سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
دستاوردهای جدید
چهارشنبه 92/1/28 ساعت 9:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار فرحی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

رونمایی از دستاوردهای جدید در حوزه‌های بالستیک، کروز، ضد زره و پدافند هوایی

رئیس سازمان هوا فضای کشور از رونمایی از دستاوردهایی در حوزه‌های بالستیک، کروز، ضد زره و پدافند هوایی در 29 فروردین (روز ارتش) و 31 مرداد (روز صنایع دفاعی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ "فرحی" رئیس سازمان هوافضای کشور در حاشیه چهارمین جشنواره جوان سرباز در وزارت دفاع، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ان‌شاءالله به زودی رونمایی دستاوردهایی را برای روز ارتش و صنایع دفاعی خواهیم داشت، تصریح کرد: دستاوردهایی نیز در اختیار سپاه پاسداران قرار داده شده که در صورت صلاحدید مسئولان سپاه از آن رونمایی خواهد شد؛ البته سال گذشته دستاوردهایی بسیاری به سپاه پاسداران تحویل دادیم که مربوط به حوزه‌های مأموریتی این نهاد بود.

رئیس سازمان هوا فضای کشور افزود: امسال در حوزه‌های بالستیک، کروز، ضد زره و پدافند هوایی دستاوردهای فوق‌العاده‌ای را در روز ارتش و صنایع دفاعی رونمایی خواهیم کرد و به هم‌میهنان ولایتمدارمان نیز مژده می‌دهم که امسال سال بسیار پررونقی در ارائه محصولات جدید حوزه دفاعی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

جدیدترین موشک کروز دریایی
چهارشنبه 92/1/28 ساعت 11:47 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار فرحی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
جدیدترین موشک کروز دریایی عملیاتی می‌شود/رونمایی از دستاوردهای هواپایه

رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع گفت: جدیدترین موشک کروز سطح به سطح به زودی رونمایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: جدیدترین موشک کروز دریایی عملیاتی می‌شود/رونمایی از دستاوردهای هواپایه

سردار سیدمهدی فرحی رئیس سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توانمندی‌های صنعت دفاعی کشور در طراحی و ساخت انواع موشکها ازجمله موشک‌های کروز، با بیان اینکه در آینده نزدیک موشک جدیدی از خانواده کروزهای دریایی را رونمایی خواهیم کرد، اظهار داشت: این موشک ارتقایافته موشک‌‌های قبلی است که می‌تواند توان دفاعی ما را در نبردهای دریایی افزایش دهد.

فرحی ادامه داد: با تغییراتی که درموشکها قبلی داده شده، موشک جدید به لحاظ توانمندی و برد افزایش‌ داشته که آن را از نمونه‌های قبلی متمایز خواهد کرد.

به گزارش فارس، موشک‌های کروز ساحل به دریا و سطح به سطح با قابلیت‌های خاص خود، می‌توانند در مقابله با انواع تهدیدات، تاکتیک های خود را تغییر داده و این تغییر تاکتیک‌ها نیز در اختیار فرمانده نیرو قرار دارد.

موشک های کروز که امکان شلیک آنها از روی شناور نیز وجود دارد، می‌توانند از روی شناورهای با سرعت بالای 30 نات (حدود 60 کیلومتر) نیز شلیک شوند که از نمونه های قبلی در این حوزه می توان به موشک های کروز ظفر، نصر، نور، قادر اشاره کرد.

رییس سازمان هوافضای وزارت دفاع در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به 29 فروردین ماه (روز ارتش) خاطرنشان کرد: در این روز 4 دستاورد جدید هواپایه نیز رونمایی خواهد شد.

فرحی افزود: همچنین در سال جدید، دستاوردهایی در حوزه موشک‌های بالستیک، کروز و ضدزره خواهیم داشت که این دستارودها نیز در موقع خودشان به نمایش در خواهند آمد.

منبع: فارس نیوز





روبات مین یاب ایرانی
چهارشنبه 92/1/28 ساعت 1:5 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار میر احمدی در جمع خبرنگاران خبر داد

ساخت "روبات مین‌یاب" توسط سربازان شرکت‌کننده در جشنواره جوان سرباز

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی وزارت دفاع گفت: ساخت روبات مین‌یاب و هلی‌کوپتر از ابتکارات سربازان شرکت‌کننده در جشنواره جوان سرباز امسال است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ مجید میر احمدی در حاشیه چهارمین جشنواره جوان سرباز که در تالار مروارید امام خمینی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره تقدیری از جوانان سرباز نیروهای مسلح خواهد بود، اظهار داشت: جشنواره جوان سرباز با رهاورد معنویت‌افزایی و تعمیق اخلاق اسلامی در نیروهای مسلح برگزار می‌شود که 33 نفر از سربازان از وزارت دفاع، حول 10 محور از جمله سرباز و خانواده؛ سرباز، خلاقیت و ورزش؛ سرباز، مسئولیت‌پذیری دفاع و امنیت و... برگزیده شده‌اند.

