سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
رادار کیهانی سپهر
چهارشنبه 91/12/30 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رادار کیهانی "سپهر" در روز پدافند هوایی رونمایی می‌شود/ نمایش سامانه‌های جدید پدافندی در روز ارتش

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی و بهره‌برداری رادار کیهانی سپهر در روز پدافند هوایی در سال 92 خبر داد و گفت: برای روز ارتش نیز سامانه‌های بسیار جدید پدافندی را روی صحنه می‌آوردیم.

امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد پدافند هوایی در طول یک سال گذشته تصریح کرد: این عملکرد در امتحان‌هایی چون اجلاس سران مشهود بود و طی مدت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها، از هرگونه خلل و تجاوز مرزی جلوگیری شد.
 
وی افزود: رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز از دیگر برنامه‌های پدافند در سال 91 بود که بهتر است رسانه‌های داخلی و خارجی، خود براساس تصاویر و مستندات‌شان از عملکرد ما ارزیابی داشته باشند.  
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش تصریح کرد: حفظ امنیت، آرامش و آسایش سراسر مرزها حاصل انسجام موجود در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از دریایی، هوایی و زمینی سپاه و ارتش، نیروی انتظامی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) است.  
 
اسماعیلی در پایان از رونمایی و بهره‌برداری رادار کیهانی "سپهر" در روز پدافند هوایی(10 شهریور) در سال 92 خبر داد و اظهار داشت: برای روز ارتش (29 فروردین) نیز سامانه‌های بسیار جدید پدافندی را روی صحنه می‌آوردیم.

باشگاه خبرنگاران




متحرک سازی سامانه S200
چهارشنبه 91/12/30 ساعت 10:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیر اسماعیلی عنوان کرد

تأکید رهبری بر متحرک‌سازی سامانه S200

فرمانده قرار گاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط "شهید ستاری" متحرک‌سازی شد، گفت: در دیداری که آبان ماه امسال با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا درمورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی"  در مراسمی که به مناسب سالروز شهادت شهید سر‌لشکر "منصور ستاری" برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته این شهید والامقام اظهار داشت: در مورد شهید ستاری صحبت‌های زیادی شده، اما فعالیت‌های این شهید به قدری زیاد است که نمی‌توان به همه آنها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در سال 64 سیستم پدافند هوایی برای اولین بار توسط شهید ستاری، متحرک‌سازی شد و امسال در دیداری که اینجانب در14 آبان با فرمانده معظم کل قوا داشتم، پنج بار نام این شهید بزرگوار آورده و از ما خواسته شد تا در مورد سامانه S200 نیز این متحرک‌سازی صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود: شهید ستاری پایه‌گذار دیده‌بانی کشور است که با استعداد 500 نفر در آن زمان شبکه دیده‌بانی را تشکیل داد که تا به امروز این توانایی و استعداد به 10 برابر رسیده است.

اسماعیلی ادامه داد: سر‌لشکر ستاری برای اولین بار از شبکه یک‌پارچه یاد کرده و فرماندهی و کنترل را به وجود آورد و وی پدر فرماندهی و کنترل در کشور است.

وی تصریح کرد: تأسیس دانشگاه هوایی شهید ستاری در آن زمان از کارهای بزرگ این شهید بزرگوار است؛ این دانشگاه به طوری بود که وقتی ایشان به دانشگاه تشریف می‌آوردند همه ما حس می‌کردیم پدر‌مان در دانشگاه حضور دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء یادآور شد: ارزشمند‌ترین چیزی که از این شهید به یادگار مانده، جرأت است که از همه خواسته تا به دنبال مشکلات رفته و آنها را رفع کنند و در برابر آنها باز‌ نایستند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: شهید ستاری تخصص پدافندی داشت اما متعلق به پدافند هوایی نبود، بلکه مانند همه شهیدان متعلق به کشور است.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

اخطار به هواپیمای شناسایی استرالیایی
سه شنبه 91/12/29 ساعت 11:0 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خبر داد

اخطار ناو گروه ارتش به هواپیمای شناسایی استرالیایی/ شکار دستگاه‌های کشف یگان‌های زیرسطحی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از اخطار ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی به هواپیمای شناسایی استرالیایی و شکار دستگاه‌های کشف یگان‌های زیرسطحی توسط این ناوگروه خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر "دریادار دوم جره" معاون عملیات نیروی دریایی گفت: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن سبلان که پس از ترک بندر ژان ژیانگ چین و عبور از خط استوا در حال نزدیک شدن به سواحل سریلانکا بود، با اخطار جدی، یک فروند هواپیمای شناسایی استرالیایی را که به قصد تصویربرداری در حال نزدیک شدن به ناو گروه بود از محدوده محل حضور خود دور کرده و هواپیمای شناسایی نیز به محض دریافت اخطار ناوگروه فورا مسیر پروازی خود را تغییر داد، لیکن در هنگام دورشدن اقدام به پرتاب دستگاه‌های کشف یگان‌های زیرسطحی در مسیر ناوگروه کرد که تمامی دستگاه‌های پرتاب شده با مهارت و اقدام به موقع دریادلان ارتش شکار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش؛ وی در ادامه خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و چهارم نداجا در طول ماموریت خود توانسته بیش از 130 یگان نظامی شناور و پروازی را رصد کند.

