سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رزمایش دریائی سپاه
سه شنبه 91/10/5 ساعت 11:29 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
آغاز رزمایش دریایی سپاه پاسداران در عسلویه و پارس جنوبی

فارس نیوز: رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فجر 91» در منطقه عسلویه و پارس جنوبی آغاز شد.


خبرگزاری فارس: آغاز رزمایش دریایی سپاه پاسداران در عسلویه و پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رزمایش دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فجر 91» و با رمز «یا رسول الله(ص)» در منطقه عسلویه و پارس جنوبی آغاز شد و طی آن یگان های مختلف ساحلی، ساحل به دریا، تکاوری، شناوری، موشکی، جنگال و...‌ با اجرای تاکتیک های عملیاتی و رزمی، قابلیت و توانمندی خود را برای اجرای تصمیمات و برنامه های دفاعی و امنیتی به نمایش گذاشتند.

رزمایش دریایی فجر 91 سپاه پاسداران که به مدت چهار روز در شعاع آب های داخلی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی ادامه خواهد داشت، از جمله برنامه‌هایی است که به صورت متناوب در مناطق مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرا درمی‌آید.

دریادار علیرضا ناصری فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه نیز اجرای تاکتیک های عملیاتی در این رزمایش را به منظور ارتقای آمادگی یگان های مختلف دریایی سپاه مستقر در منطقه چهارم عنوان کرد و گفت: ما در طی این برنامه میزان و قابلیت دفاعی نفرات و تجهیزات جدید خود را در ابعاد مختلف مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: ما در شمال و جنوب کشور دارای بیشترین مرز دریایی هستیم و دفاع از این حریم، مقتضیاتی دارد که تمرینات، حضور فعال در حوزه دریایی و کسب آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدات احتمالی، بخشی از این مقتضیات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه نیز با همکاری واحدهای عملیات روانی در قالب قرارگاه فرهنگی با اعزام کارشناس و مبلغ روحانی ضمن اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی، به تبیین شگردها و تاکتیک های عملیات روانی دشمن پرداخت که در اجرای مراحل مختلف این رزمایش، سهم ویژه ای خواهد داشت.

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار مهدی ربانی معاون عملیات سپاه و دریادار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر اجرای این رزمایش نظارت دارند.




برچسب‌ها: رزمایش

زیردریائی رادارگریز ایران
یکشنبه 91/10/3 ساعت 8:36 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مقام نظامی در گفت‌وگو با فارس تشریح کردند
جزئیات زیردریایی‌های رادار گریز سپاه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: غیر از توانمندی‌های روال معمول زیردریایی‌ها که همه‌ از آن اطلاع دارند، ما از توانمندی‌هایی مربوط به زیر سطح برخورداریم که هیچکس از آن مطلع نیست و متفاوت از روال معمول است.


خبرگزاری فارس: جزئیات زیردریایی‌های رادار گریز سپاه

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به بکارگیری زیردریایی‌ها در این نیرو و در پاسخ به این سوال که محدوده عملیاتی این زیردریایی ها کجا خواهد بود، اظهار داشت: حوزه ماموریت زیردریایی‌های موجود در نیروهای مسلح چه آنهایی که در نیروی دریایی ارتش و چه آنهایی که در نیروی دریایی سپاه مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک حوزه وسیع است و محدود به یک نقطه جغرافیایی خاص نیست.

فدوی با بیان اینکه زیردریایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران مدتهاست عملیاتی شده‌اند و زیردریایی‌های جدید نیروی دریایی سپاه نیز به زودی در شرایط عملیات قرار خواهند گرفت، درخصوص ویژگی این زیردریایی‌ها گفت: غیر از توانمندی‌های روال معمول زیردریایی‌ها که همه‌ از آن اطلاع دارند، ما از توانمندی‌هایی مربوط به زیر سطح برخورداریم که هیچکس از آن مطلع نیست و متفاوت از روال معمول است.

* زیردریایی‌های سپاه در کلاس متوسط و رادارگزیر خواهند بود

محمد اسلامی معاون امور صنعتی و تحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه وزارت دفاع تأمین کننده تجهیزات در نیروهای مسلح است و محصولات مورد نیاز نیروهای مسلح را طبق سفارش، تأمین و در اختیارشان قرار می‌دهد، گفت: زیردریایی‌هایی که در اختیار سپاه پاسداران قرار می‌گیرد در کلاس متوسط خواهد بود و در جهت پیشبرد اهداف و اجرای مأموریتهایی که برای نیروی دریایی سپاه تعریف شده است، انجام وظیفه خواهند کرد.

معاون وزارت دفاع همچنین یکی از الزامات این زیردریایی‌ها رادار گریزی آنها دانست و اظهار داشت: امروز ما نمی‌توانیم برای انجام ماموریت‌های عملیاتی‌مان، رادار گریز نباشیم.

فارس نیوز




برچسب‌ها: نیروی دریائی

اورهال ایرانی
جمعه 91/10/1 ساعت 6:43 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
 



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

<      1   2   3   4   5      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 1324667