سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
شلیک نصر و میثاق
دوشنبه 91/10/11 ساعت 11:41 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

گزارش کامل تسنیم از روز چهارم رزمایش ولایت 91/
جولان "نصر" و "میثاق" در روز موشکی رزمایش نیروی دریایی ارتش
خبرگزاری تسنیم : نیروی دریایی ارتش امروز با شلیک موشک‌های نصر و میثاق، روز موفقی را در شلیک موشک‌ها سپری کرد.
 
شلیک موشک در رزمایش


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 که از روز جمعه هفته گذشته در شرق تنگه هرمز دریای عمان و شمال اقیانونس هند آغاز شده بود، با شلیک موفقیت‌آمیز موشک سطح به هوای "رعد" شروع شد.

قبل از شلیک موشک رعد، امیر رستگاری سخنگوی رزمایش از اجرای حملات سنگین موشکی و پرتاب‌های موفقیت آمیز از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 برعلیه نیروهای مهاجم خبر داده بود.

** شلیک موشک رعد

سخنگوی رزمایش با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک گفته است، "موشک رعد به طور کامل توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش بهینه‌سازی و بر روی ناو نصب شده است."

سخنگوی رزمایش همچنین گفته بود: امروز پس از دفاع موفقیت‌آمیز پدافند ساحلی و عقب‌نشینی شناورهای دشمن، زیرسطحی‌های نیروی خودی با استفاده از اصل غافلگیری و با پرتاب اژدرهای پیشرفته یگان‌های مهاجم را مورد اصابت قرار داده و همزمان واحدهای سطحی با هدف درهم کوبیدن قوای نیروی مهاجم ضمن حملات سنگین موشکی شناورهای آنها را تعقیب کردند.

** خودنمایی اژدرها

" اژدر که از سلاح‌های بسیار استراتژیک است، امروز پس از شلیک با موفقیت کامل هدف واقعی را منهدم کرد؛ قدرت انهدام بسیار بالا و حجم مواد منفجره موجود در اژدر باعث می شود تا پس از اصابت به هدف سامانه تحرک شناور را از کار انداخته و موجب غرق شدن آن شود."

اما در ادامه روز موشکی رزمایش ارتش، امیر رستگاری سخنگوی این رزمایش گفته است که امروز پهپادهای نیروی مهاجم در دریا و ساحل قبل از نفوذ به مواضع نیروهای خودی با آتش پرحجم دریادلان نیروی دریایی مواجه و در نهایت  مورد اصابت موشک‌های دوش‌پرتاب میثاق قرار گرفته و منهدم شدند.

امروز، پهپادهای شناسایی و جنگی نیروی خودی نیز طی عملیات جداگانه‌ای با نفوذ به موقعیت استقرار نیروی مهاجم پس از شناسایی و کسب اطلاعات از میزان آسیب یگان‌های مهاجم، شناورهای آنها را مورد هدف قرار دادند.

** انهدام اهداف با کروز نصر

پرتاب موشک سطح به سطح برد کوتاه کروز نصر و انهدام اهداف تعیین شده، از دیگر اقدامات انجام شده توسط یگان‌های شناور در این روز رزمایش بود.

دقت بالا در برخورد به هدف، از مهم‌ترین ویژگی‌های این موشک به شمار می‌رود.

در مورد ویژگی‌های نصر می‌توان به هوشمند بودن این موشک اشاره کرد که با قرار گرفتن در لایه‌های دفاع ساحلی می‌تواند مکمل خوبی برای پدافند ساحلی در کنار سامانه‌های توپخانه‌ای باشد.

این موشک همچنین قابلیت انهدام شناورهای نفوذکننده به آب‌های ساحلی را نیز داراست.

امیر رستگاری سخنگوی رزمایش در حاشیه چهارمین روز رزمایش ارتش گفته است: توجه به اینکه اولین الزام جنگ دریایی، تجهیز یگان‌ها به سامانه جنگ الکترونیک است، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را به این سامانه ها مجهز کرده است.

وی افزود: برای تشخیص امواج سیگنالی دشمن اعم از سیستم‌های ارتباطی و یا سیگنال‌های راداری، تجزیه، تحلیل و پردازش آنها و یافتن سمت انتشار به سمت تولید کنندگان صدا، در این رزمایش عملیات رهگیری و سپس درگیری با نیروهای خودی با نیروهای مهاجم فرضی انجام شد.

رستگاری تاکید کرده که، "در این مرحله سپس تمامی یگان‌های شناور اعم از سطحی یا زیرسطحی در جنگ الکترونیکی که یکی از زیرشاخه‌های عملیاتی آنها بود، شرکت کردند."

