سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
خبرهای دفاعی دی ماه 91 - 2
شنبه 92/1/10 ساعت 8:46 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت دوم

مقابله یگان‌های عملیات ویژه و تفنگداران نیروی دریایی با نیروهای متخاصم

سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش گفت: پس از نزدیک شدن یگان‌های مهاجم به خطوط دفاعی نیروهای خودی، یگان‌های تکاور تفنگدار و عملیات ویژه به منظور مقابله با آن‌ها در سراسر سواحل مستقر شدند.

آمادگی تفنگداران نیروی دریایی ارتش برای دفاع نقطه‌ای از سواحل کشور
جانشین تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) با اشاره به استقرار یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش در قسمت‌هایی از سواحل دریای عمان گفت: ماموریت اصلی در این مرحله از عملیات این است که در برابر هرگونه نیروی مهاجمی که تا عمق 24 مایلی وارد محوطه آب‌های سرزمینی ما می‌شود، وارد عمل شده و از خود دفاع کنیم.

اگر ولایت‌فقیه نبود فتنه 88 جز با هزاران کشته و شکاف عمیق بین ملت ختم نمی‌شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اینکه توانستیم بدون کوچکترین شکاف با حفظ وحدت ملی و حضور مردم به عنوان پشتوانه انقلاب از این فتنه عبور کنیم، نشانه ای از اعجاز مدیریت ولایت فقیه است.

عملکرد تفنگداران دریایی در رزمایش تخصصی ولایت 91
جانشین تیپ تفنگداران دریایی امام حسین(ع) ارتش با اشاره به عملیات این تیپ در سومین روز از رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: اوج آموزش‌های مبتنی بر عمل ما هر ساله در رزمایش‌هایی که از ستادهای بالاتر برنامه‌ریزی می‌شود، صورت می‌گیرد و الحمدالله امروز توانستیم در این عملیات‌ها موفق عمل کنیم.

بسیج در پیروزی مردم بر فتنه 88 نقش محوری داشت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بسیج برای مقابله با فتنه‌های آینده باید دشمن شناسی، موقع‌شناسی و بصیرت را در خود تقویت کند.

حملات سنگین موشکی علیه نیروهای مهاجم/ انهدام هدف واقعی توسط اژدر
سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت 91 از اجرای حملات سنگین موشکی و پرتاب‌های موفقیت‌آمیز از روی شناورهای نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از این رزمایش علیه نیروهای مهاجم خبر داد.

انهدام پهپادهای نیروی مهاجم با آتش پرحجم نیروهای خودی/ شلیک موشک کروز "نصر"
همزمان با چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، پهپادهای نیروی مهاجم بر فراز ساحل و دریا مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

سخنان فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیشتر به دروغ ژانویه شبیه است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح پیرامون تهدیدات امیراشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفت: سخنان فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، بیشتر به دروغ ژانویه شبیه است.

آمادگی بیمارستان منطقه یکم نیروی دریایی برای پذیرش بیماران نیازمند
رئیس بیمارستان منطقه یکم نداجا با اشاره به اهداف بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش در اجرای طرح مردم‌یاری در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: ویزیت رایگان مردم مناطق محروم از جمله این برنامه‌ها است، لذا با یک تیم تخصصی در روستاهای محدوده عمومی رزمایش حضور یافته‌ایم.

جایگاه "نیروی قدس" قابل خدشه‌ نیست/ کانادا دقیقا سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به اهانت اخیر کانادا نسبت به نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: کانادایی‌ها امروز دقیقا سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند که البته موجب تأسف است که چطور کشوری تمام حیثیت خود را در گرو خدمت به صهیونیست‌ها قرار می‌دهد.

تمامی یگان‌های نیروی دریایی ارتش به سامانه‌های "جنگ الکترونیک" مجهز شدند
سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌های سطحی و زیرسطحی خود را به سامانه‌های جنگ الکترونیک مجهز کرده است.

موشک‌های برد بلند "نور" و "قادر" با موفقیت شلیک شدند

سخنگوی رزمایش دریایی تخصصی ولایت 91 با اعلام خبر پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های برد بلند "نور" و "قادر" گفت: در پنجمین روز از رزمایش، نیروهای خودی با ادامه حملات موشکی علیه نیروهای مهاجم آنها را به طور کامل از بین بردند.

تأکید رهبری بر متحرک‌سازی سامانه S200

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط "شهید ستاری" متحرک‌سازی شد، گفت: در دیداری که آبان ماه امسال با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا درمورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

زیرسیستم‌های "باور 373" در مرحله آزمایش قرار گرفت/ رونمایی پروژه‌های شگفت انگیزتر از باور 373
فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از آزمایش زیرسیستم‌های سامانه پدافندی "باور 373" توسط این قرارگاه خبر داد و گفت: پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

"جنگ 8 روزه" نشانگر عزت فلسطین و حقارت رژیم صهیونیستی

امام جمعه موقت تهران گفت: جنگ 8 روزه غزه انفجاری در جهان علیه رژیم جعلی صهیونیستی بود، به طوری که صهیونیست‌ها ملتمسانه از جبهه‌های مقاومت فلسطین درخواست توقف جنگ را کردند.

ویژگی‌های موشک کروز "قادر" تشریح شد
ویژگی‌های موشک کروز "قادر" که در "رزمایش تخصصی ولایت 91" مورد استفاده قرار گرفت، از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جانشین وی تشریح شد.

نقش "آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش" در رزمایش تخصصی ولایت 91
فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره نقش سامانه‌های آماد و پشتیبانی در رزمایش تخصصی ولایت 91 گفت: سامانه‌های آماد و پشتیبانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مناطق مورد نظر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

جدیدترین بالگرد رزمی کشور با نام طوفان 2 عملیاتی شد + عکس
با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بالگرد پیشرفته رزمی "طوفان 2" ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره‌برداری رسید.

رزمایش ولایت 91 نشانه اقتدار نیروی دریایی و بومی‌سازی تجهیزات نظامی ایران
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رزمایش ولایت 91 را نشانه توانمندی نیروی دریایی و اتکای آنها به دانش و تعهد و تجهیزات بومی دانست.

شکار دو فروند پهپاد RQ توسط ارتش
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از شکار دو فروند پهپاد از خانواده RQ توسط پدافند ارتش خبر داد.

"نیروی قدس سپاه" الگویی برای کشورهای اسلامی است/ انتقام‌گیری غرب از ایران
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز مجموعه سپاه و نیروی قدس با توانمندی‌های علمی و تجربه‌هایی که در 8 سال دفاع مقدس و جنگ نرم با دشمنان کسب کرده، مدل و الگویی برای دیگر کشورها است تا آنها نیز بتوانند از دین و مرام‌شان در مقابل دشمنان اسلام دفاع کنند.

خلبان شجاع شهید "حسین خلعتبری‌" مردانه قامت راست کرد تا ما قامت خم نکنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیامی به یادواره‌ امیر سرلشکر خلبان شهید حسین خلعتبری و 267 شهید دفاع مقدس شهرستان رامسر اعلام کرد: خلبان شجاع حسین خلعتبری‌، تیزپروازی که در راه عزت‌، شرف و کیان اسلام‌، انقلاب و ایران سرافراز تا آخرین لحظه حیات پربرکتش مردانه قامت راست کرد، تا ما قامت خم نکنیم.

فرمانده‌ای که نیروی هوایی ارتش را متحول کرد

طرح‌ها و برنامه‌هایی که شهید ستاری ارائه می‌داد بسیار منطقی، عمل، کاربردی و مؤثر بود؛ از این رو در سال 1364 به سمت معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی برگزیده شد و به علت لیاقت و کاردانی و شایستگی که از خود نشان داد، در بهمن ماه سال 1365 با درجه سرهنگی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد و تا هنگام شهادت، عهده‌دار این مسئولیت بود.

راه‌اندازی خط تولید هواپیماهای بزرگ مسافربری/ ایجاد پایگاه‌های هوایی ایران در سایر کشورها

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از ایجاد پایگاه‌های صنایع هوایی ایران در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: ان‌شاءالله خط تولید هواپیمای بزرگ مسافربری تا دو سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

چه پهپادهای آمریکایی دیگری ممکن است در اختیار ایران باشند؟ + فیلم و تصاویر
در پی اعلام نیروی هوایی ارتش مبنی بر شکار دو پهپاد پیشرفته دیگر آمریکایی، باشگاه خبرنگاران در سری گزارش‌هایی قصد دارد مشخصات پهپادهای آمریکایی مستقر در منطقه را مورد بررسی قرار دهد.

تأثیر حمایت‌های بی‌دریغ فرمانده معظم کل قوا بر آمادگی نیروی دریایی

سرپرست هیئت بازرسین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عنایت‌های مستقیم و بی‌دریغ فرمانده معظم کل قوا به این نیرو گفت: خوشبختانه نیروی دریایی به عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت دریایی و ملی کشور، دارای توانمندی بسیاری است.

عمق استراتژیک نبرد ما در کنار کاخ سفید است/ امسال فتنه قبل از انتخابات است
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به شش گام آمریکایی‌ها برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و همراهی فتنه و انحراف در انتخابات آینده گفت: آمریکا ضربات زیادی از بیداری اسلامی خورده و عمق استراتژیک نبرد ما در کنار کاخ سفید قرار گرفته است.

موشک غیرقابل رهگیری "نور" با توان تخریبی بالا هر هدفی را غرق می‌کند
جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قابلیت‌های موشک نور گفت:‌ این موشک به گونه‌ای طراحی شده که با پرتاب آن از شناور، دیگر از سوی دشمن، قابل رهگیری نیست و با توان تخریبی بالا هر هدفی را غرق می‌کند.

ایران اجازه تضعیف جریان مقاومت را نمی‌دهد/ آمریکا به وسیله القاعده ناامن خواهد شد
رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه تروریسم دست‌ساز آمریکا، ارتجاع عرب و رژیم‌های منافق، باید منتظر اقدامات جنایتکارانه دست‌پروردگان خود باشند، گفت: القاعده دیر یا زود محیط آنها را ناامن خواهد کرد. ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

خبرهای دفاعی دی ماه 91 - 3
شنبه 92/1/10 ساعت 8:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت سوم

چه پهپادهای آمریکایی دیگری ممکن است در اختیار ایران باشند؟ + فیلم و تصاویر
در پی اعلام نیروی هوایی ارتش مبنی بر شکار دو پهپاد پیشرفته دیگر آمریکایی، باشگاه خبرنگاران در گزارش قبلی خود یکی از پهپادهای آمریکایی مستقر در منطقه را مورد بررسی قرار داد و در گزارش دوم خود قصد دارد گونه‌ای دیگر از این پهپادها را مورد بررسی قرار دهد.

سپاه پاسداران مستحکم‌‌ترین‌ دژ دشمن را منهدم کرد
عملیات‌ کربلای 5 به‌ لحاظ‌ مقاومت‌ و جنگندگی‌ نیروهای‌ ایران‌ در شرایط‌ بسیار مشکل‌ و پیچیدگی‌ دژهای‌ مستحکم‌ دشمن، یکی‌ از بزرگترین‌ نبردهای‌ تمام‌ دوران‌ جنگ‌ تحمیلی‌ محسوب‌ می‌شود و فرمانده معظم کل قوا از آن به عنوان "شبیه‌ترین حادثه دفاع مقدس به واقعه عاشورا" یاد کرده‌اند.

علت افزایش ‌بی‌سابقه فروش سلاح‌های پیشرفته آلمان و فرانسه به عربستان چیست؟

اخیرا،کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه قراردادهای تسلیحاتی جدیدی با کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان منعقد کرده‌اند. به گفته کارشناسان، یکی از دلایل عمده ارسال سلاح‌های پیشرفته به عربستان، نفوذ بالای ایران در منطقه دانسته شده است.

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل در وزارت دفاع کلید خورد

ساخت فیلم سینمایی آواز پَرِ جبرئیل با حضور جانشین وزیر دفاع در بیمارستان شهید چمران وزارت دفاع کلید خورد.

روایت جانشین وزیر دفاع از چگونگی ساخت اولین موشک ایران در زیر بمباران دشمن
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در دی و بهمن سال 1366 حملات دشمن به شهرهای ایران به اوج خود رسید، گفت: شهید اسلامی یکی از متخصصین صنعت دفاعی بود که ‌ با تلاشی بی‌وقفه و‌‌ با اعتقاد قلبی در یک شرایط کاملا خطرناک و سخت دشمن اولین موشک سوخت جامد مرکب ساخت ایران را با موفقیت، با برد بیش از 170 کیلومتر تست کرد.

