سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اقیانوس پیمای ایران
پنج شنبه 92/8/30 ساعت 12:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

زمان به آب اندازی شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

ساخت نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایرانی که حدود 70 درصد پیشرفت دارد، در صورت تخصیص بموقع اعتبارات ، تا خرداد سال آینده به آب انداخته شود.

به گزارش مشرق به نقل از مانا، دکتر وحید چگینی، رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اعلام این مطلب گفت : قرارداد ساخت شناور تحقیقاتی در اردیبهشت ماه 1390 منعقد شد که قرار بود با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان اجرا شود اما در حال حاضر بودجه مورد نیاز به 25 میلیارد تومان - حدود سه برابر - افزایش یافته که تاکنون حدود 11 میلیارد تومان آن تامین شده و قول مساعد برای تخصیص 15 میلیارد تومان دیگر نیز داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این مبلغ قرار است 9 میلیارد تومان برای ساخت شناور به سازمان صنایع دریایی اختصاص داده شود که موافقتنامه مربوطه منعقد شده و شش میلیارد تومان دیگر هم برای تامین تجهیزات به پژوهشگاه داده می‌شود.

چگینی تصریح کرد: سازمان صنایع دریایی که ساخت شناور را برعهده دارد تلاش خود را کرده و حتی از اعتبارات سازمان برای پیشبرد طرح هزینه کرده است که امیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات باقی مانده و پرداخت بدهی به سازمان صنایع دریایی، کار هر چه زودتر به نتیجه برسد.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به این که طرح ساخت شناور اقیانوس پیما مانند بسیاری دیگر از طرح‌های پژوهشگاه از سال‌ها پیش و از زمان دکتر زمردیان - نخستین رییس مرکز ملی اقیانوس شناسی - و دکتر حاجی زاده - رییس بعدی مرکز - پایه گذاری و پیگیری شده است، اظهار داشت: شناور حتی با تناژ بالاتر در کشور ساخته شده اما این نخستین شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای کشور است که امیدواریم با بهره برداری از آن شاهد توسعه تحقیقات اقیانوس شناسی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی علاوه بر پژوهش‌های بنیادی علمی و کاربردی در همه زمینه‌های اقیانوس‌شناسی (فیزیک، شیمی، محیط زیست، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، مهندسی، حقوق و روابط بین‌الملل، امنیت، اقتصاد و مدیریت دریایی)، عهده‌دار ظرفیت‌سازی در زمینه علوم اقیانوسی در کشور است.

پژوهشگاه در چارچوب تهیه و تجهیز شناور ملی اقیانوس‌شناسی و در قالب طرح مطالعات اقیانوس‌شناسی خلیج فارس و دریای عمان بیش از 50 نفر نیروی محقق را به صورت عملی آموزش داده است که در گشت‌های متعدد کارایی خود را به نمایش گذاشتند.

چگینی تصریح کرد: برای عملیات میدانی چهار نفر در رشته‌ زمین‌شناسی دریا، تعداد شش نفر در زیست‌شناسی دریا، شش نفر در فیزیک دریا و چهار نفر در شیمی دریا و دو نفر در محیط زیست دریا آموزش دیدند و در مرحله‌ مطالعات آزمایشگاهی نیز بیش از 30 نفر کارآزموده شدند و در حال حاضر هم مشغول ادامه فعالیت‌های آزمایشگاهی هستند.

وی در باره تامین تجهیزات مورد نیاز شناور تحقیقاتی هم گفت: تاکنون تجهیزات گوناگونی سفارش داده شده‌ که برخی از آنها ترخیص و در اختیار گروه‌های پژوهشی قرار گرفته و برخی دیگر در مراحل تامین بودجه و یا ثبت سفارش است.

از جمله این تجهیزات آماده به کار می‌توان به سامانه پیمایش زیرآبی، سامانه رادار زیر سطحی، تجهیزات جریان سنجی آب دریا، تجهیزات ثبت پروفیل ویژگی‌های فیزیکی آب، تجهیزات هواشناسی دریا و تجهیزات ژئوفیزیکی اشاره کرد.

چگینی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پژوهشی چابهار و بوشهر که پذیرای شناور تحقیقاتی خواهد بود به لحاظ امکانات اندازه‌گیری آزمایشگاهی و انبارداری تجهیز شده‌ است.