** نفوذ دشمن فرضی به خطوط ساحلی و درگیری با تفنگداران دریایی

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 ادامه داد: در ادامه برگزاری رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91، بخشی از نیروهای مهاجم فرضی توانستند راهی از میان نیروهای خودی باز کنند و خود را به ساحل برسانند.

وی افزود: فرماندهی نیروهای مدافع به سرعت توانست بنادر و سواحلی که مورد حمله نیروهای مهاجم قرار گرفته بود را با استفاده از نیروهای در اختیار تسخیر کند.

با توجه به این که منطقه مورد نظر رزمایش ساحلی به طول حدود 800 کیلومتر بود، فرمانده نیروهای مدافع با استفاده از هواناوها و بالگردها بسرعت تکاوران دریایی و تفنگداران دریایی را به نیروهای مهاجم فرضی رسانده و طی حملاتی علیه این نیروها، آنها را مجبور به عقب نشینی کردند.

فرماندهان نیروی دریایی ارتش گفته‌اند: نیروهای شرکت کننده در این رزمایش تاکنون انتظارات فرماندهان را برآورده کرده‌اند و به رغم وسعت منطقه و نیروهای عمل کننده، چه در ساحل و چه در دریا توانستند به خوبی به اهداف خود دست یابند.



برچسب‌ها: رزمایش

شلیک اژدر
دوشنبه 91/10/11 ساعت 10:36 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
جزئیات شلیک 2 فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق»

خبرگزاری فارس: صبح امروز در رزمایش دریایی ولایت 91، دو فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق» علیه اهداف از پیش تعیین شده شلیک شدند.

خبرگزاری فارس: جزئیات شلیک 2 فروند اژدر از زیردریایی‌های کلاس «طارق»

به گزارش خبرگزاری فارس، تست اژدرهای پیشرفته نیروی دریایی ارتش صبح امروز در چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 با موفقیت انجام شد و این اژدرها توانستند اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کنند.

در همین راستا دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به شلیک این اژدرها گفت: امروز دو فروند اژدر پیشرفته از زیردریایی‌های‌ کلاس طارق علیه اهداف از پیش تعیین شده شلیک شد.

وی افزود: یکی از این اهداف، شناور سطحی و دیگری زیردریایی بود که شناور سطحی یک هدف واقعی و شناور زیرسطحی یک هدف کاذب بود که مشخصات زیردریایی را از خود بروز می‌داد.

رستگاری تاکید کرد: هر دو این اژدرها با موفقیت به هدف اصابت و آنها را منهدم کردند.

به گزارش فارس، زیردریایی‌های کیلو کلاس طارق از جمله پیشرفته‎ترین نمونه‎‎های کلاس دیزل الکتریک در دنیاست که به «حفره سیاه» مشهور هستند.

این زیردریایی‌ها در واقع یکی از کم سر و صداترین زیر سطحی‎‎های جهان هستند که این ویژگی به مدد عایق بندی صوتی کامل بدنه آنها ممکن شده است و البته در کنار پوشش‎‎های جاذب امواج سونار روی بدنه، استفاده از پروانه‎‎های هفت پره‎ای با صدای بسیار کم، ‎شناسایی آن را بسیار سخت می‌کند.

این زیردریایی‌ها با طول 70 تا 74 متر، وزن روی آب حدود 2300 تن، شش مقر 533 م. م. شلیک اژدر و 18 اژدر برد بلند با سامانه خودکار بارگذاری، قابلیت حمل 24 مین دریایی توان انجام ماموریت در آبهای دوردست را نیز دارند.

زیردریایی طارق چند ماه قبل با انجام یک میلیون و 620 هزار نفر ساعت کار به صورت کامل توسط متخصصان داخلی اورهال شد که این امر، انقلابی در عرصه توان زیرسطحی ایران بود که کشورمان را در امر تعمیرات اساسی بزرگترین و پیچیده‎ترین زیرسطحی‎‎های روز دنیا به خودکفایی رساند.

بکارگیری و انجام ماموریت توسط این زیردریایی یکی از مهمترین موضوعات رزمایش دریایی ولایت 91 است.

فارس نیوز




برچسب‌ها: رزمایش

راز ایـــــــران
یکشنبه 91/10/10 ساعت 1:44 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
«جان اس. پارک» در نشریه دیپلمات بررسی کرد؛
پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد کره‌ی شمالی، یک فرضیه را به واقعیتی در حال ظهور تبدیل کرده است. گمانه زنی های اخیر اطلاعاتی ایالات متحده از وجود موشکی متعلق به کره شمالی هشدار داده بود که ظرف چند سال می تواند به سواحل آلاسکا و هاوایی برسد.