نظر رهبر انقلاب درباره عملیات غرورآفرین "کربلای 5"

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تنها راهکاری که به ذهن‌مان خطور کرد این بود که اگر امام(ره) وقت ملاقاتی به رزمندگان بدهند آنها تجدید قوا شده و معجزه‌ای رخ خواهد داد، لذا بعد از موافقت با آن ملاقات شور و شعف خاصی در عملیات ایجاد شد و سنگرهای دشمن یکی پس از دیگری فتح شدند.

ادعاهای مهندسی شده علیه سپاه محکوم به شکست است

مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: ادعاهای مهندسی شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات محکوم به شکست است.

ارائه پیشنهاد چندین کشور به متخصصان ایرانی برای "اورهال هواپیما"
مدیر مجتمع اورهال "میگ 29 " پایگاه یکم شکاری مهرآباد گفت: وجود تحریم‌ها فرصتی را برای خودکفایی کشور به وجود آورد و امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که پیشنهادهایی برای "اورهال هواپیما" از چندین کشور جهان داریم.

سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی کشور ابلاغ شد
سیاست‌های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی که پیش‌نویس آن در شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه شده بود، از سوی مقام معظم رهبری پس از تأیید، ابلاغ شد.

آیا "پهپاد" نارنجی آمریکا در اختیار ایران است؟ + فیلم و تصاویر

"باشگاه خبرنگاران" در گزارش‌های قبلی خود "پهپادهای آمریکایی" مستقر در منطقه را که ممکن است در اختیار ایران باشد را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش به "پهپاد نارنجی" آمریکا که چند روز پیش در سواحل جزایر فیلیپین یافت شد خواهد پرداخت.

"نیروی قدس" تکنولوژی خود را در اختیار مقاومت قرار می‌دهد

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران با اشاره به الگو و مدل "نیروی قدس سپاه" در حمایت از مقاومت ضدصهیونیستی گفت: نیروهای مقاومت اسلامی از ما تکنولوژی می‌خواهند و این نیرو نیز تکنولوژی خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

آزمایش موفقیت‌آمیز سلاح‌های جدید یگان‌های ارتش و سپاه در رزمایش‌های اخیر
رئیس سازمان بسیج مستضعفین رزمایش‌های ولایت 91 و پیامبر اعظم7 را رزمایش‌هایی اقتدارآمیز خواند و گفت: به برادران خود در ارتش و سپاه پاسداران تبریک می‌گوییم که نمایی از توانمندی نیروهای مسلح ایران را در رزمایش‌های خود به جهانیان نشان دادند.

خودکفایی کشور در ساخت قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک، هیدرولیک و بالابر هواپیما
مدیر مجتمع اورهال هواپیمای C130 پایگاه یکم شکار مهرآباد گفت: کلیه قطعات الکترونیک سیستم‌های اویرنیک و قطعات سیستم‌های هیدرولیک سیستم‌های بالابر در کشور تعمیر می‌شود و به طور قطع می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه حرف اول را در اورهال این هواپیما می‌زند.

پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه برگزار شد
پنجمین تمرین تاکتیکی جنگ نوین منطقه یکم ندسا (نیروی دریایی سپاه) با حضور متخصصان، کارشناسان و کارکنان منطقه برگزار شد.

تلاش شبانه‌روزی بسیجیان در اقدام عملیاتی علیه ناهنجاری فرهنگی

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه سپاه با اشاره به کارهای عمیق و عملیاتی بسیج در مقابله با جنگ نرم و ناهنجاری‌های فرهنگی گفت: بسیج با اقدام عملی در این زمینه، کارهای فرهنگی مختلفی را به پیش می‌برد.

دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات مصری تکذیب شد/ واکنش به ادعای نقض حریم هوایی ایران
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ضمن اعلام خبر بازدید اعضا نیروهای مسلح کشورهای اسلامی از دستاوردهای دفاعی ایران در حاشیه نخستین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، خبر دیدار سرلشکر سلیمانی با مقامات اخوان المسلمین مصر را تکذیب کرد.

آیا "روباه دریا" حریف "مین‌های دریایی" ایران می‌شود؟ + تصاویر و فیلم
در گزارش‌های قبلی باشگاه خبرنگاران، به پهپادهایی اشاره شد که همگی پرواز می‌کردند، اما پهپادهایی نیز وجود دارند که وظیفه آن‌ها شناسایی مین‌های دریایی و عواملی است که در زیر آب وجود دارند.

تشریح عملیات کربلای 5 و عوامل پیروزی ایران/ عملیات مخابراتی در جنگ 33 روزه

فرماندهان سابق لشکر 10سیدالشهدا و تیپ حضرت زهرا(س) با اشاره به برنامه‌های دومین یادواره شهدای این تیپ و گردان‌های این لشکر به ابعاد مختلف عملیات "کربلای 5" و "والفجر 8" پرداختند.

اقدامات فاوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس
معاون فاوای ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات این رسته در دوران دفاع مقدس گفت: 533 شهید، 7 جاویدالاثر، 30 آزاده و بیش از 1400 جانباز، مبیّن حضور مؤثر فاوا در دوران دفاع مقدس بوده است.

تجهیز تمامی یگان‌های نیروی زمینی ارتش به بی‌سیم‌های جهش فرکانس/ رونمایی از سامانه کنترل آتش EFSC3

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی سامانه کنترل آتش EFSC3 و تانک بهینه‌سازی شده ذوالفقار در دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که امروز روی آن کار می‌کنیم سیستم‌های جهش فراکنس است که پیشرفت‌های خوبی را در آن داشته‌ایم و تمامی یگان‌ها نیز به آن مجهز شده‌اند.

فتح سوسنگرد مرهون کار مخابراتی مقام معظم رهبری است
رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: فتح سوسنگرد بعد از فرماندهی حضرت امام خمینی(ره)، مرهون کار مخابراتی حضرت آقا است.

ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران قدرت اصلی تأمین‌کننده امنیت خلیج فارس و امنیت صدور انرژی این منطقه به جهان است.

شرایط استخدام در وزارت اطلاعات چیست؟
تأمین کادر و امکانات مورد نیاز این وزارتخانه، حتی‌المقدور از طریق انتقال کارکنان ذی‌صلاح و امکاناتی که در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها است، انجام خواهد گرفت.

سرلشکر جعفری: هر گونه تهدید دشمن را سرسختانه پاسخ می‌دهیم
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مسلح در برابر تهدیدات دشمن گفت: در مقابل هر گونه تهدیدی از سوی دشمنان، واکنش‌های سرسختانه پیش بینی کرده‌ایم.

جاسوس اعزامی CIA چگونه در دام اطلاعاتی ایران گرفتار شد؟ + تصاویرو فیلم
مستند "شکارچی در دام" روایتی است که در آن سربازان گمنانم امام زمان(عج) بار دیگر قدرت خود را به رخ دشمنان قسم خورده کشیده و جاسوس اعزامی سیا را به دام انداختند.

گزارش تصویری از مراحل شکار جاسوس اعزامی سیا در ایران
متی‌والوک جاسوس اعزامی سرویس اطلاعاتی امریکا(CIA) در حالی در دام سربازان گمنان زمان(عج) گرفتار شد که از مدت‌ها قبل تحت‌نظر بود.

"ذوالفقار 4" جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش
یکی از دستاوردهای بزرگ جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، ساخت تانک ذوالفقار به عنوان عنصر اصلی نبرد زمینی است که هر روز نسخه جدیدی از آن طراحی و تولید می‌شود.

آیا شما هم در معرض حملات سایبری هستید؟ + فیلم

حملات سایبری طبقه یا مجموعه‌هایی از تکنیک‌ها شامل جمع آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از طرفین درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند.

بیست و ششمین یادواره شهدای کربلای 5 برگزار شد

بیست و ششمین یادواره شهدای کربلای 5، شب گذشته با حضور معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران برگزار شد.

تحریف سخنان نماینده ولی فقیه در سپاه از سوی بی‌بی‌سی
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: هفته گذشته بی‌بی‌سی بخشی از سخنان بنده را که راجع به مهندسی معقول در برابر اقدامات دشمن در حوزه جغرافیای ایران بود، تحریف کرده و به انتخابات ربط داد.

پهپاد نامرئی آمریکا در اختیار نیروهای نظامی ایران است؟ + فیلم و تصاویر
بوم‌رنگ، اولین پهپاد نیمه‌نامرئی جهان است که در سال 2006 به تولید انبوه رسید. این پهپاد شباهت زیادی به بوم‌رنگ داشته و در شدیدترین شرایط آب و هوایی قادر به پرواز است.

نسل جدید "خودروی تاکتیکی نینوا" را بهتر بشناسید
"خودروی تاکتیکی نینوا" قابلیت‌های نیروی زمینی ارتش را برای ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زمینی افزایش می‌دهد.

پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) تجلیل شدند
در دومین یادواره شهدای تیپ حضرت زهرا(س) به مناسبت سالگرد عملیات‌های کربلای 5، والفجر 8 و بیت‌المقدس 2 از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تجلیل به عمل آمد.

مین‌های دریایی ایران چگونه ناوهای هواپیمابر آمریکا را نابود می‌کنند + فیلم لحظه انفجار مین
بسیاری از موسسات و کارشناسان غربی، "مین‌های هوشمند" دریایی ایران را یکی از بزرگ‌ترین تهدیدات برای نیروی آمریکا دانسته و اذعان دارند که آمریکا توانایی مقابله با این مین‌های غول‌پیکر را ندارد.

دلیل ادامه جنگ، پس از فتح خرمشهر/ عملیاتی که بیش از 3.5 میلیون گلوله در آن شلیک شد

فرمانده اسبق لشکر 10 سید‌الشهدا(ع) با اشاره به اینکه عملیات کربلای 5 موجب پذیرش خواسته‌های ایران در قطعنامه 598 شد، گفت: وحدت، اعتقادات و تبعیت از ولایت، عوامل پیروزی ملت ایران بوده و مقاومت حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل نیز به برکت خون شهدای دفاع مقدّس است.

سپاه در انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه هیچ‌گاه از هیچ فردی در انتخابات حمایت نکرده و نمی‌کند و نقش سپاه در انتخابات و دیگر عرصه‌ها پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

با درایت رهبر انقلاب، طرح حمله نظامی آمریکا به ایران ناکام ماند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از عملیات 11 سپتامر، هدف آمریکایی‌ها حمله به افغانستان، عراق و ایران بود که به علت رهبری بسیار حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و اتحاد ملت ایران، موفق به عملی کردن اهداف خود نشدند.

نیروهای مسلح کشور آماده‌اند و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن وقتی بداند نیروهای مسلح ما آماده و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است، جرأت تهدید و تعدی به مرز و بوم ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شکار بالون جاسوسی آمریکا 1
جمعه 92/1/9 ساعت 8:55 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران از ابزارهای جاسوسی نوین گزارش می‌دهد:‌

شکار بالون جاسوسی آمریکا در ایران! + تصاویر  

ابزارها و روش‌هایی در دنیای جاسوسی وجود دارند که جزیی از زندگی روزمره انسان بوده و اینکه به عنوان ابزاری جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گیرند که این امر مورد بسیار عجیبی است. از طبیعت پیرامون گرفته تا "لوازم آرایشی" و پوشاک، همگی این روزها مورد استفاده "سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی" قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تصاویری که در زیر مشاهده می‌کنید، همگی جزئی از زندگی روزمره انسان‌ها بوده و همیشه در اطراف ما وجود دارند. اما همین وسایل شخصی و روزمره می‌توانند به خدمت "سرویس‌های امنیتی" و "جاسوسی" در آیند، به‌طوری که حتی گاهی اوقات تبدیل به سلاح شده و کشنده‌تر از هرگونه "اسلحه مدرن" دیگری عمی می کنند.


*

*

*

*

*

*

*

"باشگاه خبرنگاران" در گذشته گزارش‌های گوناگونی در باب مسائل جاسوسی از قبیل "شبکه‌های اجتماعی"،"موتورهای جستجو"، "زنان جاسوس صهیونیستی" و حتی "حیوانات جاسوس موساد" تهیه کرده است. اما ابزارها و روش‌های دیگری نیز در دنیای جاسوسی وجود دارند که جزیی از زندگی روزمره انسان بوده و اینکه به عنوان ابزاری جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند بسیار عجیب است. از طبیعت پیرامون گرفته تا "لوازم آرایشی" و پوشاک، همگی این روزها مورد استفاده سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی قرار می‌گیرند. 