وی افزود: سوم خرداد ما سال جاری نیز از تمامی سطوح نیروهای مسلح 33 سرباز برگزیده شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و 4 نفر از آنان به جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر که توسط وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

امروز همچنین 10 نفر از فرماندهانی که شایسته‌ترین برخورد را با سربازان در وزارت دفاع  داشتند تقدیر شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی و دفاع با اشاره به ظرفیت علمی بالای این وزارتخانه افزود: وزارت دفاع از جوانان سرباز در پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدات صنعتی یاری می‌گیرد. امسال هم با توجه به ماهیت خلاقیت‌پرورانه این وزارتخانه، سربازان نمونه خلاقیت‌های جالبی مانند ساخت روبات مین‌‌یاب و هلی‌کوپتر را در جشنواره جوان سرباز داشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: مین

کوسه آهنین ایران
سه شنبه 92/1/27 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

"غدیر" کوسه آهنین آب‌های ایران

زیردریایی کلاس غدیر به خاطر سبکی خود از چابکى لازم براى انجام سریع مأموریت‌ها برخوردار بوده و انواع تجهیزات به‌روز الکترونیکی و مخابراتی نیز در آن تعبیه شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ایران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دارای نیروی دریایی با وجود تمایل برای در اختیار داشتن زیردریایی، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از این ابزار مهم بی‌بهره بود.


پس از جنگ تحمیلی، در دهه 1990 ایران امکان خرید ناوچه‌های موشک‌انداز با فناوری مناسب و زیردریایی را از روسیه پیدا کرد و با جمع‌بندی صاحب‌نظران، زیردریایی انتخاب و خریداری شد.

با ورود زیردریایی‌های روسی به  کشور، همزمان با سعی در کشف و رفع عیوب این زیردریایی‌ها تلاش‌ها برای شروع مطالعه و ساخت زیردریایی در رده‌های مختلف متناسب با نیاز بومی نیز آغاز شد.

پس از ساخت زیردریایی‌های مختلفی چون نهنگ، زیردریایی سبک کلاس غدیر با تلاش چندساله متخصصان وزارت دفاع به مرحله بهره‌برداری عملیاتی رسیده و با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش، سپاه و وزیر دفاع، پس از تحویل به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رسماً وارد آب‌های جنوبی کشور می‌شود.

تولید زیردریایی غدیر از نتایج یک دهه جهاد علمی متخصصان ایرانی بود که به‌عنوان یک زیردریایی میدجت(کوچک) در اختیار نیروی دریایی کشور قرار گرفت.


این زیردریایی دارای موشک ضد کشتی حوت(اشکوال) قابلیت حمل مین، حمل موشک‌های دوش پرتاب، دارای جایگاه‌های پرتاب موشک‌های زیرسطحی، قدرت جابجایی سریع نیرو، رهگیری شناورهای سطحی و زیر سطحی دشمن است.

شناسایی اهداف نظامی و قابلیت حمل نیروهای ویژه(به‌طوری‌که غواص‌ها در دریا می‌توانند از زیردریایی خارج شوند) چابکی لازم برای انجام سریع مأموریت‌ها، رنِج ناوبری زیر سطحی طولانی، سونار سایز کوچک، دستگاه کنترل عمق اتوماتیک، سیستم هدایت دستی، هیدرولیک و خودکار و قابلیت ناوبری در آب‌های کم‌عمق را می‌توان از دیگر ویژگی‌های این زیر دریایی نام برد.

این زیردریایی‌ها کاربرد وسیعی در منطقه دریایی خلیج فارس داشته و دارای توان پرتاب همزمان موشک‌های کوچک و اژدر حوت نیز هستند که می‌تواند در تنگه‌ها(جایی که سونارهای پیشرفته هم با مشکل تردد مواجهند) مستقر شده و موشک‌های پرسرعت "حوت" را به سمت ناوهای عبوری شلیک کند.

عرض یک تنگه تقریبا 12 کیلومتر است اما مکان‌های قابل عبور برای ناوها و زیردریایی‌های دشمن که بسیار سنگین و بزرگ هم هستند بسیار محدود است و این زیردریایی در این منطقه قابلیت وسیعی دارد.

با ساخت این زیردریایی در کنار ساخت انواع ناوچه‌های موشک‌انداز و ناوشکن، زنجیره محصولات دفاع سطحی و زیرسطحی کشور تکمیل شده و اکنون ایران تمامی تکنولوژی‌ها و تجهیزات مورد نیاز در این عرصه را در اختیار دارد.

به گفته کارشناسان نیروی دریایی ارتش، زیردریایی کلاس غدیر به خاطر سبکی، از چابکى لازم براى انجام سریع مأموریت‌ها برخوردار بوده و انواع تجهیزات به‌روز الکترونیکی و مخابراتی نیز در آن تعبیه شده است.

این‎ زیردریایی‎‎ نه‎‌تنها قدرت‎ جابه‌جایی سریع‎ نیرو و رهگیری‎‎ دقیق‎ شناورهای سـطحـی‎ و زیرسطحـی‎ دشمــن‎ را دارد، بـلکـه‎ قـدرت‎ مـانـور، قـوس‎ سریع‎ و پنهان‎‎ شـدن از رادارهای‎ پیشرفته‎‎ را نیز داراسـت‎.

سیستم‌های‎ نوین‎ پرتـاب‎ اژدر و شلیک‎ موشک‎ به‎‌طور همزمان‎ با دقت‎ هدفگیری‎ فــوق‎‌العاده،‎ این‎ زیرسطحی‎‎ را از زیـردریایی‌های‎ دیگر متمایز می‎ کند.