گروه بین الملل ـ17 روز پیش، پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد کره شمالی یک شوک بزرگ برای غرب ایجاد کرد. کره شمالی تا پیش از این چندین بار آزمایش‌های موشکی ناموفقی را در ظرف 15 سال گذشته تجربه کرده بود و پس از آن بود که غربی‌ها عنوان می‌کردند، آزمایش‌های موشکی این کشور بیش از آنکه جنبه عملی و واقعی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی دارد. 

به گزارش بولتن نیوز، اما آزمایش جدید معادلات را عوض کرد و توانست ماهواره‌ای را با موفقیت به مدار زمین بفرستد. هم‌زمان با این آزمایش، رویترز خبر داد که متخصصین موشکی ایران، به کره شمالی در این زمینه کمک فراوانی کرده‌اند، خبری که البته از سوی وزیر دفاع ایران رد شد. 

با این حال به نظر می‌رسد محافل غربی هنوز باور نمی‌کنند که کره شمالی خود توانسته باشد، چنین کاری را بدون کمک ایران کرده باشد. 

در این زمینه نشریه دیپلمات در گزارش مفصلی به قلم «جان اس. پارک» به بررسی سوابق فعالیت‌های موشکی ایران پرداخته و ضمن پیش‌فرض گرفتن کمک موثر ایران در پیشبرد برنامه موشکی کره شمالی، پیشنهادهایی را نیز برای محدود کردن این همکاری میان دو کشور ارائه کرده است: 

    «پرتاب موفقیت آمیز موشک دوربرد کره‌ی شمالی، یک فرضیه را به واقعیتی در حال ظهور تبدیل کرده است. گمانه زنی های اخیر اطلاعاتی ایالات متحده از وجود موشکی متعلق به کره شمالی هشدار داده بود که ظرف چند سال می تواند به سواحل آلاسکا و هاوایی برسد. آزمایش های موشکی ناموفق کره شمالی از سال 1998 تاکنون بسیاری از ناظران را متقاعد کرده بود که برنامه توسعه موشک های دوربرد این کشور بیشتر از آنکه خطری داشته باشد جنبه‌ی تبلیغاتی داشته است. ظاهرا پیونگ یانگ از آزمایش های موشکی بیشتر از آنکه به عنوان بخشی از یک تلاش هماهنگ برای دستیابی به قابلیت های دوربرد موشکی بهره ببرد به عنوان برگ برنده ای برای چانه زنی استفاده می کرده است. با این حال، کره شمالی در اواسط ماه دسامبر ناگهان گامی جهشی رو به جلو برداشت، و به وضوح نشان داد که رژیم تازه تولد یافته‌ی کیم جونگ اون برای پیشبرد و بهبود قابلیت های موشکی دوربرد خود در مسیری معتبر و مناسب قرار گرفته است. 

پیونگ یانگ چگونه آستانه‌ی صعب العبور تست سه مرحله ای موشکی را تکمیل کرد و توانست ماهواره ای را به مدار زمین بفرستد؟ 

عامل ایران در فضای باز پنهان شده است 

همکاری بین ایران و کره شمالی -گرچه هنوز اثبات نشده - اما نوعی توانمند کننده‌ی خطرناک برای موفقیت های اخیر این کشور بوده است. چیزی که ابتدا به عنوان یک رابطه تبادلی آغاز شده بود، و طی آن ایران در ازای قطعات موشک و تکنولوژی، پول نقد مورد نیاز را برای کره شمالی تامین می کرد، رفته رفته به همکاری روز افزون و موثری تبدیل شده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است تا برنامه های پیش از این مستقل موشکی بالستیک این دو کشور را به عنوان دو روی یک سکه تلقی کنیم. 

 

    مشتری، شریک می شود 

اگر چه همکاری پراکنده بین کره شمالی و ایران درمورد توسعه موشکی به خوبی مستند و اثبات شده است، اما تحلیلگران این تعامل را تا حد زیادی از پشت ذره بین معاملات تجاری پیاپی می بینند. عقل سلیم ایجاب می کرد که کره شمالیِ تشنه‌ی نقدینگی، یک مشتری سودآور در ایران پیدا کند. در نتیجه، تحلیلگران تمایل داشتند برنامه های توسعه موشک های دوربرد این دو کشور نا سازگار با جامعه‌ی بین المللی را به منزله‌ی تلاش های تا حد زیادی مستقل از یکدیگر تلقی کنند. 

