سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
بالگرد تهاجمی ایرانی
پنج شنبه 92/1/1 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

"شاهد285" بالگرد تهاجمی سازگار با جغرافیای ایران

ابعاد کاملا آیرودینامیک، تحرک عملیاتی، چالاکی فوق‌العاده، قابلیت عملیاتی شدن سریع، کارآیی بالا، حمل انواع راکت‌های ضد زره، ضد شناور و انواع تیربارها از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بالگرد شاهد 285 محسوب می‌شود که بر اساس شرایط جغرافیایی کشورمان طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، نسل جدید بالگردهای تهاجمی سبک "شاهد 285" سپاه در حالی به همراه سایر بالگردهای سری شاهد به پرواز درآمد که غرب به‌ویژه ایالات متحده آمریکا تمام توان خود را در اعمال تحریم‌های نظامی علیه کشورمان به کار گرفته بودند.

توسعه نمونه‌های مختلف از یک محصول همواره در صنایع دفاعی دنیا مرسوم بود؛ این امر به علت کاهش هزینه‌های لازم برای طراحی، آزمایشات و توسعه مورد توجه قرار دارد؛ ضمن اینکه بخش زیادی از مسیر کسب اطمینان را نمونه اول پیموده است.

بالگرد شاهد 278 که توسط صنایع دفاعی کشورمان در سپاه پاسداران توسعه داده و در سال 1380 آماده آزمایشات شد، در سال 91 گواهینامه نوع (TC) خود را دریافت کرد که پس از آماده شدن برای تولید انبوه فناوری‌های این بالگرد به صنایع هواپیماسازی ایران منتقل و تاکنون چندین فروند از آن وارد خدمت در نیروهای نظامی و غیرنظامی کشورمان شده است.

پس از موفقیت در ساخت بالگرد ترابری "شاهد278"، صنایع هوایی شاهد، کار ساخت نمونه رزمی و تهاجمی سبک را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار داد به‌طوری‌که در سال 1385 به تولید بالگرد شاهد285 منجر شد.

"بالگرد تهاجمی سبک شاهد 285" با دو کاربری هوایی و دریایی از جدیدترین دستاوردهای پروژه بزرگ شاهد محسوب می‌شود که براساس نیازهای حال و آینده نیروهای مسلح و با فناوری صد در صد بومی پس از پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی و طی تست‌ها و آزمایش‌های گوناگون در مرحله تولید انبوه قرار گرفت.

ابعاد کاملا آیرودینامیک، تحرک عملیاتی، چالاکی فوق‌العاده، قابلیت عملیاتی شدن سریع، کارآیی بالا، حمل انواع راکت‌های ضد زره، ضد شناور و انواع تیربارها از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بالگرد شاهد 285 محسوب می‌شود که بر اساس شرایط جغرافیایی کشورمان طراحی شده است.

این بالگرد با ساختار ماژولار و با بهره‌گیری از روش‌های نوین طراحی و ساخت با استفاده از مواد مرکب پیشرفته در بدنه و پره‌های اصلی ساخته شده است.

از ماموریت‌های پیش‌بینی شده این بالگرد می‌توان به پدافند هوایی متحرک در برابر پرنده‌های دشمن، حضور در تیم‌های شناسایی- آتش، انهدام مواضع زمینی و اهداف دریایی اشاره کرد.

در مأموریت شناسایی و گشت رزمی، اجرای عملیات گشت‌زنی در حال حمل سلاح و درگیری با واحدهای شناسایی شده دشمن در صورت لزوم و سنجش میزان توانمندی آن‌ها و تسلیحات در اختیار آنها در اولویت است که بالگرد شاهد 285 به دلیل وزن سبک، ابعاد کوچک‌تر و مانورپذیری بالاتر، برای اجرای این‌گونه مأموریت‌ها مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

شاهد 285 به عنوان یک بالگرد سبک و پر تحرک، با برد بالای 800 کیلومتر و مداومت پروازی بیش از 5 ساعت، امکان باقی ماندن در آسمان بدون نیاز به دفعات زیاد بازگشت برای سوخت‌گیری را ممکن می‌سازد.

استفاده گسترده از مواد کامپوزیتی غیر فلزی، علاوه بر کاهش وزن پرنده و جذب و کاهش انرژی امواج راداری، عدم ایجاد خوردگی و زنگ‌زدگی‌ و امکان کار در محیط‌های گوناگون، جذب و مستهلک کردن ارتعاشات تولیدی موتور و همچنین عمر و دوام بالاتر و افزایش وزن محموله قابل حمل را منجر می‌شود.

در طراحی شکل بدنه، برای ایجاد قابلیت‌های پنهان‌کاری راداری تلاش شده که این قابلیت در استفاده از سطوح شکسته با زاویه‌های غیر 90 درجه، نمود دارد.

یک جایگاه حمل جنگ‌افزار در هر طرف بدنه این بالگرد قرار دارد که امکان نصب یک یا دو پرتابگر هفت تایی راکت 2.75 اینچی را دارد.

جمهوری اسلامی ایران با دستیابی کامل به دانش فنی طراحی و ساخت انواع بالگرد در زمره معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی فوق پیشرفته قرار گرفته است که توان دفاعی نظامی کشورمان را بر همگان مشهود می‌سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: بالگرد

ناوشکن دماوند
پنج شنبه 92/1/1 ساعت 6:1 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ?دماوند? به آب انداخته شد          



رییس سازمان تحقیقات صنعتی و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ناوشکن جمهوری اسلامی ?دماوند? (موج 2) که در کلاس موج طراحی و ساخته شده است، به آب انداخته شد.