نخستین‎ شناور زیرسطحی‎‎ کاملاً بومی غدیر در رزمـایـش‎ بـزرگ‎ اتحـاد 84 کـه‎ در آب‌های‎‎ خلیج‎ فارس‎ و دریای عـمـان‎ و همچنین‎ اقیانوس‎ هند برگزار شده بود، به‎ شکل آزمایشی‎ شرکت کرده بود.

به‌کارگیری این زیردریایی در نیروی دریایی، علاوه بر این‌که نقش به‌‌سزایی در ایجاد نیروی دریایی راهبردی مورد تاکید مقام معظم رهبری به منظور حفاظت ار منافع ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی ایفا کرد، با توجه به اصول و تاکتیک‌های عمدتاً مشابه ساخت زیردریایى‌ها گام بسیار ارزشمندی در ساخت زیردریایی‌های کلاس‌های سنگین‌تر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

شاهر کابوس هامر های اجنبی
سه شنبه 92/1/27 ساعت 12:33 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش مشرق از یک دستاورد مهم نزاجا

رزمندگان ایرانی با «شاهر» کابوس "هامر"های اجنبی شدند + عکس

در پاسخ به این سوال باید گفت که گلوله های کالیبر 114*14.5 میلی متر که در این اسلحه استفاده می شود شتابی در حدود 1 کیلومتر بر ثانیه! داشته و بنا بر محاسبات انجام شده توان تخریبی آنان در مقایسه با فشنگهای 12.7 میلی متری که عمدتا در سلاح غربی استفاده می شود 60 درصد بیشتر است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سلاح تک تیرانداز شاهر آخرین سلاح تک تیرانداز معرفی شده ساخت ایران است که در سال 1391 در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شد و نشان داد نزاجا برای پاسخ به نیازهای یگانهای خود برای در اختیار داشتن سلاحی مناسب در این بخش، برنامه ریزی و فعالیت مناسبی را در نظر داشته است. در این مقاله به معرفی این اسلحه تک تیرانداز و تاثیر در افزایش توان رزم نیروهای پیاده ارتش خواهیم پرداخت.

در ابتدا بهتر است تا نگاهی کوتاه به گذشته سلاح های کالیبر سنگین داشته باشیم. اولین نمونه از سلاح های کالیبر سنگین که به عنوان تفنگهای ضد تانک شناخته می شدند در اواخر جنگ اول جهانی و در پاسخ به ظهور وسیله ای به نام "تانک" پا به میدان نهادند. سلاح آلمانی " Tankgewehr M1918 " با کالیبر 13.2 میلی متر و تیربار سنگین آمریکایی M2 با کالیبر 12.7 میلی متر از جمله اولین سلاح هایی بودند که در این حوزه معرفی شدند.


اسلحه آلمانی مدل Tankgewehr M1918


در میان دو جنگ جهانی و در طول این جنگ نیز سلاح های دیگری با کالیبر 14.5 و یا 14.3 میلی متر به مانند نمونه  PTRD ساخت شوروی سابق و یا Boys ساخت انگلستان به خدمت وارد شد. در طول جنگ دوم جهانی و با افزایش قطر زره تانکها کم کم تفنگ های ضد تانک به فراموشی سپرده شده و در سالهای بعد نیز عمدتا تیربارهای سنگین به مانند سری ام 2 یا دوشکا مورد استفاده بودند.

از آن پس تا سال 1982 میلادی سلاح های انفرادی و خصوصا تفنگهای تک تیرانداز به کالیبرهای سبک تر و در حدود 7 میلی متر بسنده کرده و در نتیجه برد آنها نیز عمدتا در محدوده زیر 1000 متر بود. اما در سال 1982 میلادی طراح آمریکایی ، "رانی برت" با معرفی اسلحه تک تیرانداز M82 با کالیبر 12.7 میلی متری بخش جدیدی را در زمینه سلاح های تک تیرانداز باز کرد.


رانی برت طراح آمریکایی و اسلحه ام 82


این سلاح تک تیرانداز نیمه اتوماتیک به عنوان یک سلاح با ماموریت اولیه "ضد مواد" برای از کار انداختن خوردروهای زرهی، سنگرهای بتونی، بالگردها و البته هدف قرار دادن نفرات دشمن در فواصل دور به عنوان ماموریت ثانویه به بازار عرضه شده و خیلی سریع توانست جای خود را ارتش های جهان باز کند. موفقیت M82 باعث شد که  کشورهای دیگر نیز به سرعت به دنبال ساخت انواع گوناگونی از این سلاح بروند. یکی از اقدامات در این حوزه افزایش کالیبر این گونه سلاح ها و استفاده مجدد از کالیبر 14 میلی متر بوده است.


فشنگ کالیبر 114*14.5 میلی متر


تفنگ ایرانی "شاهر" به عنوان آخرین نمونه از سلاح های تک تیرانداز ایرانی از مشخصاتی مثل وزنی در حدود 22 کیلوگرم، طول 185 سانتی متر و برد مفید 4 هزار متر برخوردار است. با توجه به مشخصات ارائه شده باید گفت که این سلاح برای عملیات موثر به بیش از یک نفر کاربر نیاز داشته و عموما در تیم های 3 نفره مورد استفاده قرار می گیرد.