با این حال، موفقیت ناگهانی کره شمالی در روز 12دسامبر، حاصل ثروت فراوان نبود، بلکه ثمره‌ی همکاری سازمان یافته و روزافزون با ایران بود. 

در سپتامبر 2012، کره شمالی و ایران یک تفاهم نامه‌ی همکاری های علمی و تکنولوژیک امضا کردند. این تفاهم نامه که عمدتا به عنوان یک شگرد تبلیغاتی رد شد، در عمل منجر به ایجاد چارچوبی سازمانی برای راه اندازی آزمایشگاه های مشترک و برنامه های مبادله‌ی تیم های علمی و همچنین انتقال فن آوری در زمینه های اطلاعاتی، مهندسی، بیوتکنولوژی، انرژی های تجدید پذیر و محیط زیست شد. 

این پروژه ها، در عمل، پوششی برای این دو کشور فراهم آورد تا در سایه‌ی امن آن، تحریم های ایالات متحده را در خصوص فعالیت های گسترش سلاح های موشکی خود، به راحتی تحمل کنند. در نتیجه به نظر می رسد این توافق جدید دو جانبه، نوعی مکانیسم تازه تاسیسی را شکل داده که از طریق آن هر دو رژیم توانسته اند، به طور منظم اقدام به خرید قطعات تخصصی کنند و همچنین اطلاعات فنی و تخصصی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به نحوی که وقتی یکی از طرفین به فن آوری موشکی حساسی تسلط دست یابد، دیگری از مزایای آن سود ببرد. 

تجزیه و تحلیل فنی بیشتر، به احتمال زیاد نشان می دهد که موفقیت اخیر کره شمالی ریشه در ارسال ماهواره‌ی امید ایران بر فراز حامل ماهواره‌ی سفیر ایرانی در فوریه 2009 دارد و این رویداد تاریخی، احتمالا خود، با همکاری موشکی روسیه با ایران در سال 2005 صورت گرفته است. 

توافق کره شمالی و ایران، تحت عنوانِ بی ضررِ "همکاری های علمی و فنی غیرنظامی"، برای پیونگ یانگ مجرایی فراهم می کند تا بتواند از این طریق به ورودی های اصلی روسیه به داخل برنامه ایران دسترسی پیدا کند. اهمیت ویژه‌ی تکنولوژی موشکی دوربرد روسیه برای کره شمالی اثبات شده است. این واقعیت که در موشک کره شمالی از اسید نیتریک دود زای قرمز به عنوان خرج پرتاب و سوخت محرک اولیه استفاده می شود، این احتمال را بیشتر تقویت می کند. 

این همکاری دو جانبه -و اعتماد متقابل- در جامعه بین المللی منحصر به فرد است، به ویژه با توجه به این که کره شمالی و ایران فاقد هر گونه ایدئولوژی مشترک، دین، فضای جغرافیایی، یا قومیت مشابه هستند. واقعیت دیگری که از نظرها دور مانده این است که هر یک از این دو کشور در مواقع ضروری و ملی به دیگری کمک کرده اند. در طول جنگ ایران و عراق، کره شمالی برای ایران، حکم یک منبع حیاتی برای تامین سلاح های متداول را داشت. ایران نیز برای کره شمالی، به منزله‌ی رکن اصلی و دیرینه‌ی فعالیت های تدارکاتی مهم و حیاتی پیونگ یانگ در خاور میانه و شرق اروپاست. نقشی که در حال حاضر چین - در نتیجه‌ی راه اندازی بیشتر امکانات تولید توسط شرکت های خارجی و هدف قرار دادن بازار درحال رشد این کشور- به شکلی روز افزونی بر عهده گرفته است. 

 

   نتیجه

چه باید کرد؟ واکنش آمریکا به برنامه های منسجم موشکی کره شمالی و ایران نیازمند ابتکار عمل و انطباق برای درک بیشتر این واقعیت جدید خواهد بود. ابتکارات زیر می تواند به پر کردن شکاف های ناشی از چارچوب های منسوخ تجزیه و تحلیل ها کمک کند:

- ایالات متحده باید شرکت های اصلی تجاری دولتی کره شمالی و ایران را که در اجرا و بهره برداری از توافق نامه سپتامبر 2012 دخیل بوده اند، شناسایی و ردیابی کند. بسیاری از تحلیلگران به طور سنتی زنجیره های تامین، لجستیک، و تدارکات را به عنوان فعالیت های جداگانه بررسی کرده اند. دیگر زمان رویکرد یکپارچه به تجزیه و تحلیل چرخه‌ی کامل حیات تبادلات کره شمالی و ایران مدت هاست که به سر آمده و در حال حاضر افراد جداشده و مهمی که زمانی در شرکت های تجاری دولتی کره شمالی کار می کرده اند در سئول قابل دسترس هستند.