دریادار دوم جره با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد بر اساس قوانین بین‌المللی است تصریح کرد: ناوگروه بیست و چهارم نداجا در اولین روزهای سال 1392 خورشیدی و در ایام تعطیلات نوروزی در بندر کلمبو سریلانکا پهلو خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

موشک استثنایی ایران
دوشنبه 91/12/28 ساعت 11:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

موشک "قیام-1" استثنایی ترین موشک ایران

موشک بالستیک "قیام" به علت عدم وجود بالک، ایران را در زمره کشورهای پیشرفته در صنایع نظامی قرار داده است؛ برد قیام 800 کیلومتر بوده و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می‌کند در حالیکه موشک شهاب‌ 2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، موشک "قیام-1" اولین موشک بالستیک بدون بالک ساخت ایران است که در سال 1390 با موفقیت کامل آزمایش و به هدف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

 "قیام-1" موشکی با سوخت مایع است که از قابلیت جابجایی و متحرک بودن بهره مند است. این موشک در واقع یکی از منحصر به فرد ترین موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سیستم جدیدی برای هدایت خود استفاده می‌کند.

موشک بالستیک "قیام"  قابلیت پرتاب از انواع لانچرهای خاص را دارا بوده و سرعت آماده سازی آن به حد اکثر رسیده است.

موشک"قیام 1"  موشکی با برد متغیر است، که وجود این قابلیت در آن نکته‌ای حائز  اهمیت بشمار می رود.

علاوه بر ویژگی‌های متنوع رادارگریزی در "قیام" ، ویژگی‌های دیگری مثل جنس و مواد این موشک را با سایرموشک ها متفاوت کرده است.

این موشک همزمان با راه اندازی نیروگاه بوشهر آزمایش شد. در آن زمان به علت برخی حساسیت ها اطلاعات چندانی در مورد برد و کلاهک آن ارائه نشد، اما بعدها اطلاعات کلی و سازمان یافته آن در اختیار رسانه های داخلی قرار داده شد و حتی در نمایشگاهی دفاعی در تهران، بَنری که مختصات موشک روی آن نوشته شده بوده نصب شد.

از ویژگی‌های بارز  موشک"قیام"  این است که احتمال ردیابی، شناسایی و مورد اصابت قرار گرفتن آن توسط سیستم های ضد موشک(مانند پاتریوت، ارو و ...) به علت سرعت بالا  هنگام پرتاب، چرخشی شدن، استفاده از آلیاژ خاص و جذاب امواج رادار  و به احتمال زیاد استفاده از کلاهک 3 تکه MIRV  به  شدت کاهش یافته است.



یکی از مهمترین ویژگی‌های این موشک زمین به زمین، عدم وجود بالک است که از لحاظ فنی، نداشتن بالک برای یک موشک بلند  برد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است به طوری که در دنیا کشوری که توانایی طراحی و ساخت  موشکی بدون بالک با برد بالای هزار کیلومتر  را دارا باشد، در زمره کشورهای دارای تکنولوژی بسیار بالا  قرار می گیرد. این ویژگی همچنین علاوه بر افزایش سرعت، قابلیت پرتاب موشک از انواع لانچرهای خاص (پرتابگر ها) را به آن می‌دهد.

در فناوری موشک، بالک به عنوان عامل اصلی تعادل در هدایت مسیر است و معمولا پرتاب موفقیت آمیز موشک بدون بالک به سختی صورت می گیرد بنابراین نداشتن بالک در موشک "قیام" ، پیشرفت شگرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیستم های هدایتی  موشک را نوید می دهد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه "قیام" ، سیستم نشانه روی هوشمند آن است که ساخت آن منحصر به صنایع دفاعی کشور بوده و زمان آماده سازی این موشک را نسبت به دیگر موشک ها به طور قابل توجه و چشمگیری کاهش می دهد، از فواید این سیستم پرتاب سریع و دور شدن از موقعیت پرتاب است که احتمال شناسایی و مورد هدف قرار گرفتن پرتابگر را به حداقل می رساند.

بارزترین ویژگی موشک قیام که بیشتر مورد توجه قرار گرفته است نداشتن بالک است که قابلیت پرتاب از سیلو های مخصوص، پرتاب از پرتابگر، پرتاب از زیر دریایی و ... را به این موشک می بخشد.

با توجه به شکل ظاهری موشک قیام-1 ممکن است تصور شود که این موشک بر اساس فناوری بکار رفته در موشک شهاب-2 ساخته شده باشد، اما نمی توان قیام را کپی شهاب-2 دانست زیرا ابعاد و طول بیشتری داشته و برد این موشک هم 300 کیلومتر بیشتر از شهاب-2 است، همچنین بالکهای معمول شهاب-2 نیز در ساختار قیام وجود ندارد.

 معمولا 3 راه برای افزایش برد موشکها وجود دارد که عبارتند از: کاهش جرم کلاهک و افزایش میزان سوخت، کاهش جرم بدنه و ساختار موشک با حفظ جرم کلاهک و افزودن به جرم سوخت و همچنین افزایش توان موتور موشک.

برد 300 کیلومتری اضافه شده در موشک قیام در حالی تامین شده که وزن کلاهک آن تنها چند کیلوگرم نسبت به شهاب-2 کمتر است .

قیام را بایستی نمونه باز طراحی شده موشک شهاب-2 دانست که مزیتهای بیشتری نسبت به آن دارد.

 به نظر می‌رسد که متخصصان کشورمان با حذف بالک و طراحی بدنه ای سبک توانسته اند فضای بیشتری برای سوختگیری آن  تامین کنند.



در این فناوری چند نکته حائز اهمیت به چشم می خورد:

- برد قیام 800 کیلومتر بوده  و کلاهکی به جرم 746 کیلوگرم را حمل می کند در حالیکه موشک شهاب-2 با کلاهک 750 کیلوگرمی 500 کیلومتر برد دارد نکته قابل توجه در این موشک این است که با توجه به فناوری در موشک برای تامین 300 کیلومتر برد اضافه نسبت به شهاب-2 لازم است که حدود 1500 کیلوگرم از جرم ساختار موشک کاسته شده و همین میزان سوخت به آن تزریق شود.

- بدنه شهاب-2 از فولاد ساخته شده است اما اطلاعاتی در مورد جنس بدنه قیام در دست نیست، البته به لحاظ ظاهری حذف بالکها کمک شایانی به کاهش وزن بدنه موشک کرده است.