تفنگ تک تیرانداز ایرانی شاهر


با توجه به وزن و طول زیاد باید انتظار داشت این سلاح را به صورت خاص در واحدهایی به مانند تیپ 65 نزاجا که پرسنل آن از آمادگی های بدنی بالاتری برخوردار هستند مشاهده کرد. کما اینکه در عمده کشورهای جهان و چند همسایه ایران نیز که از سلاح هایی در این رده بهره می برند کاربران عمدتا نیروهای ویژه هستند. اما شاهر چه برتری خاصی را به نیروهای مسلح ایران می دهد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که گلوله های کالیبر 114*14.5 میلی متر که در این اسلحه استفاده می شود شتابی در حدود 1 کیلومتر بر ثانیه! داشته و بنا بر محاسبات انجام شده توان تخریبی آنان در مقایسه با فشنگهای 12.7 میلی متری که عمدتا در سلاح غربی استفاده می شود 60 درصد بیشتر است. برای نمونه اسلحه های سری M107 که توسط شرکت برت ساخته شده و امروزه در تعداد بالا در منطقه توسط نظامیان آمریکایی استفاده می شود می تواند یک انسان را در فاصله 2 هزار متری هدف قرار دهد.

در برابر این اسلحه آمریکایی سرباز ایرانی مسلح به شاهر می تواند نفرات دشمن را از دو برابر این مقدار یعنی 4 هزار متری هدف قرار دهد. این برتری فاحش سلاح ایرانی در برابر نمونه های سنگین غربی برتری نظامیان خودی را در هر رودرویی احتمالی تضمین خواهد کرد.

 البته نباید این مسئله را فراموش کرد مهمات این سری از انواع مختلفی برخوردار بوده و در صورت استفاده از گونه های ضد زره و یا انفجاری می توان در همین بردهای بالا پاسخ شایسته ای به متجاوزان سوار بر بالگرد یا خودروهای زرهی سبک مثل گونه هامر داد. با وجود تمامی نکات مثبت در این سلاح باید گفت که تیراندازی در فواصل دور به علت اثرپذیری گلوله از شرایط جوی مثل دمای هوا و یا سرعت باید و همچنین اثر جاذبه زمین مورد اصابت قرار دادن هدف تا حدی مشکل خواهد بود.

به همین دلیل برای  شلیک در فواصل دور و خصوصا بالای 2 کیلومتر به دوربین های نیرومند و همچنین تمرین های زیاد نیاز است.


تک تیرانداز بومی شاهر


سلاح ایرانی شاهر به صورت تک گلوله مسلح می شود. گلوله مورد نظر از بخش انتهایی سلاح و بعد از عقب کشیدن گلنگدن به صورت دستی در لوله قرار گرفته و با حرکت گلنگدن توسط تیرانداز به درون جان لوله هدایت می شود. شعله پوش تقریبا بزرگی نیز که در سر این سلاح نصب شده است بخش زیادی از نیروی حاصل از شلیک گلوله را جذب می کند.

در عین حال باید گفت که سلاح شاهر ایرانی را می توان به نوعی همتایی قوی تر از یک سلاح ساخته شده در کشور آذربایجان دانست. صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان در سال 2008 میلادی یک سلاح تک تیرانداز در همین کالیبر را با نام "استقلال" معرفی کردند که از آن تاریخ به کشورهای پاکستان، ترکیه و اردن نیز صادر شده است. این اسلحه از نظر مشخصات و مختصات فنی شبیه به شاهر ایرانی است و به نوعی تنها تفاوت فاحش این دو سلاح این است که نمونه آذری با یک خشاب 5 تیر تغذیه می شود. هر چند که به نظر هدف اصلی از ساخت این سلاح افزایش برد و تضمین برتری تک تیراندازان ایران بر همتایان غربی خود که به سلاح های کالیبر 12.7 مسلح هستند باشد.


اسلحه آذربایجانی "استقلال"


اگرچه نیازهای رزمندگان ایرانی در بخش سلاح های تک تیرانداز تنها به شاهر ختم نمی شود اما حرکت اجتناب ناپذیر به سوی خوداتکایی و خودکفایی در نیروهای مسلح از ارکان مختلفی تشکیل شده که یکی از آنها سلاح هایی در این رده است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: تک تیرانداز

شبیه ساز بالگرد ایرانی
دوشنبه 92/1/26 ساعت 12:37 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد/ تخلیه پادگان ارتش در خیابان پاسداران

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی شبیه‌ساز بالگرد در سال 92 خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: رونمایی از شبیه‌ساز بالگرد/ تخلیه پادگان ارتش در خیابان پاسداران

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیراحمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته ارتش برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در سال گذشته گفت: مراقبت‌ از مرزهای غربی و جنوب غربی کشور،‌برخورد با گروه‌های تروریستی، قاچاقچیان و اشرار که احیانا قصد ورود به کشور را داشتند؛ پشتیبانی بالگردی از قرارگاه‌های ارتش و سپاه و از مرزهای شرقی و غربی توسط بالگردهای پشتیبانی و تهاجمی، برخورد با گروهک‌های پژاک و جندالشیطان توسط هوانیروز بخشی از اقدامات نیروی زمینی ارتش بوده است.

وی افزود: پاکسازی یک میلیون هکتار از اراضی آلوده به مین و مواد منفجره و تقدیم 180 شهید در این راه از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش است.

پوردستان با اشاره به اجرای طرح جامع ساختاری ثامن الائمه نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از محورهای این طرح آمایش سرزمینی است که بر اساس آن بخش زیادی از پادگان‌های نیروی زمینی جابجا می‌شود.

