سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
حرکت های جاسوسی
دوشنبه 91/8/29 ساعت 11:27 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار بکایی مطرح کرد
تمرکز بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن ‌بر روی وزارت دفاع

خبرگزاری فارس: جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع جایی است که باید برای بازدارندگی دشمن، نیروهای مسلح را تامین و تجهیز کند و ما شاهدیم که بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن امروز متمرکز ‌بر روی وزارت دفاع است.

خبرگزاری فارس: تمرکز بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن ‌بر روی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع،‌ سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم گردهمایی هیئت‌های مذهبی وزارت دفاع با اشاره به اینکه دشمنان امروز به دنبال نابود کردن ماهیت جمهوری اسلامی که از اصل ولایت فقیه نشات می گیرد هستند، گفت: امروز تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده ‌در هیچ زمان و در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته و آنان به زعم خود در تلاشند تا تمام راه‌های تنفس نظام را بگیرند، اما آن عاملی که توانسته ضمن پایداری، باعث پیشرفت و طی کردن پله‌های کمال و ترقی شود، روح حاکم بر نظام یعنی اصل مترقی ولایت فقیه است.

وی با برشمردن نمونه‌هایی از تلاش‌های دشمن بعداز پیروزی انقلاب اسلامی تا‌کنون برای ساقط کردن نظام، گفت: ایجاد آشوب‌ها و اختلافات قومی در گوشه کنار کشور، تحمیل هشت سال جنگ تمام عیار ‌علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحریم‌های اقتصادی و به کار بردن ترفندها و حیله‌های مختلف از جمله تلاش‌هایی است که دشمن در طول سالیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کار برده‌اند.

وی همچنین به فتنه 88 و آثار و تبعات آن و خساراتی که بر کشور تحمیل شد اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چنین فتنه‌ای در هر کجای دنیا و در هر کشور دیگری اجرا می‌شد، کمر آن دولت و کشور شکسته می‌شد، زیرا کسانی در این فتنه پرچمدار شدند که مانند طلحه و زبیرها زمانی آبرو و اعتباری از نظام اسلامی کسب کرده بودند و این بار نیز باز ولایت فقیه و رهبری عالمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باعث نجات کشور شد که اگر ما تمام اوقات نیز به شکرگزاری این نعمت بپردازیم باز کم است.

بکایی با بیان این مطلب که ما سربازان خوبی برای مقام عظمای ولایت نبودیم، افزود: در شرایط تحریم اقتصادی، باید رهنمودهای اقتصادی فرماندهی معظم کل قوا زودتر پیگیری می‌شد تا مشکلات پیش رو به این شکل عیان نشود.

منبع: فارس نیوز

وی ادامه داد: دشمن با ایجاد تحریم و هماهنگی با عناصر داخلی خود به دنبال ایجاد دشواری معیشتی و اقتصادی و به تبع آن به دنبال زمینه‌سازی برای ورود تهاجم فرهنگی و غالب کردن فرهنگ خود است.

جانشین وزیر دفاع از وزارت دفاع به عنوان یکی از حساس‌ترین جایگاه‌های نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: وزارت دفاع جایی است که باید برای بازدارندگی دشمن، نیروهای مسلح  را تامین و تجهیز کند واین جایگاه رفیعی است و ما شاهدیم که بسیاری از حرکت‌های جاسوسی دشمن امروز متمرکز ‌بر روی وزارت دفاع است.

وی در ادامه ایستادگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین وظایف همه اقشار جامعه خصوصا در سطح وزارت دفاع دانست و افزود: ابزار پرقدرت و ارزشمند مقابله با این تهاجم، فرهنگ حسینی و عاشورایی است و اگر از این ابزار خوب استفاده شود در مقابل دسیسه‌های دشمن به خوبی ایستادگی خواهیم کرد.

بکایی با بیان اینکه از ظرفیت‌ها‌ی عظیم فرهنگی در کشور نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم، افزود: موضوع تشکیل و گسترش هیئت‌های مذهبی در وزارت دفاع صرفا به بهانه اجر و ثواب آن نیست، بلکه تدوین نقشه راه برای اقتدار نظام و بازدارندگی دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مسیر غلبه بر دشمن مسیر حسین(ع) است، گفت: امروز هیئت‌‌های عزاداری در سطح وزارت دفاع، نقش گردان‌های عملیاتی در مقابل شبهه‌ها و تهاجم‌های فرهنگی را دارند و گردان‌هایی هستند که باید بتوانند با جذب افراد، آنان را در مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار د‌هند.

جانشین وزیر دفاع ایجاد اختلاف بین مسئولین و خادمین هیئت‌ها را ضربه‌ای مهلک بر بدنه آن دانست و افزود: خروجی هیئت‌ها و مراسمات مذهبی باید آگاه‌سازی اذهان و افکار مردم و در جهت بصیرت‌افزایی آنان باشد.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 400 هیئت مذهبی در وزارت دفاع آن را نشانه عمق علاقه مجموعه وزارت و آحاد آن به سید‌الشهداء و نهضت عاشورایی دانست و گفت: امسال با تشکیل هیئت عاشورائیان‌، مرکزیتی برای هیئات مذهبی تشکیل شد تا بتوان به وسیله آن پشتیبانی مادی و معنوی بیشتر و بهتری از آنان نمود.