- سیاست گذاران می توانند بر اساس درک بهتر از چگونگی و عملکرد این برنامه های منسجم توسعه موشکی، انگیزه ها و مشوق های جدیدی را برای مختل کردن بخش های حساس این چرخه‌ی حیات طراحی کنند. ایالات متحده باید به جای اتکای صرف بر سیاست تحریم محور"صبر استراتژیک"، برنامه های مبتکرانه ای را در نظر بگیرد تا از طریق آنها شرکت های خصوصی چینی در کشورهای ثالث را که به عنوان واسطه حیاتی در معاملات کلیدی خدمت می کنند، تا می تواند نسبت به این همکاری ها بی انگیزه تر کند.

- یکی از انگیزه هایی که ممکن است مثمرثمر واقع شود، برنامه تعیین پاداش نقدی برای ممنوع کردن قطعات یا تکنسین های متصدی توسعه موشک های بالستیک است. پنهان شدن در فضای باز، همان ترفند موثری است که تاکنون توسط کره شمالی بکار رفته است.

عقد قرارداد با شرکت های خصوصی چینی تا به عنوان واسطه عمل کرده، و"محموله شویی" ها را تسهیل کنند- فرآیند خلاق جداسازی قطعات و حرکت دادن آنها از طریق راه های مختلف تدارکاتی– که شرکت بازرگانی دولتی کره شمالی را قادر می سازد تا از کانتینرهای حمل و نقل تجاری استفاده کند.

پاداشهای نقدی می تواند به برخی از شرکت های چینی پرداختی دوگانه پیشنهاد کند، این شرکت ها می توانند هم از مشتری کره شمالی خود کمیسیون دریافت کنند و هم در ازای ارایه‌ی ناشناس یک کپی از بیمه حمل و نقل به مقامات محلی در بنادر شلوغ جنوب شرق آسیا، پاداش دریافت کنند.

تنها با وارد شدن به تحقیقات و تجزیه و تحلیلی مبتکرانه می توان به درک و بینش لازم، برای توسعه این قبیل ابزارهای سیاسی جدید رسید.

اتکای بیش از حد به تحریم ها باعث تغییر مسیری متمرکز -از سنجش عینی کارایی و اثربخشی تحریم ها به سمت نسیت دادن هرگونه عقب نشینی رژیم های هدف به آنها- شده است. ماهواره ابتدائی ساخت کره شمالی که در حال حاضر در مدار قطبی می چرخد، زنگ خطری برای ایالات متحده است.»



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

الولایة 91
شنبه 91/10/9 ساعت 9:58 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
تمرینات ناجحة للغواصات وزرع الغام عبر المروحیات فی مناورات "الولایة 91"

انطلقت الغواصات الایرانیة فی الیوم الثانی من مناورات "الولایة 91" من مواقعها فی المناطق الساحلیة لتصل الى المناطق العمیقة فی المیاه الدولیة، حیث قامت برصد واستمکان القوى المهاجمة والتصدی لها.


بندر عباس (فارس)
وذکر المتحدث باسم مناورات "الولایة 91" الادمیرال رستکاری ان الغواصات فوق الثقیلة "طارق" اخذت على عاتقها تنفیذ مهمات تشمل کشف وتعقب الوحدات المهاجمة.
واوضح رستکاری بالقول: ان هناک تدریبات خاصة تتضمن مهمة زرع الالغام من قبل المروحیات والطوافات السریعة وتشمل عملیات تستهدف تدمیر السفن الحربیة والغواصات التی تستخدمها القوات المهاجمة التی تسعى لاختراق المیاه الاقلیمیة وهو ما تحقق بنجاح حتى الان.

فارس نیوز



برچسب‌ها: العربیة

هلی برن و مین ریزی
شنبه 91/10/9 ساعت 9:50 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار رستگاری اعلام کرد
اجرای عملیات هلی‌‌برن و مین‌ریزی شناورهای تندرو

خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 از اجرای عملیات هلی‌‌برن ادوات نظامی و تجهیزات نیروها و عملیات مهم مین‌ریزی توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان‌های مهاجم خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای عملیات هلی‌‌برن و مین‌ریزی شناورهای تندرو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در دومین روز برگزاری این رزمایش گفت: اجرای عملیات هلی‌‌برن ادوات نظامی و تجهیزات نیروها به منظور اجرای عملیات در منطقه عمومی رزمایش از دیگر بخش‌های برنامه امروز این رزمایش تخصصی بود که به اجرا درآمد.

