سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
موشک های ایران
یکشنبه 92/6/31 ساعت 11:49 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
خبرگزاری فرانسه:

ایران موشک‌هایی که می توانند اسرائیل و پایگاه های آمریکا را هدف قرار دهند، به نمایش گذاشت

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ایران در مراسم رژه نظامی سالانه 30 موشک با برد دو هزار کیلومتر را به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایران روز یکشنبه سی فروند  موشک با برد دو هزار کیلومتر ( هزار و 250 مایل) را در رژه نظامی سالانه به نمایش گذاشت.

این خبرگزاری افزود: این نخستین بار است که ایران این تعداد موشک را که قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را دارند، به نمایش گذاشته است.

ایران در رژه نظامی سالانه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه این کشور، 12 فروند موشک سجیل و 18 فروند موشک قدر را به نمایش گذاشت. 

این خبرگزاری افزود: برد این موشک ها به قدری است که نه تنها قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل را دارند،‌ بلکه می توانند پایگاه های آمریکا  را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هدف قرار دهند.  

صبح امروز رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و فرماندهان عالی رتبه نظامی برگزار شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران



قدرت تأثیر گذار
یکشنبه 92/6/31 ساعت 11:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

ایران با موشک‌های دوربرد خود به قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: نیروهای مسلح ایران با اقتدار تأمین کننده امنیت و منافع ایران هستند و با موشک‌های دور برد قدر و سجیل با برد بیش از 2 هزار کیلومتر آمادگی به قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی  ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی" دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم آغاز هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز رسانه‌ها شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها از جمله دفاعی هستند.
 
وی افزود: نیروهای مسلح ما با اقتدار تأمین کننده امنیت و منافع ایران و آن‌ها با اقتدار حامی دولت هستند و به خنثی کردن تحریم‌ها کمک می‌کنند.
 
مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور نظامی با بیان اینکه ملت ما جنگ اقتصادی را به حمله اقتصادی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند و تأثیرگذار در مناسبات منطقه‌ای و جهانی شناخته می‌شود و راهبرد منطقه‌ای ایران در منطقه حساس غرب آسیا صلح مبتنی بر عدالت است. هر طرح و نقشه‌ای در جهت صلح و امنیت پایدار بدون حضور ایران با مشکل مواجه می‌شود.
 
سرلشکر صفوی اظهار داشت: مردم آسیا و به خصوص غرب آن طی 12 سال گذشته با حمله آمریکا به مردم منطقه مواجه هستند و امروز هم شاهد جنگ طلبی آن‌ها در سوریه هستیم، در حالی که نظام ایران پرچمدار صلح در این منطقه است و به تمامی دولت‌ها و حکومت‌های منطقه احترام می‌گذارد.
 
وی گفت: ایران آغازکننده و دنبال کننده جنگی نخواهد بود، ایران به یک قدرت بازدارندگی تأثیرگذار رسیده است و ما با موشک‌های دوربرد قدر و سجیل با برد بیش از 2 هزار کیلومتر و آمادگی ملت‌مان به یک قدرت تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شده‌ایم. امیدواریم دشمنانمان دست از تحریم‌ها بردارند و با عقلانیت با کشور بزرگ و تمدن و فرهنگ اسلامی انقلاب اسلامی کنار بیایند. زیرا این به نفع همه خواهد بود.
 
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: ادامه فشارها و ظلم مضاعفی که از جانب دشمنان به مردم وارد می‌شود، باعث می‌شود مردم ما در مقابل این ظلم ایستادگی کنند و با مقاومت و تدبیر و به کمک دولت تازه نفس این تحریم‌ها را پشت سر بگذارند تا ما به رشد و شکوفایی اقتصادی برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

پیشرفته ترین تجهیزات نظامی
یکشنبه 92/6/31 ساعت 11:36 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
در مراسم رژه نیروهای مسلح؛

پیشرفته‌ترین تجهیزات و ادوات نظامی ارتش و سپاه به‌نمایش گذاشته شد/ رونمایی "موشک سجیل" با برد 2 هزار کیلومتر 

جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی  ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، جدیدترین دستاوردها و ادوات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح به نمایش در آمد.

در زیر به تفکیک، نام تجهیزات به نمایش گذاشته شده نیروهای مختلف ارتش و سپاه آمده است:

 تجهیزات نیروی زمینی ارتش عبارتند از: محموله خودرویی نیروی زمینی ارتش، تجهیزات دفاعی جدید، ادوات زرهی، خودروهای سبک تهاجمی رنجر، تفنگ تیرانداز 145 شاهر ویژه رزم زمینی جنگ ناهمطراز، خودروهای تاکتیکی سفیر شامل موشک‌های ضد تهدیدات سخت، خودروهای نینوا و نفربرهای آن، خودروهای 4*4 تاکتیکی، نفربرهای BTR82 و N113، خودروهای رزمی شناسایی صیاد، تانک اسکورپین، خودروهای دور سنگین و مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های مخابراتی، انواع تانک‌های مبارز ایرانی، تانک چیفتن بهینه سازی شده، تانک ریکاوری و مجهز به سامانه‌های کنترل آتش و لیزری که براساس الگوهای روز دنیا ارتقا یافته‌اند، خودروهای فوق سنگین تفتان، خودروهای تاکتیکی 4*4، توپخانه 130 میلی متری و 155 میلی متری کششی، راکت انداز 303 میلی متری فتح 5 و راکت اندازهای M6 و M10 و خودروی پدافند متحرک سفیر، خودروهای مخابراتی سفیر 401 فاوای نزاجا و شهید سرتیپ رضا ولی خانی و اداره بهداشت و درمان نزاجا.
 
تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)عبارتند از: رادارهای ملی نِبو، کاستا، مطلع‌الفجر، شهاب، ثامن و رادار بی‌صدا؛ سامانه بهینه سازی شده الکترونیکی، جمع آوری اطلاعات سیگنالی یاسر، پست فرماندهی متحرک، موشک بهینه سازی شده اس 200، سامانه موشکی مرصاد، سامانه شیلتر، ارتباط سیار سامانه‌های شلمچه و سامانه موشکی برد کوتاه یازهرا (س)، جنگ افزار 35 میلی متری برد کوتاه راپیر، سامانه هوشمند میثاق، سامانه رفع آلودگی 5000، سامانه تروپوتاکتیکی و فیبر نوری، بمب قاصد، موشک زوبین، موشک قاصد 3، موشک یاسر، سامانه اسکای‌گارد، سامانه کایج، موشک پرقدرت سجیل، هواپیمای بدون سرنشین حازم، موشک ستار 1(عصر 67 لیزری هوا به زمین)، موشک ثاقب، بمب ریتارد و موشک لانچر 99.

تجهیزات نیروی دریایی ارتش عبارتند از: ماکت ناوشکن جماران، ماکت ناوچه موشک انداز کلاس سینا، ماکت زیردریایی سبک کلاس غدیر، موشک سطح به سطح نور، کوثر، قایق رعد، قایق ضربتی شهاب، ماکت زیردریایی مرطوب الثائبات، توپ فجر 27، سامانه موشک‌های ساحل به دریا، سامانه‌های خود اتکای نصر ساحلی و رفع آلودگی "ش م ه"، سامانه خود اتکای پرتاب موشک برد بلند.
 
تجهیزات نیروی زمینی سپاه عبارتند از: تانک رخش واکنشی، تانک مدرنیزه شبدیز، تانک‌ رعد 2، نفربر و خمپاره 120 میلی متری، توپ خودکششی 150 و 122 میلی متری رعد 2، موشک زلزال 1، راکت انداز فجر 5، فجر 3 و راکت انداز فلق، خمپاره انداز 165 میلی متری، خودروهای تاکتیکی سفیر 4 و سفیر 3، سامانه اوربرند و ارسال تصویر برد بلند.
 
بر اساس این گزارش، مهم‌ترین و چشم‌گیرترین بخش تجهیزات رونمایی شده امروز مربوط به نیروی هوافضای سپاه بود. این نیرو 12 فروند موشک سوخت جامد "سجیل" با برد 2 هزار کیلومتر را در مراسم امروز به نمایش گذاشت. همچنین سامانه موشکی دوربرد قدر F و H نیز به معرض دید گذاشته شد.
 
گفتنی است،  بر روی یکی از تجهیزات مذکور جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته شده بود مبنی بر اینکه «اگر از سردمداران رژیم صهیونیستی هرگونه غلطی سر زند، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد».

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

کنترل امریکا
یکشنبه 92/6/31 ساعت 12:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

کدام قرارگاه سپاه آمریکا را در «خلیج فارس» کنترل می‌کند؟

آمریکایی ها که تلاش وافری دارند تا رهگیری اطلاعاتی نشوند، مایل نیستند که در مقابل دید یگانهای بیگانه، شناورهای سپاه به آنها نزدیک شوند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حدود سه سال قبل بود که ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس رفت تا فرماندهی این نیرو که طبق تدبیر فرمانده معظم کل قوا وظیفه حراست از آبهای ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را دارد، به منطقه یکم یعنی خط مقدم مواجه با تهدیدات منتقل شود.

بنا بر تفکیک وظایف دو نیروی دریایی سپاه و ارتش، سپاه پاسداران با داشتن سامانه‌ها و تجهیزات منحصر به فرد نظیر شناورهای تندرو و موشک انداز، سامانه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین مسئول تامین امنیت و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز شد و نیروی دریایی ارتش نیز با در اختیارداشتن شناورهای سنگین، ناوها و ناوشکن‌های موشک انداز که برخی از آنها توانایی حمل بالگرد را نیز دارند، در منطقه دریای عمان و آبهای آزاد و بین‌المللی به انجام ماموریت می‌پردازد.

حفاظت از منافع کشور در یکی از مهمترین تنگه‌های راهبردی دنیا و منطقه خلیج فارس (منطقه‌ای که بیش از 37 درصد انرژی جهان را تامین می‌کند) از یک طرف و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و تردد ناوگان دریایی آمریکا در این منطقه که به منظور تسلط بر منابع عظیم انرژی صورت می‌گیرد، از طرف دیگر لازم می‌نمود تا خلیج فارس با دقت بیشتری تحت نظر و کنترل نیروهای مسلح ایران باشد.

* کنترل تردد در تنگه هرمز/همه باید به سپاه پاسخگو باشند

تنگه هرمز یکی از مهمترین نقاط دریایی در جهان است که به خاطر اهمیت آن، سپاه پاسداران تدابیر ویژه‌ای را برای حفاظت و تامین امنیت پایدار در این منطقه در نظر گرفت.