- قیام از کلاهکی جداشونده استفاده میکند، تصاویر این موشک نشان می دهد که کلاهک قیام بسیار شبیه به کلاهکهایی است که در موشکهای قدر- سجیل و شهاب-3B هم وجود دارد.

 جدایی کلاهک در این فناوری باعث افزایش دقت اصابت به هدف در این موشک می شود، البته در صورت جدا نشدن  کلاهک از موشک نیز دقت آن از موشک‌های شهاب-2 به علت بدنه کوچکتر بیشتر است.

لازم بذکر است چنانچه بدنه موشک از مواد سبک ساخته شده باشد باید کلاهک آن پیش از رسیدن به ارتفاع پایین از موشک جدا شود.

طبق اطلاعات منتشره سرعت موشک  قیام با سرعت شهاب-2 برابر بوده و این در حالیست که که طول و برد آن بیشتر است، این نکته می تواند مبین این مسئله باشد که متخصصین کشورمان علاوه بر کاهش جرم بدنه توان موتور را هم افزایش داده اند که با توجه به توانایی بالای کشورمان در فناوری نظامی این کار چندان دور از ذهن نیست.

برد 800 کیلومتری "قیام" توانایی استراتژیک جمهوری اسلامی ایران را برای هدف قرار دادن منافع دشمن در این محدوده به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

در راستای تبلیغات منفی غرب علیه کشورمان، رسانه های خارجی طول قیام را کوتاهتر از شهاب-2 معرفی کردند اما در بنر نصب شده در نمایشگاه دفاعی ایران طول آن 5 متر بزرگتر از طول شهاب-2 ذکر شده و وزن آن نیز تنها 100 کیلوگرم بیشتر از شهاب-2 است.

اطلاعات منتشر شده طول موشک "قیام" را 16 متر ذکر کرده، که 5 متر از شهاب-2 بزرگتر است، طبعا این افزایش طول ناشی از افزایش ظرفیت مخازن و حجم سوخت موشک برای پیمایش مسیر طولانی تر است.

تصور می شود حذف بالکها در جهت  سبکتر شدن بدنه موشک صورت گرفته باشد که این کاهش وزن به کاربر اجازه سوخت گیری بیشتر داده و منجر به افزایش طول مخازن نسبت به موشکهای نسل قبل شده است. این کاهش وزن احتمالا باید حدود 1 تن یا بیشتر باشد  تا بتواند باعث افزایش 300 کیلومتری برد موشک شود.

"قیام-1" در قسمت های مختلفی همچون موتور،سیستم های هدایتی و کنترل پروازی  و کلاهک دچار تغییرات بنیادین گشته است که این تغییرات با توجه به مصاحبه سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان مبنی بر اینکه "قیام-1" بخشی از نسل جدید موشک های سطح به سطح جمهوری اسلامی با سوخت مایع است که به طور کامل در داخل کشور طراحی و ساخته شده است همخوانی دارد.
 
 مزایای "قیام" نسبت به شهاب-2 عبارتست از: برد بیشتر، دقت بیشتر، سطح مقطع راداری کمتر و سکوهای شلیک متنوعتر.




همانطور که اشاره شد موشک "قیام" قابلیت شلیک از سکوهای سیار و ثابت زمینی را دارد اما مهمترین قابلیتی که در آینده میتوان برای آن در نظر گرفت این است که این موشک در دریا نیز قابلیت شلیک داشته باشد. بدنه کوچک "قیام" برای حمل کانتیری بر روی کشتی‌های تجاری و نظامی و سکوهای پرتاب زیردریایی بسیار مناسب است و می تواند مانند تجربه موشکهای آر-27 روسی یا موشک دانوش نیروی دریایی هند در دریا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

البته این نکته تا حد زیادی از سوی مقامات نظامی کشورمان تایید شده و با توجه به عزم جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به فناوریهای پیشرفته دریایی، حضور موشکهایی در کلاس "قیام" و یا کلاسهای بالاتر در دریاهای آزاد و آبهای سرزمینی علاوه بر اینکه  کاهش نیاز به موشکهای کلاس سجیل و شهاب،  قدرت مانور موشکی ایران را هم به نحو موثری افزایش می دهد.

در پایان می توان گفت با توجه به پیشرفت روز افزون فناوری های نظامی در کشورمان به ویژه در فناوری ساخت موشک، به نظر میرسد که "قیام –1" آخرین موشک از این دست ابتکارات نیست و احتمالا در آینده ای نزدیک شاهد نسل جدید و متفاوت موشک های ایرانی با ویژگی هایی چون رادارگریزی، سرعت لود بسیار بالا، سیستم های هدایتی پیشرفته با بیشترین دقت، کلاهک هایی با سر انفجاری قوی و چند منظوره بود خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: موشک

نفربر ایرانی پیشرفته
دوشنبه 91/12/28 ساعت 11:38 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
براق یک نفربر ساخت ایران، خاکی و آبی با حفاظ زرهى مناسب و تحرک بسیار بالا است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، براق یک نفربر ساخت ایران، زرهی خاکی و آبی با حفاظ زرهى مناسب و تحرک بسیار بالا است.

در حقیقت این نفربر با کاهش وزن، افزایش سرعت در جاده، زره قوی‌تر، سیستم حفاظت NBC   و نصب دوربین دید در شب در رده نفربرهای روز دنیا به‌شمار می‌رود.

تا سال 2010 هفت گونه متفاوت این نفربر برای انجام عملیات آبی خاکی طراحی شده است؛ آمبولانس، خودرو پشتیبانی و مهندسی، حمل مهمات، خمپاره‌انداز، مجهز به ضدهوایی و مجهز به موشک ضدتانک و خودرو فرماندهی و حمل نفر از انواع به‌کارگیری شده این نفربر است.