آزمایشگاه‌های این ایستگاه‌ها برای انجام مطالعات پایه بر روی نمونه‌ها تجهیز شده و دو انبار نگهداری نمونه با شرایط استاندارد در بوشهر و چابهار راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نحوه کاربری دستگاه‌ها و نکات ایمنی و نحوه تعبیر و تفسیر درست نتایج حاصل از نمونه‌برداری و اندازه‌گیری در قالب گزارش‌های کاربری استاندارد دستگاه‌ها، نمونه‌برداری‌ها و اندازه‌گیری‌ها با تلاش متخصصان پژوهشگاه در حال تهیه است.

تاکنون برای 12 روش و دستگاه این استانداردها تهیه شده که در مرحله داوری نتایج است.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: نیروی دریائی

زیردریایی «یونس»
پنج شنبه 92/8/30 ساعت 12:18 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

زیردریایی «یونس» به آبهای آزاد می رود

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، از اعزام زیر دریایی فوق سنگین کلاس طارق( یونس) این نیرو به آبهای شرق آسیا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه اجرای ماموریت در پهنه ی آبهای آزاد تمامی جهان از الزامات تبدیل شدن نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی است، گفت: پیچیده ترین فناوری تجهیزات نظامی دنیا مربوط به زیردریایی ها است که نیروی دریایی ارتش با توانمندی بالا زیردریایی فوق سنگین کلاس طارق (یونس) را در قالب ناوگروه بیست و هشتم این نیرو به آبهای کشور شرق آسیا اعزام می کند.

وی افزود: ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در آبهای بین المللی و دریاهای آزاد، همواره منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها را حفظ می کند.

دریاداردوم جره حضور مقتدرانه یگان های سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش در اقیانوس ها و اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای مقصد را از اهداف ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی برشمرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در این ماموریت مهم برون مرزی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو بالگردبر بندر عباس نیز زیر دریایی کلاس طارق را همراهی می کنند، تصریح کرد: ناوگروه بیست و هشتم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر دریانوردی در بنادر بمبئی، کلمبو و .. پهلو خواهد گرفت.

مشرق نیوز




برد موشکهای دریایی
چهارشنبه 92/8/29 ساعت 12:48 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

سردار فدوی در گفتگو با مشرق:

برد موشک‌های دریایی سپاه به 350 کیلومتر رسید

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: همانگونه که در پایتخت، حرکات تمام خودروها رصد می شود ما نیز در خلیج فارس به وسیله پرنده های بدون سرنشین، شناورهای ساحلی و ایستگاه های ساحلی، تمام تحرکات را رصد می کنیم.
سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق با اشاره به فیلم تحویل داده شده توسط سردار حاجی زاده به فرمانده نیروی هوایی روسیه تاکید کرد: سپاه پاسداران به حدی از توانمندی رسیده است که رصد ناوهای خارجی در منطقه به صورت شبانه روزی انجام می شود. 

وی رصد ناوهای فرامنطقه ای توسط سپاه را به کنترل ترافیک در کلان شهر تهران تشبیه کرد و گفت: همانگونه که در پایتخت، حرکات تمام خودروها رصد می شود ما نیز در خلیج فارس به وسیله پرنده های بدون سرنشین، شناورهای ساحلی و ایستگاه های ساحلی، تمام تحرکات را رصد می کنیم.

خبرهای خوبی از تولید قایق‌های پرنده به اطلاع مردم می رسد

سردار فدوی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مشرق درباره بیشترین برد موشکهای سطح به سطح نصب شده روی شناورهای نیروی دریایی سپاه نیز گفت: برد این موشکهای ندسا به 350 کیلومتر رسیده و در حال حاضر در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه مشغول خدمت هستند.  

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از موفقیتهای جدید صنایع دفاعی کشورمان در بحث قایق های پرنده خبر داد و افزود: طراحی، تولید و تجهیز این شناورها، به یک اقدام 100 درصد بومی بدل شده و به احتمال زیاد تا پیش از پایان سال جاری خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع مردم می رسد.
مشرق نیوز

 



برچسب‌ها: موشک

پهپاد فطرس
دوشنبه 92/8/27 ساعت 11:11 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

سردار دهقان:
پهپاد فطرس در تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های کشور تست شده است

وزیر دفاع با بیان اینکه اعتبارسنجی پهپاد فطرس در تخصصی ترین آزمایشگاه‌ها و مراکز تست کشور صورت گرفته، گفت: تست‌های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

خبرگزاری فارس: پهپاد فطرس در تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌های کشور تست شده است

-------------------------------

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «پهپاد فطرس» بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این پهپاد، سردار دهقان طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد و پاسداشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن این حماسه جاوید، با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در روزآمدسازی تجهیزات و امکانات موردنیاز نیروهای مسلح گفت: هواپیمای بدون سرنشین فطرس که امروز شاهد رونمایی از آن بودیم، بدست توانمند متخصصان اقتدارآفرین شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکتهای دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشورمان طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع افزود: این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر، سقف پرواز 25000پا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم قادر است علاوه بر مأموریت های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت های رزمی را انجام دهد.