وی تاکید کرد: پادگان‌های مشهد،تبریز، اهواز،زاهدان و بیرجند در حال ساخت و بخشی از نیروها در آن مستقر شده‌اند و در حال فروش پادگان‌های قدیم هستیم.

وی افزود: همچنین پادگان‌های جدید قائم‌شهر، نهبندان، بجنورد، زنجان و شیراز نیز در حال ساخت هستند. همچنین 4 پادگان در سیرجان، کهنوج، کرمان و ایلام در سال 92 جانمایی شد و احیانا تا پایان سال 92 و یا ابتدای 93 کار ساخت آنها آغاز می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در تهران هم در سال گذشته سه پادگان قلعه‌مرغی،‌عباس‌آباد و شهید اجاره‌دار تخلیه شد و در سال 92 نیز پادگان آموزشگاه نظامی در خیابان پاسداران تهران تخلیه و واگذار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش، یگان‌های مشخصی برای ماموریت‌های امدادرسانی در سوانح طبیعی تعیین کرده که تاکنون نیز در این حوزه کمک‌های شایانی کرده‌اند.

پوردستان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش سالانه 150 هزار نفر از جوانان را در غالب خدمت سربازی تربیت و آموزش می‌دهد. این نیرو همچنین بزرگترین باشگاه فرهنگی ورزشی کشور را در اختیار دارد که در 18 رشته ورزشی فعالیت می‌کنند. این باشگاه در المپیک پکن بیشترین آمار شرکت کننده را داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سال 91 شاهد رونمایی از نسل سوم تانک ذوالفقار که مجهز به سیستم کنترل آتش و استابلایزر شده بود و همچنین نسل جدید تانک صمصام و سبلان بودیم.

وی افزود: در سال گذشته همچنین تفنگ تک تیرانداز شاهر با کالیبر 14.5 و برد سه کیلومتر را رونمایی کردیم و به تونل باد عمودی که شبیه‌ساز چترباز سقوط آزاد است، دست یافتیم. از طرف دیگر خودروی تاکتیکی دو و نیم تن نینوا با مقیاس نظامی، تولید انواع شبیه‌ساز و اورهال 8 بالگرد را شاهد بودیم.

وی اعلام کرد: در سال 92 در 4 ست شبیه‌ساز بالگرد رونمایی می‌شود.

پوردستان با بیان اینکه در سال 91 هشت مرحله رزمایش گسترده انجام شد، تاکید کرد: آخرین رزمایش ما رزمایش موشکی بود که با موفقیت انجام شد. موشک‌هایی که در نیروی زمینی استفاده می‌شود برای هدف قرار دادن عقبه دشمن است و موشک‌های استراتژیک و برد بلند نیست و در این رزمایش‌ها موشک‌های نازعات و فجر 5 که توسط متخصصین داخلی بهینه سازی شده بودند، با برد، دقت و قدرت تخریب بالاتر شلیک شدند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص بالگرد ملی گفت: بالگرد ملی توسط صنایع پنها در وزارت دفاع در حال آماده شدن است. سه دستاورد مهم نیروی زمینی در حوزه مخابرات شبیه‌ساز و پدافند هوایی در روز 29 فروردین رونمایی می‌شود.

وی در ادامه سخنانش اذعان کرد: این نیرو 8 رزمایش تخصصی در سال 92 اجرا می‌کند.

پوردستان افزود: گروه‌های مسلح برای دفاع از مرزها از استحکام، استعداد و قابلیت بالایی برخوردارند و کوچکترین تهدیدات در مرزها، منطقه و فرامنطقه توسط کارشناسان اطلاعاتی ما تحلیل می‌شود و متناسب با آن قابلیت‌های لازم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مرزها تهدیدی احساس نمی‌کنیم و گروهک‌هایی مثل پژاک و جندالشیطان با توجه به آمادگی نیروهای مسلح ما نمی‌توانند هیچ حرکتی داشته باشند.

پوردستان با اشاره به برگزاری رژه 29 فروردین گفت:‌در این روز شاهد رژه یگان‌های پیاده، موتوری و در تهران رژه هوایی خواهیم بود که متاسفانه تاکنون وضعیت هوایی تهران اجازه تمرین بالگردها و جنگنده‌ها را نداده و امیدواریم شرایط هوایی در روز رژه مساعد شود.

وی با اشاره به رسانه‌های کشور اظهار داشت: انتظار ما این است رسانه‌های دیداری و شنیداری انعکاس بیشتری از فعالیت‌ و اقدامات ارتش داشته باشند تا مردم بیشتر با توان ارتش آشنا شوند و امنیت روانی ایجاد شود.

پوردستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چابک‌سازی نیروی زمینی اظهار داشت: چابک‌سازی یعنی قدرت پاسخگویی سریع به تهدیدات و به معنای کوچک‌سازی این نیرو نیست. بیشترین نیروهای ما در غرب مستقر بودند و در مرزهای شرقی، شمالی و جنوبی نیروی کمتری داشتیم که با طرح جامع نزاجا توزیع مناسب نیرو انجام شد.