سپاه در این منطقه اقدام به احداث یک ایستگاه بین‌المللی کرد که همه شناورهای عبوری از تنگه هرمز موظف هستند برای ورود به خلیج فارس، خود را به نیروهای ایرانی در این ایستگاه معرفی کنند.

این ایستگاه، کلیه ترددها اعم از شناورهای تجاری و نظامی از تنگه هرمز را کنترل می‌کند.

شناورهای آمریکایی که بواسطه استقرار ناوگان پنجم دریایی خود در بحرین، تردد زیادی در این منطقه دارند، برای فرار از پاسخ‌گویی به سپاه، گاها در هنگام تردد از تنگه هرمز، دست به اقدامات جالبی می‌زنند. برای مثال یگانهای خود را در میان کاروانهای عبوری قرار می‌دهند اما باز هم در دید پاسداران خلیج فارس قرار می‌گیرند.

این کنترل‌ها از طریق سیستم‌های شنود، یگان‌های شناوری، رهگیری با هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های راداری اتفاق می‌افتد.

آمریکایی‌ها که تلاش وافری دارند تا رهگیری اطلاعاتی نشوند، (به خصوص وقتی همراه ناوهای دیگر کشورها وارد منطقه می‌شوند) مایل نیستند که در مقابل دید یگانهای بیگانه، شناورهای سپاه به آنها نزدیک شوند.

گاهی حتی با هماهنگی کشورهای جنوب خلیج فارس، در سکوت رادیویی، در نیمه‌های شب و در بین شناورهای تجاری و با سرعتی به اندازه سرعت آنها به سمت تنگه هرمز می‌آیند و حتی کشور عمان هم که ایستگاه بین‌المللی دارد، آنها را صدا نمی‌زند ولی به دلیل قدرت و تسلط بالای نیروهای سپاه، به خوبی آن‌ها شناسایی می شوند.

حتی گاهی که کشورهای همسایه، آنها را پیج می‌کنند آمریکایی‌ها پاسخ نمی‌دهند اما به ایستگاه سپاه ناچار به  پاسخگویی هستند.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در همین رابطه گفته است: هیچ موضوعی را سراغ نداریم که امریکایی‌ها در این منطقه از دستورات سپاه تمکین نکرده باشند.

فدوی خاطرنشان کرد: «امروز بیش از 100 شناور ما روزانه در خلیج فارس به گشت‌زنی می‌پردازند به طوری که امریکایی‌ها هر کجا را نگاه کنند، ما را می‌بینند... توانمندی و قدرت ما در حدی است که امروز باید برای دیدن شناورهای امریکایی به سواحل کشورهای جنوبی خلیج فارس بروید.»

* ارسال آن‌لاین اطلاعات توسط پهپادهای سپاه

ناوهای غول‌پیکر آمریکایی البته تنها در دید رادارهای پیشرفته ایرانی نیستند، پهپادهای شناسایی سپاه نیز با پروازهای متعدد بر فراز آنها، دقیق‌ترین اطلاعات را به صورت آن لاین در اختیار فرماندهان این نیرو قرار می‌دهند که بارها فیلم و تصاویر آنها پخش شده است.

چند روز پیش نیز سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه علام کرد که این پروازها یک اقدام روتین و حق جمهوری اسلامی ایران است و در دوشنبه هفته گذشته نیز یکی از پهپادهای سپاه به مدت چهار ساعت بر فراز ناوهواپیمابر آمریکایی پرواز کرد و اطلاعات آن نیز مخابره شد.

* تشکیل دو قرارگاه دریایی در ارتش و سپاه

وجود مناطق دریایی، پایگاهها و یگانهای متعدد با توانمندی‌های بالا و منحصر به فرد موشکی، هوایی و شناوری در ابعاد رزمی و اطلاعاتی، مستلزم فرماندهی واحد این مناطق و پایگاههای سپاه بود تا در هنگام نبرد که نیاز به فرماندهی عملیاتی متمرکز است، این سامانه‌ها و تجهیزات به صورت کاملا هماهنگ عمل کنند.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجمع سراسری فرماندهان سپاه، برای اولین بار از تشکیل «قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء دو» در سپاه برای صیانت از آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز سخن گفت و اظهار داشت: «... امروز با سازماندهی و فعال کردن قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء(ص) دو، برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه‌های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.»

در واقع دو قرارگاه «خاتم‌الانبیاء یک» (متعلق به نیروی دریایی ارتش) و «خاتم‌الانبیاء دو» (متعلق به نیروی دریایی سپاه) برای هماهنگی بیشتر و فرماندهی عملیاتی واحد میان یگان‌های عمل‌کننده این دو نیرو در پهنه آبهای سرزمینی و بین‌المللی تشکیل شده که اولی در محدوده دریای عمان و آبهای آزاد و دومی در خلیج فارس و تنگه هرمز عمل می‌کند. البته هردو قرارگاه نیز تحت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار دارند.

با این تفاسیر، تمامی مناطق پنجگانه دریایی سپاه اعم از منطقه یکم صاحب‌الزمان(عج) در بندرعباس، منطقه دوم نوح نبی(ع) در بوشهر، منطقه سوم امام حسین(ع) در محدوده بندر امام حسن(ع) تا اروند، منطقه چهارم ثارالله در پارس جنوبی و منطقه پنجم امام محمد باقر(ع) در بندرلنگه و جزایر سه‌گانه و نیز تمامی زیرمجموعه ها و پایگاهها و یگان‌های مرتبط با نیروی دریایی سپاه تحت فرماندهی عملیاتی «قرارگاه خاتم‌الانبیاء دو» خواهند بود.