سردار دهقان گفت: مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل ، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت های پهپاد فطرس می باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی ترین آزمایشگاه ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است گفت: تست های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

سردار دهقان، این دستاورد مهم و افتخارآفرین را که در سایه اتکا به توانمندی بومی کشور به منصه ظهور رسیده نماد دیگری از اراده فرزندان دانشمند و مجاهد ملت ایران در وزارت دفاع دانست که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیهم)، نبوغ و خلاقیت خود گام بلند دیگری در عرصه فناوری هواپیمای بدون سرنشین در کشور برداشتند و نشان دادند تحریم های دشمنان نمی تواند مانعی در مسیر تعالی و پیشرفت صنایع دفاعی ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش پهپادها بعنوان مهم ترین عناصر صحنه نبرد آینده تصریح کرد: وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش در خور تحسین و همت بلند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طراحی و ساخت انواع پرنده های مورد نیاز کشور بویژه دست اندرکاران طراحی و ساخت پهپاد فطرس این موفقیت درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت و افزود: مدل ها و طرح های متعددی را در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی داریم که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهیم کرد.

منبع: فارس نیوز

 




سلاح استراتژیک ضد کروز
دوشنبه 92/8/27 ساعت 8:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

ازدید سرلشکر جعفری از جدیدترین تجهیزات سپاه
عاصفه؛ سلاح استراتژیک ضد کروز/ دریافت شبانه‌روزی تصاویر از مرزها توسط سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جدیدترین دستاوردهای نظامی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: عاصفه؛ سلاح استراتژیک ضد کروز/ دریافت شبانه‌روزی تصاویر از مرزها توسط سپاه

گروه امنیتی دفاعی  خبرگزاری فارس- سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در رأس هیأتی از سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.

در این بازدید که سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرلشکر جعفری را همراهی می‌کرد، فرمانده کل سپاه در جریان روند پیشرفت آخرین پروژه‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.

در ادامه چند دستاورد که مورد بازدید سرلشکر جعفری قرار گرفت معرفی می‌شود:

خودرویی با سرعت 60 کیلومتر در جاده‌های برفی

خودرو برف‌رو با قابلیت حرکت سریع و مطمئن در جاده های برفی اولین پروژه ای بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت.

مسئول سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی زمینی سپاه در خصوص ساخت خودرو برف‌رو گفت: این خودرو در مناطق برفی شمالغرب مورد امتحان قرار گرفت و هم اکنون تمامی ایرادات آن برطرف شده و آماده تولید انبوه است.

وی افزود: موتور این خودرو برف رو از نوع بنز 240 اسب بخار بوده که تجهیز و تعمیرات آن به راحتی در داخل ایران امکانپذیر است.

وی همچنین در خصوص ویژگی‌های این خودرو گفت: بیل خودرو به نحوی تعبیه شده تا برف ها را به عرض جاده پارو کند و سطح صافی را برای عبور سایر خودروها فراهم کند. همچنین شنی خودور به گونه ای است که با استفاده از یخ شکن ها بتوان عرضی حرکت کند. با این خودرو که قابلیت نصب سورتمه در انتهای آن وجود دارد می توان فاصله بین پایگاهها را در مناطق برفی به سرعت طی کرد.

سردار پاکپور نیز در تکمیل ویژگی‌های خودرو برف‌رو گفت: حرکت این خودرو در شیب 25 درجه با موفقیت در منطقه عملیاتی شمالغرب امتحان شده و از آنجا که جاده ها در مناطق عملیاتی شمالغرب با استفاده از تجهیزات الکترونیکی مشخص شده اند، خودرو برف رو با تجهیز به دستگاه مسیریاب قابلیت تشخیص صحیح مسیر حرکت را نیز دارد.