نفربر براق متناسب با تهدیدات و شرایط عملیاتی امروزه مدرنیزه شده و قادر به انجام ماموریت در کلیه شرایط نبرد و تعقیب و مراقبت از نیروهای خود است.

در ایران سالانه چندین دستگاه از این نفربر تولید می‌شود که دارای زره پیشرفته و حفاظ ‌‌‌‌NBC (شیمیایی-میکروبی-هسته‌ای) است.

این نفربر قابلیت تجهیز به توپ و تیربار، تانک پل‌گذار و تیربارهایی همچون 12.7mm  را دارد؛ همچنین با قابلیت پرتاب خمپاره‌های 120 میلیمتری به سیستم ATGM نیز مجهز است.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نفربر

ناوشکن جماران 3
دوشنبه 91/12/28 ساعت 11:31 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با العالم؛

ناوشکن "جماران 3 " سال آینده به آب انداخته می‌شود

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هدف از به آب اندازی ناوشکن جماران 2 در دریای خزر را خدمت به بشریت از طریق ایجاد امنیت عنوان کرد و گفت، ناوشکن جماران 3 اواخر سال آینده در جنوب کشور به آب انداخته می شود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ،‌"محمد اسلامی" روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا ایران ناوشکن جماران 2 را در دریای خزر که دریای صلح و دوستی نامیده می شود به آب انداخته، گفت: صلح و دوستی نیاز به هوشیاری و حضور دارد ؛ نمی توان آب های سرزمینی را رها کرد و در این آب ها حضور نداشت و انتظار داشته باشیم که بدون حضور در آب‌های سرزمینی امنیت برقرار شود؛ تأمین امنیت پایه و اساس صلح و دوستی است.
اسلامی درباره اهمیت ناوشکن جماران‌2 گفت: ما به خاطر پوشش ماموریت دریایی و مراقبت از مناطق آبی در شمال کشور مجهز به ناوی می شویم که قادر است در تمام شرایط آب و هوایی و اوقات، ماموریتش را به نحو شایسته انجام دهد؛ همچنین قابلیتهایی دارد که ماموریتهای مرزبانی آبی و دریابانی را پوشش دهد.

مقایسه ناوشکن جماران 2 و 1
وی با بیان اینکه ناوشکن جماران 2 دارای 5 ویژگی اساسی در مقایسه با جماران یک است اظهار داشت: نخستین ویژگی آن است که این ناوشکن از نظر ساختار دارای سازه ای متفاوت می باشد به صورتیکه از آخرین فناوری محاسبات و قدرت ساخت و سازه برخوردار است، دومین ویژگی سرعت و قدرت تحرک و مانورپذیری ناوشکن جماران 2 است، این ناوشکن به خاطر مکانیزم و مشخصات فنی در سامانه رانش، دارای سرعت و قدرت مانور بیشتر است. ویژگی سوم آن است که این ناوشکن به فناوری روز مجهز و تمام سیستمهای آن دیجیتالی است و سیستم دفاع و مراقبت از خود را با توجه به سیستمهای راداری پیشرفته داراست که در نوع خود بی نظیر است، به صورتیکه دارای پایداری، برد و قدرت کشف و شناسایی اهداف بالاتر می باشد. ویژگی چهارم مجهز شدن آن به سامانه مدیریت نبرد است، در اتاق عملیات این شناور کل منطقه از زیر سطح و اعماق دریا، در آسمان حوزه ماموریت و محیط سطح آب، شعاع عملیاتی آن قابل مشاهده است؛ این سیستم نرم افزاری و سخت افزاری کاملا پیشرفته به سیستم فرماندهی ناو کمک می کند تا بتواند اهداف مشخصی را شناسایی و در مواردی که نیاز باشد از آن استفاده کند، سیستم سلاح و مراقبت دیدبانی به صورت تجمیعی نمایش داده می شود و به فرمانده کمک می کند تا بتواند بهترین تصمیم را برای اقدام در آن واحد اتخاذ نماید. پنجمین ویژگی هم بومی و به روز بودن اکثر سامانه های سلاح، ناوبری، مخابراتی و سیستمهای دیدبانی و مراقبتی این شناور است.

مأموریت ناوشکن جماران 2 در دریای خزر
اسلامی خاطرنشان کرد: ناوشکن جماران 2 در منطقه ای که شناور است ، هم باید از خود دفاع کند و هم اهدافی را تحت پوشش قرار بدهد. مهمترین نکته این است که این ناوشکن در دریای خزر به آب انداخته شده است دریای خزر مواج ، بسیار عمیق و دارای شرایط ناپایدار است بنابراین ماندگاری و قابلیت دیدبانی مستمر مهمترین ویژگی این ناوشکن است.
اسلامی تأکید کرد: بُرد ، قدرت هوشمندی، قدرت شناسائی و قدرت اصابت اهداف هوائی، سطحی و زیرسطحی سلاح های ناوشکن جماران 2 منحصر به‌فرد است و این ناوشکن می تواند به طور همزمان بیش از صد هدف را در آسمان، سطح و زیرسطح شناسائی کند‌. مأموریت ما در دریای خزر دیدبانی و مراقبت است این ناوشکن می تواند مأموریت پدافندی اجرا کند و عملیاتی را برای اهداف مشخص انجام دهد .

تفاوت شرایط جنوب با شمال
اسلامی ادامه داد: شرایط جنوب با شمال متفاوت است؛ دشمن ما در جنوب مستقر است و دائما ما را تهدید می کند ولی ما در شمال شرایط جنوب را نداریم . ناوشکن جماران 2 براساس صنعتی که در شمال نوپا است ، ساخته شده است . طراحی این ناوشکن حدودا 30 ماه طول کشیده است و ساخت آن حدودا 32 ماه زمان بُرده است . مقام معظم رهبری در بهمن ماه 89 که ناوشکن جماران 1 به آب انداخته شد ، فرمودند که انشاء الله جماران 2 و 3 و 4 بهتر و باکیفیت تر خواهند بود و زودتر به آب انداخته خواهند شد . انشاء الله ناوشکن جماران 2 تا شهریورماه 92 به نیروی دریایی شمال ملحق خواهد شد.