*

*

چندی پیش بود که، "نیروهای امنیتی سوریه" اعلام کردند "شی جاسوسی" عجیبی را در مناطق ساحلی این کشور پیدا کرده‌اند که متعلق به "سرویس‌ جاسوسی رژیم صهیونیستی" است. بنا به گزارش تلویزیون رسمی سوریه "سانا"، اجسامی صخره‌ مانند و جعبه‌های پلاستیکی در مرز "بلندی‌های جولان" کار گذاشته شده بودند که برای عکاسی، ثبت و انتقال داده طراحی شده بودند.



کشف صخره‌های جاسوسی در ایران؟

خبرگزاری TheAustralian نیز در سال 2012 مدعی شد، در نزدیکی یکی از "تاسیسات‌ هسته‌ای ایران"، نیروهای امنیتی، "صخره‌های کاذبی" کشف کرده‌اند که حاوی "تجهیزات مخابراتی" و جاسوسی بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در این خصوص به نقل از ساندی تایمز مدعی شد که یک ابزار نظارتی جاسوسی مخفی شده میان صخره‌‌ها پس از آنکه سربازان ایرانی قصد جابه‌جایی آن را داشتند، منفجر شد  .ه است

 

این گزارش به نقل از منابع جاسوسی غرب مدعی است: سربازان ایرانی یک وسیله نظارتی جاسوسی را کشف کردند که در ظاهر یک سنگ بوده است  .

 

ساندی تایمز به نقل از منابع غربی که به نامشان اشاره‌ای نکرد، نوشت که این سنگ قلابی وقتی منفجر شد که نیروهای امنیتی که ماه گذشته در حال گشت‌زنی در منطقه برای بررسی پایانه‌های ارتباطی و خطوط تلفن بودند سعی کردند آن را جابه‌جا کنند  .

 

به نوشته این روزنامه انگلیسی، کار‌شناسان ایرانی صحنه انفجار را بررسی کردند و بقایای ابزاری را یافتند که قادر به رهگیری اطلاعات کامپیوتر‌ها در این تاسیسات هسته‌یی بود که در آن اورانیوم از طریق سانتریفیوژ‌ها غنی‌سازی می‌شود  .

 

ساندی تایمز نوشت که بیم آن می‌رود یک منبع اطلاعاتی مهم غرب از دست رفته باشد  .

 

 

در گزارش های ابتدایی تصور می‌شد که هدف از انفجار، قطع تامین برق تاسیسات فردو و صدمه زدن به سانتریفیوژ‌ها بوده است. با این حال بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک روز پس از انفجار از فردو بازدید کردند، به هیچ صدمه‌ یا اختلالی در فعالیت‌های فردو در گزارش کاری خود اشاره‌ای نکردند .

ساندی تایمز نوشت که رهگیری اطلاعات کامپیوتر‌ها و خطوط تلفن این تاسیسات تحلیلگران غربی را قادر می‌کرد خروجی سانتریفیوژ‌ها را ارزیابی کنند.





بنابر ادعای این پایگاه اینترنتی، این سایت در این خصوص مدعی شد یک گروه گشتی "سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران" در حال بررسی روابط تلفنی و اطلاعاتی بودند که به یک "صخره کاذب" بر می‌خورند، داخل این صخره یک دوربین یا یک کامپیوتر یا هر دوی آن‌ها وجود داشته‌ است که وقتی ماموران آن را حرکت می‌دهند منفجر می‌شود.

به گزارش "ساندی‌تایمز"، دانشمندان ایران هنگامی که باقیمانده این تجهیزات را آزمایش کرده‌اند دریافتند که این تجهیزات قابلیت دریافت ارتباطات الکترونیکی مناطق مجاور را داشته است.

در همین خصوص باشگاه خبرنگاران در تحقیقاتی پرده از برخی دیگر از ابزارهای مدرن جاسوسی برداشته است. 

"اسباب‌بازی‌های جاسوس"

به گزارش "بی‌بی‌سی"، هزاران آمریکایی در حال تولید ماموران دو جانبه‌ای به نام "فربی" "Furby" هستند. "اسباب‌بازی فربی" که بعد از کریسمس سال 1988 معروف شد اکنون به دشمن "سازمان امنیت ملی آمریکا" تبدیل شده است.

بنا به گزارش محرمانه این سازمان، "تراشه‌ مخفی" کوچکی درون فربی وجود دارد که اسباب‌بازی را قادر می‌سازد تا 200 کلمه صحبت کند. این اسباب‌بازی می‌تواد صحبت افراد درون اتاق را ضبط و تکرار کند، به همین دلیل مقامات سازمان امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که نیروهای امنیتی آمریکا، اسباب‌بازی‌ها را به خانه برده و از موضوعات محرمانه حرف می‌زنند.

"سیا" از طریق تلویزیون جاسوسی می‌کند

به گزارش بی‌بی‌سی؛ وقتی مردم فیلمی را از مرکز  "Netflix "، روی تلویزیون دانلود می‌کنند باید مراقب نیروهای امنیتی و جاسوسی باشند، زیرا ممکن است، از آن طرف تلویزیون تماشا دیده شوند.

"دیوید پترائوس"، "رییس سابق سیا" اذعان کرده است، با استفاده از نرم‌افزارهای اینترنتی متصل به هم که توسط اپلیشکن‌های مرکزی کنترل می‌شوند می‌توان از طریق تلویزیون حریم خصوصی افراد را شکست.

به گزارش "دیلی‌میل"، "سیا" ادعا می‌کند که می‌تواند از طریق اینترنت این ابزارها را بخواند و شاید از طریق امواج رادیویی بیرون خانه‌ها، امواج را دریافت کند.

بنا بر این گزارش، هر چیزی از "کنترل‌ تلویزیون" گرفته تا "ساعت‌های رادیویی" را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها کنترل کرد. شرکت تراشه‌سازی ARM"" به تازگی تراشه‌های ارزان قیمتی را وارد بازار کرده است که در همه چیز از جمله یخچال و دیگر لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته "رییس سابق سیا"، ابزارهای متصل به وب، هنر جاسوسی را متحول خواهند کرد، و به جاسوس‌ها اجازه می‌دهند تا به طور خودکار افراد را تحت نظر قرار دهند. کارشناسان عقیده دارند به زودی ابزارهای الکترونیکی اینترنت‌بنیان به شما خواهند گفت که افراد هم‌اکنون کجا بوده و در حال انجام چه کاری هستند.  ...



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شکار بالون جاسوسی آمریکا 2
جمعه 92/1/9 ساعت 8:54 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت دوم...

"درخت‌های جاسوس"

به گزارش Countermail  ، کشاورزان آمریکایی به کمک نیروی پلیس این کشور از ابزارهای جاسوسی برای دستگیری دزدها و مراقبت از حیوانات خود استفاده می‌کنند. کشاورزان دوربیین‌های مخفی ویژه‌ای را در تنه درختان و صخره‌های اطراف زمین‌های خود کار می‌گذارند.

بنا بر این گزارش، از آنجایی که به دنبال "بحران مالی آمریکا"، سرقت هم افزایش یافته است، دادگاه‌های این کشور اجازه استفاده از دوربین‌های مخفی به کشاورزان را صادر کرده‌اند.

"بالون‌های جاسوسی"

"ارتش آمریکا" با استفاده از بالون در افغانستان جاسوسی می‌کند. این "بالون‌های سفید جاسوسی" در بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان وجود دارند. به گفته برخی از شهروندان افغانی، بالون‌های سفید، دائما بالای آسمان کابل و دیگر شهرهای این کشور دیده می‌شوند. این بالون‌ها که به دوربین‌های دید در شب نیز مجهز هستند، نقش مهمی را در عملیات‌های نظامی آمریکا در منطقه ایفا می‌کند.




وجود این بالون‌ها شهروندان افغان را نگران کرده است، به‌طوری که به گفته محمودالله، ساکن ولایت کونار؛ افغانی‌ها که در شب‌های گرم تابستان به پشت بام پناه برده و می‌خوابند همواره تحت نظر بوده و احساس امنیت ندارند.

آیا بالون‌های جاسوسی آمریکا در اختیار ایران هستند؟

 

"روزنامه گاردین" در سال 2010، در گزارشی ادعا کرد ممکن است بالون‌های جاسوسی آمریکا در آزمایشگاه‌های تهران پایین آمده باشند.

بنا بر این گزارش، در سال 2006 "بالون آمریکایی "JLens  ، از یک پایگاه انگلیسی در "بصره" "عراق" خارج شده و به نظر می‌رسد با جریان هوا این بالون به سمت ایران حرکت کرده باشد. گفتنی است که این بالون می‌تواند به مدت 30 روز در آسمان بماند.

 

در همان سال، "ابوحسن" از مقامات مسئول عراق مدعی شد: طی 4 سال گذشته و از ابتدای اشغال عراق، هواپیماهای نظامی آمریکا به حریم هوایی مرزهای ایران در استان خوزستان و استان بصره بارها تجاوز و یا در کنار آن به پرواز درآمده اند . وی افزود: این تجاوزها شامل پروازهای هلی کوپتر و بالن‌های جاسوسی نیز می‌شود.

این مقام مسئول عراقی در ادامه ادعا کرد: در ماه گذشته نیروهای مسلح ایران دو فروند بالن جاسوسی ارتش آمریکا را در مناطق جنوبی استان خوزستان سرنگون کرده اند  .
  

همچنین در سال 2007 برخی از رسانه‌های داخلی ایران عنوان کردند،   یک فروند بالن جاسوسی ارتش ایالات متحده آمریکا امروز بر فراز خرمشهر سرنگون و در 25 کیلومتری جاده امام صادق(ع) سقوط کرد  .

بنا بر این گزارش، این بالن مجهز به دستگاه های ناوبری، جاسوسی و شنود بوده است که ماموران ایرانی بلافاصله پس از سقوط و دسترسی به محتویات این بالن، آن را تحویل متخصصان نظامی جمهوری اسلامی ایران در خوزستان دادند  .

به گزارش پایگاه انگلیسی Wired  ، آمریکا تا سال 2014 قرار است افغانستان را ترک کند، اما نیروهای آمریکایی سال‌ها در آن کشور جاسوسی خواهند کرد. سنسورهای کوچکی که ارتش آمریکا طراحی کرده است، می‌توانند هرگونه حرکتی را کنترل کرده و به مراکز امنیتی در آمریکا مخابره کنند. برخی از این ابزارها که مانند صخره هستند در زمین کار گذارده می‌شوند.

در اوایل سال 2011، ارتش آمریکا حدود 1500 سنسور زیرخاکی را در مناطق جنگی آمریکا کار گذاشت.

سایت عربی انگلیسی زبان ROHAMA  ، نیز مدعی شده است رژیم سرکوب‌گر آل خلیفه بالون‌هایی از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است که از فعالیت‌های مردمی در بحرین جاسوسی می‌کنند. گفته می‌شود اسراییل از این بالون‌ها در مرزهای لبنان و مناطق اشغالی نیز استفاده می‌کنند.

"خودکار" و "چراغ‌قوه" کشنده

سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی به برنامه ترور یکی از مقامات کره جنوبی توسط یک مامور مخفی کره شمالی پرداخت. طبق این گزارش، جاسوس کره شمالی سعی داشته با استفاده از ابزارهایی مانند خودکار و چراغ قوه شخص مورد نظر به قتل برساند.


دو خودکار از فرد مظنون در این ماجرا کشف شده که یکی سمی بوده و دیگری شلیک میکرده است. به گفته کارشناس کره‌ای، خودکار سمی دارای سوزنی بوده که به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست و در صورت تماس وارد پوست شده و فرد را در چند دقیقه میکشد. خودکار دوم دارای گلوله کوچکی بوده که پس از شلیک وارد پوست شده و سپس زهر آن آزاد می‌شود.


 

از مامور کره شمالی یک چراغ‌قوه نیز کشف شده است که قابلیت شلیک دارد.


"رژ لب قاتل"

این "رژ لب" در واقع یک اسلحه 4.5 میلی‌متری است که گفته می‌شود از مامور KGB  ( سازمان جاسوسی روسیه) در دهه 60 بدست آمده است. این نوع سلاح‌های مخفی نمونه‌‌ای از اقدامات تروریستی هستند که هم‌اکنون نیز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

"کت دوربین‌دار"

این دوربین کوچک مدل F-21 توسط KGB در دهه هفتاد مورد استفاده قرار می‌گرفت. این دوربین حرفه‌ای بسیار کوچک داخل دگمه کت قرار گرفته دکمه‌ای دارد که شخص از جیب خود فشار داده و دوربین به کار می‌افتد.