بکایی در پایان موضوع رسیدگی به خانواده ها و دغدغه‌های مربوط به آنان را جزء مسائل مهم وزارت دفاع خواند و افزود: دامنه هیئت‌ها باید تا خانواده‌ها و اعضای آن بسط و گسترش داده شود و از ظرفیت اقشار سرباز  و بازنشستگان عزیز بتوان در هیئت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آماده رزم واقعی
پنج شنبه 91/8/25 ساعت 9:33 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
مشروح/ امیر شاهرخ شهرام در نشست خبری عنوان کرد
پدافند هوایی آماده رزم واقعی/ حملات گسترده هوایی دشمن را منهدم می‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت:ما هر لحظه آماده رزم واقعی هستیم چرا که در غیر این صورت پدافند هوایی نمی‌تواند آماده پاسخگویی به اولین تهدیدات دشمنان علیه کشورمان باشد.

خبرگزاری فارس: پدافند هوایی آماده رزم واقعی/ حملات گسترده هوایی دشمن را منهدم می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، در پایان رزمایش مشترک و سراسری پدافند هوایی امیر شاهرخ شهرام سخنگوی این رزمایش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برخی دستاوردها و اقدامات مهم صورت گرفته در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 پرداخت.

شهرام این رزمایش را محکی برای ارزیابی توانمندی‌ها و اطلاعات نیروهای مسلح در صحنه نبرد دانست و گفت: رزمایش مدافعان آسمان ولایت4 در وسعت 850 هزار کیلومتر مربع از میهن اسلامی‌مان و در 8 استان در مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق برگزار شد که بخشی از یگان‌های نیروهای مسلح از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و مرزبانی در مناطق مختلف مستقر شده بودند.

وی ادامه داد: در این رزمایش دو سویه برخی نیروها به عنوان کشور نارنجی (کشور مهاجم) و برخی نیروها نیز در غالب کشور آبی (کشور مدافع) به انجام ماموریت‌های از پیش تعیین شده پرداختند که هیچ کدام از برنامه‌های یکدیگر خبر نداشتند.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، کشف و شناسایی را از اولین ماموریت‌های پدافند هوایی برای مقابله با جاسوسی هواپیماهای مهاجم دانست و گفت:‌دراین مرحله پدافند غیر عامل نیز نقش بسزایی در پنهان سازی مراکز و تجهیزات دارد.

شهرام با اشاره به آمادگی شبانه روزی سامانه‌های راداری، کشف و شناسایی و نیز شبکه یکپارچه دیده بانی اظهار داشت: دراین رزمایش حملات شبانه روزی و دسته‌های چند تایی پرنده‌ها که به صورت همزمان انجام می شد به صورت صد در صد، کشف،شناسایی و رهگیری شدند.

وی افزود: سامانه‌های جدید از جمله سامانه راصد 32 برای اولین بار در این رزمایش با موفقیت تست شد و توانست اهداف را کشف کند.

سخنگوی رزمایش از جمله ویژگی‌های این سامانه را مصونیت از اختلال‌های احتمالی از سوی دشمن عنوان کرد.

وی ادامه داد: هواپیماهای طرح پدافندی که در اختیار نیروی هوایی ارتش و تحت فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی قرار دارند، در این رزمایش به خوبی اهداف را رهگیری و منهدم کردند.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: برخی از این هواپیماها از روی زمین و برخی نیز در هوا منتظر ابلاغ فرمان بودند که در این مقطع بخش سوخت گیری دائم هوایی نیز به خوبی انجام شد.

شهرام استفاده از نیروهای جوان و آموزش دیده در این رزمایش و نیز رونمایی از سامانه جدید یازهرا در ارتفاع پست را از دیگر دستاوردهای رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 دانست.

 

سخنگوی رزمایش در بخشی از سخنان خود با اشاره به حفظ عملیاتی سامانه موشکی برد بلند S200 در این رزمایش، اظهار داشت: این سامانه یکی از سامانه‌های راهبردی دفاع هوایی کشور محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر توسط متخصصان، کارکنان و محققان صنعت، دانشگاه و قرارگاه پدافند هوایی ارتقا یافته و توانسته‌ایم این سامانه را در حوزه‌های مختلف بکارگیری کنیم.

 

شهرام با بیان اینکه سامانه موشکی S200 برای تعداد کثیری از هواپیماهای مهاجم کارایی دارد، گفت: اگر بر فرض یک اسکادران 7 فروندی از هواپیماهای دشمن حمله‌ای را صورت دهند سامانه موشکی S200 می‌تواند با یک شلیک تمامی آنها را نابود کند.

 

سخنگوی رزمایش افزود:‌ اما با بهینه سازی مبتکرانه‌ای که در این سامانه صورت داده‌ایم توانسته‌ایم آن را طوری ارتقا دهیم که قابلیت کشف و انهدام حتی پهپاد با ابعاد و سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع پست را نیز داشته باشد.

 

شهرام تصریح کرد: سامانه S200 برای اهداف در ارتفاع 120هزار پایی طراحی شده اما پهپادی که در این رزمایش مورد هدف سامانه S200 قرار گرفت در ارتفاع 60 هزار پایی بود که این سامانه توانست این هدف را به خوبی کشف، رهگیری و منهدم کند.