بهینه سازی توپ 23 میلیمتری

توپ بهینه سازی شده 23 میلیمتری یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در خصوص این پروژه گفت: مشکلاتی که در توپ های 23 میلیمتری وجود داشت را توانستیم با کار مشترک با تیپ 16 قدس در این نمونه برطرف و بهینه سازی کنیم.

وی افزود: این توپ بهینه سازی شده خیلی نرم حرکت کرده و می تواند بر روی اهداف قفل و اجرای آتش کند.

وی ادامه داد: همچنان دنبال ارتقای این توپ هستیم تا با نصب دوربین ترمال و قوی تر کردن دوربین مرئی بتوانیم در یگان از آن استفاده کنیم.

پروژه ارسال تصویر

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در جریان بازدید از پروژه ارسال تصویر گفت: این مجموعه ارسال تصویر برد بلند است که با بقیه مجموعه هایی که تاکنون ساخته شده فرق می‌کند.

وی افزود: دوربین مرئی و ترمال این سیستم می تواند تا عمق خاک دشمن را دیده‌بانی کند.

وی گفت: به جز دوربین ترمال این سیستم مابقی اجزای آن از جمله وینچ های بالا بر، سیستم نرم افزاری، سیستم کنترلی و طراحی داخلی می باشد.

مسئول سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه این دومین نمونه سیستم ارسال تصویر است که دراین سازمان تولید شده، افزود: ما توانایی داریم با استفاده از این سامانه، تصاویر نقاط حساس مرزی را بصورت شبانه روزی رصد کرده و برای قرارگاه‌ها ارسال کنیم.

«عاصفه» پروژه استراتژیک نیروی زمینی سپاه برای مقابله با موشک کروز

پروژه عاصفه(توپ 23 میلیمتری سه لول چرخشی گاتلینک) که از آن بعنوان پروژه استراتژیک نیروی زمینی سپاه یاد می‌شود یکی دیگر از پروژه هایی بود که مورد بازدید فرمانده کل سپاه قرار گرفت.

مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه در تشریح این پروژه که برای اهداف هوایی و مقابله با موشک های کروز طراحی شده، گفت: این پروژه توپ 23 میلیمتری چرخشی است که قادر است با دو نواخت 700 و 900 تیر در دقیقه اجرای آتش کند.

وی افزود: قابلیت سمت و برد این سیستم به این صورت است که در سمت 360 درجه و در برد از 15- تا 45 درجه می باشد.

سامانه سلاح هوشمند «صاعقه»

سلاح هوشمند صاعقه که نمونه آن در رژه 31 شهریور امسال به نمایش عموم گذاشته شد از دیگر پروژه هایی بود که سرلشکر جعفری از آن بازدید کرد، این سلاح شامل دوربین مرئی، ترمال، لیزر و سلاح دوشکا است که قادر است با استفاده از دوربین و قابلیت رهگیری، فرد، وسایل نقلیه و هر موجود متحرک دیگری را مورد هدف قرار دهد.

این سیستم قابلیت این را دارد که با دوشکا تک تیر را به خال بزند.

فرمانده کل سپاه یکی از بهترین قابلیت های سلاح صاعقه را هدف گیری دقیق اهداف متحرک خواند و توصیه کرد: اگر این سیستم روی خودرو قرار گیرد و استپلایزر داشته باشد، موثرتر است.

«سیاوش» سلاح سبک کاملاً ایرانی

سلاح تک تیرانداز سیاوش سلاحی با کالیبر 62/7 با وزن بسیار سبک و از همه مهمتر کاملاً تولید داخل بوده که در جریان این بازدید به نمایش درآمد.

سلاح سیاوش که در حال تولید محدود صنعتی است با یک خشاب 5 تیری شش و نیم کیلوگرم وزن داشته و با برد 700 متر دقیق خال را می زند.

«آرش» دوش پرتاب ایرانی ضد بالگرد

آخرین پروژه ای که مورد بازدید سرلشکر جعفری و هیأت همراه قرار گرفت سلاح 20 میلیمتری دوش پرتاب آرش بود.

این سلاح که ضدبالگرد و اهداف دقیق زمینی و آمادی است دارای برد دقیق 1400 متر و برد موثر 1800 است.

از ویژگی‌های این سلاح که نمونه خارجی ندارد، نیمه اتوماتیک بودن، کالیبر و دقت آن است.