این هماهنگی و تجمیع فرماندهی در یک قرارگاه مرکزی که نمونه موفق آن نیز در ایام دفاع مقدس به خوبی تجربه شده بود، می تواند به اشراف و هماهنگی بیشتر میان نیروهایی بینجامد که وظیفه حراست و حفظ امنیت یکی از مهمترین مناطق دریایی جهان را برعهده دارند.

منطقه خلیج فارس همواره از سوی فرماندهان و مسئولان عالیرتبه کشورمان متعلق به تمامی کشورهای منطقه معرفی شده که امنیت آن می‌تواند توسط همین کشورها برقرار شود و هیچ نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای که حضورشان دستاوردی جز ناامنی برای این کشورها ندارد، نیست.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

کنترل امریکا
یکشنبه 92/6/31 ساعت 12:21 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

کدام قرارگاه سپاه آمریکا را در «خلیج فارس» کنترل می‌کند؟

آمریکایی ها که تلاش وافری دارند تا رهگیری اطلاعاتی نشوند، مایل نیستند که در مقابل دید یگانهای بیگانه، شناورهای سپاه به آنها نزدیک شوند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حدود سه سال قبل بود که ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه از تهران به بندرعباس رفت تا فرماندهی این نیرو که طبق تدبیر فرمانده معظم کل قوا وظیفه حراست از آبهای ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز را دارد، به منطقه یکم یعنی خط مقدم مواجه با تهدیدات منتقل شود.

بنا بر تفکیک وظایف دو نیروی دریایی سپاه و ارتش، سپاه پاسداران با داشتن سامانه‌ها و تجهیزات منحصر به فرد نظیر شناورهای تندرو و موشک انداز، سامانه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین مسئول تامین امنیت و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز شد و نیروی دریایی ارتش نیز با در اختیارداشتن شناورهای سنگین، ناوها و ناوشکن‌های موشک انداز که برخی از آنها توانایی حمل بالگرد را نیز دارند، در منطقه دریای عمان و آبهای آزاد و بین‌المللی به انجام ماموریت می‌پردازد.

حفاظت از منافع کشور در یکی از مهمترین تنگه‌های راهبردی دنیا و منطقه خلیج فارس (منطقه‌ای که بیش از 37 درصد انرژی جهان را تامین می‌کند) از یک طرف و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس و تردد ناوگان دریایی آمریکا در این منطقه که به منظور تسلط بر منابع عظیم انرژی صورت می‌گیرد، از طرف دیگر لازم می‌نمود تا خلیج فارس با دقت بیشتری تحت نظر و کنترل نیروهای مسلح ایران باشد.

* کنترل تردد در تنگه هرمز/همه باید به سپاه پاسخگو باشند

تنگه هرمز یکی از مهمترین نقاط دریایی در جهان است که به خاطر اهمیت آن، سپاه پاسداران تدابیر ویژه‌ای را برای حفاظت و تامین امنیت پایدار در این منطقه در نظر گرفت.

سپاه در این منطقه اقدام به احداث یک ایستگاه بین‌المللی کرد که همه شناورهای عبوری از تنگه هرمز موظف هستند برای ورود به خلیج فارس، خود را به نیروهای ایرانی در این ایستگاه معرفی کنند.

این ایستگاه، کلیه ترددها اعم از شناورهای تجاری و نظامی از تنگه هرمز را کنترل می‌کند.

شناورهای آمریکایی که بواسطه استقرار ناوگان پنجم دریایی خود در بحرین، تردد زیادی در این منطقه دارند، برای فرار از پاسخ‌گویی به سپاه، گاها در هنگام تردد از تنگه هرمز، دست به اقدامات جالبی می‌زنند. برای مثال یگانهای خود را در میان کاروانهای عبوری قرار می‌دهند اما باز هم در دید پاسداران خلیج فارس قرار می‌گیرند.

این کنترل‌ها از طریق سیستم‌های شنود، یگان‌های شناوری، رهگیری با هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های راداری اتفاق می‌افتد.

آمریکایی‌ها که تلاش وافری دارند تا رهگیری اطلاعاتی نشوند، (به خصوص وقتی همراه ناوهای دیگر کشورها وارد منطقه می‌شوند) مایل نیستند که در مقابل دید یگانهای بیگانه، شناورهای سپاه به آنها نزدیک شوند.

گاهی حتی با هماهنگی کشورهای جنوب خلیج فارس، در سکوت رادیویی، در نیمه‌های شب و در بین شناورهای تجاری و با سرعتی به اندازه سرعت آنها به سمت تنگه هرمز می‌آیند و حتی کشور عمان هم که ایستگاه بین‌المللی دارد، آنها را صدا نمی‌زند ولی به دلیل قدرت و تسلط بالای نیروهای سپاه، به خوبی آن‌ها شناسایی می شوند.

حتی گاهی که کشورهای همسایه، آنها را پیج می‌کنند آمریکایی‌ها پاسخ نمی‌دهند اما به ایستگاه سپاه ناچار به  پاسخگویی هستند.

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در همین رابطه گفته است: هیچ موضوعی را سراغ نداریم که امریکایی‌ها در این منطقه از دستورات سپاه تمکین نکرده باشند.