پوردستان همچنین در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و نقش نیروهای نظامی در این حوزه اظهار داشت: راهبرد کلی را امام (ره) و بعد از ایشان فرمانده کل قوا مشخص کردند که نیروهای نظامی نباید وارد کارهای سیاسی شوند. ما سرباز هستیم و باید به وظیفه سربازی عمل کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری کردند قطعا ارتش باید در مسیر اجرایی شدن این هدف قدم‌هایی بردارند و کارهای خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به حماسه سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: ارتش در سال حماسه سیاسی بدون جانبداری از فرد خاصی به صورت صد در صدی در انتخابات شرکت خواهد کرد.

پوردستان افزود: بالگردهای هوانیروز آماده شده‌اند تا صندوق‌های سیار را در مناطق صعب‌العبور قرار دهند و پادگان‌ها را آماده‌ کرده‌ایم تا صندوق‌های سیار برای گرفتن رای یگان‌ها به آنجا بیایند.

وی با اشاره به حماسه اقتصادی نیز گفت: وظیفه ما صرفه‌جویی در تمامی زمینه‌ها و شرکت در فعالیت‌های بازسازی کشور می‌باشد که قرارگاه قرب ارتش آماده این کار شده است.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: بالگرد

تست موفق 3 موشک جدید
شنبه 92/1/24 ساعت 1:34 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
جانشین نیروی زمینی ارتش به فارس خبر داد
تست موفق 3 موشک جدید/ رونمایی از نفربرهای مدرن در 29 فروردین

جانشین نیروی زمینی ارتش از تست موفق سه نوع موشک جدید در این نیرو خبر داد.

خبرگزاری فارس: تست موفق 3 موشک جدید/ رونمایی از نفربرهای مدرن در 29 فروردین

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در خصوص دستاوردهای جدید این نیرو همزمان با 29 فروردین (روز ارتش) گفت: در این روز نفربرهای جدید نیروی زمینی رونمایی خواهند شد.

حیدری همچنین در خصوص اینکه قرار بود سه موشک جدید نزاجا تست و عملیاتی شوند، خاطرنشان کرد: این سه نوع موشک ساخته شده توسط صنایع دفاع و ارتش، در رزمایش اخیر این نیرو، با موفقیت تست شدند.

وی بدون اشاره به نام و ویژگی‌های این سه نوع موشک گفت: این موشک‌ها از نوع زمین به زمین و جدا از راکتهای نازعات 10 و فجر هستند که در این رزمایش شلیک شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار فارس و در واکنش به برخی اظهارنظرهای دشمنان مبنی بر اینکه در مقابله با ایران، گزینه نظامی را روی میز دارند، تصریح کرد: ما هم گزینه دفاعی‌مان روی میز است و همانطور که حضرت آقا فرمودند، اگر دشمن حماقت و تعدی کند، جواب سخت و نابودکننده‌ای دریافت خواهد کرد.

منبع: فارس نیوز




برچسب‌ها: موشک

ارتش آماده و انگشت بر روی ماشه دارد
جمعه 92/1/23 ساعت 7:31 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیرسرتیپ پوردستان:

ارتش آماده و انگشت بر روی ماشه دارد/ هر دشمنی بخواهد تعدی کند،‌ نادم و پشیمان می‌شود

امیرسرتیپ پوردستان با بیان اینکه نفس مسیحایی امام(ره) جانی دوباره به ارتش بخشید،‌ گفت: کارنامه ارتش در 34 سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران،‌ امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به 29 فروردین (روز ارتش) و تبریک این روز به پیشگاه ملت ایران و مقام معظم رهبری، اظهارداشت: امیرالمومنین (ع) در جنگ صفین برای حفظ روحیه رزمندگان هر زمان که فرصتی پیش می‌آمد برای رزمندگان سخنرانی می‌کرد و هرگاه در میدان جنگ حضور داشت، این وظیفه را برعهده امام حسن و امام حسین (ع) می‌گذاشت.


وی افزود: امام حسن(ع) در یکی از این خطبه‌ها فرموده‌اند: "جنگ یک گزینه بازدارنده است که جلوی حرکت و پیشرفت شما را می‌گیرد و همینطور آنقدر تلخ است که باید جرعه جرعه سر کشید، اما اگر ملت و کشوری خود را برای جنگ آماده کند و از ملایمات نهراسد،‌ پیروز است."

امیرپوردستان در ادامه با اشاره به حکم امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب مبنی بر پیوند ارتش با ملت، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضرت امام(ره) با انشای یک پیام،‌ ارتش را به یک اقیانوس بیکران پیوند زدند و به جز تعداد اندکی از یاران نزدیک ایشان از جمله مقام معظم رهبری، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله مطهری و ... هیچکس با ایشان موافق نبود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اما امروز پس از 34 سال از فرمان امام عمق تدبیر ایشان خود را بیش از پیش نشان داد و انتخاب 29 فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی، حیات دوباره‌ای به بدنه ارتش بخشید و نفس مسیحایی حضرت امام (ره) جانی دوباره به ارتش بود.

وی ادامه داد: اعلام روز 29 فروردین در سال 57، مصادف بود با اینکه عناصر ضد انقلاب تمام انرژی خود را برای آسیب و براندازی انقلاب اسلامی به کار گیرد،‌اما ارتش جمهوری اسلامی با انرژی و حضور نورانی امام خامنه‌ای جان دوباره گرفته بود.