منبع: فارس نیوز




بزرگترین پهپاد راهبردی ایران
دوشنبه 92/8/27 ساعت 10:53 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
با حضور سردار دهقان
«فطرس» 2 هزار کیلومتری؛ بزرگترین پهپاد راهبردی ایران رونمایی شد+قابلیت‌ها

جدیدترین پهپاد راهبردی ایران به نام «فطرس» با برد عملیاتی بیش از 2 هزار کیلومتر رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: «فطرس» 2 هزار کیلومتری؛ بزرگترین پهپاد راهبردی ایران رونمایی شد+قابلیت‌ها

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، جدیدترین پهپاد راهبردی ایران به نام «فطرس» لحظاتی قبل با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

این پهپاد ساخت وزارت دفاع و در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده است.

این پهپاد جدید با برد عملیاتی بیش از 2 هزار کیلومتر و سقف پروازی 25 هزار پایی و مداومت پرواز 16 تا 30 ساعت بعنوان بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین راهبردی کشور است، که از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. 

«فطرس» با تسلیح به موشک‌های مختلف، علاوه بر ماموریت‌های مراقبت شناسایی، ماموریت‌های رزمی نیز انجام می‌دهد.

منبع: فارس نیوز

 




آمادگی رزمی ایران
دوشنبه 92/8/27 ساعت 10:48 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
دریادار سیاری:
آمادگی رزمی ایران تابع مذاکرات نیست

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه عملکرد سیاستمداران با نظامیان متفاوت است، تأکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد آمادگی رزمی نیروهای مسلح کشورمان، تابع مذاکرات سیاسی باشد.

خبرگزاری فارس: آمادگی رزمی ایران تابع مذاکرات نیست

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: مذاکرات سیاسی جایگاه و روند خودش را دارد. اما نیروهای مسلح همیشه فارغ از برگزاری یا عدم برگزاری، یا پیشرفت و عدم پیشرفت مذاکرات، باید آماده باشند.

وی افزود: وظیفه نیروهای مسلح دفاع از کشور و وظیفه نیروی دریایی دفاع از مرزهای آبی، منابع و منافع کشور است. از این رو هیچگاه توان رزمی و آمادگی نیروهای دریایی کاسته نخواهد شد.

* حضور نیروی دریایی در آبهای آزاد با تدبیر رهبر معظم انقلاب

سیاری خاطرنشان کرد: ایران از نیروی دریایی قدرتمندی برخوردار است؛ تا چند سال گذشته در خلیج فارس، تنگه هرمز، جنوب چابهار و جاسک انجام مأموریت می کرد، ولی اکنون بنابر تدبیر مقام معظم رهبری نیروی دریایی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی در آبهای آزاد حضور دارد.

وی افزود: تدبیر مقام معظم رهبری این چنین است که منافع همه کشورهایِ دارای دریا و سواحل در دریا راهبردی و کلان است و این منافع و دریاها متعلق به این ملت‌ها است و همه ملت‌ها از جمله ایران باید از همه منافع و منابع خود به خوبی استفاده کنند، لذا برای اجرای تدبیر مقام معظم رهبری که توجه عمیقی به حقوق کشورهایِ دارای دریا دارند، ایران نیز باید در آبهای آزاد حضور داشته باشد، تا از منافع خود دفاع کند.

سیاری تأکید کرد: ایران امروز ناوشکن، ناوموشک انداز، زیردریایی، سامانه‌های موشکی و دیگر امکانات متنوع و متعدد رزمی در دریا دارد و همچنان تلاش می‌کند که توان رزمی خود را در دریا بالا ببرد و این مساله را هم اعلام می‌کنیم که توان رزمی خود را برای دفاع از منافع، منابع و مرزهای ایران بالا می‌بریم.

سیاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما قصد تعرض و تعدی به مرزهای آبی، منافع و منابع دیگران را نداریم.

* آمادگی نیروهای مسلح برای مقابله با هرگونه تهدید

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما باید توان رزمی خود را بالا ببریم تا بتوانیم در برابر هر تهدیدی از خودمان دفاع کنیم و همه نیروهای مسلح ایران باید برای مقابله با هر گونه تهدیدی آمادگی داشته باشند، به عنوان مثال منطقه باب المندب که آبراه بسیار مهمی برای تجارت جهانی است، به علت دزدی دریایی ناامن شده که این ناامنی برای منافع ایران یک تهدید تلقی می شود زیرا کشتی‌های مختلفی از جمله کشتی‌های تجاری و نفتی جمهوری اسلامی ایران از باب المندب عبور می‌کنند، لذا ما باید امنیت کشتی‌هایمان را تأمین کنیم و این حق مسلّم هر کشوری است.