فدوی خاطرنشان کرد: «امروز بیش از 100 شناور ما روزانه در خلیج فارس به گشت‌زنی می‌پردازند به طوری که امریکایی‌ها هر کجا را نگاه کنند، ما را می‌بینند... توانمندی و قدرت ما در حدی است که امروز باید برای دیدن شناورهای امریکایی به سواحل کشورهای جنوبی خلیج فارس بروید.»

* ارسال آن‌لاین اطلاعات توسط پهپادهای سپاه

ناوهای غول‌پیکر آمریکایی البته تنها در دید رادارهای پیشرفته ایرانی نیستند، پهپادهای شناسایی سپاه نیز با پروازهای متعدد بر فراز آنها، دقیق‌ترین اطلاعات را به صورت آن لاین در اختیار فرماندهان این نیرو قرار می‌دهند که بارها فیلم و تصاویر آنها پخش شده است.

چند روز پیش نیز سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه علام کرد که این پروازها یک اقدام روتین و حق جمهوری اسلامی ایران است و در دوشنبه هفته گذشته نیز یکی از پهپادهای سپاه به مدت چهار ساعت بر فراز ناوهواپیمابر آمریکایی پرواز کرد و اطلاعات آن نیز مخابره شد.

* تشکیل دو قرارگاه دریایی در ارتش و سپاه

وجود مناطق دریایی، پایگاهها و یگانهای متعدد با توانمندی‌های بالا و منحصر به فرد موشکی، هوایی و شناوری در ابعاد رزمی و اطلاعاتی، مستلزم فرماندهی واحد این مناطق و پایگاههای سپاه بود تا در هنگام نبرد که نیاز به فرماندهی عملیاتی متمرکز است، این سامانه‌ها و تجهیزات به صورت کاملا هماهنگ عمل کنند.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجمع سراسری فرماندهان سپاه، برای اولین بار از تشکیل «قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء دو» در سپاه برای صیانت از آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز سخن گفت و اظهار داشت: «... امروز با سازماندهی و فعال کردن قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء(ص) دو، برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه‌های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.»

در واقع دو قرارگاه «خاتم‌الانبیاء یک» (متعلق به نیروی دریایی ارتش) و «خاتم‌الانبیاء دو» (متعلق به نیروی دریایی سپاه) برای هماهنگی بیشتر و فرماندهی عملیاتی واحد میان یگان‌های عمل‌کننده این دو نیرو در پهنه آبهای سرزمینی و بین‌المللی تشکیل شده که اولی در محدوده دریای عمان و آبهای آزاد و دومی در خلیج فارس و تنگه هرمز عمل می‌کند. البته هردو قرارگاه نیز تحت فرماندهی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار دارند.

با این تفاسیر، تمامی مناطق پنجگانه دریایی سپاه اعم از منطقه یکم صاحب‌الزمان(عج) در بندرعباس، منطقه دوم نوح نبی(ع) در بوشهر، منطقه سوم امام حسین(ع) در محدوده بندر امام حسن(ع) تا اروند، منطقه چهارم ثارالله در پارس جنوبی و منطقه پنجم امام محمد باقر(ع) در بندرلنگه و جزایر سه‌گانه و نیز تمامی زیرمجموعه ها و پایگاهها و یگان‌های مرتبط با نیروی دریایی سپاه تحت فرماندهی عملیاتی «قرارگاه خاتم‌الانبیاء دو» خواهند بود.

این هماهنگی و تجمیع فرماندهی در یک قرارگاه مرکزی که نمونه موفق آن نیز در ایام دفاع مقدس به خوبی تجربه شده بود، می تواند به اشراف و هماهنگی بیشتر میان نیروهایی بینجامد که وظیفه حراست و حفظ امنیت یکی از مهمترین مناطق دریایی جهان را برعهده دارند.

منطقه خلیج فارس همواره از سوی فرماندهان و مسئولان عالیرتبه کشورمان متعلق به تمامی کشورهای منطقه معرفی شده که امنیت آن می‌تواند توسط همین کشورها برقرار شود و هیچ نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای که حضورشان دستاوردی جز ناامنی برای این کشورها ندارد، نیست.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

جدیدترین سامانه ارتباطی
شنبه 92/6/30 ساعت 1:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
نمایش جدیدترین سامانه ارتباطی پیشرفته پدافند هوایی در رژه 31 شهریور

جدیدترین دست‌آوردهای تخصصی و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور نمایش داده خواهد شد.

خبرگزاری فارس: نمایش جدیدترین سامانه ارتباطی پیشرفته پدافند هوایی در رژه 31 شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با شروع هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) جدیدترین دست‌آوردهای تخصصی و بومی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

سامانه ترپواسکتر تاکتیکی که یک سامانه ارتباطی پیشرفته است و به دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده است و به تازگی و در روز دهم شهریور توسط فرمانده این قرارگاه رونمایی شد و از جمله جدیدترین دست‌آوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) است در رژه صبح روز آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.

سامانه میثاق(2) که یک سامانه دوش پرتاب و کاملا بومی است و برای درگیری با اهداف ارتفاع پست مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز امسال در رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس از مقابل جایگاه عبور خواهد کرد.

