه، بخشی از همکاری یک عضو ناتو با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

قوی ترین سرویس اطلاعاتی
یکشنبه 91/10/24 ساعت 12:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

شکار ریگی فقط یکی از هنرهای قوی ترین سرویس اطلاعاتی منطقه بود

شناسایی و دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از مأموریت های قدرتمندترین سرویس اطلاعاتی خاورمیانه بود.
این مطلب را رابرت بکوزن تحلیلگر مجله آمریکایی وایرد ضمن ارزیابی گزارش تحقیقاتی اخیر پنتاگون عنوان کرد.
پنتاگون ضمن گزارشی تصریح کرده که سرویس اطلاعاتی ایران، قدرتمندترین سرویس اطلاعاتی خاورمیانه است و بالغ بر 30هزار نفر از جمله اتباع انگلیس و اسرائیل در استخدام آن هستند. وایرد در گزارش خود با عنوان «شکار مخالفان با 30000 جاسوس» می نویسد: در فوریه سال 2009 (بهمن 1388) نیروهای اطلاعاتی ایران سوژه تحت تعقیب را زیر نظر داشتند. عبدالمالک ریگی، از سران گروه های مسلح، متهم به انجام یک سری حملات تروریستی در مرز پاکستان بود. بعد از اینکه ریگی با پروازی از دوبی به مقصد قرقیزستان از مرز هوایی ایران گذر کرد، ماموران اطلاعات ایران ظاهر شده و به هواپیما دستور فرود دادند و ریگی را دستگیر کردند. او چندی بعد اعدام شد.
ماهنامه آمریکایی نوشت: این تنها یک نمونه از ماموریت هایی است که طی چند سال اخیر توسط وزارت حفاظت طلاعات ایران به انجام رسیده است. پنتاگون از وجود ارتش قدرتمند 30 هزار نفری اطلاعاتی، یعنی قوی ترین عامل اطلاعاتی و جاسوسی در خاورمیانه، خبر می دهد.
این گزارش می افزاید: گروه های اپوزیسیون از جمله سازمان مجاهدین [منافقین] تحت رصد و اشراف سرویس اطلاعاتی ایران قرار دارند. این گروه دارای هوادار کمی در داخل است.
یادآور می شود ریگی و گروهک متبوع وی در جریان فتنه سال 88 مکررا از آشوبگران به طور علنی حمایت کردند.
در همین حال سایت اینترنتی اپوزیسیون با اشاره به گزارش پنتاگون نوشت: هفته گذشته گزارشی از سوی وزارت دفاع آمریکا منتشر شد که طی آن به فعالیت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در درون و بیرون از ایران پرداخته و نکات مهمی در رابطه با عملکرد امنیتی این وزارت را برملا ساخته است. حتی بدون انتشار این گزارش، آنهایی که به هر حال، با رویدادهای ایران رو در رو بوده اند به سادگی می توانسته اند، و می توانند حضور پررنگ جمهوری اسلامی را در متن اپوزیسیون ملاحظه و مشاهده کنند.
خودنویس از قول شهرام همایون (از مدیران شبکه های ماهواره ای اپوزیسیون) نوشت: برای روشن شدن نشانه های این حضور لازم به کنکاش بسیار و تحقیق گسترده ای هم نیست حتی در سطح نیز این حضور چنان پررنگ است که تلألو نور آن کافی است تا چشم انسان را از تماشای سیاهی پیرامون، آنچنان از کار بیاندازند که جز نوری آزاردهنده، هیچ نبیند. برای مثال جریان ها یا اشخاص را که در تقابل با جمهوری اسلامی هستند در نظر بگیرید. این گروه ها، یا افراد بیش از آن که از سوی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار بگیرند، از سوی سایر نیروهای مخالف جمهوری اسلامی به ستیز کشانده می شوند. در حقیقت تز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را می توان در این جمله خلاصه کرد: «سرکوب نیروهای مخالف جمهوری اسلامی به دست مخالفین جمهوری اسلامی»! این که جمهوری اسلامی چگونه توانسته به این موفقیت دست یابد در گزارش پنتاگون به خوبی پاسخ داده شده است. «وزارت اطلاعات بیش از 30هزار پرسنل دارد که بسیاری از آنها در عملیات مخفی شرکت دارند که در جای جای جهان انجام می گیرد».
داریوش همایون می افزاید: پنتاگون در گزارش خود می گوید که از حساسیت اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی نگران است. چرا؟ گزارش پنتاگون می گوید «وزارت اطلاعات ایران مأموران مخفی بسیاری دارد و در حیطه جاسوسی به شدت فعال است و این کار را از راه نفوذ سازمان دهی شده به مجامع مخالفان ساکن خارج از کشور انجام می دهد، همچنین از طریق ایجاد نهادهایی که مدعی کمک به پناهندگان ایرانی تبار است!»
همایون حمله کنندگان به رضا ربع پهلوی و سازمان منافقین را از جمله نفوذی های وزارت اطلاعات معرفی کرد.
شبکه بالاترین نیز در گزارش مشابهی ضمن نام بردن از برخی افراد فعال اپوزیسیون به عنوان نفوذی وزارت اطلاعات نوشت: به گزارش مشترک پنتاگون و چند آژانس دیگر دولت آمریکا، وزارت اطلاعات یکی از بزرگترین و فعال ترین سرویس های اطلاعاتی جهان معرفی شده و ضمن بررسی فعالیت های برون مرزی این وزارتخانه، شیوه های یارگیری و نفوذ در میان اپوزیسیون و جاسوسی در میان آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش 64 صفحه ای در نشریات انگلیسی و فارسی انعکاس وسیعی یافته است.

منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

پیشنهاد از چند کشور
جمعه 91/10/22 ساعت 3:4 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مدیر مجتمع اورهال "میگ 29 " پایگاه یکم شکاری مهرآباد گفت: وجود تحریم‌ها فرصتی را برای خودکفایی کشور به وجود آورد و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که پیشنهادهایی برای "اورهال هواپیما" از چندین کشور جهان داریم.

سرهنگ "احمد ذکاوت" مدیر مجتمع اورهال "میگ 29" "پایگاه یکم شکاری مهرآباد" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود جنگنده میگ 29 از سال 1369 به ناوگان نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: پس از ورود این هواپیما با توجه به اعمال تحریم‌هایی از سوی غرب علیه کشورمان و تلاش ما برای در دست گرفتن تخصصی این جنگنده، در بازدیدهای نوبتی از وضعیت هواپیما نیاز به ایجاد مجتمعی برای تعمیرات این جنگنده در کشور احساس شد تا پس از 800 ساعت پرواز یعنی حدود 8 سال پس از اولین پرواز، تعمیرات کنترلی بر روی آن انجام شود.

وی افزود: با توجه به این که عمده تعمیرات در رده نگهداری خطی و میانی به خلبانان این جنگنده، آموزش داده می‌شود، بنابر این اورهال این جنگنده‌ها بر روی هواپیماهایی صورت می‌گیرد که نیازمند تجهیزات تخصصی و کارخانه‌ای هستند.

مدیر "مجتمع اورهال" میگ 29 پایگاه یکم شکاری مهرآباد اظهار داشت: با استفاده از مهندسی معکوس هواپیماهای غربی توانستیم اورهال این جنگنده را به صورت صددرصد بومی انجام دهیم.

وی عمده تعمیرات جنگنده‌های نیازمند اورهال را "تعمیرات استراکچری" دانست و تصریح کرد: در صورتی که سازه‌های هواپیماها در زمان‌های خاص، چک نشده و مشکلی بسیار کوچک برای آن‌ها رخ دهد، هواپیما در معرض خطر و سانحه شدید قرار می‌گیرد.

ذکاوت ادامه داد: پس از کنترل تمامی اجزای هواپیما، نقاطی که بیشتر مورد تنش هستند مورد بازرسی دقیق با تجهیزاتی مانند "مارتی پارتیکل اینستیشن"، "اید کارنت"،‌ "ان دی آی" و یا "اشعه ایکس" قرار گرفته و در صورت وجود معایب، نقاط دارای مشکل مورد تعمیر قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اورهال این هواپیما به طور متعارف و استاندارد کارخانه سازنده حدود 6 تا 8 ماه تعریف شده است، اما مجتمع اورهال میگ 29 پایگاه مهرآباد قادر است در صورت نیاز نیروی هوایی، با کاری مداوم این زمان را تا 4 ماه کاهش دهد.