سیاری ادامه داد: سازمان بین المللی کشتیرانی سال 1387 اعلام کرد که خلیج عدن و باب المندب ناامن شده است و هر کشوری که می‌تواند، به برقراری امنیت در این مناطق کمک کند؛ ایران از اولین کشورهایی بود که در این مناطق برای برقراری امنیت و مبارزه با تروریسم حضور پیدا کرد و سازمان بین المللی کشتیرانی 4 تقدیرنامه برای جمهوری اسلامی ایران به علت مبارزه با تروریسم در آن مناطق فرستاد.

* حضور نیروهای بیگانه باعث اختلال و بی نظمی در منطقه می‌شود

سیاری درباره حضور نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای بیگانه در خلیج فارس و دریای عمان اظهار داشت: خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند و همه منافع و منابع آنها متعلق به همه کشورهای منطقه است و اگر طرفی در منطقه‌ای که متعلق به دیگران است حضور داشته باشد، این امر باعث اختلال و بی نظمی می‌شود و می‌تواند برای همه کشورها تهدید هم محسوب شود.

* کشورهای فرامنطقه‌ای اجازه تردد در محدوده ایران را ندارند

سیاری خاطرنشان کرد: کشورهای فرامنطقه‌ای که در محدوده کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس حضور دارند و با این کشورها رفت و آمد دارند، مطابق قوانین بین المللی دریانوردی می‌کنند و اجازه و امکان حضور در محدوده جمهوری اسلامی ایران را ندارند؛ ما محدوده مربوط به جمهوری اسلامی ایران را کاملا رصد و کنترل می کنیم و هر طرف خارجی که در محدوده متعلق به دیگران حضور داشته باشد، از نظر ما مُخل نظم است.

* تماسی بین نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس صورت نگرفته

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در پاسخ به سوالی درباره تماس‌های احتمالی نیروهای دریایی کشورمان با نیروهای امریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس، گفت: ما تماسی با این نیروها نداشته‌ایم. زیرا در صورت ورود هر شناوری از آبهای بین المللی به آبهای سرزمینی ایران، نیروی دریایی کشورمان به آنها تذکر می‌دهد و آنها به سرعت به آبهای بین المللی بازمی‌گردند.

سیاری همچنین درباره ضرورت هماهنگی نیروهای فرامنطقه‌ای در بدو ورود به منطقه با کشورهای ساحل خلیج فارس و برقراری تماس با آنها، گفت: قوانین عبور و مرور در دریاهای آزاد و تنگه‌ها کاملا مشخص است و اگر ایستگاه‌های ساحلی یگان شناوری را در هنگام عبور از تنگه هرمز، مورد سؤال قرار بدهند، آنها قطعا پاسخ خواهند داد و این امر براساس قوانین بین المللی است. یگان مذکور موظف است خود را معرفی کند و این قاعده هیچگونه استثنایی ندارد.

سیاری با اشاره به ضرورت معرفی کشتی‌های عبوری به کشورهای سواحل تنگه‌ها، گفت: این امر شامل همه کشتی‌ها، اعم از تجاری، نظامی و .. است، در صورت عدم پاسخ گویی کشتی عبوری، به آن تذکر داده می‌شود.

* برای تأمین امنیت منطقه نیازی به حضور بیگانگان نداریم

سیاری درباره همکاری با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و واکنش برخی از آنان به رزمایشهای ایران گفت: همیشه به کشورهای همسایه گفته‌ایم که منافع مشترکی در منطقه داریم و برقراری امنیت باید توسط خودمان انجام شود، لذا اطمینان داریم با کمک یکدیگر و مشترکاتی که داریم می توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم.

به گزارش فارس، وی اظهار داشت: برای برقراری امنیت در منطقه با وجود کشورهای منطقه نیازی به حضور بیگانگان نیست؛ زیرا حضور آنها مخل نظم است.

* هدف از رزمایشها ارسال پیام صلح و دوستی است

سیاری درباره هدف رزمایش‌های دریایی تأکید کرد: هدف از رزمایشها ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه است، ما با کشورهای منطقه سر جنگ نداریم، تقویت نیروی دریایی به خاطر تعدی و تعرض به دیگران نیست بلکه برای دفاع از منافعمان است، این حق مسلم هر ملتی است.