به آب اندازی ناوشکن جماران 3 اواخر سال آینده
معاون وزیر دفاع تأکید کرد: عملیات آب اندازی ناوشکن جماران 2 نیز عملیاتی بی سابقه بود و به عنوان یک رکورد ثبت شد و انشاء الله ناوشکن جماران 3 آخر سال آینده در جنوب به آب انداخته خواهد شد و عملیات آب اندازی ناوشکن جماران 3 نصف مدت آب اندازی ناوشکن جماران 2 را به خود اختصاص خواهد داد .

ایران یکی از 20 کشور سازنده ناو است
اسلامی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب ایران وارد کننده بود و صنایع کشتی سازی وجود نداشت، اما از برکت انقلاب اسلامی ما به این خودباوری رسیدیم که می توانیم خودمان تولید کنیم. ساخت ناوشکن در کشورهای مختلف امروز به صورت چند ملیتی انجام می شود و چندین کشور برای ساخت ناوشکنی در کلاس جماران با هم همفکری می کنند، اما ما به دلیل تحریم نه تنها ناو نمی توانیم بخریم بلکه لوازم آن را هم به ما نمی فروشند بنابراین ما نیاز داشتیم که همه تکنولوژی مرتبط به آن را در کشور داشته باشیم.
اسلامی تأکید کرد: در دنیا شاید فقط 5 کشور به طور کامل صنایع کشتی سازی در اختیار دارند، و تنها 20 کشور نیز دارای صنایع کشتی سازی هستند، ماهم بحمدالله در زمره این 20 کشور قرار گرفته ایم.

ناوشکن جماران2 در خدمت بشریت
اسلامی اظهار داشت: این کلاس ناو از پرفروش ترین نوعی است که همه کشورها به آن نیاز دارند و از این بابت خوشحالیم که می توانیم یکی از نیازهای عمده امنیت کشور را خودمان تولید کنیم. از آن نه به عنوان ابزار سلطه بلکه برای خدمت به بشریت استفاده خواهیم کرد.و به کشورهای دوست و همجوار نیز صادر خواهیم کرد؛ اما سایر کشورها فقط به بلوک خودشان سامانه های دفاعی را می فروشند.
وی افزود: امروز در شمال کشور ظرفیت گسترده‌ای بعد از پیشرفت صنایع کشتی سازی به وجود آمده که می‌توانیم کشتی‌های تجاری هم تولید کنیم مانند شناورهایی که سازمان بنادر به ما سفارش داده است.

ویژگی‌های‌ ناوشکن جماران 3و 4
اسلامی تأکید کرد: جماران 3 و 4 در جنوب کشور در حال ساخت است با گذشت زمان آنها ارتقا داده خواهند شد، و وجه تمایز آنها رادار گریزی و برد بیشتر در پرتاب موشک به منظور تامین امنیت منطقه جنوب خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران


طراحی کاملا بومی جماران 2
دوشنبه 91/12/28 ساعت 11:28 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
اسلامی در گفتگوی ویژه خبری:
معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به این که طراحی ناوشکن جماران 2 کاملا بومی است گفت: ناوشکن جماران 2 یک ناوشکن پیشرفته و با سیستم دفاعی پیچیده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران ویژگی ناوشکن پیشرفته جماران شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "محمد اسلامی" معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسلامی در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ویژگی‌های ناوشکن جماران 2 چیست؟ گفت: ما توانستیم یک بار دیگر به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگوییم به طوری که صنعتگران دفاعی کشور توانستند فرمایشات ایشان را محقق سازند.


*طراحی داخلی و بومی ویژگی منحصر به فرد جماران 2 است


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان آب‌اندازی جماران 1 در بندرعباس افزود: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ناوشکن جماران 2 طراحی داخلی و بومی آن است به گونه‌ای که محققان و مهندسان ایرانی طراحی خود را با محاسبات دقیق و روی کاغذ انجام دادند و در نهایت توانستند به خلق یک محصول مطابق نیازها و الزامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بپردازند.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به این که طراحی ناوشکن جماران 2 کاملا بومی است، خاطر نشان ساخت: این شناور بدون اختباس از الگوی دیگری طراحی شده است.

اسلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته است، اظهار داشت: دستاوردهای تکنولوژی و دانش به یک سیستم تبدیل شده که از آن می‌توان در سامانه‌های ناوبری، مخابراتی و الکترونیکی برای مراقبت و دیده بانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای تکنولوژی در قالب سیستم بر روی ناوشکن جماران 2 به کار گرفته شده است، افزود: این ناوشکن پیام آور صلح و دوستی است.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که ناوشکن جماران 2 چه تفاوت‌هایی با جماران 1 دارد گفت: ناوشکن جماران 2 از نظر ابعاد و اندازه با جماران 1 تفاوتی ندارد.


*کلاس ناوشکن جماران 2، 1500 تن است


وی با اشاره به این که کلاس این ناوشکن را 1500 تن می‌نامند گفت: حدود 1130 الی 140 کیلو وزن خالص ناوشکن جماران 2 است.

اسلامی خاطر نشان ساخت: کلاس ناوشکن جماران 2 به همراه سوخت، آب و ملزومات مصرفی به 1500 تن تبدیل شده است.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه که از وی پرسید هزینه ساخت این ناوشکن در مقایسه با مشابه خارجی آن چه قدر است بیان کرد : بسیاری از کشورها از شناورهای خود به عنوان ابزار سلطه استفاده می‌کنند و ناوهای خود را نمی‌فروشند.