مدیر مجتمع اورهال میگ 29 پایگاه یکم شکاری مهرآباد تصریح کرد: میگ 29 هواپیمایی رهگیر و جنگنده و قابل مقایسه با هواپیماهای غربی و روز دنیا است که قابلیت جنگندگی و مانور اولیتی فوق‌العاده داشته و توانایی حمل تجهیزات روز را دارد. این جنگنده، امروز در ناوگان دفاعی بیش از 50 کشور جهان مورد استفاده است.

ذکاوت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور صددرصد در اورهال میگ 29 موفق بوده و کشورهایی که سعی کرده‌اند فناوری این جنگنده را در اختیار ما قرار ندهند، باید بدانند که ما با مهندسی معکوس و به کارگیری علم دانشگاهی و صنعت، به توانمندی ویژه‌ای در این حوزه دست یافته‌ایم و هیچ معضلی در اورهال این جنگنده پیش روی ما نیست.

وی تصریح کرد: اگر تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نبود و بر فرض محال قرار بود کشوری خارجی این توانمندی را به ما آموزش دهد، در بهترین شکل، میلیون‌ها دلار برای آموزش تعمیر یک جنگنده از بودجه کشور هزینه می‌شد اما به‌حمدالله، وجود تحریم‌ها فرصتی را برای خودکفایی کشور در این عرصه به وجود آورد.

ذکاوت خاطرنشان کرد: با استعانت از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که پیشنهادهایی برای اورهال هواپیما از چندین کشور جهان داریم.

منبع: وبگردی 20:30



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تعطیلی بزرگترین بندر سوخت جهان
پنج شنبه 91/10/21 ساعت 1:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
وقتی عدو شود سبب خیر؛
بندر فجیره امارات به مدت 3 دهه، به میزان دو سوم سوخت مخازن ذخیره سازی نفت کوره خود را از ایران تامین می کرد که بالغ بر یک میلیون متریک تن نفت کوره بود، اما اکنون بیشتر این سوخت به طور مستقیم از ایران به بنادر سنگاپور ارسال می شود که در آنجا قیمت نفت کوره چهار برابر قیمت نفت کوره در بندر فجیره امارات متحده عربی است.

گروه انرژی ـ نفت کوره که یکی از فرآورده های نفت خام است سوخت اصلی نیروگاههای حرارتی و کشتی ها است.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از «اویل پرایس»، بزرگترین ایستگاه سوخت رسانی در دنیا در بندر فجیره امارات اکنون برای بقاء بایستی قیمتهای نفت کوره مورد مصرفی کشتی پهن پیکر و نفتکش های عظیم الجثه در خلیج فارس را افزایش بدهد.

بندر فجیره امارات به مدت 3 دهه، به میزان دو سوم سوخت مخازن ذخیره سازی نفت کوره خود را  از ایران تامین می کرد که بالغ بر یک میلیون متریک تن نفت کوره بود، اما اکنون بیشتر این سوخت به طور مستقیم از ایران به بنادر سنگاپور ارسال می شود که در آنجا قیمت نفت کوره چهار برابر قیمت نفت کوره در بندر فجیره امارات متحده عربی است.

یکی از برکات تحریم های نفتی ایران و افزایش فشارهای تحریمی باعث شد که ایران نفت کوره خود را بجای بندر فجیره مستقیما به بنادر کشور سنگاپور ارسال کند و به بندر فجیره میزان کمی صادرات داشته باشد که هم بتواند با قیمت بیشتری نفت کوره را در بنادر سنگاپور بفروش برساند و هم بتواند از کشتی های حمل و نقل خود برای این معاملات استفاده نماید.

بر اساس این گزارش مرغوبیت نفت کوره ایران به دلیل پایین بودن درصد گوگرد آن که کمتر از 3.5 درصد است، باعث شد که مسئولین شرکت نفت بندر فجیره که نفت کوره آنها درصد خیلی بالاتری از گوگرد را دارا است، به دنبال بدست آوردن نفت کوره با درصد کمتر گوگرد هستند که با نفت کوره با درصد بالای گوگرد خود مخلوط کرده و در اختیار کشتی های باری قرار دهند.

این اقدام مسئولین شرکت نفت بندر فجیره به آن دلیل است که طبق استانداردهای دریانوردی گوگرد نفت کوره مصرفی در کشتی ها، باید کمتر از 3.5 درصد باشد.

اکنون دلالان فجیره ای دنبال بدست آوردن نفت کوره از منابع دیگر هستند که هیچگونه توفیقی در این زمینه نیز عاید آنها نشده است و کماکان آنها به نفت کوره تولیدی ایران نیازمند هستند.