"کفش فرستنده"

در بین سال‌های 60 تا 70 میلادی، دیپلمات‌های غربی از خرید کت و شلوار پرهیز می‌کردند، و ترجیح می‌دادند کفش و لباس خود را سفارشی تهیه کنند. در رومانی، سرویس اطلاعاتی این کشور با همکاری اداره پست زیر پاشنه کفش‌های دیپلمات‌هایی که لباس سفارش می‌دادند یک فرستنده نصب و از آن‌ها جاسوسی می‌کرد.



"پیکسل‌های جاسوسی"

بسیاری از افراد این روزها، طرح‌های پیکسلی روی لباس‌های خود نصب می‌کنند، اما این پیکسل‌ها قابلیت‌های دیگری نیز دارند. نیروهای امنیتی و جاسوسی دوربین‌های بسیار کوچکی با کیفیت بسیار مناسب HD‌ درون سوراخ پیکسل‌ها قرار داده و فیلمبرداری می‌کنند.




پیچ و مهره‌ هم در دنیای جاسوسی مفید هستند

این پیچ و مهره‌ها که گفته می‌شود توسط جاسوسان روسیه‌ای مورد استفاده قرار گرفته شده‌اند، دارای سر واژگون‌شکلی برای بهبود امنیت و یک حقله O شکل ضد آب و ضد نفوذ هوا هستند که می‌توان اجسام ریز و کوچک با ارزش را داخل آن‌ها قرار داد.

آیا با زیپ هم می‌توان جاسوسی کرد

این ابزار برای ماموران ویژه و امنیتی در ماموریت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این نوع زیپ‌ها نوعی کلید کوچک وجود دارد که با آن می‌توان قفل دست‌بند را باز کرد. کلید به داخل زیپ وصل بوده و در هنگام نیاز به راحتی در می‌آید.


تیراندازی توسط تلفن همراه

این سلاح که ساخته اروپای شرقی است سیستم ساده‌ای دارد که طبق آن گلوله‌ها توسط چند فنر قدرتمند کوچک شلیک می‌شوند. در زیر دکمه‌های تلفن یک مکانیزم سیم‌پیچی وجود دارد که زمان شلیک فنرها به سمت عقب کشیده شده و گلوله‌ها از 4 خروجی شلیک می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

چنگال شاهین ایرانی
جمعه 92/1/9 ساعت 8:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پرنده‌های متجاوز در چنگال "شاهین" ایرانی

برد این سامانه پدافندی موشکی پیشرفته بیش از 40 کیلومتر است و قادر است هواپیماها و بالگردهای دشمن را به صورت هوشمند و با سرعت مافوق صوت، مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سامانه پدافندی پیشرفته "شاهین" بیش از 40 کیلومتر برد داشته و می‌تواند هواپیماها و بالگردهای دشمن را با سرعت مافوق صوت به صورت هوشمند تعقیب و مورد هدف قرار دهد.

خط تولید این سامانه موشک پیشرفته زمین به هوای میان‌برد، شانزدهم خردادماه 86 با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

تحقیقات، ساخت و تولید این موشک پدافندی که شامل موشک، رادارهای جستجو و تعقیب هدف، شبکه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سکوهای پرتاب است، کاملا بومی و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات داخلی کشور توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع انجام گرفته است.
 
پروژه تولید سامانه پدافندی زمین به هوای شاهین یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌هایی بود که تا آن زمان در انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی کشور صورت گرفته بود.
 
مقاوم بودن در مقابل جنگ الکترونیک(جنگال)، توانایی در رهگیری اهداف سریع و حجم بسیار بالای ترکش در لحظه برخورد با هدف را می‌توان از برجستگی‌های این سامانه موشکی برشمرد.
 
سامانه پدافندی شاهین، نقش به‌سزایی در تقویت دفاع منطقه‌ای و نقطه‌ای دارد که امروزه به عنوان روشی مدرن در دفاع از حریم هوایی مطرح است و وجود این سامانه موشکی پدافندی، نیروهای مسلح کشورمان را در این حوزه توانمند می‌کند.
 
راه‌اندازی خط تولید این سامانه، نقطه عطفی در طراحی و ساخت سامانه‌های پدافند هوایی برد متوسط محسوب شده و تولید این موشک پیچیده و پیشرفته که از هزاران قطعه تشکیل شده است به طور بی‌سابقه‌ای ناکارآمدی تحریم‌ها علیه ایران را به اثبات رساند.
 
با توجه به درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و تاکیدات ایشان بر حفظ آمادگی پدافندی بهره‌برداری از این سامانه قدرتمند می‌تواند گامی موثر در رسیدن به این مهم باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

برچسب‌ها: موشک

اخبار دفاعی ایران 2
چهارشنبه 92/1/7 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

قسمت دوم
 
اعلام وضعیت آماده‌باش به کلیه یگان‌های پدافند‌هوایی محدوده تمرین تاکتیکی 
در ادامه تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، وضعیت آماده باش به کلیه یگان‌های پدافند هوایی مستقر در محدوده منطقه تمرین تاکتیکی اعلام شد.

شناسایی هواپیمای دشمن فرضی در تمرین تاکتیکی پدافند هوایی 

در ادامه نخستین مرحله از تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) هواپیمای شناسایی دشمن فرضی توسط ایستگاه‌های راداری، سایت‌های شنود زمینی و هوایی و شبکه‌ دیده‌بانی بصری هوایی مورد کشف و شناسایی قرار گرفت.

رزمایش قائم(عج) نیروی زمینی ارتش در غرب کشور آغاز شد 
رزمایش قائم (عج) نیروی زمینی ارتش، با هدف ارتقاء توان رزمی و کسب آمادگی دفاعی این نیرو از صبح امروز(دوشنبه) در غرب کشور آغاز شد.

آغاز دومین مرحله تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش 
دومین مرحله تمرین تاکتیکی منطقه ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برای کشف تهاجم و مقابله با هواپیماهای دشمن فرضی توسط سامانه راداری در تبریز آغاز شد.

یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی ارتش در مناطق عملیاتی مستقر شدند 

در ادامه دومین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) یگان‌های واکنش سریع پدافند هوایی نیروهای مسلح به سرعت در مناطق عملیاتی از پیش تعیین شده گسترش یافتند.

اضطراب غیر قابل انکار صهیونیست‌ها نوید آزادی قدس را می‌دهد 

رییس ستاد انتفاضه و قدس گفت: اضطراب غیر قابل انکاری که در رژیم صهیونیستی شاهدیم این نوید را می‌دهد که پیش بینی حضرت امام(ره) تحقق یافته و به یاری خداوند بیت المقدس و قدس عزیز به صاحبان اصلی آن باز خواهد گشت.

واکنش سریع نیروهای مسلح ایران در قبال هرگونه اقدام تعرض‌آمیز به تنگه هرمز
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: هرگونه اقدام سوء و تعرض‌آمیز به تنگه هرمز با برخورد سریع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

موشک "خلیج فارس" با سرعت 3000 متر در ثانیه تجسم نابودی ناوهای دشمن 
موشک "خلیج فارس" با سرعت 3 هزار متر در ثانیه و برد 300 کیلومتر دارای یک کلاهک 650 کیلوگرمی، تجسم نابودی ناوهای دشمن است و با بهره‌گیری از پیشران سوخت جامد و سامانه‌های هدف‌گیری و هدایت پیشرفته، در مدت کمتر از چند دقیقه آماده‌ی پرتاب شده و با سرعت 3 ماخ در مدت کوتاهی با زاویه‌ی زیاد‌(بیش از 45 درجه نسبت به افق) و از بالا به کشتی دشمن اصابت می‌کند.

خط مقدم ما سوریه است/ کارکرد ناوهای آمریکا عملیات روانی است
 
رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: الان ما در سوریه درگیر هستیم و خط مقدم ما آنجاست در این جبهه مقابل تمام استکبار ایستاده‌ایم، تلاش استکبار این است که سوریه را با عملیات روانی شکست دهد؛ عملیات روانی یعنی اثرگذاری بر فکر و اراده طرف مقابل به گونه‌ای که خواسته شما را با اراده خودش بدون درگیری انجام دهد.
 
پایدارسازی شبکه راداری کشور علیه جنگ الکترونیک دشمن فرضی 
در ادامه تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش، نیروهای پدافندی مستقر در منطقه رزم با اقدام به موقع توانستند اقدامات جنگال دشمن فرضی را خنثی کنند.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش پایان یافت 
با سرنگونی چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین و رادار گریز دشمن فرضی توسط سامانه‌های توپخانه‌ای، آخرین مرحله از تمرین تاکتیکی منطقه‌ای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به پایان رسید.

بستن تنگه هرمز برای ما یک امکان است/ تولیدات سینمایی ارشاد بسترساز بی‌بند‌و‌باری در جامعه 
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: هر کشوری حق دارد از تمامیت و استقلال منافع و ارزش‌های حیاتی خود دفاع کرده و در این مسیر از ابزارهای موجود بهره ببرد که در این زمینه، تنگه هرمز هم برای ما یک امکان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران الگویی برای ارتش کشورهای مسلمان است 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تنها ارتش در دنیا است که در فرماندهی آن نائب امام زمان(عج) حضور دارد، افزود: این ارتش، با تجربه حضور در 8 سال دفاع مقدس الگوی ارزشمندی برای کشورهای مسلمان جهان شده است.

کودتای آمریکایی در پایگاه شهید نوژه "کودتای نقاب" نام گرفت 
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: کودتای آمریکایی در پایگاه شهید نوژه "کودتای نقاب" نام گرفت.
 
نیروی دریایی ارتش عنصر یاری‌دهنده ناوگان تجاری کشورهای فرا منطقه ای 
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز حضور نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن نه تنها باعث تامین امنیت کشور است بلکه به یک عنصر کمکی برای ناوگان تجاری کشورهای فرا منطقه ای تبدیل شده است.

شبکه‌ جاسوسی‌ آمریکا گروه‌های جهادی بحرین را در اختیار شکنجه‌گران وهابی قرار می‌دهد 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی تاکید کرد: ملت بحرین امروز مقابل تمام جهان زورگو و سلطه‌گر به رهبری آمریکای جنایتکار ایستاده است و نه آل سعود.

موشک " حوت " پایان امپراطوری ناوهای هواپیمابر غول پیکر 
شاید در نگاه اول به نظر برسد که هیچ جنگنده یا شناوری جرات نزدیک شدن به ناوهای آمریکایی حاضر در منطقه را به دلیل آتش زا بودن نداشته باشند ولی موشک " حوت " با اقتدار کامل امپراطوری ناو ها را از بین برده است و می تواندخسارتی بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار بر آمریکا وارد کند.

بیداری اسلامی با تشکیل مقاومت آغاز شد 
فرمانده سپاه محمد رسول الله گفت: بیداری اسلامی با تشکیل حزب‌الله ومقاومت آغاز شد و سردار احمد متوسلیان ادامه دهنده راه شهید چمران بود.

اعلام آمادگی سپاه برای ایستادگی در برابر هرگونه تهدید علیه نظام 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر تهدیدی بر ضد نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود داشته باشد نیروهای مسلح بویژه نیروی زمینی با تمام قدرت در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.
 
نخستین هجوم سراسری ایران در "عملیات رمضان" 
هدف اصلى جمهوری اسلامی ایران از انجام این هجوم سراسری وادار کردن جامعه بین المللى به تنبیه متجاوز بود تا از این رهگذر خدشه ای به ماهیت انقلاب اسلامى وارد نشود.

موشک "قیام-1" استثنایی ترین موشک ایران 
موشک بالستیک "قیام" به علت عدم وجود بالک، ایران را در زمره کشورهای پیشرفته در صنایع نظامی قرار داده است؛ برد قیام 800 کیلومتر بوده و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می‌کند در حالیکه موشک شهاب‌ 2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد.

باید برای اسلامی کردن جامعه و دولت تلاش کرد
 
فرمانده بسیج وزارتخانه ها و ادارات گفت: امروز در مرحله اسلامی کردن دولت و جامعه هستیم و باید تمام تلاش ها را در این زمینه به کار گیریم.

ایران قواعد نبرد را در خلیج فارس و تنگه هرمز تعریف می‌کند 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به احتمال درگیری با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: اگر قرار باشد در منطقه امنیتی وجود داشته باشد و تنها برای ایران نباشد برای هیچ کس وجود نخواهد داشت.

در آستانه فتح خیمه معاویه‌ هستیم
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شرایط ما اکنون شرایط حساسی است، گفت: ما در آستانه فتح خیمه معاویه‌ایم و به سمت ظهور امام زمان(عج) پیش می رویم. مردم ما باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند.
 
دشمن از محتوای انقلاب اسلامی در هراس است 
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: گفتمان انقلاب اسلامی امروز از مرزهای جغرافیایی ایران و کشور اسلامی عبور کرده و به عنوان گفتمان جدید و منطبق با فطرت آحاد بشریت در صحنه بین‌الملل حضوری زنده و پویا دارد.