وی افزود: پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی در یک کریدور هوایی و پشتیبانی از شناورهای سطحی و زیرسطحی یکی دیگر از مراحل دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 بود.

رستگاری تاکید کرد: همچنین عملیات مهم مین‌ریزی توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان‌های مهاجم انجام شد. این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد نفوذ به آبهای سرزمینی نیروی خودی را داشتند، با موفقیت کامل به انجام رسید.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 ادامه داد: با نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل داخلی، یگان‌های پدافندی نیروی خودی از طریق هوا، زمین و دریا عملیات خود را آغاز کرده و از نفوذ دشمن به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش، یگان‌های نیروی خودی مستقر در پایگاه‌ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شده و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند. شناورهای سطحی نیروی خودی نیز در منطقه عمومی رزمایش، با نیروهای مهاجم درگیر شده و ضمن اجرای تیراندازی‌های متناوب و غافلگیرانه موجب متواری شدن این نیروها از منطقه شدند.

فارس نیوز




برچسب‌ها: رزمایش

گشت های شناسایی
شنبه 91/10/9 ساعت 9:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار رستگاری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
گشت‌های شناسایی هواپیماها، بالگردها و پهپادها در رزمایش ولایت 91

خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 از گشت‌های هوایی شناسایی هواپیماهای بال ثابت، بال‌گردها و پهپادها در رزمایش خبر داد.

خبرگزاری فارس: گشت‌های شناسایی هواپیماها، بالگردها و پهپادها در رزمایش ولایت 91


دریادار امیر رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به برنامه‌های برگزار شده روز دوم رزمایش گفت: در روز دوم از مرحله اول رزمایش طبق برنامه‌ریزی، بخشی از نیروهای مهاجم موفق شدند از خطوط دفاعی نیروهای دفاع کننده عبور کنند و به سمت سواحل و بنادر کشور خودی نزدیک شوند و قصد تاخت آبی-خاکی و گرفتن سرپل و پیاده کردن نیرو داشتند.

وی افزود: در همین راستا صبح امروز فرمانده نیروی دفاع کننده به تکاوران و تفنگداران نداجا و نیروهای عملیات ویژه ابلاغ کرد که برابر طرح‌های از پیش داده شده در طول سواحل جنوب شرق که از تنگه هرمز تا پسابندر است، مستقر شوند.

رستگاری ادامه داد: با توجه به وسعت منطقه، از صبح امروز تکاوران، تفنگداران و نیروهای ویژه به همراه تجهیزات خود در کنار یگان‌های پدافندی موشکی ساحل به دریا در این منطقه مستقر شده‌اند. علاوه بر آنها یگان‌های بالگردی نیز به همراه تعدادی شناور اقدام به مین‌ریزی در مسیر یگان‌های مهاجم کردند.

سخنگوی رزمایش ولایت 91 خاطرنشان کرد: همچنین زیردریایی جمهوری اسلامی طارق که 7آذرماه به ناوتیپ زیرسطحی نداجا ملحق شده بود به عنوان یکی از نیروهای دفاع کننده به همراه تعداد دیگری از زیردریایی‌ها به اعماق دریا غوص کرد و به دنبال یگان‌های مهاجم وارد منطقه عملیاتی شدند تا با آنها درگیر شوند.

رستگاری در ادامه خاطرنشان کرد: امروز بحث استقرار در بنادر و سواحل جنوب شرق در دستور کار بود که به خوبی صورت گرفت.

وی افزود: همچنین در بامداد امروز، یعنی از ساعت 1 الی 3 بامداد تیراندازی هوایی شبانه علیه اهداف هوایی را داشتیم و امروز ظهر هم تیراندازی یگان‌های شناور سطحی را به اهداف از پیش تعیین شده شاهد بودیم که همگی با موفقیت صورت گرفت.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 با اشاره به گشت‌های شناسایی هوایی در این رزمایش گفت: از روز گذشته گشت‌های شناسایی هوایی به وسیله هواپیماهای بال ثابت نداجا، بالگردها و پهپادها در منطقه جهت اشراف اطلاعاتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این رزمایش پهپادهای نداجا و پهپادهای نیروی هوافضای سپاه تحت کنترل عملیاتی ما فعالیت می‌کنند.