* قوی‌شدن ما تهدیدی برای دیگران نیست

سیاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر ملتی نتواند از خود دفاع کند، ملت زنده نیست، لذا انسان باید بتواند از خود دفاع کند؛ برای دفاع باید قوی باشیم ولی این قوی شدن تهدیدی برای دیگران نیست.

وی ادامه داد: در بازدید ناوهایمان از کشورهای مختلف همواره بر تحکیم روابط صلح و دوستی تاکید داریم، مثلا اگر ناوگروه ما به سودان، جیبوتی یا کشورهای دیگر می رود هدفمان را تحکیم روابط صلح و دوستی با کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم.

سیاری با اشاره به روابط خوب ایران و عمان و رزمایش‌های مشترک امداد و نجات دو کشور، خاطرنشان کرد: در شمال اقیانوس هند و تنگه هرمز اگر اتفاقی برای هر کشتی بیفتد، مسئولیم به آن کمک کنیم، زیرا این منطقه ما است.

وی افزود: می توانیم این رزمایشها را گسترش داده و آن را تاکتیکی و رزمی کنیم؛ می‌توان با کشورهای منطقه در این زمینه همکاری داشت، لذا کشورهای منطقه بدانند وقتی قوی شویم بهتر می‌توانیم امنیت منطقه را تامین کنیم.

سیاری با اشاره به اهمیت تنگه هرمز اظهار داشت: تنگه هرمز یکی از مهمترین آبراه‌های جهان است، زیرا بسیاری از کشتی های حامل انرژی جهان از آن عبور می کنند.

* ایران کاملا به شمال تنگه هرمز مشرف است

سیاری ادامه داد: ایران کاملا به شمال تنگه مشرف است و کنترل را در دست دارد، تمام سواحل شمال تنگه به دست ایران است، اما همیشه گفته‌ایم امنیت تنگه هرمز را برقرار می کنیم که این کار را انجام دادیم، این بخشی از توانمندی ما است و این امنیت را در آینده نیز برقرار خواهیم کرد.

سیاری خاطرنشان کرد: دنیا نباید نگران باشد، ایران این توانمندی را دارد، حتی اگر کسی بخواهد ناامنی ایجاد کند، ایران امنیت این منطقه را برقرار می کند، اما ورود یا خروج ناوگانهای خارجی مانند ناوهای هواپیما بر به منطقه تصمیم خودشان است اما ما کاملا تحرکات را کنترل می کنیم.

* نیروی دریایی همواره برای رزمایش آماده است

سیاری اظهار داشت: ما سالانه رزمایشهای متعدد روسطحی و زیرسطحی داریم که بر اساس برنامه‌های آموزشی ما شروع و پایان سال تمام می شود، سپس رزمایشهای تخصصی برگزار می شود؛ معمولا آخر سال رزمایشی بزرگ به نام ولایت انجام می دهیم که انشاءالله امسال ولایت 92 خواهد بود؛ اما اجرا، عدم اجرا یا زمان آن بنا به تصمیم سلسله مراتب است، نیروی دریایی مجری آن است و آمادگی اجرایش را دارا است.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آمادگی کنونی نیروهای مسلح
دوشنبه 92/8/27 ساعت 12:16 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

سرلشکر جعفری در جمع خبرنگاران:

آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین گرامی داشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس وحدت، انسجام و آمادگی نیروهای مردمی پشت سر مقام عظمای ولایت برای دفاع از این وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم بود و امروز نیز این موضوع با عمق بیشتر و توسعه یافته‌تر وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست همچنین اعتقادات و وحدت مردم نسبت به ولی فقیه خود دیگر ثابت شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت از ولایت فقیه امروز به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده است افزود: راهی که ولی فقیه ترسیم می‌کند قطعاً در راستای تحقق اهداف اسلامی و دستورات قرآنی و الهی بوده و مردم دیندار و انقلابی ایران با گوش جان مطیع امر رهبر خود هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند اما وقتی دیدند که ملت ایران مطیع امر رهبر خود است، ترسیدند و دم خود را روی کول خود گذاشته و فرار کردند.