نیروی دریایی سپاه در کنار ارتش امنیت خلیج فارس را تامین می کند 
معاون بازرسی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این نیرو همه تحرکات نیروهای آمریکایی و حامیانش را نه تنها در خلیج فارس بلکه از زمانی که از دریای کارائیب به سمت دریای عمان و خلیج فارس حرکت می کنند تحت کنترل سامانه های جمع آوری اطلاعات خود دارد و بطور مداوم آنها را رصد می کند.

التماس یک‌ساله آمریکا به ایران برای اعلام علائم در عملیات‌های نظامی 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دشمنان، همواره از عزت خدادادی و الهی ملت ایران و رزمندگان نیروی دریایی سپاه در هراسند گفت: بیش از یک سال است آنها به ما التماس می‌کنند که علائمتان را برای زمان عملیات نظامی به ما بگویید.

به هر تهدید پاسخی مناسب خواهیم داد 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جهت تامین امنیت منطقه تلاش می کند؛ افزود: به دنبال بر هم زدن امنیت منطقه نیستیم اما در مقابل هر گونه تهدیدی پاسخ مناسب را می دهیم.

ضربه پشیمان‌کننده سوریه به متعرضان به خاک این کشور 
کارشناس مسائل سیاسی ـ نظامی گفت: سوریه یا نیروهای حزب‌الله لبنان که با اسرائیل درگیر هستند، می‌توانند ضربات پشیمان‌کننده‌‌ای را به مهاجمان سوریه بخصوص رژیم صهیونیستی وارد کنند.

بستن تنگه هرمز مستلزم دستور فرمانده کل قوا است 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ما طرح بستن تنگه هرمز را داریم ولی اجرای آن مستلزم تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا است.

از آمریکا برای انجام حملات سایبری شکایت می‌کنیم
 
معاون حقوقی- پارلمانی سپاه پاسداران گفت: در عرصه بین المللی، اقدامات حقوقی در رابطه با حملات و تهدیدات سایبری آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را دستور کار خود قرار داده ایم.
 
در اختیار داشتن کنترل و امنیت منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران 

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امنیت منطقه در زیر سایه اقتدار جمهوری اسلامی ایران برقرار است و کشوری که کنترل و امنیت در منطقه را در اختیار دارد هر کاری می تواند انجام دهد.

ایران قادر به کنترل کامل تنگه هرمز است 
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر کسی بخواهد در امنیت تنگه هرمز خللی ایجاد کند ما قادر به کنترل کامل آن هستیم.

رئیس ‌جدید اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب ‌شد‌ 
طی حکمی از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر ابراهیمی به سمت ریاست اداره عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع منصوب شد.

استیصال دشمنان از اقتدار موشکی و دریایی سپاه 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز اقتدار موشکی و دریایی سپاه برای دشمنان انقلاب قابل تامل نبوده و خود را برابر آن مستأصل می‌بینند.

ناگفته‌هایی از پذیرش قطعنامه توسط امام(ره)/ چه کسانی جام زهر را به امام دادند 
حاج محسن رفیقدوست از سفرش به کره شمالی برای خرید موشک، داستان پررمز و راز پذیرش قطعنامه در تیرماه 1367 از سوی امام خمینی(ره) و ماجرای نوشیدن جام زهر، جریان انحرافی، علت سکوتش در خصوص برخی مسائل و ... می‌گوید.
 
ناوهای هواپیمابر آمریکا آهن پاره‌ای بیش نیستند/ جنگ ما به نقطه سرنوشت‌ساز و حساسی رسیده است 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نبرد ما با دشمنان در تمامی ابعاد، مقیاسی جهانی یافته و این بی‌‌سابقه است؛ گفت: پاسداران انقلاب اسلامی از بزرگی ناوهای هواپیمابر آمریکا و دشمنان فرامنطقه‌ای هرگز ترسی به دل راه نداده و این تجهیزات در نگاه آنان، آهن‌پاره‌ای بیش نیست.

ایران نمی‌تواند در برابر کشتار مسلمانان در میانمار بی‌تفاوت باشد 
سردار جزایری با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، تأکید کرد: وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سکوت جوامع را در قبال فجایع میانمار بشکنند.

شرارت‌های آمریکا میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه را ارتقاء بخشید 
فرمانده نیروی دریایی سپاه، شرارت‌های آمریکا طی سالیان متمادی در منطقه را از جمله عوامل ارتقای آمادگی‌ها و توان رزم این نیرو دانست.

مردم ایران تحریم‌‌کنندگان را مجازات خواهند کرد 
سردار جزایری با بیان اینکه مردم ایران ابعاد تحریم‌ها را می‌شناسند، تأکید کرد: ملت ایران همواره تهدید را به فرصت تبدیل کرده است.

ایران با انجام فعالیت‌های مثبت به عنوان "معاون پیمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه" انتخاب شد 
وزیر دفاع گفت: انتخاب ایران به عنوان "معاون پیمان ضابطه‌مند تجارت اسلحه در سازمان ملل" گفت: این یک معاهده جهانی است که ایران با فعالیت مثبت در این زمینه مانند نفی تبعیض، ارائه مطالب مفید و خوب و رعایت مسایل حقوق بشر به این مقام نائل شده است.

ارتش قدرتمند سوریه آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناکام می گذارد 
وزیر دفاع بعدازظهر امروز در گفتگوی تلفنی با سپهبد فهد جاسم فریج گفت: تضعیف ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی یا هر جریان دیگری خدمت به رژیم صهیونیستی و خیانت به منافع ملت و کشور سوریه است.

سرلشکر فیروزآبادی را بیشتر بشناسیم 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سال 1330 در شهر مشهد متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دکترای پزشکی در این شهر ادامه داد.

جمهوری اسلامی ایران تجهیزات دفاعی کاملی دارد
 
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: اگر کشوری بخواهد برای ایران تهدیدی ایجاد کند، به طور قطع آسیب سختی به خود و دیگر کشورهای منطقه وارد کرده و باعث ناامنی بیشتر منطقه خواهد شد و نجات یافتن آن کشور از بحران خود ساخته، امکان‌پذیر نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

اخبار دفاعی ایران 1
چهارشنبه 92/1/7 ساعت 9:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

دستیابی به جزئیات جدید " پهپاد RQ170 " / موشک های سپاه 35 پایگاه آمریکا را منهدم کرد

حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در تیر ماه 1391، اخبار مختلفی را پی‌گیری کرد که در این گزارش به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار تیر ماه 1391 در این حوزه به‌ این ترتیب است:

وزیر دفاع ایران را بهتر بشناسیم
"سردار وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در سال 1337 در شیراز متولد شد.

نیروی هوایی ایران جزو 10 نیروی هوایی برتر جهان است
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش گفت: به طور قطع امروز نیروی هوایی ایران قوی ترین نیروی هوایی منطقه و جزو 10 نیروی هوایی برتر جهان است.

اگر شرایط اقتضا کند پیکر خود را برای دفاع از ولایت تکه‌تکه خواهیم کرد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به مذاکرات ایران و 5+1 گفت: همه بدانند که باید برای دفاع از حریم ولایت، عاشقانه مثل اصحاب عاشورا ایستاده ایم و اگر شرایط اقتضا کند پیکر خود را نیز در این راه تکه تکه خواهیم کرد.

کسی که سپاه را تخریب کند"نفهم سیاسی" است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که به ساحت سپاه تعرض کرده و یا سپاه را تخریب کند نادان و نفهم سیاسی است چرا که مسئولیت حفاظت از کل دستاوردهای انقلاب برعهده سپاه است.

سردار سلامی: می توانیم تمامی اهداف متحرک را به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: می توانیم تمامی اهداف متحرک را با استفاده از موشک های بالستیک به صورت صد در صد مورد هدف قرار دهیم.

برنامه‌ای برای اجرای رزمایش مشترک با چین و روسیه نداریم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه رزمایش‌های نیروی دریایی را معمولاً از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم و تا به حال برنامه ای برای برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه نداشته‌ایم.

رونمایی از دستاورد جدید در حوزه دفاع زمینی
فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از جانبازان در جمع خبرنگاران از رونمایی دستاوردی جدید در حوزه دفاع زمینی در آغازین روز هفته دفاع مقدس خبر داد.

ماجرای درگیری تکاوران ارتش با دزدان دریایی در مدار 7 درجه
ناخدا سلیمانی، دوباره سعی کرد کارلوس و افرادش را متقاعد به ترک کشتی کند اما آنها به شدت مقاومت کردند و در نهایت دستور حمله صادر شد.

درگیری ارتش با دزدان دریایی در دریای سرخ
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش این بار از حماسه آفرینی ناوگروه رزمی و محافظین این نیرو در دریای سرخ خبر داد.

نقش اساسی سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان
فرمانده نیروی زمینی سپاه، نقش این نهاد را در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان بسیار اساسی خواند و افزود: در مقاطع مختلف طرح‌های متفاوتی از سوی سپاه برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اجرا شده است.

عملکرد خوب بسیجیان عامل خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی

فرمانده کل سپاه عملکرد خوب بسیجیان را نقطه عطف تثبیت نظام مقدس اسلامی و موجب خنثی شدن توطئه‌های داخلی و خارجی دانست.

با تدبیر رهبری بسیج سازندگی خلاء جهاد سازندگی را پُر کرد
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عملکرد نادرست مجلس ششم در خصوص ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشور گفت: بسیج سازندگی با تدبیر رهبر معظم انقلاب، خلاء جهاد سازندگی را پُر کرد.

طرح دعوی علیه مطهری صورت نگرفته است
مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در خصوص گزارش‌های مبهمی مبنی بر شکایت سپاه از مطهری، گفت: تصمیم بر آن است که در حال حاضر شکایتی از این نماینده مجلس صورت نگیرد.

سپاه 4 تیم تروریستی را در داخل کشور منهدم کرد
فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام 4 تیم تروریستی که برای انجام عملیات در داخل کشور تشکیل شده بودند خبر داد.

استراتژی حضور ایران در آب‌های بین‌المللی
وزیر دفاع: ایران باید از منافع ملی خود در آب‌های بین الملی نیز حفاظت و حراست کند. از سوی دیگر حضور ایران در آب‌های بین‌المللی براساس کنوانسیون‌های دریایی و با توجه به حقوق دریایی امری قانونی است.
 
در صورتی که به ایران حمله شود، حمله می‌کنیم

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در صورتی که مورد حمله قرار گیریم اقدام به حمله را در دستور کار خود داریم و حتی در صورت لزوم برای حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
سوریه با سرنگونی هواپیمای ترکیه پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان داد
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیمای ترکیه گفت: ‌اقدام دولت سوریه در سرنگونی این هواپیما پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان بود.
 
امیر پوردستان: کماندوهای ارتش به عنوان سلاحی هوشمند باید در عمق خطوط دشمن نفوذ کنند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در مقابل هرگونه تجاوز دشمن، نیروهای مسلح و ملت ایران با از خودگذشتگی و ایثار از مرزهای خاکی، آبی و هوایی کشور دفاع می‌کنند.
 
اطلاعاتی درباره رادارهای ایران
از جمله رادارهای مهم ایرانی، رادار کاشف است؛ راداری تمام متحرک، میانبرد، در باند S با برد بیشینه 150 کیلومتر و سقف 14هزار متر که عملکرد آن دو بُعدی است.
 
کلاه سبزهای تیپ 65 نوهد، برای تمام ماموریت ها آمادگی دارند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: کلاه سبزهای تیپ 65 نوهد جهت انجام هرگونه مأموریتی در آمادگی کامل بسر می برند.
 
توانایی هوانیروز در جنگ‌های ناهمطراز
فرمانده هوانیروز ارتش گفت:‌ به دلیل نقش مهم هوانیروز در جنگ‌های ناهمطراز همواره با ارتقا و بهینه‌سازی تجهیزات، به‌روز رسانی آموزش فنون نظامی و انجام رزمایش برای بالا بردن هرچه بیشتر سطح آمادگی در هوانیروز می‌کوشیم.
 
زمین و شرایط بازى را ما تعیین می‌‏کنیم
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که زمین و شرایط بازی را ما تعیین می‌کنیم.
 
امارات و آمریکا در حدی نیستند که بتوانند ادعای ارضی کنند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت:حمایت اوباما از رویکرد امارات بر جزایر سه گانه حرکت مضحکی است و دولت آمریکا از این‌گونه تحرکات سخیف و مضحک در دوران ریاست جمهوری اوباما کم نداشته است.
 