رستگاری با تأکید بر اینکه بر روی مداومت پروازی پهپاد نداجا فعالیت شده است اظهار داشت: اگر پهپادهای نداجا A ساعت پرواز کنند پهپادهای نیروی هوافضای سپاه A+2 ساعت پرواز می‌کنند. البته نیروی هوافضای سپاه پهپادهای دیگری در حوزه‌های فعالیتی دارد اما تیپ پهپادهای دریایی‌مان مشابه است.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در پایان تصریح کرد: ما برای انجام فعالیت‌های مشترک با سپاه در حوزه پهپادها در آینده، از آنها در این رزمایش دعوت کردیم که پهپادهایی نیز که آنها به رزمایش آورده‌اند از تیپ پهپادهای ما نیست و فقط در اختیار خودشان است.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: رزمایش

جدیدترین موشک
جمعه 91/10/8 ساعت 11:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
تست موشک جدید سطح به هوای «رعد» در رزمایش ولایت 91

خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 از تست جدیدترین موشک سطح به هوای این نیرو با نام «رعد» در روزهای آتی رزمایش خبر داد.


خبرگزاری فارس: تست موشک جدید سطح به هوای «رعد» در رزمایش ولایت 91

امیر دریادار رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به تست و بکارگیری انواع تجهیزات رزم دریایی در این رزمایش، از آزمایش جدیدترین موشک سطح به هوای این نیرو به نام رعد در روزهای آینده رزمایش خبر داد و گفت: این موشک می تواند اهداف هوایی را در برد متوسط مورد هدف قرار دهد.

به گزارش فارس، سال گذشته و در خلال رزمایش دریایی ولایت 90، اولین موشک هوشمند و بومی سطح به هوای میانبرد "محراب" از شناور موشک انداز کلاس پیکان "گرز" شلیک و هدف پروازی مورد نظر را منهدم کرده بود.

محراب که به دست متخصصان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاع طراحی و تولید شده است، در صورت ایجاد اخلال و جنگ الکترونیک از سوی دشمن در هنگام شلیک می‌تواند بلافاصله منبع ارسال سیگنال‌های اخلال‌گر را شناسایی و به سمت آن تغییر جهت داده و سامانه مختل کننده را هدف قرار دهد.

از دیگر ویژگی‌های این سامانه موشکی هوشمند این است که می‌تواند هم علیه اهداف هوایی و هم اهداف سطحی عمل کرده و شناورهای متخاصم را نیز مورد هدف قرار دهد.

رزمایش تخصصی ولایت 91 از امروز به مدت 6 روز در وسعت یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی در حال برگزاری است.

فارس نیوز




برچسب‌ها: رزمایش

پهپادهای شناسایی
جمعه 91/10/8 ساعت 11:24 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

پرواز پهپادهای شناسایی سپاه بر فراز منطقه رزمایش ولایت 91

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش از بکارگیری پهپادهای شناسایی سپاه پاسداران در مراحل مختلف رزمایش دریایی ولایت 91 خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرواز پهپادهای شناسایی سپاه بر فراز منطقه رزمایش ولایت 91


 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار غلامرضا بی‌غم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه برگزاری رزمایش تخصصی ولایت 91 که از صبح روز جمعه در گستره یک میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی آغاز شده است، با اشاره به همکاری‌های همیشگی نیروهای دریایی ارتش و سپاه در ماموریت‌های مختلف گفت: این دو نیرو مکمل یکدیگر هستند و نیروی دریایی سپاه در محدوده خلیج فارس و نیروی دریایی ارتش نیز از تنگه هرمز تا آبهای آزاد و بین‌المللی را تحت پوشش قرار داده است.

وی درخصوص بکارگیری پهپادهای شناسایی در این رزمایش نیز تصریح کرد: امروز ما به توانی رسیده‌ایم که تمامی پهپادهایمان را در داخل می‌سازیم و در این رزمایش نیز علاوه بر تمرینات دریایی، در حوزه پهپادی و شناسایی نیز برنامه‌هایی در دست داریم.

دریادار بی‌غم افزود: بنا بر همکاری‌های تنگاتنگی که با سپاه پاسداران در این حوزه داریم، از پهپادهای سپاه نیز در این رزمایش استفاده خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با اشاره به عملکرد موفق این نیرو در حفاظت از منافع کشورمان در آبهای آزاد و بین‌المللی، تاکید کرد: امروز هیچ معادله ای در منطقه صورت نمی گیرد که یک طرف آن ایران نباشد.