وی همچنین این رزمایش را هشدار برای کسانی عنوان کرد که فکر حمله به ایران را در سر می‌پرورانند و گفت:‌پدافند هوایی به صورت شبانه روز آماده مقابله با هر گونه تهدید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری و هماهنگی نیروهای مخلتف شرکت کننده در این رزمایش از جمله ارتش و سپاه پرداخت و گفت: این همکاری‌ها که با محوریت و هدایت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) انجام شد همکاری بسیار مناسبی بود که این رزمایش به خوبی انجام گرفت.

وی افزود: برخی از پهپادها را توپخانه‌های سپاه مورد هجوم قرار داده و برخی از هواپیماهای دشمن توسط رادارهای سپاه کشف و شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی در هیچ زمانی پیش از انقلاب و چه در زمان جنگ چنین اقتداری نداشته است، گفت: ما به عنوان نیروهای پدافند هوایی هر آن آماده رزم واقعی هستیم و این ماهیت پدافند هوایی است چرا که در غیر این صورت نمی‌تواند پاسخگوی اولین تهدیدات باشد.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان را یک موضوع قدیمی عنوان کرد و گفت: این تحریم‌ها به ما خدمت کرد و هیچ تاثیری در پدافند هوایی نداشت و کشور ما اگر روزگاری در تولید کوچکترین تجهیزات ناتوان بود امروز سامانه‌های مختلف موشکی را تولید می‌کند که پاسخگوی تهدیدات روز است.

شهرام افزود: دراین مسیر همه گلوگاه‌ها و نقاط حساس با زحمات شبانه روزی صنعت، دانشگاه و محققان ما در نیروهای مسلح پشت سر گذاشته شد و دستاوردهای امروز ماحصل زحمات این عزیزان است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این رزمایش با طرح ریزی سناریوهای مختلف حفاظت از نقاط حساس و هسته‌ای کشور نیز تمرین شد و ما می‌توانیم بارزترین ویژگی این رزمایش را پدافند چند لایه برای مقابله با حملات گسترده و در سطوح مختلف بدانیم.

وی در پایان با بیان اینکه پدافند هوایی در این رزمایش علاوه بر برنامه‌های رزمایشی به ماموریت ذاتی خود یعنی مراقبت از کریدورهای ورودی و خروجی پروازی پرداخت و گفت: در این مقطع زمانی شاهد هیچ گونه مخاطره پروازی در کشور نبودیم.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: پدافند هوایی

نفوذ بی نظیر
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:54 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نفوذ ایران در افغانستان بی نظیر اما غیرقابل ردیابی است (خبر ویژه)

یک روزنامه آمریکایی نسبت به نفوذ بی نظیر ایران در میان مردم مسلمان افغانستان ابراز نگرانی کرد.
وال استریت ژورنال در گزارشی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ابعاد مالی طرح ها و فعالیت های کمک رسانی ایران به هیچ وجه با بودجه چندین میلیارد دلاری که آمریکا صرف می کند قابل مقایسه نیست توانایی ایران در سازمان دادن شبکه های مردمی و کار نزدیک با خود افغان ها باعث می شود که نفوذ و تاثیرگذاری این کشور به مراتب بیشتر از آمریکا باشد. در صورت وقوع رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا چنین شرایطی می تواند زمینه مناسبی برای ضربه زدن به اهداف آمریکایی را فراهم کند.
این روزنامه با ابراز نگرانی نسبت به اینکه آمریکا تا سال 2014 باید از افغانستان خارج شود و همین موجب پر کردن خلأ آمریکا توسط ایران خواهد شد، نوشت: ایران در افغانستان نفوذ واقعی و جدی دارد. آنها با یک اشاره دست می توانند بیست هزار افغان را بسیج کنند. این بسیار خطرناک تر از پدیده بمب گذاری انتحاری است که معمولا از پاکستان می آیند. در مورد شورشیان و مهاجمان حداقل می توان آنها را تشخیص داد و با آنها جنگید اما نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران را نمی توان به راحتی دید و بنابراین مقابله با آن بسیار دشوارتر است.
وال استریت ژورنال در ادامه گزارش خود نوشت: ایران با نیمی از مردم افغانستان پیوندهای فرهنگی و زبانی نزدیکی دارد. تقریبا 50 درصد از افغان ها به لهجه های مختلف فارسی صحبت می کنند. میلیون ها نفر از افغان ها در سال های جنگ داخلی آن کشور ساکن ایران بودند و هنوز هم رقمی بالغ بر یک میلیون نفر در ایران مشغول به کار هستند. ایران تامین کننده برق مناطق غربی افغانستان و از جمله شهر هرات است که فاصله آن با مرز ایران کمتر از صد کیلومتر است. در عین حال اقلیت قابل توجهی از افغان ها شیعه مذهب هستند.
این روزنامه مدعی شد: بازوی اصلی نفوذ ایران در غرب افغانستان کمیته امداد امام خمینی است که در حقیقت یک شبکه پنهانی از فعالیت های گوناگون است که علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای دیگر فعالیت می کند. دولت آمریکا دو سال پیش شاخه این تشکیلات در لبنان را به خاطر کمک به گروه حزب الله در فهرست سیاه قرار داد. برخلاف «اداره توسعه و کمک های بین المللی دولت آمریکا» که کمک های خود به مردم افغانستان را از طریق پیمانکاران و واسطه های بخش خصوصی سازماندهی کرده و حتی در مواردی آمریکایی بودن کمک ها را پنهان می کند، کمیته امداد امام خمینی مستقیما با خود افغان ها کار می کند و در فعالیت های خود کمک های اقتصادی و عمرانی را با گستراندن شبکه های اطلاعاتی ترکیب می کند.
خبرنگار روزنامه «وال استریت ژورنال» در ادامه گزارش خود از شهر هرات می نویسد: کتابخانه کمیته امداد امام خمینی فقط محلی برای تبلیغات مذهبی و به نفع رژیم ایران نیست. یکی از اتاق های کتابخانه مخصوص آموزش زبان انگلیسی است. علاوه بر این کلاس هایی هم برای آموزش کامپیوتر، علوم و ریاضیات برگزار می کند. مدیر این کتابخانه می گوید «مسلما من خوشحال می شدم اگر آمریکایی ها یک چنین کمک هایی به ما می کردند ولی اینطور نیست. به همین خاطر من از کمک های ایران استفاده می کنم.»
این روزنامه آمریکایی با ابراز نگرانی از ترویج تصاویر امام خمینی و آیت الله خامنه ای در افغانستان نوشت: اگر روزی آمریکا با ایران درگیر شود، ایرانی ها به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان حمله خواهند کرد.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ایران جلوتر است
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