سرلشکرجعفری در ادامه با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که" گزینه نظامی روی میز است" گفت: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است دروغ است. آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ما می‌دانیم آنها از حمله به ایران بیش از هر کشوری وحشت دارند و قطعاً چنین خیالی در ذهن دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی به هر حال به عنوان ابزار سیاسی آن را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به هوشیاری، هوشمندی و نقش آفرینی های اقوام مختلف ایران اشاره افزود: اقوام مختلف کشور از جمله اقوام عرب دشت آزادگان که از نزدیک در 8 سال دفاع مقدس شاهد دلاوری‌ها و همکاری آنها با رزمندگان منطقه بوده ام، رشادت‌های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی آفریدند که مایه افتخار این شهرستان است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: پایداری و استقامت عشایر در سراسر مرز ایران اسلامی توسط اقوام عرب، لر و کرد ادامه داشته است و خدا را شکر می‌کنیم که چنین وحدتی امروز در همه اقوام ایرانی به خصوص منطقه خوزستان و دشت آزادگان وجود دارد.

سرلشکر جعفری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت دینی و تعصبی که عشایر عرب خوزستان نسبت به سرزمین خود و جمهوری اسلامی دارند باعث شده است که علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در منطقه دارند مشکلات را تحمل کرده و وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.
باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

آمادگی کنونی نیروهای مسلح
یکشنبه 92/8/26 ساعت 11:32 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سرلشکر جعفری در جمع خبرنگاران:

آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند گفت:‌ آمادگی کنونی نیرو‌های مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست.
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه آیین گرامی داشت حماسه آزادسازی سوسنگرد در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس وحدت، انسجام و آمادگی نیروهای مردمی پشت سر مقام عظمای ولایت برای دفاع از این وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حاکم بود و امروز نیز این موضوع با عمق بیشتر و توسعه یافته‌تر وجود دارد.


وی تصریح کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح قابل قیاس با زمان جنگ نیست همچنین اعتقادات و وحدت مردم نسبت به ولی فقیه خود دیگر ثابت شده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حمایت از ولایت فقیه امروز به یک باور عمومی در جامعه تبدیل شده است افزود: راهی که ولی فقیه ترسیم می‌کند قطعاً در راستای تحقق اهداف اسلامی و دستورات قرآنی و الهی بوده و مردم دیندار و انقلابی ایران با گوش جان مطیع امر رهبر خود هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سال‌های 82 تا 86 ایران را محاصره کردند و قصد حمله مستقیم به کشور را داشتند اما وقتی دیدند که ملت ایران مطیع امر رهبر خود است، ترسیدند و دم خود را روی کول خود گذاشته و فرار کردند.

سرلشکرجعفری در ادامه با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که" گزینه نظامی روی میز است" گفت: اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است دروغ است. آمریکایی‌ها نمی‌دانند که ما می‌دانیم آنها از حمله به ایران بیش از هر کشوری وحشت دارند و قطعاً چنین خیالی در ذهن دولتمردان آمریکایی وجود ندارد ولی به هر حال به عنوان ابزار سیاسی آن را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به هوشیاری، هوشمندی و نقش آفرینی های اقوام مختلف ایران اشاره افزود: اقوام مختلف کشور از جمله اقوام عرب دشت آزادگان که از نزدیک در 8 سال دفاع مقدس شاهد دلاوری‌ها و همکاری آنها با رزمندگان منطقه بوده ام، رشادت‌های بسیاری در دوران جنگ تحمیلی آفریدند که مایه افتخار این شهرستان است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: پایداری و استقامت عشایر در سراسر مرز ایران اسلامی توسط اقوام عرب، لر و کرد ادامه داشته است و خدا را شکر می‌کنیم که چنین وحدتی امروز در همه اقوام ایرانی به خصوص منطقه خوزستان و دشت آزادگان وجود دارد.

سرلشکر جعفری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت دینی و تعصبی که عشایر عرب خوزستان نسبت به سرزمین خود و جمهوری اسلامی دارند باعث شده است که علی‌رغم تمام سختی‌هایی که در منطقه دارند مشکلات را تحمل کرده و وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

شوخی
جمعه 92/8/24 ساعت 12:56 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

 

وزیر دفاع تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران را شوخی خواند

وزیر دفاع تهدیدات آمریکا علیه ایران را شوخی خواند و گفت: خبرنگاران این موضوعات را جدی نگیرند.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران را شوخی خواند

 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم والده محمدعلی نجفی معاون رییس جمهور که صبح امروز در مسجد نور تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات نظامی این روزهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، این تهدیدات را شوخی دانشت و گفت: زیاد اینها را جدی نگیرید.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

   1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322832