بولتن نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

دستگیری عوامل ترور
پنج شنبه 91/10/21 ساعت 1:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مصلحی خبر داد:
وزیر اطلاعات از موفقیت های جدید در دستگیری عوامل شهادت شهدای هسته ای خبر داد.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: دستگیری های عوامل شهادت شهدای هسته ای ، هدفمند ، هوشمند و بزرگ بود در آینده ای نزدیک موفقیت هایی را که در این باره داشته ایم و به چیزهای جدیدی دست یافته ایم، به اطلاع مردم می رسانیم.

وی گفت: ضربه سنگین بزرگی را به عواملی که دنبال این موضوع بودند وارد کردیم که برخی از آنها اعلام شده است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این که هم اکنون داریم به چیزهای بسیار خوبی می رسیم ، افزود: نکته مهم این است که روش هایی را که سرویس های اطلاعاتی دنبال می کردند ، به خیال خودشان روش های بسیار نو و بدیعی بود که خنثی شد.

وزیر اطلاعات همچنین گفت: فعالیت گروه های سلفی افزایش نیافته است و تحت کنترل هستند.

منبع: بولتن نیوز




برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

اعزام موجود زنده به فضا
سه شنبه 91/10/19 ساعت 1:23 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مخبردزفولی تأکید کرد
ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضا/ ساماندهی فن‌بازارها تا پایان سال

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تدوین و تصویب سند هوافضا در این شورا، گفت: ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضاست.

خبرگزاری فارس: ایران به دنبال اعزام موجود زنده به فضا/ ساماندهی فن‌بازارها تا پایان سال

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد‌رضا مخبر‌ دزفولی صبح امروز در سومین اجلاس سراسری رؤسای کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت در سالن اجلاس سران، افزود: سند هوا‌فضا یک سند انفرادی برای کشور است که بر اساس این سند به دنبال این هستیم تا بتوانیم موجود زنده به فضا ارسال کنیم و این امر مقدمه‌ای برای ارسال انسان به فضاست.

وی با اشاره به تصویب سند‌های مختلف در ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور، گفت: در حال حاضر سند گیاهان دارویی و طب سنتی و سلول‌های بنیادی مراحل نهایی تصویب خود را طی می‌کنند. 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت که با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است از اهداف نقشه جامع علمی کشور به شمار می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری فن‌بازارهای گوناگون را در کشور سازمان‌دهی می‌کنیم که سازمان‌دهی این فن‌بازارها در قالب فن‌بازارهای منطقه‌ای، ملی، فراملی و کشورهای مسلمان خواهد بود.

مخبر دزفولی بیان داشت: یکی از روش‌های انتقال دستاوردهای علم و فناوری به دیگر کشورها ایجاد فن‌بازارهاست.

وی با بیان اینکه کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت بحث مشترک نگاه دانش و علم با صاحبان فعال در یک صنعت خاص است، بیان داشت: این کانون‌ها روند دانش افزایی را منطبق با نیازهای کشور فراهم می‌کند و حوزه تخصصی خود را نیز بر اساس نیازهای روز به روز‌رسانی می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید کانون‌های هماهنگی دانش و صنعت نیز جایگاه خود را پیدا کند و از این کانون‌ها حمایت شود. 

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: نقشه جامع علمی کشور میثاق مشترک تمامی افراد دخیل در حوزه فناوری است و اگر این نقشه به طور کامل عملیاتی شود ایران جزء پیشرفته‌ترین کشورها با بنیان‌های فکری اسلامی خواهد بود.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اولین موشک سوخت جامد
سه شنبه 91/10/19 ساعت 1:19 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار بکایی تشریح کرد
جزئیاتی از ساخت و تست اولین موشک سوخت جامد ایران

خبرگزاری فارس: جانشین وزیر دفاع گفت: شهید اسلامی یکی از متخصصین صنعت دفاعی بود، در شرایط کاملا خطرناک و سخت دشمن، اولین موشک سوخت جامد مرکب ساخت ایران را با موفقیت با برد بیش از 170 کیلومتر تست کرد.