ماجرای سرنگونی ایرباس ایرانی فراموش نخواهد شد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دکترین تهدید در برابر تهدید به ما دیکته می‌کند در برابر حمله، حمله گسترده‌تر انجام شود و برای انجام این کار آمادگی‌های لازم وجود دارد.
 
دزدان دریایی منافع چه کسانی را تامین می‌کنند؟
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در این که دزدان دریایی از جایی حمایت می‌شوند شکی نیست ولی باید بررسی کرد قایق‌های تندرو و سلاح‌های آنها از کجا تأمین می‌شود و منافع این کار به جیب چه کسانی می‌رود.
 
دستیابی به جزئیات جدیدی از پهپاد RQ170

سردار وحیدی تصریح کرد: دستیابی به جزئیات و مسایل فنی RQ170 مسیر طبیعی خود را طی می‌کند که در این راستا دستاوردهای جدیدی بدست آمده است.
 
الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید به نیروی دریایی ایران
فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی جدید در آینده نزدیک به این نیرو خبر داد و افزود: هر روز حضور خود را در آب‌های آزاد، گسترده‌تر می‌کنیم.
 
کدشکنی همه سامانه‌های RQ170 / رونمایی از موشک بالستیک رادارزن

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه از کدشکنی همه سامانه های پهپاد RQ-170، رونمایی از موشک بالستیک رادارزن و استفاده از هواپیماهای جنگنده بمب افکن بدون سرنشین در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 خبر داد.
 
رژیم صهیونیستی در حدی نیست که بخواهد با ایران درگیر شود
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: در صورت کوچکترین تهاجم رژیم صهیونیستی علیه کشورمان،‌ ایران بهانه‌ای دارد تا رژیم صهیونیستی را از نقشه کره زمین محو کند.
 
مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد

از اولین ساعات صبح امروز(دوشنبه) مرحله مقدماتی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7 آغاز شد.
 
حمایت از سوریه امری ضروری است/ باید توان تهاجمی ایران در جنگ سایبری تقویت شود
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مستکبرانی که آشوبگران سوریه را تجهیز تسلیحاتی می‌کنند، امروز تمام توان خود را برای شکست طرح 6 ماده‌ای کوفی عنان نهاده اند، که البته حمایت مداوم ایران، روسیه و چین باعث جلوگیری از انحراف این طرح شده است.
 
بارش باران موشک‌های بالستیک بر سر پایگاه‌های نظامی شبیه‌سازی شده

با آغاز مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7، موشک‌های بالستیک، پایگاه‌های نظامی شبیه‌سازی شده هوشمند را مورد اصابت قرار می‌دهند.
 
نیروی هوا فضای سپاه بر لبه تکنولوژی حرکت می‌کند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران گفت: این نیرو در حال حاضر در زمینه های آفندی و پدافندی مثل ساخت موشک های زمین به زمین و هواپیماهای بدون سرنشین به نتایج خوبی دست یافته و اکنون بر لبه تکنولوژی نظامی حرکت می‌کند.
 
رزمایش موشکی سپاه پاسخی به بی ادبی سیاسی دشمنان است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7، در واقع واکنشی است به کسانی که با بی ادبی سیاسی با ملت ایران حرف می زنند و می گویند گزینه نظامی روی میز است.
 
استفاده از موشک‌هایی با برد 2000 کیلومتر/ آزمایش موشک بالستیک رادارزن در آینده نزدیک
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران از به‌کارگیری موشک هایی با برد 2000 کیلومتر در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 و آزمایش موشک بالستیک رادارزن در آینده نزدیک خبر داد.
 
بمباران اهداف توسط هواپیماهای بدون سرنشین/ پایان مرحله اصلی رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7
دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) 7 با پرتاب انواع موشک های دور برد میان برد و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سوی اهداف مورد نظر و بمباران پایگاه‌های شبیه‌سازی شده توسط هواپیماهای بمب‌افکن بدون سرنشین، پایان رسید.
 
نجات نفتکش ایرانی در تنگه باب المندب توسط ارتش
جانشین نیروی دریایی ارتش در مراسم صبحگاه ستاد نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی ارتش در تنگه باب المندب خبر داد.
 
انهدام 35 پایگاه‌ آمریکا در اولین دقایق حمله به ایران توسط موشک‌های سپاه
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: 35 پایگاه آمریکایی در اطراف ایران هستند که همگی در تیررس موشک‌های ما قرار دارند که اگر حمله ای به کشور صورت گیرد تمام این پایگاه‌ها را کاملاً منهدم می‌کنیم.
 
موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی شلیک شد
در آخرین مرحله از رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 7، موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی مشخص شلیک شد.
 
در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر آمادگی فراگیر ملت ایران و عدم تسلیم برابر زورگویی‌ها و فشارهای مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمان‌کننده می‌دهیم و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد.
 
موشک "شهاب 3" کلیدواژه مرگ رژیم صهیونیستی
این موشک‌ها که در انوع میان برد و دوربرد ساخته شده اند، می توانند به راحتی اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و شاید همین ویژگی بود که نام شهاب 3 را به عنوان کلید واژه مرگ برای رژیم صهیونیستی در جهان جا انداخت.
 
افتتاح خط تولید و تحویل انبوه سامانه ضد زره دهلاویه
سردار وحیدی در مراسم افتتاح خط تولید سامانه ضد زره دهلاویه گفت: موشک دهلاویه یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های ضد زره است که برای انهدام انواع تانک‌های پیشرفته مجهز به زره واکنشگر طراحی شده است.
 
نجات کشتی تجاری سنگاپوری از چنگ دزدان دریایی توسط ناوگروه ارتش
بیستمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش، یک فروند کشتی تجاری سنگاپوری را در دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

اگر منافع کشور تهدید شود تنگه هرمز را می‌بندیم 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای بستن تنگه هرمز طرح داریم، چرا که یک فرد نظامی باید برای هر موضوع، طرحی داشته باشد اما مبادرت به انجام این کار نخواهیم کرد مگر اینکه منافع کشور به خطر بیفتد.

تمرین تاکتیکی پدافند هوایی ارتش در شمال‌غرب کشور آغاز شد 
تمرین تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور با رمز یامهدی ادرکنی(عج) آغاز شد. ...


باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

وحشت از جنگنده ایرانی
چهارشنبه 92/1/7 ساعت 8:28 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ویژگی مهم این جنگنده، پشتیبانی نزدیک هوایی بوده و توانمندی‌های حمل و شلیک انواع راکت، پرتاب انواع بمب و موشک با سیستم رادار پیشرفته قابلیت مناسبی به آن داده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، در اوایل سال 1383، ایران از یک فروند جنگنده جدید با نام "صاعقه" توسط  متخصصان توانمند داخلی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این جنگنده‌ برای نخستین بار، در سفر رهبر معظم انقلاب به همدان پرواز‌ آزمایشی خود را با موفقیت به انجام رساند که در پی آن، فرمانده کل قوا(مدظله‌العالی) خطاب به خلبانان نیروی هوایی ارتش فرمودند: این موفقیت، نتیجه تلاش بی‌وقفه و ایمان پایدار جوانان دانشمند این کشور است.

جنگنده بمب‌افکن "صاعقه"در شهریور 85 با پرواز موفق در رزمایش "ضربت ذوالفقار" رسما به ناوگان هوایی ارتش پیوست و در رژه هفته دفاع مقدس سال 1386 از آن رونمایی شد.

صاعقه، دومین جنگنده ساخت ایران است که متخصصان نظامی با توجه به قابلیت‌های این جنگنده، آن را نمونه‌ای از جنگنده "اف18" می‌نامند و تولید این جنگنده بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

"جنگنده صاعقه"، دو سکان عمودی اوریب، شبیه به سکان‌های جنگنده آمریکایی اف18 و دم‌ دوتایی دارد.

ویژگی مهم این جنگنده پشتیبانی نزدیک هوایی بوده و توانمندی‌های حمل و شلیک انواع راکت، پرتاب انواع بمب و موشک با سیستم رادار پیشرفته قابلیت مناسبی به آن داده است.

کاکپیت یا همان کابین خلبان صاعقه بسیار راحت بوده و خلبان، امکان دید کامل نسبت به اطراف خود را دارد.

این جت جنگی تنها جنگنده‌ای است که با ابتکار متخصصان ایرانی، مجهز به دید خلبان در جهات اصلی و فرعی شده است؛ به زبان ساده‌تر خلبان به وسیله دوربین‌های پیشرفته مداربسته، به راحتی می‌تواند قسمت‌های مختلف هواپیما را ببیند که این قابلیت قدرت این جنگنده را در تعقیب و گریز جنگنده‌ها و در گیری‌های هوایی و مانورهای واکنش سریع به شدت افزایش می‌دهد؛ همچنین کاکپیت تمام دیجیتالی این جت جنگی قابل توجه است.

موتور این هواپیما دو دستگاه موتور j-85 بوده و همچنین سرعت آن بین1.6 تا 1.8 گفته شده است.

رادار کنترل آتش آن از نوع Phazotron-NIIR N019  بوده و رادار N019 ساخت فازاترون که به نام Baaz نیز شناخته می‌شود، قادر است 10 هدف هوایی را در حالت «رهگیری به‌هنگام جستجو» (TWS) از فاصلهء حدود 80 کیلومتری مورد شناسایی قرار دهد و هم‌زمان به دو هدف شلیک کند؛ توان این رادار، برابر رادار RDM ساخت تامسون سی اس اف مورد استفاده در Mirage-2000H ارزیابی شده است.


رادار N019 دارای قابلیت دیدپائین – شلیک پائین بوده و دارای دقت و قدرت تشخیص خوبی برای تمیز دادن اهداف چندگانه است.

بیشترین وزن محموله این هواپیما 4,400 کیلوگرم و وزن خالی این هواپیما 8,000 کیلوگرم و بیشترین وزن برخاست این هواپیما 15,000 تا 18,000 کیلوگرم بوده و بردی در حدود 600 تا 800 کیلومتر را دارد.

قدرت مانور هوایی صاعقه و خطای بسیار پایین و نیز شتاب لحظه‌ای و سریع از ویژگی‌های این جت جنگی محسوب می‌شود.

جدار شیشه‌ای کابین خلبان صاعقه ضد گلوله بوده و بنابراین امنیت خلبان در این شکاری به مراتب بیشتر از جنگنده‌های دیگر است.

فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، پس از انتشار اخبار ساخت جنگنده‌های ایرانی گفته بود: ما قبلا اصلا از جنگنده‌های ایرانی نمی‌ترسیدیم، بلکه از قدرت تحلیل و واکنش سریع و غیر قابل پیش‌بینی خلبانان ایرانی بیمناک بودیم، اما الان ما اطلاعاتی درباره جنگنده‌های ساخته شده در ایران نداریم و نمی‌دانیم از چه نوع تکنولو‍‍ژی در آنها استفاده شده است و الان هم از جنگنده‌های آنها و هم از خلبانان آنها بیمناکیم؛ ما قدرت آنها را در درگیری‌های هوایی شاهد بوده‌ایم، جنگ 8 ساله ایران و عراق را خوب به یاد داریم.


منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

کابوس اسرائیل
دوشنبه 92/1/5 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
راهی که موشک‌های ایرانی پیموده‌اند

کابوس‌های اسرائیل؛ از قیام شهاب‌ها تا بارش شهابی قیام‌ها +تصاویر

در نسل جدید موشک های بالستیک شهاب-3 از رایانه های کنترل مأموریت جدید، شتاب سنج های بهبود یافته، ژیروسکوپ های خاص برای هر یک از سه زاویه حرکتی و ماسورهای متناسب با سرعت ها و شتاب های وارده به این موشک استفاده شده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بیانات صریح رهبر انقلاب و فرمانده معظم کل قوا در اولین روز سال 1392 نشان داد جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود و اعلام رسمی این موضوع هیچگونه تعارفی ندارد. معظم له در بیاناتشان تاکید کردند که "گاهی سردمداران رژیم صهیونیستی ما را تهدید به حمله نظامی می کنند اما خودشان هم میدانند و اگر نمیدانند بدانند اگر غلطی از آنها سر بزند جمهوری اسلامی، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد". با توجه به اینکه یکی از ابزارهای مهم و قدرتمند ایران برای پاسخ دادن به حماقت صهیونیست ها، موشک های بالستیک است، این موضوع بار دیگر اهمیت پرداختن به این تجهیزات مدرن نیروهای مسلح کشورمان را عیان کرد.

البته ریشه تصمیم نیروهای مسلح کشورمان در بکارگیری موشک های بالستیک را باید در سال های دفاع مقدس جستجو کرد. با حملات سهمگین موشک های «اسکاد» عراقی، ایران نیز به فکر تهیه آنها افتاد. در نتیجه تعدادی از این موشک های ساخت شوروی از خارج تهیه شده و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفت.