نماینده سازمان بهداشت جهانی:
ایران از سازمان بهداشت جهانی در راه اندازی مراکز بهداشتی جلوتر است

ساری- خبرنگار کیهان:
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: طرح پزشک خانواده بهترین روش برای ارتقا سلامت خانواده هاست.
جیهان طویلا در نشست با اعضای هیات رئیسه و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توجه به سلامت جسم و روح جوانان نیازمند تعامل چندین سازمان است در حالی که به نظر می رسد در ایران توجه جدی به این افراد نمی شود.
وی با بیان این که جمعیت جوان به خدماتی نیاز دارد که باید به آن توجه شود گفت: این افراد با مشکلاتی از قبیل فشار خون، دیابت، کاهش فعالیت بدنی، مصرف سیگار روبه رو هستند و یا روبه رو خواهند شد.
طویلا گفت: کمک به توسعه سیستم بهداشتی یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی در ایران محسوب می شود.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه های سلامت به ویژه پزشک خانواده اظهار داشت: طرح پزشک خانواده یکی از بهترین روش ها در ارتقای سلامت خانواده ها محسوب می شود.
وی هدف اصلی اجرای طرح پزشک خانواده را کم کردن فاصله ها و استفاده همگان از امکانات موجود و عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح در ارتقا وضعیت سلامت به ویژه در مناطق شهری حایز اهمیت است.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با بیان اینکه کشور ایران در راه اندازی مراکز بهداشتی از سازمان بهداشت جهانی نیز جلوتر بوده است افزود: در سال های گذشته مشکل اصلی در حوزه سلامت، مرگ و میر مادران باردار و کودکان بوده است ولی با توجه به تغییر شیوه زندگی، مشکلاتی از جمله چاقی، بیماری های عفونی و ابتلا به سرطان نیز شیوع یافته است که باید به این مقوله نیز توجه کرد.
 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

الی بیت المقدس
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از امروز به مدت 10 روز
آغاز رزمایش گردان های بیت المقدس در سیستان و بلوچستان

در ادامه رزمایش های «الی بیت المقدس» سازمان بسیج رزمایش 10 روزه دفاع از کوی و برزن از چهارشنبه (امروز) به مدت 10 روز در استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.
«نصرالله سیف» معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به دنبال سلسله رزمایش های بسیج در سال 91 با نام «الی بیت المقدس»، از فردا -24 آبان- رزمایش دفاع از کوی و برزن به مدت 10 روز در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه «این رزمایش با محوریت گردان های بیت المقدس و در پنج مرحله انجام خواهد شد»، اظهار کرد: این رزمایش با هدف ارتقای توان و آمادگی رزم گردان های بیت المقدس برای مقابله با انواع تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان برنامه ریزی شده است.
معاون عملیات بسیج اضافه کرد: از ابتدای امسال 13 رزمایش الی بیت المقدس در 13 استان کشور انجام شده است و این رزمایش تا پایان سال در استان های باقیمانده ادامه خواهد داشت که در مجموع در سال 91، 32 رزمایش را در تمامی استان ها برگزار خواهیم کرد.
سیف همچنین از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در استان اصفهان در تاریخ های 25 و 26 آبان خبر داد و افزود: رزمایش اصفهان در یک مرحله انجام می شود اما در استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی این استان، رزمایش در پنج مرحله و در شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز استان انجام خواهد شد.
وی در ادامه، درباره اهداف و دلایل تشکیل گردان های بیت المقدس در سازمان بسیج مستضعفین گفت: گردان های جدید بیت المقدس در سال 91 و برای تکمیل سازمان رزم گردان های عاشورا و الزهرا بسیج سازماندهی شده اند.
این گردان ها از بین بسیجیانی که تمام آموزش های لازم در همه رسته های آموزشی را دیده اند تشکیل شده است.
معاون عملیات بسیج با بیان اینکه «یکی از ویژگی های اصلی گردان های بیت المقدس، واکنش سریع در مقابل هر نوع تهدید با هر نوع سناریو و در برابر هر دشمن است»،افزود: بعد از سازماندهی و انجام آموزش های ویژه برای نیروهای گردان های بیت المقدس، رزمایش های خود را برای آزمایش و سنجش نتایج آموزش ها و اجرای طرح های عملیاتی که در قرارگاه امام هادی(ع) سازمان بسیج پیش بینی و بررسی شده است، برنامه ریزی کردیم.
وی درباره دلایل برگزاری سلسله رزمایش های الی بیت المقدس به صورت منطقه ای در سراسر کشور، توضیح داد: هر منطقه ویژگی های خاص خود را دارد و ما فارغ از مسائل داخلی هر استان، با توجه به نوع تهدیدات دشمن در هر منطقه رزمایش های خود را تعریف می کنیم.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: بسیج