خبرگزاری فارس: جزئیاتی از ساخت و تست اولین موشک سوخت جامد ایران



به گزارش خبرگزاری فارس،‌ ‌سردار ‌مجید بکایی جانشین وزیر دفاع در مراسم آغاز تصویربرداری فیلم سینمایی آواز پر جبرئیل با بیان اینکه این فیلم سینمایی یک کار ارزشمند و فاخر است، افزود: تاکنون آثار ارزشمندی درباره دفاع مقدس تولید و ساخته شده است ولی ‌‌توجه‌ شایسته‌ای به خدمات بی‌بدلیل سنگرهای ‌پشت جبهه ‌نشده است.

وی اظهار داشت: اگر از ‌هرکسی در خصوص دفاع مقدس و نحوه شهادت شهدای دفاع مقدس سئوال کنیم، خاکریز و جبهه برایش تداعی می‌شود، اما این در حالی است که پشت جبهه و در داخل شهرها خدمات ارزشمند برخی جهادگران و شهدا تاکنون به تصویر کشیده نشده و در این فیلم سعی بر این است تا گوشه‌ای از ایثارگری و دلاوری‌های پشت جبهه ‌در داخل شهرها نمایش داده ‌شود.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه فیلم سینمایی آواز پر جبرئیل در خصوص اقدامات ارزشمند شهید مهندس اسلامی یکی از محققین و متخصصین صنعت دفاعی ‌در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: ‌‌این فیلم‌ جایگاه متخصصین  و علاقه‌مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت دفاع را در طراحی و ساخت تجهیزات نظامی  در زمان دفاع مقدس ‌به خوبی نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه شهید اسلامی حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: صدام در اواخر جنگ تحمیلی با موشک‌باران‌ شهرها قصد داشت ایران اسلامی را از موضع ضعف به پای میز مذاکره بکشاند چرا که در آن زمان هیچ کشوری حاضر نبود به ایران موشک و تجهیزات پیشرفته جنگی بدهد.

سردار بکایی با بیان اینکه در دی و بهمن سال 1366 حملات موشکی دشمن به شهرهای ایران به اوج خود رسید، تاکید کرد: شهید اسلامی در اوایل سال 67 با تلاشی بی‌وقفه و عجیب و با اعتقاد قلبی به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در یک شرایط بسیار سخت و خطرناک، اولین موشک ساخت ایران را با موفقیت با برد بیش از 170 کیلومتر تست کرد.

وی ادامه داد: بعد از تست این موشک، شرایط جنگ کاملا عوض شد و کشورهایی که حاضر نبودند با ایران همکاری کنند، تغیر موضع دادند و عملا ‌‌جنگ وارد مرحله جدیدی شد.

جانشین وزیر دفاع گفت: دشمنان می‌دانستند اگر بر اثر فشار ناشی از حملات موشکی به شهرها،  ایران اقدام به تولید انبوه موشک کند دیگر توانایی ایستادگی در برابر ما را ندارند لذا پذیرش آتش‌بس را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه ایران امروز به برکت رهبری‌های داهیانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در بهترین وضعیت به لحاظ دفاعی قرار دارد، تاکید کرد: ‌شهید اسلامی برای ساخت موشک تلاش بسیاری کرد و هم‌اکنون با توسعه اینکار به قدرت اول موشکی منطقه رسیده‌ایم لذا باید در ساخت و تولید فیلم‌های دفاع مقدس، خدمات تلاشگران عرصه تحقیقات و صنعت دفاعی پشت جبهه جنگ نیز دیده شود چرا که تاکنون نسبت به آن بی‌توجه بوده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد فیلم سینمایی آواز پر جبرئیل یک کار ارزشمند و در خور توجه و تماشاگر‌پسند به ویژه برای دانشگاهیان و پژوهشگران و همه علاقه‌مندان به کمک ارتقاء قدرت دفاعی نظام مقدس جمهو‌ری اسلامی باشد و از همه عوامل ساخت این فیلم تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح، فیلم سینمایی آواز پر جبرئیل با موضوع روایتی از زندگی شهید مهندس اصغر اسلامی یکی از متخصصین صنعت دفاعی کشور در بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع در حال ساخت است.

این فیلم سینمایی به تلاش‌های این شهید بزرگوار در خصوص ساخت موشک با تکیه بر دانش و فناوری بومی در اوج حملات و بمباران صدام به شهرهای ایران می‌پردازد.

فیلمنامه این اثر دفاع مقدس را محمد بیرانوند به نگارش درآورده است و ‌حسین قاسمی‌جامی کارگردانی آن را بر‌عهده دارد.

فارس نیوز




برچسب‌ها: موشک

<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 119
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324800