تعدادی از این موشک ها نیز برای مهندسی معکوس توسط نیروهای جوانی به فرماندهی شهید حسن تهرانی مقدم جدا شد که در سال های بعد به ثمر رسید. به نظر می رسد کشورمان در میانه سال های دهه 1360 برنامه ساخت موشک های بالستیک خود را آغاز کرده است.

موشک های بالستیک به صورت عمودی شلیک شده و با اوجگیری، رفته رفته به سمت هدف جهت می گیرند. با رسیدن به نقطه اوج، موشک در حالی که کاملاً به سوی هدف جهت دارد شروع به کاهش ارتفاع در یک قوس نزولی می نماید. این موشک ها به طور معمول پس از خاموش شدن موتور(پیشران) قابل هدایت نبوده و بنا بر قوانین علم بالستیک مسیر خود را تا رسیدن به زمین، روی مداری بیضوی که محل هدف یکی از کانون های آن است طی می کنند.

گام های اول و دوم

در نخستین قدم گونه ای از موشک اسکاد که از نوع B آن بود با نام شهاب-1 به تولید رسید که از روی پرتابگر همان موشک شلیک می شد. شهاب-1 به عنوان یک موشک کوتاه برد تک مرحله ای سوخت مایع با پرتابگر متحرک که هدایت آن از نوع اینرسی است سرآغاز برنامه موشک های بالستیک ایران شد. بعدها متخصصان کشورمان برای ساخت پرتابگرهای این موشک نیز اقدام نموده و با این کار موفق به توسعه عملیاتی این موشک در نقاط مختلف کشور شدند.

نوع دوربردتری از موشک اسکاد(نوع C) و یا یک توسعه بومی از شهاب-1 منجر به تولید موشک سوخت مایع یک مرحله ای شهاب-2 شد که ضمن افزایش درصد بومی سازی اجزای سازنده، بهسازی هایی نیز در زمینه های مختلف خصوصاً برد داشت. این موشک از نظر ابعاد تفاوتی با شهاب-1 نداشته ولی با رسیدن به اهدافی در فاصله 500 کیلومتری در حدود 67 درصد برد بیشتری دارد. احتمالاً برخی سامانه های آن نیز تغییراتی نسبت به نسل قبل داشته اند.

موشک های سوخت مایع، اکسید کننده و سوخت مورد نیاز را در داخل مخازنی در درون خود حمل می کنند و با پمپ کردن آنها به محفظه احتراق و سوزاندن مخلوط حاصل، انرژی لازم برای حرکت موشک فراهم می شود. این مواد پیش از شلیک به داخل موشک(در حالت قرار گیری افقی روی پرتابگر) تزریق می شوند که فرایندی زمانبر بوده و برای موشک های مختلف چندین ساعت به طول می انجامد. جرم سوخت پرواز موشک شهاب-2 در حدود 948، جرم اکسید کننده 3360 و جرم هوای فشرده در آن 15 کیلوگرم است.


 
موشک شهاب-2 و پرتابگر 8*8 آن

بدنه این موشک فولادی بوده و سامانه هدایت از نوع اینرسی است. این موشک برای رسیدن به بیشترین برد خود 422 ثانیه زمان نیاز دارد که سرعت متوسط افقی 1185 متر بر ثانیه را نشان می دهد. این موشک در طی مسیر خود برای اصابت به بیشترین برد به ارتفاع 126 کیلومتری سطح زمین می رسد و پس از آن به سمت هدف سرازیر می شود.

بنا بر مصاحبه فرماندهان سپاه از این دو موشک در حمله به پایگاه های منافقین در خاک عراق استفاده شده است. موشک شهاب-2 همچنان در حال خدمت است اما نسل قبلی با توجه به وجود موشک های کوچکتر و بسیار دقیقتر فاتح-110 با برد 300 کیلومتر به احتمال زیاد از خدمت کنار گذاشته و به کشورهای دیگر فروخته شده است.

هر چند قبلاً موشک های شهاب-2 تنها در رژه نیروهای مسلح در تهران دیده می شد اما چند سالی است در شهرهای دیگر نظیر مشهد نیز به نمایش در می آید که نشان دهنده استقرار واحدهایی از آن در این منطقه است.

جهش به شرق مدیترانه با شهاب-3

نیاز به ایجاد بازدارندگی قابل توجه در برابر اصلی ترین تهدید پیش روی جمهوری اسلامی ایران، لزوم افزایش برد موشک های بالستیک را بدیهی ساخته بود زیرا نتایج موشک باران اسرائیل و عربستان سعودی توسط عراق در جریان جنگ 1991 نشان از موفقیت نسبی موشک های معمولی اسکاد و نمونه های ارتقاء یافته آن در عراق داشت. بنابراین موشک های بهتر و دقیقتر می توانست ضربات مؤثری برای پاسخ کوبنده به دشمن وارد کند.

در نتیجه با شکل گیری برنامه موشکی ایران فعالیت های علمی و مهندسی گسترده ای در زمینه پیشران سوخت مایع، سازه،  بدنه، آیرودینامیک، هدایت، کنترل و ناوبری و سرجنگی برای توسعه موشک های شهاب همزمان با تولید انبوه نمونه های مهندسی معکوس اسکادها آغاز شد. نتیجه این تلاش ها طراحی و تولید بومی موشک بالستیک میانبرد شهاب-3 بود که اولین خبرها از آن در تابستان سال 1377 به گوش رسید.


 
موشک های شهاب-3 و پرتابگر آن در وضعیت آماده شلیک

به گزارش مشرق، شهاب-3 با طول و قطر بیشتر که آن را برای حمل حجم بیشتری از سوخت توانمند می نمود بدون دستیابی به دانش طراحی قابل ساخت نبود. نمونه های اول این موشک به برد 1300 تا 1350 کیلومتر دست می یافتند و برای اولین بار امکان تهدید اهدافی در خاک سرزمین های اشغالی فلسطین را به نیروهای مسلح کشورمان می دادند. در جدول زیر داده های کلی خانواده موشک های شهاب ارائه شده است.

 
مقایسه خانواده موشک های شهاب با قدر و قیام

شکل کلی این موشک مشابه دو نسل قبلی بود یعنی بدنه استوانه ای، دماغه مخروطی ساده و بالک های ذورنقه ای در انتهای بدنه برای پایدارسازی. هر سه نسل این موشک ها برای کنترل از نوعی سامانه تغییر بردار رانش که در دهانه خروجی موتور موشک کار گذاشته شده بهره می برند. این سامانه از چهار بالک(فین) گرافیتی تشکیل شده که روش نچندان پیچیده اما مؤثری برای ایجاد تغییر مسیر در موشک است.

 
بالک های هدایت در خروجی موتور شهاب-2

شهاب-3 به حدی از ارزش عملیاتی رسید که فعالیت های توسعه ای مختلفی روی آن اجرا شد. این موشک به دلیل ابعاد بزرگتر نیاز به پرتابگر جدیدی داشت که آن هم با تلاش متخصصان داخلی ساخته شد که بعدها در موشک های «سجیل» و ماهواره بر «سفیر» نیز با تغییراتی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین خودروهای حامل سوخت و اکسید کننده نیز به طور ویژه برای این نمونه جدید طراحی شد و بعدها برای سایر موشک های ایرانی نیز مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از مشکلات موشک های سوخت مایع، زمان لازم برای شارژ سوخت به داخل مخزن است که بر مبنای فناوری های اولیه، در تمام این مدت موشک باید در حالت عمودی قرار داشته باشد؛ شهاب-3 اولین موشک ایرانی بود که برای بهبود وضعیت عملیاتی آن کشورمان به فناوری شارژ موشک در حالت افقی دست پیدا کرد. بدین ترتیب موشک تا قبل از پر شدن می تواند در پوشش استتار یا در محل اختفای خود باقی بماند و احتمال کشف آن از سوی سامانه های دشمن بسیار کمتر می شود.

به علاوه تعداد زیادی از موشک های شهاب-3 از بیش از 15 سال قبل در سیلوهای زیرزمینی به صورت دوره ای آماده شلیک نگاه داشته شده اند که این سیلوها بدست متخصصان کشورمان در سراسر کشور توسعه یافته و نقش بسیار مهمی در ایجاد توان پدافند غیرعامل برای توان موشکی کشورمان ایفا کرده اند. فناوری طراحی و ساخت این سیلوها و اجرای تمامی کارهای تعمیر و نگهداری و شارژ و تخلیه سوخت موشک در این مکان ها بسیار پیچیده و مهم است.

به گزارش مشرق، در موشک شهاب-3 از رایانه های کنترل مأموریت جدید، شتاب سنج های بهبود یافته، ژیروسکوپ های خاص برای هر یک از سه زاویه حرکتی و ماسورهای متناسب با سرعت ها و شتاب های وارده به این موشک استفاده شده است.

 
ژیروسکوپ های موشک شهاب-3


 
نمونه ای از رایانه های مورد استفاده در شهاب-3

در پرتابه های بالستیک با افزایش برد به طور معمول، خطا نیز افزایش می یابد. اطلاعاتی که امروزه از سامانه های شهاب-3 منتشر شده نشان می دهد متخصصان ایرانی در این موشک با تمرکز بر عوامل کاهش خطا سعی در ایجاد فواید عملیاتی بیشتر در کنار مزیت های راهبردی داشته اند.

یکی از عوامل ایجاد خطا تنظیمات اولیه در پرتابگر است از این رو پرتابگر جدید توسعه داده شده برای شهاب-3 دارای سامانه هایی برای حمل ایمن موشک و قرار دهی مناسب آن در وضعیت عمودی دارد. همچنین سامانه هدایت آن برای کار با خطای کمتر در زمان طولانی تر پرواز طراحی شده در نتیجه این موشک خطای دایره ای کمتری نسبت به موشک های همره خود در دنیا دارد که از تصاویر منتشر شده از رزمایش های نیروی هوافضای سپاه قابل دریافت است.

از دیگر کارهای توسعه ای برای نمونه های مختلف شهاب-3 می توان به سرجنگی های مختلف منفرد(ساده)، چندگانه، خوشه ای و بارانی اشاره کرد که برای مأموریت های خاص خود طراحی شده اند. به علاوه به جز کلاهکی با فرم مخروطی ساده، دو نوع دیگر نیز روی موشک های شهاب-3 دیده شده شامل نوع دو مخروطی و نوع سه مخروطی که پیش از این در گزارش های مستقلی به آنها پرداخته بودیم.


 
شلیک موشک های شهاب-3 در رزمایش پیامبر اعظم7

به جز سری های اولیه شهاب-3، سایر نمونه های آن و موشک های مشتق شده از آن دارای سرجنگی جدا شونده هستند یعنی پس از اتمام سوخت موشک و دریافت بیشترین انرژی توسط کلاهک، این بخش از بدنه موشک جدا شده و با ورود مجدد به جو به سمت هدف حرکت می کند. این فناوری به کاهش احتمال اصابت توسط سامانه های ضد موشکی دشمن منجر شده و احتمال برخورد به هدف را بسیار افزایش می دهد و امروزه در تمام موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد جدید کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

رسیدن به دانش طراحی و تولید موشک های با قابلیت اطمینان منجر به رشد برنامه موشکی ایران شد به طوری که چند نمونه مختلف از شهاب-3 با برد بیشتر، سرجنگی متفاوت و تغییراتی در شکل دماغه توسعه داده شد. نمونه های دوربرد شهاب-3 با برد 1800 کیلومتر که در ادامه منجر به تولید موشک های سوخت مایع دوربرد «عاشورا» و «قدر» و موشک میانبرد «قیام-1» و موشک دوربرد سوخت جامد سجیل شد.
 

موتور موشک شهاب-3

موشک های قدر خانواده ای از موشک های سوخت مایع هستند که نمونه های مختلفی از آنها ساخته شده است. به عنوان مثال موشک قدرF بردی در حدود 1950کیلومتر داشته و دارای فرم دماغه سه مخروطی است که نیروی پسای کمتر و پایداری دینامیکی بیشتری دارد. جرم سرجنگی این موشک نسبت به نمونه های پایه شهاب-3 به حدود نصف کاهش یافته است.

موشکی که در جهان به شهاب- 4 معروف شد

در سال های دهه 1370 اعلام شده بود که صنایع دفاعی کشورمان موشک غیرنظامی شهاب-4 را برای فعالیت های فضایی توسعه می دهند. هر چند این خبر تا مدت ها دستمایه رسانه های خارجی برای مسموم ساختن افکار عمومی و متهم کردن ایران به تلاش برای تهدید مردم اروپا شده بود اما تا سال 1387 خبر رسمی از موشک ماهواره بر ایران نشد. در این سال برای اولین بار موشک دو مرحله ای سوخت مایع سفیر-1 معرفی شد که دارای 22 متر طول، 26 تن جرم و 1.25 متر قطر بوده و می توانست محموله 27 کیلوگرمی را به مدار 250 کیلومتری حمل کند.