 امیرپوردستان با اشاره به اقدامات اساسی که در زمان جنگ در دستور کار ارتش قرار داشت، بیان کرد: در زمان جنگ و زمانی که جوانان این مرز و بوم شوق پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را داشتند، دو اقدام اساسی در دستور کار ارتش قرار داشت، اول اینکه آموزش جوانان مخلص و پرشور که می‌خواستند به سپاه ملحق شوند را برعهده گرفت و تمامی پادگان‌ها برای این امر آماده شد و دوم تجهیز و سازمان‌دهی یگان‌های خارج از مناطق درگیری که همگی سازمان‌دهی شدند و برای دفاع به مناطق آشوب‌زده آماده و منتقل می‌شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: همچنین در اوایل انقلاب در مناطق داخلی که نیروهای ضد انقلاب برای ضربه زدن به آرمان‌های نظام فعالیت می‌کردند، اولین نیروییی که سینه به سینه مقابل آنها ایستاد و دفاع کرد،‌ لشکر 28 کردستان بود و تا حدی ایستادگی کردند که نیروهای پشتیبان خود را برسانند و دفاع جانانه سبب شد که ضد انقلاب بداند از این ترفند راه به جایی نخواهد برد.

وی اضافه کرد: سپس با ترغیب صدام برای حمله به ایران نیروهای ارتش عراق از غرب و جنوب غربی تعدی به خاک کشور را آغاز کرد و زمانی که شرایط آن مناطق از نظامی به انتظامی تغییر یافت، ارتش مرزها را از دلان‌پرداغ تا دهانه اروند تحویل گرفت.

امیرپوردستان تاکید کرد: در زمان هجوم بی‌سابقه متجاوزین بعث با حمایت 23 کشور، یگان‌های ارتش در برابر آنها ایستادگی کردند. بعد از آنها تیزپروازان نیروی هوایی بودند که پروانه‌وار خود را به آتش می‌زدند و همچنین دریادلان نیروی دریایی چنان درسی به آنها دادند که تا آخر جنگ جرأت عرض اندام پیدا نکردند و حاصل این دفاع مقتدرانه تقدیم 48 هزار شهید و جانباز بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی بیان کرد: به عنوان یکی از شاگردان وی‌، فرصت را غنیمت می‌شمارم و شماری از خصوصیات ایشان را بیان می‌کنم. نبوغ نظامی، تلاش و کوشش خستگی ناپذیر، رأفت و تواضع در برابر زیر مجموعه و شدت در برابر دشمنان از خصوصیات شهید صیاد شیرازی بود، اما دو ویژگی به خصوص که همیشه در ایشان نمود پیدا می‌کرد، ابتدا اخلاص در عمل ایشان بود به این صورت که هیچگاه برای رضایت و خشنودی اهل دنیا کار نمی‌کرد و همواره رضایت خداوند مد نظر وی بود، خداوند در نظرش بزرگ بود و بقیه در نظرش کوچک بودند و همواره می‌گفتند هرکس برای خدا باشد، خدا هم برای اوست، همین خصوصیت نیز بود که در عملیات مرصاد منشأ‌ پیروزی شد.

وی ادامه داد: دومین ویژگی ایشان ولایتمداری و تبعیت محض از مقام معظم رهبری بود، او عملا نشان می‌داد که بزرگترین نعمت خداوند را ولایت می‌داند و همواره می‌گفت اگر چیزی باعث سرافرازی ما می‌شود، ولایت است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مقتدرانه نیروی زمینی ارتش، اظهارداشت: کارنامه ارتش در 34 سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد؛ رصد مداوم تهدیدات بر زمین، دریا و هوا و تجهیز لازم برای مقابله با آن از جمله اقدامات ارتش است. تمامی تهدیدات در مرز‌ها، منطقه و فرامنطقه رصد می‌شود و کارشناسان نظامی آنها را تحلیل می‌کنند و متناسب با آن ظرفیت لازم در ارتش ایجاد می‌شود. تامین امنیت آسمان کشور، بستن پرونده شرور ریگی، حضور مقتدرانه در آبهای بین‌المللی، مقابله با تروریسم بین‌المللی و تامین امنیت تجارت بین‌المللی در دریاها، تامین امنیت مرزهای زمینی کشور و مقابله جدی با اشرار، قاچاقچیان و گروهکهای تروریستی گوشه‌ای از اقدامات ارتش است.

 نیروی زمینی به وسیله سه قرارگاه در کرمانشاه، ایلام و خوزستان اقدام به پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره کرده که تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی و در این راه 180 شهید و 300 جانباز تقدیم کرده است.آموزش سالانه 300 هزار نفر در قالب سربازی و حضور فعال و گسترده در امدادرسانی بلایای طبیعی از دیگر اقدامات ارتش است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: امروز ارتش با استعانت از ذات اقدس خداوند و با بهر‌ه‌مندی از سلاح‌ها و تاکتیک‌ها از ظرفیت دفاع از جمهوری اسلامی و خاک ایران برخوردار است و هر دشمنی بخواهد تعدی کند،‌ نادم و پشیمان خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

واکنش نیروی دریایی ارتش
پنج شنبه 92/1/22 ساعت 11:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در پاسخ دریادار سیاری به باشگاه خبرنگاران مطرح شد