*ارزش جماران 2، 72 میلیون دلار است


وی با اشاره به اینکه قیمت ناوشکن جماران 2 ، 300 میلیون دلار برآورد شده است، اظهار داشت: ارزش این ناو برابر با 75 میلیون دلار است.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که بومی سازی تجهیزات این سامانه چه قدر است اضافه کرد: کاستی‌های نیروی دریایی در جماران 1 موجب به کارگیری آخرین دستاوردهای تکنولوژی در جماران 2 شده است.

اسلامی گفت: تفاوت ساختار سازه ارتقای سیستم رانش و قدرت تحرک و مانورپذیری، قابلیت پردازش سریع براساس سامانه‌های دیده بانی ناوبری مخابراتی و الکترونیکی، مدیریت سامانه نبرد و ارتقا سیستم‌های راداری پیشرفته را می‌توان از جمله 5 محور اساسی تفاوت و برتری جماران 2 نسبت به جماران 1 نام برد.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به این که ناوشکن جماران 2 به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است، بیان کرد: این سامانه توانایی شناسایی بیش از صد هدف را در زیر دریا آسمان منطقه عملیاتی و در سطح دریا را دارد.

وی با اشاره به این که این سامانه قدرت تصمیم گیری را برای فرمانده عملیات به گونه‌ای فراهم می‌کند که بتواند بهترین تصمیم را اتخاذ کند گفت: این ناوشکن قدرت عملیاتی کاملا کارآمدی را در اختیار فرمانده ناو قرار می‌دهد.


* ناوشکن جماران 2 سیستم فریب ناپذیر هوشمند است


اسلامی اظهار داشت: ناوشکن جماران 2 سیستم فریب ناپذیر هوشمند است.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه که از وی پرسید چه اقداماتی برای این که این ناوشکن در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار بگیرد صورت گرفته است بیان کرد: ما هر آن چه را که داریم در انحصار خود قرار نمی‌دهیم.

وی با بیان این که امروزه محصولات وزارت دفاع در کشورهای متعددی به کار گرفته می‌شود، خاطر نشان ساخت: ما برای ناوشکن جماران 2 بازاریابی و کار تحقیقاتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم آن را هم برای کشورهای دوست تولید کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چه زمانی این ناو به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق خواهد شد، افزود: باید از همکارانم به ویژه در سازمان دریایی صنایع دفاع قدردانی کنم و به آن‌ها خدا قوت بگویم.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع افزود: برای الحاق این ناو به نیروی دریایی باید آزمون‌های ساحلی و دریایی انجام شود بنابراین در این رابطه کادر نیروی دریایی باید آموزش‌های لازم را ببینند.


*سیستم دفاعی جماران 2 پیچیده است


وی با اشاره به این که در مرداد ماه این الحاق به صورت رسمی در نیروی دریایی صورت خواهد گرفت، خاطر نشان ساخت: ناوشکن جماران 2 یک ناوشکن پیشرفته و با سیستم‌های دفاعی پیچیده است.

اسلامی اضافه کرد: ناوشکن جماران 2 یک کار بومی وطنی قابل تقدیر است.

معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که عملکرد سازمان‌ها برای ساخت این ناوشکن چگونه بوده است، گفت: 7 سازمان صنعتی وزارت دفاع در ساخت ناوشکن جماران 2 درگیر بودند.

وی با اشاره به نقش آفرینی همکارانش در موسسه تحقیقاتی دانش صنعتی مالک اشتر نیروی دریایی ارتش و تعدادی از دانشگاهها گفت: حدود 50 مرکز مشخص به صورت واحد صنعتی تحقیقاتی در ساخت ناوشکن جماران 2 نقش آفرین بوده‌اند.

اسلامی گفت: امروز ما ثمره روزها، ماهها و سالها کار را در ساخت ناوشکن جماران 2 مشاهده کردیم.

وی در خصوص اهداف ساخت و راه اندازی این ناوشکن افزود: دریای خزر جزو مرزهای دریایی سرزمین آبی کشور به شمار می آید بنابراین نیروی دریایی بایستی بتواند از فرهدات کشور حفاظت و مراقبت کند.

اسلامی با اشاره به حضور هوشمندانه نیروی دریایی در مرزهای آبی کشور گفت: قابلیت‌ها باید به مرصه ظهور برسد و این کار با هوشیاری و بیداری نیروهای مسلح، متعهد و شجاع و با تجهیز به سیستم‌ها و سامانه‌های مورد نظر میسر خواهد شد.

معاون فنی تحقیقاتی وزارت دفاع در خصوص ماموریت‌ها و برنامه‌های ناوشکن جماران 2 بیان کرد: با دیده بانی و مراقبت می‌توان هر گونه حرکت مجاز و غیرمجازی را شناسایی کرد.

وی با اشاره به این که حدود 30 ماه کار طراحی ناوشکن به طول انجامیده است، گفت: برای آن که طرحی قطعی داشته باشیم باید همه اقلام اصلی را تدارک می‌دیدیم.

اسلامی با اشاره به عدم امکانات سیستمی و صنعتی برای آب اندازی در شمال کشور اظهار داشت: در بیرون از شهر بندر انزلی زمینی را از نیروی دریایی در اختیار گرفتیم و در آن‌جا شروع به ساخت یک شناور دو هزار تنی کردیم که در حقیقت یک ظرفیت بی‌نظیری برای شمال کشور به حساب می آمد تا بتواند شناورهای تجاری و نظامی را درون خود جای دهد.

وی با اشاره به این که این شناور برای سرویس و یا تعمیرات عملیات ساخت مونتاژ طراحی و به آب انداخته شده است، گفت: این شناور یک رکورد بزرگ در سیستم انتقال و جابه جایی به حساب می آید.

معاون فنی و پشتیبانی وزارت دفاع با اشاره به جابه جایی بیش از 1100 تن بار به صورت عرضی و طولی افزود این ناو خواب را از چشم‌های مهندسین ما ربوده بود تا این که آن‌ها توانستند این ناو را به دامن آب برای عملیات آب اندازی بیاندازند.