سفیر-1 تا آن زمان سنگینترین موشک معرفی شده ایران بود و مرحله اول آن سامانه کنترلی مشابه موشک های شهاب داشت. مرحله دوم آن نیز که فاقد بالک های پایدار کننده است از یک سامانه پیشرفته که با تغییر زاویه کل خروجی موتور، یک سامانه کنترل بردار رانش(TVC) کامل را ایجاد کرده بهره می برد. موتور مرحله اول این ماهواره بر مشابه موتور نمونه های دوربرد موشک های شهاب و قدر است.
 
موشک ماهواره بر سفیر-1

به گزارش مشرق، بر مبنای این موشک، ماهواره بر سیمرغ نیز طراحی شده که مرحله اول آن دارای قطر 2.4 متر بوده و چهار موتور مرحله اول مشابه سفیر را در خود جای داده و مرحله دوم آن مشابه مرحله دوم سفیر است. موشک 85 تنی و 26 متری سیمرغ می تواند ماهواره 100 کیلوگرمی را در مدار 500 کیلومتری قرار دهد.

قیام؛ ترکیب تجربه و فناوری های نو

آخرین نمونه ساخته و معرفی شده از موشک های بالستیک سوخت مایع ایرانی قیام-1 نام دارد که در رده میانبرد طراحی شده و آن را حاصل 25 سال تلاش کشور در زمینه موشک های سوخت مایع بالستیک می دانند. به نظر می رسد این موشک به مرور به طور کامل جایگزین شهاب-2 خواهد شد زیرا در حالی که میزان سرجنگی و قطر این دو یکسان است، تنها با کمی افزایش طول و 100 کیلوگرم افزایش جرم(1.65 درصد بیشتر) به 300 کیلومتر برد بیشتر(60 درصد افزایش) می رسد. این موشک نیز به بیشینه ارتفاع 126 کیلومتر در بیشترین برد خود می رسد.

 
موشک قیام-1

ویژگی استثنایی این موشک که در نمونه دیگر تا کنون دیده نشده عدم اتکا به بالک های انتهای بدنه برای ایجاد پایداری در طی پرواز است. این کار مزیت هایی از جمله کاهش وزن و بازتاب راداری را به همراه داشته، ذخیره و انبارداری آن را نیز ساده تر می کند. این ویژگی به واسطه دستیابی به فناوری تأمین پایداری و کنترل موشک تنها به واسطه سامانه کنترل بردار رانش در خروجی موتور و کاهش قابل توجه عوامل بروز خطا در این موشک دارد.

همچنین با توجه به جدید بودن این موشک احتمالاً از فناوری های پیشرفته و سامانه های تمام دیجیتال در بخش های الکترونیکی آن استفاده شده و روش های جدید کاهش تلاطم سوخت در مخازن موشک که به کاهش خطا منجر می شود نیز از مواردیست که به کار گرفته شدن آن در موشک قیام محتمل است.

سجیل؛ دستی بلند و سریع

باید اشاره مختصری هم به موشک سجیل نمائیم که بخش مهمی از فناوری های آن مدیون موشک های شهاب است. همانطور که اشاره شد سجیل موشکی سوخت جامد و دو مرحله ای است. این موشک دوربرد که برای انهدام اهدافی تا فواصل دستکم 1500 و نهایتاً 1950 تا 2هزار کیلومتر قابل استفاده است تلفیقی از چندین فناوری به دست آمده در برنامه موشکی ایران به شمار می رود.

به گزارش مشرق، از یک سو تجارب به کار گیری سوخت جامد در انواع راکت و موشک های کوچک تا نمونه هایی مانند زلزال و فاتح-110 و همچنین فناوری موشک های دو مرحله ای که برای ماهواره برهای ایرانی در حال توسعه بود به شکل گیری یک موشک پرشتاب و دوربرد با قابلیت اطمینان بالا منجر گردیده که خواب را از چشم دشمنان کشورمان ربوده است.

 
موشک های دوربرد سجیل(سمت راست) و قدرF(سمت چپ)

این موشک که برای رسیدن به بیشترین برد خود تا ارتفاع 800 کیلومتری بر فراز زمین اوج می گیرد، در مراحل نهایی پرواز با سرعتی بین 10 تا 12 برابر سرعت صوت به سمت هدف رفته و در زمان 835 ثانیه (کمتر از 14 دقیقه) به آن می رسد که سرعت متوسط افقی 2335 متر بر ثانیه را در برد 1950 کیلومتر نشان می دهد. برای جرم سرجنگی آن اعداد 500 و 640 کیلوگرم اعلام شده که بین 2.1 تا 2.7 درصد از جرم 23623 کیلوگرمی این موشک تقریباً 17.6 متری را تشکیل می دهد.

مرحله اول این موشک از سامانه کنترلی مانند موشک های شهاب برخوردار بوده و احتمالاً مرحله دوم آن نیز مانند مرحله دوم ماهواره بر سفیر دارای خروجی موتور قابل کنترل است. از این رو مرحله دوم سجیل هم فاقد بالک های کنترلی بوده و البته بالک های مرحله اول آن هم نسبت به نمونه هایی مانند قدرF کمی کوچکتر به نظر می رسد. پس از اتمام سوخت مرحله اول با جدا شدن آن و سبک شدن بدنه، موشک از حمل جرم اضافی بخشی از بدنه که خالی از سوخت شده معاف شده و به سرعت های بالاتری دست می یابد.

به کمک فناوری سوخت جامد، این موشک در زمان بسیار کوتاه چند دقیقه آماده شلیک شده، تا مدت ها بدون نیاز به تخلیه سوخت که در موشک های سوخت مایع مورد نیاز است می تواند در محل اختفاء یا انبار نگهداری شود. به علاوه شتاب اولیه موشک های سوخت جامد نسبت به نمونه های سوخت مایع همرده بیشتر است که به کاهش احتمال ردگیری در مقاطع ابتدایی پرواز منجر می شود.

آخرین موشک بالستیک ایرانی که البته هنوز اطلاعاتی از آن منتشر نشده، موشکی است که در آخرین ماه های زندگی پربرکت شهید حسن تهرانی مقدم آزمایش های آن با موفقیت انجام و از آن با نام قدرتمندترین موشک زمین به زمین ایران یاد شده است که امیدواریم به زودی به مردم ایران معرفی شده و به سان گذشته قوت قلبی برای دوستداران اسلام و انقلاب در سایر کشورهای اسلامی باشد.

باید یادآوری کنیم رویکرد اکثر موشک های بالستیک موجود در کشورهای دارای سلاح هسته ای، جبران خطا با اتکا به قدرت تخریب گسترده سرجنگی اتمی است اما در موشک های ایرانی به دلیل استفاده از سرجنگی معمولی همواره کاهش خطا جزء مهم فعالیت های طراحان بوده همانطور که در تصویر اصابت سرجنگی شهاب در رزمایش پیامبر اعظم در سال 1391 دیده می شود.

به گزارش مشرق، با توجه به اینکه مسئولان دفاعی تلاش برای کاهش خطای موشک های بالستیک ایرانی را در دستور کار اعلام کرده اند در آینده باید انتظار داشت فناوری های جدیدی برای ناوبری و هدایت این سلاح ها مورد استفاده قرار گیرد مثلاً سامانه ناوبری ستاره ای که چندی پیش خبر دستیابی کشورمان به فناوری آن اعلام شد و یا رادارهای هوایی کوچک از جمله فناوری های محتمل در این زمینه هستند.

همچنین برخی کشورها به دنبال عملگرهای جدید برای هدایت پرتابه های خود هستند از جمله عملگرهای پلاسمایی که سرعتی واکنشی دستکم 10 برابر عملگرهای آیرودینامیکی داشته و با افزایش مانورپذیری، سرجنگی را در قوس نزولی به طور مؤثری از کمند سامانه های ضد موشکی فراری می دهند. جستجوی ساده ای در فضای مجازی نشان می دهد برخی مراکز تحقیقاتی دنیا در حال آزمایش این سامانه حتی روی پرتابه های بسیار کوچکتر از سرجنگی موشک های بالستیک هستند.

در پایان باید در نظر داشت عدم شناسایی موشک های بالستیک پیش از شلیک آنها از مقدمات مهم مؤثر بودن راهبرد استفاده از این نوع سلاح است که متخصصان کشورمان ضمن توسعه پرتابگرهای متحرک و استفاده از سیلوهای زیرزمینی پرتاب و کاهش زمان آماده سازی موشک برای شلیک تا حدود بسیار زیادی موفق به این مهم شده اند.

بازخوانی نظر یکی از فرماندهان آمریکایی در عملیات طوفان صحرا در 1991 در زمینه سختی یافتن پرتابگرهای متحرک موشک های اسکاد عراقی خالی از لطف نیست. وی اذعان داشت «این کار مانند یافتن سوزن در انبار کاه است». آن هم در کشوری مانند عراق که مساحتی کمتر از ایران داشته و زیر سیطره هوپیماهای شناسایی علاوه بر ماهواره ها بوده است. این در حالیست که ایران کشوری پهناور با اقلیم های مختلف بوده و اگر موفق به نشاندن هواپیمای شناسایی سرنشین دار یا بی سرنشین نشود، یا آن را منهدم می سازد و یا فراری می دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب‌ها: موشک

کوچکترین پهپاد دنیا
شنبه 92/1/3 ساعت 2:19 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران از "زنبور سرخ" گزارش می‌دهد:

آیا ایران "کوچک‌ترین پهپاد دنیا" را شکار کرده است؟ + تصاویر  

"پهپاد" "زنبور سرخ" خاکستری رنگ است و با فشار یک دکمه، به راحتی و با وضوح بسیار بالا می‌تواند روی هدف بزرگ‌نمایی کند. از مهمترین ویژگی‌های این پهپاد این است که هیچ صدایی تولید نمی‌کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ این مجموعه خبری در پنج گزارش قبلی خود به پهپادهای آمریکایی که ممکن است در اختیار ایران باشند اشاره کرد. پهپادهایی از قبیل پهپاد زنبور عسل AeroVironment Wasp III،روباه دریا Sea fox، پهپاد نارنجی  BQM-74E ، پهپاد نامرئی و  پهپاد"اژدها" Dragon Drone.



 
به دنبال پیشرفت خیره‌کننده صنعت نوین‌ پهپادهای جاسوسی و نظارتی، ارتش انگلیس نیز  نیروهای خود در افغانستان را مجهز به پهپادهای جاسوسی دستی کرده است که بسیار کوچک بوده و با جشم غیر مسلح به سختی می‌توان آن‌ها را دید.

به گزارش آسوشیتدپرس، این پهپادهای کوچک به اندازه کف دست هستند و می‌توانند از مکان‌های دور از دسترس فیلم‌برداری کنند.


 

پهپاد بسیار کوچک "زنبور سرخ" "Black Hornet"

این پهپاد خاکستری رنگ با سه دوربین وضوح بالای خود، می‌تواند به راحتی و با وضوح بسیار بالا  روی هدف بزرگ‌نمایی کند.

زنبور سرخ تنها 15 گرم داشته و  هیچ صدایی نیز از آن ساطع نمی‌شود.

کوچک‌ترین پهپاد دنیا در جیب جا گرفته و با تعادل مناسبی که دارد می‌تواند در شرایط بادی و تا ارتفاع  800 متر پرواز کند.

همچنین، زنبور سرخ توانایی 30 دقیقه پرواز بدون توقف را نیز دارا است.

زنبور سرخ که توسط شرکت نروژی Prox Dynamics AS   ساخته شده است می‌تواند 35 کیلومتر در ساعت پرواز کند.


اما این پهپاد کوچک آن قدرها هم که تصور می‌شود ارزان نیست و قیمت 160 واحد از آن‌ها 31 میلیون دلار است.

زنبور سرخ چه ویژگی‌هایی دارد؟

*زنبور سرخ مجهز به سه دوربین داخلی در دماغه بوده و 15 گرم وزن دارد.

  

 

*اندازه این پهپاد به اندازه سه برگه کاغذ A4 است.

*زنبور سرخ حتی کوچک‌تر از یک فنجان چای است.

*هر واحد از این پهپادها 70 هزار دلار قیمت دارد، قیمتی معادل یک خودروی لوکس BMW   .

*سرعت این پهپاد به اندازه سرعت بیشینه یک خوک یعنی 10 مایل در ساعت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران




<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324373