فارس نیوز

 



برچسب‌ها: رزمایش

شناورها بسوی آب های آزاد
جمعه 91/10/8 ساعت 1:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در اولین روز رزمایش ولایت 91
شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش عازم آب‌های آزاد شدند

فارس نیوز: شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای شرکت در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 صبح امروز جمعه پس از صدور فرمان آغاز رزمایش، عازم آب‌های آزاد شدند.

خبرگزاری فارس: شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش عازم آب‌های آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، انواع زیردریایی های سبک و سنگین، ناوها و ناوچه های لجستیک و موشک انداز با دریافت فرمان آغاز رزمایش از اسکله منطقه یک نیروی دریایی ارتش جدا شده و عازم محل های استقرار در مناطق عملیاتی رزمایش شدند.


ناوشکن های البرز، سبلان? و همچنین ناو گرز نیز ازجمله رزم ناوهایی هستند که برای شرکت در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش از منطقه یکم این نیرو به سمت آبهای آزاد عزیمت کردند.


رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 صبح امروز با اعلام رمز یا حسین توسط امیر دریادار? حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از عرشه زیردریایی کیلو کلاس ? طارق? در محدوده شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمال اقیانوس هند آغاز شد.


در این رزمایش دریادلان نیروی دریایی ارتش پس از رصد لحظه ای تحرکات نیروهای دشمن فرضی(نارنجی) توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و اعلام اطلاعات جمع آوری شده به قرارگاه مرکزی رزمایش، یگان های شناور خودی(نیروهای آبی) شامل زیردریایی ها، شناورهای سطحی ، هواناوها را طی مانور تاکیتکی از محل استقرار به سمت منطقه ماموریت به منظور مقابله با نیروهای مهاجم فرضی حرکت دادند.


صلح، دوستی و امنیت برای منطقه خلیج فارس پیام این رزمایش برای کشورهای همسایه و اراده جدی ملت ایران برای دفاع از منابع و منافع حیاتی خود در تمام عرصه ها به خصوص در آبهای آزاد پیام این رزمایش ولایت 91 برای دشمنان جمهوری اسلامی است.




برچسب‌ها: رزمایش

جدیدترین پروژه موشکی
چهارشنبه 91/10/6 ساعت 2:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
جدیدترین پروژه موشکی نیروی دریایی ارتش بزودی عملیاتی می‌شود

فارس نیوز: جدیدترین سامانه موشکی نیروی دریایی ارتش با هدف ارتقا برد، دقت و توان موشک‌های یگان‌های شناوری توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.


خبرگزاری فارس: جدیدترین پروژه موشکی نیروی دریایی ارتش بزودی عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری صنایع دفاع و دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر موفق به طراحی و ساخت سامانه‌ای جدید در زمینه پرتاب موشک‌ها شده که این پروژه شامل موضوعاتی نظیر نحوه پرتاب موشک، افزایش برد و دقت در اصابت موشکهای دریایی می‌شود.

از آنجایی که امروز تمام یگان‌های شناور رزمی ارتش به انواع موشک‌های کروز برد کوتاه و متوسط سطح به سطح مجهز است، بکارگیری این سامانه می‌تواند جهش بلندی در ارتقا توان رزم موشکی این شناورها در سطح دریا تلقی شود.

این پروژه با هدف بروزرسانی و ارتقاء در موشک‌های دریایی با تکیه بر دانش متخصصان بومی ارتش خصوصا اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه نداجا ساخته شده و در بازدید فرمانده معظم کل قوا از دستاوردهای نیروی دریایی ارتش نیز به محضر ایشان ارائه شده است.

همچنین امیر دریادار حبیب الله سیاری در گفتگو با فارس با بیان اینکه این سامانه قابیلت نصب بر روی تمامی یگان‌های نداجا را دارد، از عملیاتی شدن آن در آینده نزدیک خبر داده است.

وی همچنین حضور ناوگان دریایی ارتش در عرصه آب‌های آزاد و بین‌المللی را موفقیت آمیز ارزیابی کرده و گفته است: ماموریت نیروی دریایی در آب‌های آزاد، تنها شامل مقابله با دزدان دریایی نشده بلکه این یکی از ماموریت‌های جزئی ماست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش می‌گوید: تمامی یگان‌های این نیرو می‌توانند در آب‌های آزاد حضور پیدا کنند و برای این کار، همه تجهیزات لازم را در اختیار دارند.




برچسب‌ها: نیروی دریائی

<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324130