سامانه‌های راداری تاکتیکی نبو، کاستا، رادار بومی مطلع الفجر، رادار ملی، ماکت رادار کیهانی شهاب، ماکت رادار ثامن، رادار بهینه سازی شده اسکایگارد به همراه سامانه موشکی ارتفاع بلند اس 200، سامانه بومی مرصاد مسلح به موشک بومی شاهین، سامانه متحرک سازی شده هاگ، سامانه موشکی ارتفاع متوسط بومی یا زهرا 3 و سامانه موشکی ارتفاع پست راپیر، از دیگر تجهیزات قرارگاه پدافند هوایی است که در رژه روز 31 شهریور حضور خواهند داشت.

سامانه ردیاب الکترو اوپتیک صافات، توپ 35 و 23 میلیمتری متحرک، خودروی ارتباطی تاکتیکی سیار، خودرو تجهیزات رفع آلودگی شیمیایی، خودرو و سامانه ارتباطی DZ، خودروی تاکتیکی خبیر، ون صامع ساخته شده در جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی و شیلتر ارتباط مرکزی نیز از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در این رژه حضور خواهند داشت.

منبع: فارس نیوز



برچسب‌ها: پدافند هوایی

راهیابی به فضا
چهارشنبه 92/6/27 ساعت 10:12 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سرلشکر جعفری عنوان کرد

تلاش سپاه برای راهیابی به فضا/ همه منطقه در میدان تاثیر بازدارنده سپاه قرار دارد

فرمانده کل سپاه گفت: سپاه در حال گشودن راه‌هایی به سوی فضاست، تا قدرت انحصاری دشمن در فضا را تحت تاثیر قرار دهد و واقعیت‌های موجود بیانگر این مهم است که امروز پهپادها، پدافندها، رادارها و موشک‌های ما فضا را از انحصار تفوق‌آمیز دشمن خارج ساخته‌اند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری"، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه در تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای این نهاد، با اشاره به موقعیت ارزشمند انقلاب و بیداری اسلامی و نقش‌آفرینی‌های سپاه در راستای تحقق ماموریت های خطیر محوله گفت: با الطاف خداوند امروز شاهدیم، انقلاب اسلامی قدرتمندانه قادر است از چالش‌های سهمگین، سرافرازانه عبور کرده و مسیر خود را به سمت قله‌های رفیع پیشرفت و عدالت و تحقق حاکمیت مستضعفان بر سرنوشت خویش در جغرافیایی فراتر از محل تولد خود تعقیب کند.

وی افزود: این حرکت توقف‌ناپذیر همچنان با مقاومت های منفعلانه و در عین حال پیچیده، مدرن و چند بعدی، که با هدف ممانعت از موفقیت مدل مردم‌سالاری دینی، طراحی می‌شود مواجه است.

"سرلشکر جعفری" با بیان اینکه، این موضوع ظرف سال‌های اخیر به تقابل عمیق نظام سلطه با انقلاب اسلامی منجر و ترسیم کننده سیمای اصلی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و جهان است، تصریح کرد: روند بیداری اسلامی، نظم سیاسی و امنیتی ساخته آمریکا در جهان، به ویژه در دنیای اسلام را بر هم زده و نقشه‌های راه آنان برای نوسازی سیاسی، تحت عنوان خاورمیانه جدید و بزرگ را به شکست کشانده، به گونه‌ای که نتوانستند پیروزی‌های پر هزینه و ظاهری نظامی را به منفعت سیاسی و اقتصادی برای خود تبدیل کنند هر چند که از یک نگاه در بعد نظامی هم، متحمل شکست‌های مفتضحانه‌ای شده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز مسلمانان بیدار منطقه، با ایجاد میدان نبردی ناهمطراز موفق شده‌اند راه‌های غلبه نظام سلطه به رهبری آمریکا را با وجود به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مدیریتی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و اطلاعاتی سد کرده و روند ملت‌سازی و دولت‌سازی مورد نظر دشمن را متوقف کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت ماموریت‌های سپاه در شرایط جدید ناشی از تحولات منطقه‌ای خاطرنشان کرد: در فضای امیدبخش نوینی که تحت تاثیر پیش روندگی انقلاب اسلامی به وجود آمده است، سپاه مسئولیت و رسالت خویش را کماکان با الهام از آرمان‌های بلند امام(ره) و انقلاب اسلامی و افق‌های روشن و راهبردهای منبعث از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز درک شرایط پیچیده کنونی تعقیب می‌کند.

وی در تبیین رسالت سپاه گفت: این رسالت تجلی‌دهنده تعهد انقلابی سپاه در دفاع غیر محافظه‌کارانه از انقلاب و آرمان‌های بزرگ امام(ره) و شهیدان است که در بعد استحکام‌بخشی به ساخت درونی سپاه و شاکله معنوی آن در راستای انجام رسالت خطیر پاسداری از انقلاب اسلامی تبلور یافته است.

سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به دیدار پرشور و شوق انگیز فرماندهان و مسئولین سپاه با فرمانده معظم کل قوا و قدردانی از الطاف همیشگی ایشان به فرزندان خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" اظهار داشت: تجلیل مقام معظم رهبری از کارکردهای سپاه و بکار بردن تعبیر " کارنامه حقیقتا درخشان" برای شما، مدال افتخاری است که ولی فقیه زمان بر سینه پاسداران انقلاب اسلامی نشانده‌اند و این توفیق بزرگ مسئولیت ما را بسیار سنگین‌تر خواهد کرد.