به گزارش حیات به نقل از ایرنا، امیر دریادار ?علی غلامزاده? گفت: پس از به آب اندازی دماوند بلافاصله این ناوشکن وارد فاز آزمایشات اولیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز که در داخل تولید شده، بر روی این ناوشکن نصب شده است، تصریح کرد: طی چندماه آینده و با کار شبانه روزی می توانیم این ناوشکن را عملیاتی کرده و برای ماموریت به آب های آزاد اعزام کنیم.

مسئول پروژه موج با تاکید براینکه تست ها و آزمایش هایی که درناوشکن دماوند انجام خواهد شد، بسیار سخت، دقیق و وقت گیر خواهد بود، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که در نیمه اول امسال این ناوشکن به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شود.

منبع: خبرگزای حیات


برچسب‌ها: نیروی دریائی

ناکامی دشمنان
پنج شنبه 92/1/1 ساعت 1:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر دادرس در جمع خبرنگاران عنوان کرد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خودکفایی کشور در ساخت تجهیزات دفاعی گفت: اگر دشمنان ما آسمان ایران را خالی می‌دیدند و نظارت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت ممکن بود که در صدد سوء استفاده از این موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندی کشورمان در مقابل آنها ایستاده است.

به گزارشخبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر "محمدحسین دادرس"، صبح امروز در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره‌های بیست و دوم و ششم حرفه‌ای دافوس در جمع خبرنگاران درباره شکار پهپادهای دشمن اظهار داشت: کشور ما کشور بزرگی است و دشمنان بزرگی هم دارد و از آن‌جا که آنها سعی می‌کنند از هر جایی به کشورمان ورود پیدا کنند این یک موفقیت برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که پهپادها با آن سطح مقطع‌های کوچک راداری را کشف، یا ساقط کرده و یا به آن اخطار می‌دهیم.

وی افزود: الحمدالله پدافند امروز قابلیت‌های عظیمی دارد که ان‌شاءالله در روزهای آینده محصولات دفاعی برجسته خود را معرفی خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به از کار انداختن GPSها و ردیابی پهپادها تصریح کرد: در مجموع پدافند کشور در کنترل یک‌پارچه ارتش  است که از وجود عزیزان سپاه نیز بهره می‌برد و بسیار خوب در صحنه ظاهر شده است.

دادرس گفت: هر لحظه ممکن است دشمنان به ایران اسلامی که به‌عنوان یک کشور بسیار بزرگ و قدرتمند از لحاظ ژئوپلوتیک شناخته می‌شود، نزدیک شوند تا توانمندی‌های ما را بسنجند، اما به‌حمدالله به نظر نمی‌رسد که بتوانند این توانایی‌ها را کشف کنند و جای نگرانی نیست.

وی افزود: اگر دشمنان ما آسمان ایران را خالی می‌دیدند و نظارت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت ممکن بود که در صدد سوء استفاده از این موضوع باشند، اما خوشبختانه اقتدار پدافندی کشورمان در مقابل آنها ایستاده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره جزئیات هواپیمای جنگنده "قاهر 313" اظهار داشت: جزئیات جنگنده قاهر را وزارت دفاع در خرداد ماه برای معرفی بیشتر این جنگنده اعلام می‌کند.

دادرس در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه تجهیزات جدید در حوزه نظامی تا چه حد به آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن کمک خواهد کرد، گفت: اگر چه در صنعت تجهیزات و حتی نیازهای معیشتی نوعی وابستگی به بیرون داریم اما خوشبختانه در عرصه نظامی هیچ‌گونه وابستگی نداریم.

وی افزود: دنیا باور کرده است که کشورمان درسال‌های اخیر مهمات خود را از کشورهای دیگر نمی‌خرد و انواع موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به دریا و نیز وسایل شناور از جمله زیردریایی‌ها، کشتی‌های بزرگ و ناوها را خودمان تولید می‌کنیم و سلاح‌های مدرن را می‌سازیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: هیچ کشوری به ما وسایل و تجهیزات بالگرد نمی‌دهد و سالهاست که تحریم هستیم، اما شما می‌بینید که وقتی رژه انجام می‌شود صدها بالگرد ساخت کشورمان به نمایش درمی‌آید.

دادرس اظهار داشت: هدایت هوشیارانه و بی‌بدیل فرماندهی معظم کل قوا که از چند وقت پیش ما را ملزم کردند تا نیازهای نظامی خود را از کشورهای دیگر تهیه نکنیم، موجب قطع وابستگی در این حوزه شده است.

وی افزود: امروز ما اصلا واردات نظامی نداریم و این یعنی قدرت؛ وگرنه هواپیماهایی را که از دور از کار می‌اندازند را شکار نمی‌کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش درباره ساخت ناوشکن‌های جدید نیروی دریایی تصریح کرد: به علت این‌که اطلاعات این تجهیزات برای نظام محفوظ بماند و از سوءاستفاده دشمن جلوگیری شود اطلاعات آن را اعلام نمی‌کنیم، اما تیم‌های بسیار قوی از کارخانجات عظیم نیروی دریایی و وزارت دفاع با یکدیگر در این پروژه‌ها کارهای بزرگی می‌کنند که بخشی از آن رسانه‌ای خواهد شد.

دادرس با اشاره به اخباری جدید به عنوان عیدی برای ملت ایران اظهار داشت: در روز 22 بهمن کمر استکبار توسط ملت ایران شکست و سیلی به صورت دشمن نواخته شد، این خبری است برای دشمنان تا به خود بیایند و بدانند که امروز واردات نظامی ما صفر است. ما فهمیده‌ایم که اگر تحریم باعث بروز مشکلاتی می شود، اما در نهایت صعود بیشتری را برای ما به همراه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از رادارهای "سپهر" و "آرش" در سال آینده گفت: این رادارها قابلیت‌های نظامی ما را افزایش می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: پدافند هوایی

<   <<   6      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 1324369