اسلامی اضافه کرد: به لطف خداوند متعال همکاران ما توانستند به افتخارات بزرگی دست یابند.

معاون فنی و پشتیبانی وزارت دفاع با بیان این که برای رفع دغدغه‌ها باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد افزود: دانش ایرانی به یک سیستم تبدیل شده است به گونه‌ای که می‌داند از کدام دانشگاه و کدام ظرفیت برای تبدیل دانش به فناوری استفاده کنند.

اسلامی با اشاره به استفاده از تمام دانشگاههای کشور و بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان گفت: امروزه بیش از 3000 شرکت دانش بنیان را در کشور ساماندهی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین که چند نفر به صورت مستقیم برای ساخت و طراحی این ناوشکن در بخش طراحی مشغول فعالیت هستند، گفت: به صورت دائمی 200 نفر مشغول کار و تلاش برای ساخت ناوشکن جماران 2 شده‌اند.

معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که علت آشفتگی دشمنان کشور پس از موفقیت‌های صورت گرفته چیست گفت: به دنبال هر موفقیتی که صورت می‌گیرد خواب را از چشمان غربی‌ها ربوده خواهیم ساخت.

وی گفت: به یاری خداوند متعال این مسیری که ما در آن قرار گرفته‌ایم به شدت مورد نکوهش دشمن است به گونه‌ای که دشمن نمی‌خواهد شاهد موفقیت کشور باشد.

اسلامی اظهار داشت: ما با همت مردم ایران و به یاری مقام معظم رهبری و هم چنین به لطف خداوند متعال توانمند شده‌ایم.

وی با اشاره به این که به کوری چشم دشمنان مسیرمان را تا بلندای آسمان قاطع‌تر از گذشته پیش خواهیم رفت خاطر نشان ساخت: در سال 91 هر روز به لطف خداوند بیش از یک دستاورد کسب کرده‌ایم.


*با وجود شرایط بد اقتصادی لوکوموتیو حرکت متوقف نشد


معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع بیان کرد: در سال 91 با وجود شرایط بد اقتصادی لوکوموتیو حرکت متوقف نشد.

اسلامی با اشاره به این که سیستم و سلاح‌هایی که بر روی ناوشکن نصب شده توانایی اصابت به هدف با قدرت بالا دارد، افزود: اگر هواپیمای جنگنده و یا بالگردی در منطقه ماموریت ناوشکن جماران 2 دیده شود این سامانه توانایی دفاع بالا را از خود خواهد داشت.

وی با اشاره به توانایی کشف و شناسایی اهداف از سوی ناوشکن گفت: این ناو توانایی تعقیب موشک‌های کوروس، اژدرها و سیستم‌های پدافند هوایی را دارد.

معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به رادارهای کاملا پیشرفته و متفاوت ناوشکن جماران 2 افزود: ان شاءلله ناوشکن جماران 3 از ناوشکن جماران 2 با کیفیت‌تر خواهد شد.

اسلامی اظهار داشت: ان شاءلله به یاری خداوند متعال تا قبل از پایان سال 92 ناوشکن جماران 3 و در سال 94 ناوشکن جماران 4 به آب خواهیم انداخت.

معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع با اشاره به این که برای ناوشکن جماران 3 سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته تری در نظر گرفته شده است افزود: به یاری خداوند متعال امکانات رادار گریزی جماران 3 را تقویت خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌ها و ساختارهای ما در وزارت دفاع مرکز آینده پژوهشی است به گونه‌ای که کار مراکز آینده پژوهشی رصد و دیده بانی کشورهای مشابه خودمان خواهد بود.

اسلامی با اشاره به این که دستاوردهای تکنولوژیک روز دنیا را رصد خواهیم کرد، خاطر نشان ساخت: مرکز آینده پژوهشی یافته‌های خود را به مرکز توسعه فناوری و دفاعی منتقل خواهد کرد.

معاون فنی و تحقیقاتی وزارت دفاع در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آینده صنعت دریایی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید افزود: ما به یاری خدا وارد ساخت ناوشکن فوق سنگین شده‌ایم به گونه‌ای که کار طراحی آن شروع شده و با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سال آینده اولین زیردریایی 500 تنی را که با طراحی و ساخت جمهوری اسلامی است را با تمام اقلام ایرانی شاهد آب اندازی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به این که در حال حرکت به سمت ساخت زیر دریایی و شناورهای فوق سنگین هستیم اظهار داشت: افق بسیار روشنی پیش رو است امیدواریم بتوانیم با گسترش ظرفیت صنعتی و گسترش حوزه بازار بتوانیم یکی از پررونق‌ترین صنایع دفاعی را در بخش دریایی شاهد باشیم.

اسلامی با بیان این که باید تمام ظرفیت‌های ملی را به کار گرفت گفت: در این راه هم‌پایی و همراه شدن سازمان‌ها بسیار دخیل است.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

ناوشکن جماران 2
دوشنبه 91/12/28 ساعت 11:26 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
امیرسیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: غرب تمام توان خود را برای اعمال تحریم و فشار به ملت ایران وارد کرد که این تحریم‌ها در بخش نظامی مضاعف بود اما با وجود تمام این توطئه‌ها ناوشکن جماران 2 پیش از برنامه آماده شد.
"امیر دریادار حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه غرب تمام توان خود را برای اعمال تحریم و فشار به ملت ایران وارد کرده است، اظهار داشت: با وجود تمام این توطئه‌ها ناوشکن جماران 2 پیش از برنامه آماده شد.

وی افزود: حضور ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و انجام عملیات‌های دریانوردانمان (دستگیری دزدان دریایی) بیانگر توانمندی نیروی دریایی ارتش در عرصه‌های علمی و صنعتی است.