واکنش نیروی دریایی ارتش نسبت به اعلام استقرار توپ‌های لیزری در ناوگان دریایی آمریکا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که برای دفاع از منافع و مرزهای جمهوری اسلامی در دریاها با تمام توان آماده هستیم، گفت: اگر لازم باشد در عملیاتی شرکت کنیم پیش‌بینی‌های لازم خود را داشته و امکاناتی در بعضی جاها داریم که هیچ‌کدام از دشمنان ندارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" در حاشیه مراسم سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگان 25 نیروی دریایی ارتش مرکب از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "البرز" و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "لارک" در 14 فروردین عازم مأموریت شد که مانند دیگر ناوگروه‌ها شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب‌المندب را برای انجام مأموریت خود و به‌ویژه کنترل خطوط مواصلاتی و مبارزه با دزدی دریایی پیمود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به لطف خدا و با همت بلند همه رزمندگان دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظرف چند ماه گذشته توانسته‌ایم کاملاً مسیر را کنترل کنیم و با شدت برخورد کردیم و امنیت کامل در مسیر برقرار است.

وی درباره مسیر جدیدی که قرار است که این ناوگروه طی کند، گفت: مسیر این ناوگروه همان شمال اقیانوس هند است که یک طرف آن خلیج عدن و باب‌المندب و دریای سرخ است و طرف دیگر آن مسیر جنوب هندوستان و سریلانکا است.

دریادار سیاری درباره این که این ناوگروه در چه کشورهایی پهلو می‌گیرد، اظهار داشت: این مساله مشخص نیست و هر موقع که نیاز باشد به ترتیب سلسله مراتب در برخی کشورها که معمولاً باید عمان، جیبوتی، سودان و دیگر کشورهایی که نیاز باشد پهلو می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: ناوگروه 24 نیروی دریایی ارتش پس از 75 روز دریانوردی و طی مسافت 25 هزار کیلومتر موفق شد برای اولین بار از جنوب هندوستان سریلانکا خلیج بنگان و تنگه استراتژیک مالاکا در اقیانوس آرام و در دریای چین حضور پیدا کند و در تاریخ 1392/1/15 با سلامت و موفقیت به میهن اسلامی بازگشت.

وی درباره دستاوردهای جدید برای روز ارتش اظهار داشت: دستاوردهای نیروی دریایی نیز مانند دیگر نیروها در همان روز 29 فروردین به نمایش گذاشته خواهد شد.

سیاری درباره یک مژده و خبر خوب برای نیروی دریایی تصریح کرد: ان‌شاءالله در سه ماهه اول سال 92 خبرهای خوبی در بحث دستاوردها، تجهیزات و نوسازی‌ها خواهیم داشت که به موقع آن را اعلام خواهیم کرد و حتماً در این دستاوردها "ناو" هم خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران مبنی بر این که عکس‌العمل نیروی دریایی ایران در مقابل اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر استقرار توپ‌های لیزری جهت حفاظت از ناوها و پهپادهایش چیست، گفت: هر کسی برای دفاع از خود پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دهد، اما ما همیشه اعلام کرده‌ایم که برای دفاع از منابع، منافع و مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریاها با همه توان آماده‌ایم و اگر هم لازم باشد که در عملیاتی شرکت کنیم پیش‌بینی‌های لازم خودمان را داریم؛ لذا تاکتیک‌ها، تجهیزات، توانمندی‌های خاص و امکاناتی در بعضی جاها داریم که هیچ‌کدام از دشمنان ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

تأمین امنیت پایدار مرزها
پنج شنبه 92/1/22 ساعت 1:54 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار عراقی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

موفقیت نیروی زمینی سپاه در تأمین امنیت پایدار مرزها/شهید صیاد عامل وحدت ارتش و سپاه بود

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: به لطف خدا این نیرو با به‌کارگیری تمام توان و کمک سایر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، موفق شده امنیت پایدار مردمی را در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور برقرار کند.


سردار سرتیپ عبدالله عراقی در گفتگو باخبرنگاردفاعی - امنیتیباشگاه خبرنگاران، با بیان اینکهنیروی زمینی سپاه پاسدارانتأمین امنیت مرزها را با همکاریارتش،بسیجو نیروی انتظامی بر عهده دارد، اظهار داشت: این نیرو به لطف خدا با به‌کارگیری تمام توان و کمک سایر نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی موفق شده امنیت پایدار مردمی را در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور برقرار کند که این امنیت روز به روز در حال تقویت است.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادتشهید سپهبد صیاد شیرازیگفت: این شهید بزرگوار یک ارتشی بسیار مؤمن، متعهد، منظم، وظیفه‌شناس و با مهارت بود که سعی در ایجاد وحدت بین سپاه و ارتش داشت و باعث شد این 2 نهاد دوشادوش یکدیگر، هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت اداره کنند.


جانشین فرمانده نیروی زمینیسپاه پاسدارانبا اشاره به رشادت‌های شهید صیاد شیرازی یادآور شد: این شهید پس از نقش‌آفرینی در عملیات مرصاد، توسط دشمن شناسایی شد و چون منافقین وی را خار چشم دشمنان نظام می‌دانستند، شهید صیاد را به شهادت رساندند.

سردار عراقی در پایان با تبریک روز ارتش به آحاد ملت به ویژه ارتشیان غیور کشور اظهار داشت: ما با برادران ارتشی خود هم‌سنگر هستیم و به روح طیبه تمامی شهدای ارتش درود فرستاده و برای تمامی همرزمان ارتشی‌مان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324380