مدافعان آسمان
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از سامانه های موشکی «صافات»، «یا زهرا 3» و «قادر»
در دومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

در دومین روز از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 که از روز دوشنبه هفته جاری با رمز یا «محمد رسول الله (ص)» در مناطق شرق، شمال و جنوب شرقی کشور آغاز شده است، انواع سامانه های جدید موشکی مورد رونمایی و بهره برداری قرار گرفت.
سامانه موشکی
یا زهرا(س) 3
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، درباره سامانه موشکی یا زهرا 3 که دیروز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 آزمایش شد، با اشاره به این که این سامانه موشکی «ارتفاع پائین است» گفت: ما این نیاز را به متخصصین فنی پدافند هوایی و صنعت دفاعی مطرح کردیم و با گذشت مدت زمان کوتاهی، این سامانه را تحویل گرفتیم.
امیر اسماعیلی ادامه داد: در رزمایش مشترک و سراسری مدافعان آسمان ولایت 4، روی این سامانه موشکی فقط تست تحقیقاتی صورت نمی گیرد بلکه باید هدف را به صورت واقعی بزند، یعنی اعتقاد بالایی به این سیستم دفاعی داریم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، متحرک بودن را از ویژگی های بارز موشک یا زهرا(س) 3 عنوان و تصریح کرد: در آماد و پشتیبانی تهیه قطعات الکتریکی، هیچ نقطه گلوگاهی در این سامانه نداریم.
وی استقرار در شرایط زمینی متفاوت را از دیگر مشخصات بارز این سامانه معرفی کرد و افزود: سامانه موشکی یا زهرا(س) 3 در تمام شرایط آب و هوایی و جوی قابلیت استقرار را دارد.
سامانه توپخانه ای صافات
امیر اسماعیلی در ادامه از رونمایی سامانه توپخانه ای «صافات» خبر داد و گفت: این سامانه به شکل الکترونیک عمل می کند و یک سامانه غیر فعال است که به هیچ عنوان توسط دشمن کشف نمی شود ولی به راحتی دشمن را کشف می کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه این سامانه بسیار متحرک بوده و در شرایط جوی متفاوت نیز آزمایش شده است، افزود: سامانه توپخانه ای صافات در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، هدف واقعی را مورد اصابت قرار می دهد و به تست آزمایشگاهی بسنده نخواهیم کرد.
وی نقطه زنی، حجم بالای آتش، هدایت آتش به سمت هدف و دقت بالا را از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه توپخانه ای عنوان کرد.
سامانه موشکی قادر
اسماعیلی در ادامه با اشاره به رونمایی سامانه موشکی جدید قادر در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز اظهار داشت: سامانه موشکی قادر کاملاً متحرک است و شلیک موشک ها بدون پیاده سازی و استقرار لانچرها توسط این سامانه انجام می شود و این سامانه می تواند در کمتر از 30 دقیقه مستقر و آماده شلیک شود.
وی گفت: زمان عکس العمل این سامانه و حرکت به سوی هدف و احتمال کشف آن توسط دشمن بسیار پایین است.
فرمانده پدافند هوایی ارتش همچنین با بیان اینکه سامانه «مرصاد» که یک سامانه پیشرفته موشکی برد متوسط است در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد که با مرصاد سال گذشته که مورد آزمایش قرار گرفت بسیار متفاوت است.
امیر اسماعیلی همچنین تصریح کرد: تفاوت در جنگ الکترونیک و نوع رهگیری و شلیک موشک، از تفاوت های آشکار مرصاد امسال با مرصاد سال گذشته است.
امیر سرتیپ شهرام، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز کشف و شناسایی هواپیماهای متجاوز (دشمن فرضی) توسط سامانه های راداری و دستور پرواز هواپیماهای اسکرامبل جهت تعقیب و درگیری با آنها، مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن بر روی سامانه های راداری، خنثی سازی طرح های عملیات روانی دشمن فرضی، اجرای اقدامات تأمینی، کمک رسانی و اعزام اکیپ های درمانی را از دیگر عملیات های پیش بینی شده برای این مرحله از رزمایش عنوان کرد.
شلیک موفق موشک هاگ به یک فروند پهپاد
در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت4، یک فروند موشک پدافند هوایی هاگ به سمت یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به عنوان هدف شلیک شد و آن را منهدم کرد.
این سامانه با قدرت تحرک پذیری بالا با استقرار بر روی یک دستگاه خودرو به سمت هدف شلیک کرد.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: موشک

اعجاب انگیز
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازتاب گسترده رزمایش ولایت4 در رسانه های جهان
رویترز: توان موشکی ایران اعجاب انگیز است