"فرمانده نیروی دریایی ارتش" تاکید کرد: امروز در حوزه‌های تعمیر، نگهداری تجهیز و نوسازی تجهیزات دریایی به طور کامل خودکفا هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام توطئه‌های غرب در اعمال تحریم‌های سنگین علیه کشورمان باعث ایجاد انگیزه و رسیدن به علم، دانش و خودکفایی شد که به لطف خدا به افتخارآفرینی می‌انجامد. 

گفتنی است ناوشکن جماران 2 که انتظار می‌رفت در بهار 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد، روز گذشته با حضور رئیس جمهور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات لشکری و کشوری به‌آب‌اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: نیروی دریائی

پاسخ فوری به تهدیدات علیه ایران
شنبه 91/12/26 ساعت 10:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار جزایری خبر داد
اعطای اختیار به فرماندهان نیروهای مسلح برای پاسخ فوری به تهدیدات

خبرگزاری فارس: سخنگوی نیروهای مسلح کشورمان با استهزای سخنان بعضی حاکمان صهیونیستی درخصوص تهدید جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرماندهان ما، اختیار پاسخ فوری به هرگونه اقدام خصمانه دشمن را دریافت کرده‌اند و قدرت تفکر را از متجاوزان خواهند گرفت.

خبرگزاری فارس: اعطای اختیار به فرماندهان نیروهای مسلح برای پاسخ فوری به تهدیدات

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید‌مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی گفت: مقاومت منطقه در حدی به بلوغ سیاسی رسیده است که در برابر رژیم‌های سلطه سر خم نخواهد کرد.

جزایری اعلام داشت: انگلیس و فرانسه، ارتجاع منطقه، آمریکا و صهیونیست ‌ها قطعا بازنده نهایی جنگ در سوریه هستند و این کشورها باید منتظر عواقب پشیمان کننده اقدامات تروریستی خود در سوریه باشند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تصریح کرد: تروریست‌های سرگردان دست پرورده رژیم‌های سلطه و دولت‌های دون صفت منطقه، به زودی لوله‌های تفنگ خود را به روی اربابان خود خواهند گشود و اگر قرار بود دولت و مردم سوریه در برابر اقدامات تروریستی تسلیم شوند، مدتها قبل این اتفاق افتاده بود.

جزایری در بخش دیگر سخنانش با استهزاء سخنان بعضی از حاکمان صهیونیستی در خصوص تهدید جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: فرماندهان ما، اختیار پاسخ فوری به هرگونه اقدام خصمانه دشمن را دریافت کرده‌اند و قدرت تفکر را از متجاوزان خواهند گرفت.

وی یادآور شد: دوره تهدید و ارعاب و بازی‌های کودکانه چماق و هویج گذشته است و چنانچه رژیم‌های زیاده خواه و سلطه گران درک درستی از شرایط امروز جهان و منطقه نداشته باشند به مشکلات فراوان و غیر قابل پیش‌بینی مواجه خواهند شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مردمی ترین نیروهای مسلح جهانی را در اختیار دارد و دشمنان ما به خیال باطل خود تلاش می‌کنند با دروغ سازی هایی که هرازگاهی علیه سپاه و بسیج راه می‌اندازند، ذهن جامعه را نسبت به آنها مخدوش سازند. این در حالی است که نظر‌سنجی‌ها افزایش محبوبیت نیروهای مسلح را در کشورمان نشان می‌دهد.

جزایری اظهار داشت: به حول و قوه الهی، انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92، در کمال آرامش انجام خواهد شد و در این زمینه نیروی انتظامی در چارچوب وظایف محوله، مقدمات لازم را فراهم آورده است و در برابر هر ضربه، ضربه خواهیم زد لذا آن دسته از رژیم‌ها که به دنبال راه‌های غیرمتداول هستند بدانند که در عرصه‌های سخت و نرم، عزم ما جدی است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جوانان غیور و فرهیخته ایران اسلام بسیاری از ناممکن‌ها را ممکن کرده‌اند و آینده برای ما کاملا روشن و پیروزی در عرصه‌های مختلف از هر جهت دست یافتنی است. مصداق بارز این سخن، آب در هاون کوبیدن دشمنان جمهوری اسلامی ایران است که بیش از سی سال است به گونه تمسخر آمیزی ادامه دارد و البته به خاطر انجام این عمل مضحک و بیهوده ما برای آنها متاسفیم.

سخنگوی نیروهای مسلح در پایان خطاب به دولتمردان آمریکایی تاکید کرد: آقای اوباما، اشتباه نکن ما هم همه گزینه‌هایمان روی میز است. قبل از آنکه بیشتر از این در باتلاق منطقه گرفتار شوید به سرزمین خود بازگردید.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

ناوشکن پیشرفته در دریای خزر
شنبه 91/12/26 ساعت 12:0 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
ناوشکن ایرانی جماران 2 فردا در خزر به آب انداخته می شود

خبرگزاری فارس: ناوشکن پیشرفته جماران2 با حضور محمود احمدی‌نژاد، فردا در دریای خزر به آب انداخته می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: ناوشکن ایرانی جماران 2 فردا در خزر به آب انداخته می شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، فردا (یکشنبه) همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب (سلام الله علیه) ناوشکن پیشرفته جماران 2 با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دریای خزر به آب انداخته می شود.

ناوشکن جماران 2 که بدست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم های پیچیده دفاعی بومی برخوردار و در رده پیشرفته قرار دارد.

ناوشکن جماران  پیشرفته، نماد توانمندی و اقتدار صنایع دریایی وزارت دفاع و پیام آور صلح و دوستی در دریای خزر است.

ناوشکن جماران 2 پس از این مرحله با انجام عملیات تکمیلی و گذراندن تست های نهایی در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق خواهد شد.

منبع: فارس نیوز

 



برچسب‌ها: نیروی دریائی

   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 131
کل بازدیدها: 1324824