رونمایی از سامانه های موشکی «صافات»، «یا زهرا 3» و «قادر» در دومین روز از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.
خبرگزاری رویترز دیروز در گزارشی به بازتاب برگزاری رزمایش گسترده مدافعان آسمان ولایت 4 پرداخت و از آن به عنوان بزرگترین رزمایش دفاع موشکی کشورمان یاد کرد.
در این گزارش آمده است: پس از حمله هفته گذشته جنگنده های ایرانی به یک پهپاد آمریکایی، روز دوشنبه رزمایشی گسترده در ایران آغاز شده که نیمی از مساحت این کشور را در بر می گیرد. این رزمایش در مساحتی بالغ بر 850 هزار کیلومتر مربع در شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی ایران برگزار می شود.
رویترز در ادامه به نقل از «پل بایفر» تحلیلگر امور دفاعی در لندن گزارش داد که نباید توانمندی نظامی ایران را دست کم بگیریم چون ارتش ایران تشکیلاتی اعجاب انگیز دارد.
وی تاکید کرد: آن ها بشدت مشغول فعالیت در استفاده و توسعه امکانات نظامی خود هستند و در شرایط موجود بهترین عملکرد را داشته اند.
خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی اعلام کرد: نیروی هوایی ایران رزمایشی گسترده را آغاز کرده که یکی از ژنرالهای ایران از آن به عنوان هشداری جدی به تهدیدکنندگان جمهوری اسلامی ایران یاد کرده است.
به گزارش مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره نیز دیروز در گزارشی مفصل با گنجاندن تصویری از پرتاب موشک فاتح در رزمایش پیامبر اعظم 7 که اخیرا برگزار شد، اعلام کرد: پس از حمله اخیر به پهپاد آمریکایی بر فراز خلیج فارس و تنشهای موجود میان این دو کشور، ایران رزمایش بزرگی را روز دوشنبه در شرق این کشور آغاز کرده است.
الجزیره در ادامه با اشاره به مواضع محکم مقامات ارشد نظامی ایران درباره تجاوز به حریم این کشور تاکید کرد: در رزمایش آسمان ولایت 4 قریب به 8 هزار نظامی ارتش و سپاه مشارکت دارند.
شبکه العربیه نیز با اشاره به اینکه ایران اخیرا به آمریکا درباره نقض حریم هوایی این کشور هشدار داده است، افزود: رزمایش بزرگی امروز در ایران با عنوان مدافعان حریم ولایت آغاز شد که در آن نیروی هوایی سپاه و ارتش ایران بصورت مشترک عملیات انجام دادند.
العربیه در ادامه به مناطق برگزاری این رزمایش در استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان اشاره کرده که در نهایت پهنه ای 850 هزار کیلومتری را تشکیل می دهد.
از سوی دیگر، شبکه خبری روسیا الیوم در گزارشی اعلام کرد: این رزمایش گسترده با مشارکت نیروی دریایی، زمینی و هوایی ایران انجام می شود.
شبکه فرانس 24 عربی هم آغاز رزمایش گسترده مدافعان آسمان ولایت را بازتاب داد و اعلام کرد: با وجود اینکه این رزمایش تنها چند روز پس از موضع پنتاگون درباره حمله به یک پهپاد آمریکایی در خلیج فارس آغاز شده اما گفته می شود برنامه آن از پیش تدوین شده است.
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: «رزمایش نیروهای دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران که هفت روز طول خواهید کشید از دیروز آغاز شده است و قرار است در این رزمایش هشت هزار سرباز، هواپیماهای جنگنده ایرانی، هواپیماهای بدون خلبان و سامانه های دفاع هوایی شرکت کرده اند و این رزمایش نیمی از مساحت ایران را پوشش می دهد.»
«اسکای نیوز» هم در این باره گزارش داد، ایران قدرت هوایی اش را در حدود نیمی از مساحت کشور به نمایش می گذارد.
روزنامه الدستور اردن، شبکه المیادین، روزنامه الحیات چاپ لندن، روزنامه مصری الاهرام، شبکه تلویزیونی الحره عراق و ده ها شبکه، خبرگزاری و روزنامه منطقه ای و فرامنطقه ای رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 را بازتاب دادند.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: موشک

تنــــــــدر
دوشنبه 91/8/22 ساعت 1:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سردار وحیدی صورت گرفت
رونمایی از هواناو «تندر» و بهره‌برداری هواناو سنگین با قابلیت پرتاب موشک

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع گفت: بر روی هواناو «تندر» انواع سلاح‌های ساخت وزارت دفاع مثل راکت، توپ و هواپیمای بدون سرنشین قابل نصب و بهره‌برداری است.

خبرگزاری فارس: رونمایی از هواناو «تندر» و بهره‌برداری هواناو سنگین با قابلیت پرتاب موشک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، هواناو بومی «تندر» که توسط متخصصین اقتدارآفرین وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد، این هواناو در دو مدل رزمی و ترابری عرضه می‌شود.

در مراسم رونمایی از این هواناو  که مدل رزمی آن بنام تندر نام‌گذاری شده، سردار وحیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش قابلیت‌های رزمی- شناسایی همراه با تحرک و چابکی نیروهای مسلح در دریا و سواحل از راهبردهای مهم وزارت دفاع است که برای تحقق آن طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در دست اجراء است.

وی، ساخت هواناو رزمی تندر را در همین راستا توصیف کرد و افزود: هواناو تندر که به پهپادهای شناسایی و امکانات جمع‌آوری اطلاعات نیز مجهز شده، قادر است مأموریت‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های نظامی به انجام رساند.

وحیدی، گشت ساحلی، شناور فرماندهی، عملیات شناسایی آفندی و پدافند میان برد آبی خاکی، شرکت در عملیات دفاع نامتقارن، حمل و نقل نفرات و تجهیزات برای پشتیبانی و لجستیک جزایر و سواحل، آمبولانس دریایی و عملیات امداد و نجات را از کاربردهای این هواناو ذکر کرد.

وی همچنین، عبور از مناطق مسطح و صعب‌العبور مانند سطوح باتلاقی، شن‌زار، لجنی، نی‌زار، سطوح آب گرفته کم عمق و عبور از مناطق مین‌ریزی شده کم عمق، بدون نیاز به تجهیزات ساحلی را از دیگر ویژگی‌های هواناو تندر برشمرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: متخصصان وزارت دفاع، با طراحی و ساخت هواناو تندر نه تنها قادر شدند هواناو بومی رزمی کشور را تولید کنند، بلکه توانستند با نبوغ، نوآوری و خلاقیت در بخش سیستمهای مکانیک، الکترواویونیک، هیدرولیک، سامانه‌های الکتریکی و سوخت جهش و ارتقاء فناوری را رقم بزنند.

وحیدی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در شمار 5 کشور دارای این فناوری است و قادر است نیازهای داخلی و صادراتی را با طراحی‌های متنوعی که انجام می‌دهد پاسخگو باشد.

وزیر دفاع با بیان این‌که بر روی هواناو تندر انواع سلاح‌های ساخت وزارت دفاع مثل راکت، توپ و هواپیمای بدون سرنشین قابل نصب و بهره‌برداری است، گفت: با تولید انبوه این هواناو توان و تحرک عملیاتی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر تأمین نیازهای رزمی، جابجایی مسافر، حمل بار در مناطق فاقد اسکله، امدادرسانی‌های هلال احمر در کمک به مناطق سیل زده، کنترل شیلات و شناورهای صیادی، حمل و نقل کارکنان و تجهیزات شرکت‌های فعال در دریا و مطالعات زیست محیطی دریا و ساحل را از جمله کاربردهای تجاری این هواناو است.

وحیدی در پایان با قدردانی از تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان صنعت دفاعی که در شرایط تحریم با طراحی و ساخت هواناو رزمی تندر گام بلندی در خودکفایی صنایع دریایی برداشتند، تأکید کرد:وزارت دفاع با تمام توان مصمم به اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا در تقویت، تجهیز و تکمیل توانمند‌‌ی‌های نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و انشاءالله در آینده نزدیک با تکمیل آزمون‌های ساحل و دریا، الحاق هواناو رزمی- شناسایی تندر به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

در این مراسم همچنین هواناو سنگین با قابلیت پرتاب موشک نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

مهندسان ایرانی
یکشنبه 91/8/21 ساعت 1:29 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

پریشانی در تل آویو از توانایی تحسین برانگیز مهندسان ایرانی (خبر ویژه)

 

توانمندی های ایران در زمینه عملیات سایبری و تولید هواپیماهای بدون سرنشین، توانمندی ارتش اسرائیل و آمریکا را با تردید مواجه کرده است.
روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا در بسط این تحلیل خود نوشت: پیشرفت متخصصان و فناوران ایرانی، غرب را در حیرت و نگرانی فرو برده است. آنها در جنگ الکترونیک و سایبری به انضمام هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت زیادی کرده اند. اکثر فعالیت های سایبری به طور مخفیانه انجام می شوند و این مسئله در حال تبدیل شدن به واقعیت در تنش های اعلام شده بین ایران و اسرائیل است. شکی نیست که غرب در این باره نگران است. نفوذ هواپیمای بدون سرنشین ایرانی به اسرائیل موجب نگرانی شدید فرماندهان ارتش اسرائیل شد چرا که جای تعجب نیست اگر ایران پروژه های پیشرفته تری در زمینه هواپیماهای یاد شده با ویژگی فرار از ردیابی و توانمندی بسیار برای جنگ الکترونیک و سایبری داشته باشد.
این روزنامه با اشاره به شکار هواپیمای فوق مدرن آر کیو 170 آمریکا (موسوم به هیولای قندهار) در سال گذشته می نویسد: ایرانی ها پس از نشاندن این هواپیما و تجزیه آن شناخت کامل تری از این نوع هواپیماها بدست آورده اند. بدین ترتیب می توان گفت هواپیمایی که به اسرائیل نفوذ کرد، تنها یک آزمایش از سوی ایرانی ها بوده و آنها در زمینه توسعه انواع هواپیماهای بسیار پیشرفته تر مشغول به کار هستند.
لارپوبلیکا گزارش می دهد: هواپیمای بدون سرنشین ابابیل، سیستمی توانمند برای جنگ الکترونیکی، جمع آوری اطلاعات و ارسال آن، و نیز ارتباطات آن لاین دارد و برای از کار انداختن دفاع الکترونیک اسرائیل و آمریکا طراحی شده است. اما آنچه هراس بیشتر ارتش اسرائیل را موجب شده این است که متخصصان و مهندسان ایرانی موفق شده اند همین مدل را که برد 150 کیلومتری دارد، بهسازی کرده و هواپیماهایی با برد 2هزار کیلومتر بسازند. گزارش ها نشان می دهد یکی از همین مدل ها علیه ناوگان پنجم آمریکا و با موفقیت آزمایش شده است.
روزنامه مذکور در ادامه گزارش خود می نویسد: چیزی که غیرقابل انکار است این است که پیشرفت های فناوری ایران موجب تردید در توانمندی ارتش اسرائیل و آمریکا شده و احتمالا هدف آخرین مانور مشترک واشنگتن و تل آویو، آزمایش قدرت دفاعی در این زمینه بوده است. پهپاد ایرانی که به آسمان اسرائیل [فلسطین] نفوذ کرد، در طول همه سواحل شمالی تا جنوبی و روی ذخائر گازی و حتی بندر «حیفا»، نیروگاه های برق و پادگان های نیروی دریایی در حیفا و «آشاد» پرواز کرده که امری باور نکردنی است. گفته می شود پس از بررسی قطعات هواپیمای سرنگون شده، اسرائیل دریافته این هواپیما از فیبر شیشه ساخته شده که یک ماده غیرقابل ردیابی است و تاکنون فقط آمریکا در صنعت هوایی خود از آن استفاده می کرد.
لارپوبلیکا بر همین اساس، توان مهندسان ایرانی را تحسین کرد و نوشت: مهندسان ایرانی بنامی وجود دارند که در صنایع دفاعی و نظامی کشور خود فعالیت دارند. اکنون نتایج تلاشها و فعالیتهای آنان در حال ثمر دادن است و همین موضوع، موجب پریشانی روزافزون اسرائیل و آمریکا شده است.
در همین حال موضوع حمله جنگنده های ایران به یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در خلیج فارس که از سوی وزارت دفاع این کشور اعلام شده بازتاب گسترده ای در محافل رسانه ای داشته است.
«ال موندو» و «ال پاییس» از جمله این روزنامه هایی هستند که به این موضوع پرداختند و تصریح کردند اگرچه پنتاگون می گوید دو بار شلیک جنگنده های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکا اصابت نکرده، اما اینکه ایران توان شناسایی و شکار آنها را دارد، موجب نگرانی کاخ سفید و پنتاگون شده است.
«ال پاییس» در گزارش دیگری نوشت: اینکه کسی در درون اسرائیل از طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای حمله به ایران حمایت نمی کند و آمریکا هم با آن مخالف است، را همه می دانند اما حالا معلوم شده است حتی ارتش و موساد هم با این اقدام نتانیاهو موافق نیستند.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

Iranian Defense
جمعه 91/8/19 ساعت 6:43 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

Iran Confirms Engagement with US Drone

TEHRAN (FNA)-Iranian Defense Minister Brigadier General Ahmad Vahidi on Friday confirmed reports about Iran"s confrontation with an enemy aircraft in the airspace over the Persian Gulf, saying that the aircraft was shooed away by Iranian fighter jets.



"Last week an unidentified aircraft entered the airspace over Iran"s territorial waters in the Persian Gulf, which was forced to flee due to the prompt, smart and decisive action of the Islamic Republic of Iran"s Armed forces," Vahidi said in a statement released by the Iranian Defense Ministry on Friday

He stressed that the incident and similar events in the past all indicate that "the Islamic Republic of Iran is vigilantly and precisely monitoring all moves and provides decisive, necessary and prompt response with efficient power" to any hostile move


The Iranian defense minister further stated that Iran is pursuing the case at relevant international bodies using all available capacities


On Thursday the Pentagon reported that Iranian fighter jets had opened fire on a US drone over the Persian Gulf on November 1, but did not hit the aircraft


According to the timeline provided by the Pentagon, two Iranian SU-25 "Frogfoot" aircraft intercepted the American drone at about 4:50 a.m. EST (0850 GMT) as it conducted a classified mission over Persian Gulf waters about 16 nautical miles off the Iranian coast


In response, Deputy Chief of Staff of the Iranian Armed Forces for Cultural Affairs and Defense Publicity Brigadier General Massoud Jazayeri told FNA that the Iranian Armed Forces repel any aggression against the country


"The defenders of the Islamic Republic of Iran give decisive response to any aerial, ground or sea aggression," Jazayeri told FNA, responding to a question about Pentagon"s Thursday report


"If any kind of alien flying object wants to enter our country"s airspace, our armed forces will confront it," Jazayeri added


The Pentagon report was given a wide coverage in the US media and sent gold prices high up in the world markets


Pentagon spokesman George Little said the aircraft fired multiple rounds at the Predator drone and followed it for at least several miles as it moved farther away from Iranian airspace


"We believe that they fired at least twice and made at least two passes," he said

Defense Secretary Leon Panetta was quickly notified of the incident, as were members of Congress and the White House, Little added

Political analysts believe that the Iranian fighters intended to just shoo away the American predator


The United States also sent Iran a warning through diplomatic channels, saying it would defend its military assets and would keep sending aircraft on similar missions in the Persian Gulf


"There is absolutely no precedence for this," Little said. "This is the first time that a (drone) has been fired upon to our knowledge by Iranian aircraft


American officials said that the Iranian SU-25s were flown by the Islamic Revolution Guards Corps as the IRGC is responsible for protecting security over the Persian Gulf

 

by:farsnews



برچسب‌ها: English

   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 1324664