"فرمانده کل سپاه" با تبیین دستاوردها و موفقیت‌های سپاه در عرصه پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات فراروی کشور گفت: سپاه با تأسی به منویات رهبری معظم انقلاب برای انجام رسالت و ماموریت‌های خطیر محوله باید از تحولات و جریان‌ها و پدیده‌های مختلف و تاثیرگذار بر خود شناخت کامل و درک عمیق داشته باشد و برای نگهبانی از انقلاب با استحکام ساخت درونی با چشمان باز و بینا عمل کند.

سرلشکر جعفری با تشریح دستاوردها و موفقیت‌های سپاه خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، امروز سپاه قدرت بازدارندگی و دفاع همه‌جانبه و نیز ظرفیت‌ها و قدرت تهاجمی مستقیم و غیر مستقیم خود را به مساحت گسترش منافع حیاتی دشمنان را، در معرض تحول، نوسازی و ارتقاء قرار داده است و اکنون هر نقطه‌ای از منطقه که اراده شود، به اذن الله در میدان تاثیر بازدارنده سپاه و بسیج جهان اسلام است قرار دارد.

وی تاکید کرد: امروز علاوه بر موشک‌ها، ساختارهای مکمل راهبردی و نفوذ و توان اطلاعاتی سپاه و همچنین قدرت بازیگری و مدیریت راهبردی عناصر ذی‌ربط سازمانی آن در کنار هواداران انقلاب اسلامی، به شکل بی سابقه‌ای عمل کرده است و ما این توان را تنها در سایه لطف الهی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و مجاهدت‌های فرزندان انقلابی ملت ایران در سپاه می‌دانیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در حال دستیابی به ظرفیت پویای جنگ اطلاعاتی با همه پیچیدگی‌ها، پیشرفت‌ها و ظرافت‌های آن بوده و آثار این توسعه مهم را در بسیاری از رویدادها تجربه کرده ایم به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پرداخت و افزود: سپاه در حال گشودن راه‌هایی به سوی فضاست، تا قدرت انحصاری دشمن در فضا را تحت تاثیر قرار دهد و واقعیت‌های موجود بیانگر این مهم است که امروز پهپادها، پدافندها، رادارها و موشک‌های‌مان فضا را از انحصار تفوق آمیز دشمن خارج ساخته‌اند.

سرلشکر جعفری در ادامه با برشماری توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی سپاه گفت: ما در نبرد دریایی به یک قدرت اطمینان‌بخش در دفاع از منافع حیاتی خود دست یافته‌ایم و امروز با سازماندهی و فعال نمودن قرارگاه دریایی خاتم‌الانبیاء 2 (صلوات الله علیه)، برای برقراری امنیت در منطقه خلیج فارس، دامنه‌های این قدرت، احساس امنیت بر فضای انتقال انرژی منطقه به جهان را برای کشورهای دوست و همسایه به دنبال داشته است.

وی در تبیین وضعیت امروز نیروی زمینی سپاه با تاکید بر جایگاه این نیرو در ارتقای توان بازدارندگی کشور اظهار داشت: در بخش توان دفاع زمینی، با رویکردی جدید قدرت زمینی خود را در دو بعد متفاوت و البته مکمل، تعریف کرده‌ایم، که بعد تخصصی آن، در قالب نیروی زمینی حرفه‌ای و تخصصی و بعد دیگر آن توان زمینی مردم پایه است، که اساس آن را یگان‌های استانی با گردان‌های بسیج محور تشکیل می‌دهند.

سرلشکر جعفری افزود: این یگان‌های زمینی مردمی، امروز ارتباط کاملا عمیق و سازماندهی شده‌ای با بدنه بسیج برقرار کرده‌اند و گردان‌های امام حسین(علیه السلام) نیز در همه مناطق جمعیتی از طریق قرارگاه مرکزی امام حسین(علیه السلام) در مسیر ارتقای توان رزم و افزایش آمادگی‌های دفاعی خود قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: این گردان‌ها برای انجام ماموریت‌های رزمی و دفاعی در نبرد ناهمطراز، آمادگی بی نظیری را برای نظام اسلامی به ارمغان آورده اند و برای اجرای ماموریت‌های دفاع زمینی با سازماندهی بسیجیان داوطلب شهادت آماده هستند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر جایگاه تجارب ارزشمند 8 سال دفاع مقدس در تحولات ساختاری نیروی زمینی سپاه و نقش آفرینی این نیرو در عرصه‌های امنیتی افزود: موفقیت‌های اخیر نیروی زمینی تخصصی سپاه، در برقراری امنیت پایدار مردمی در شمالغرب و جنوب شرق کشور ستودنی است و باید اذعان داشت که اصلاحات ساختاری چند ساله اخیر و چابکی امروز این نیرو در موفقیت‌های به دست آمده بی‌تاثیر نبوده است.

سرلشکر جعفری در بخش دیگر از سخنان خود در بیان وضعیت امروز سازمان بسیج مستضعفین و روز آمد سازی رویکرد و کارکردهای بسیجیان متناسب با تهدیدات جدید گفت: بسیج مستضعفان همچنان در نبرد اندیشه ها، ذهن‌ها و دل‌ها در فضای جنگ نرم، علمدار یک نهضت فراگیر فرهنگی است و در حال حاضر از یک منظومه بزرگ و مبارک به نام شجره طیبه صالحین، با بیش از 300 هزار حلقه در سراسر کشور برخوردار است که برای غلبه دادن ارزش‌های اسلامی و الگویی برای سبک زندگی در مقابل تهاجمات مبتذل غربی، سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: امروز در تلاشیم تا با مجاهدتی سرسختانه و الهام گرفته از تدابیر نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، در راستای حرکت بیرونی سپاه، برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب راه‌های نفوذ و غلبه دشمنان را مقتدرانه سد کنیم و از سوی دیگر با گشودن راه‌های نوین تحولی و معنویت افزایی، زمینه‌های رشد و تعالی سپاه پاسداران را در حرکت درون سازمانی خود فراهم سازیم.

سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به تمهیدات ساختاری در دو حوزه ی فرماندهی و نمایندگی ولی فقیه برای گسترش فضای معنوی در سراسر سپاه تصریح کرد: امروز معنویت به عنوان جوهره و سرشت اصلی پاسداری انقلاب اسلامی در سپاه بیش از گذشته در سیلان است و در واقع معنویت محور اصلی قدرت سپاه محسوب شده و در پرتو ایمان حقیقی و دوری از دنیاطلبی توانسته است آفرینشگر پیروزی‌های بزرگ شود.

وی در پایان با برشماری اقدامات سپاه در حوزه توجه به بازنشستگان اظهار داشت: برگزاری محفل انس و مودت بازنشستگان، دیدار و سرکشی از خانواده‌ها و پیش‌بینی سهمیه برای آنان در مراکز سیاحتی و زیارتی سپاه از برنامه‌هایی است که هم‌اکنون برای این عزیزان در حال اقدام است.

سرلشکر جعفری توانمند سازی و کارآفرینی اعضای وابسته، از طریق اجرای آموزش‌های تخصصی، تشکیل تعاونی ها و پرداخت وام تعاونی و خود اشتغالی برای آنان را بخش دیگری از اقدامات سپاه در قبال پاسداران بازنشسته ذکر و تاکید کرد: سازماندهی و به کارگیری بازنشستگان جهت پشتیبانی از ماموریت های سپاه و ثبت تجربیات موفق آن‌ها اعم از ماموریت‌های فرهنگی، دفاعی و اطلاعاتی در راستای ماموریت‌های سپاه از جمله اقداماتی است که برای استفاده از این گنجینه‌های ارزشمند در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

توپ های خودکششی
چهارشنبه 92/6/27 ساعت 1:53 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )


تلاش‌های ایران در حوزه توپ‌های خودکششی چرخ‌دار

به گزارش مشرق، سالها پس از جنگ و با پیشرفت صنعت دفاعی کشور و رسیدن به توانمندی های بسیار بالای علمی و صنعتی در آخرین هفته های سال گذشته نمونه مهندسی توپ خودکششی 155 میلیمتری چرخدار ساخت صنایع دفاعی کشورمان رونمایی شد. سلاح به کار رفته در این مجموعه همان توپ 155 میلیمتری HM-41 ایران است و کامیون مورد استفاده نیز قبلآً برای حمل سلاح های دیگری چون راکت انداز 40 تایی استفاده شده بود. بنابراین با ترکیب دو وسیله موجود برای رفع یک نیاز فعلی، وسیله ای جدید با مزیت های تاکتیکی متفاوت پدید آمده است.


 
این توپ خودکششی توان حرکت با سرعت بالای 65 کیلومتر بر ساعت را دارد و با قابلیت های سامانه تعلیق کامیون مورد استفاده امکان حرکت در زمین های ناهموار نیز برای آن وجود دارد. دوربین تیر مستقیم، سامانه دید در شب برای راننده و سامانه NBC(حفاظت در برابر حملات ش.م.ه.) نیز از جمله امکانات آن است که به کمک این سامانه ها قابلیت های عملیاتی آن بیشتر نیز شده است.

توپ استفاده شده یک سلاح استاندارد در نیروهای مسلح کشورمان است که در نتیجه این انتخاب نیاز به طراحی و تولید توپ جدید برای این کاربری از بین رفته و در هزینه ها بسیار صرفه جویی شده است. این توپ با مهمات معمولی بردی در حدود 30 کیلومتر داشته و با بهره گیری از گلوله هایی با فناوری بیس بلید و یا راکتی به بردهای بیش از 40 کیلومتر نیز دست می یابد.

نکته ای که باید به آن توجه داشت مسئله گلوله گذاری مجدد در این توپ است که فعلاً به صورت غیرخودکار و دستی است. با توجه به نیاز به نواخت تیر بالاتر و کاهش خدمه مورد نیاز و استقرار توپ در ارتفاع حدود 2 متری از زمین روی کامیون لازم است تا در آینده این توپ به سامانه گلوله گذار خودکار مجهز شود تا کارایی عملیاتی آن به حد نهایی خود برسد. البته با اعلام اینکه این سامانه رونمایی شده نمونه مهندسی بوده این احتمال تقویت می شود که در نمونه تولیدی شاهد بکارگیری سامانه تغذیه خودکار توپ باشیم در این صورت نواخت تیر نیز از میزان فعلی 4 شلیک در دقیقه نیز بیشتر خواهد شد.

سامانه القای گرا بر روی قبضه توپ نیز از جمله تجهیزاتی است که به افزایش سرعت عمل این توپ منجر خواهد شد که ساخت توپ های تمام خودکار 100 میلیمتری پدافند هوایی در کشور نشان از وجود توانمندی بکارگیری چنین تجهیزاتی بر روی توپ های سنگین دارد.

با توجه به توانمندی های بالای هواپیماهای بدون سرنشین کشور در امور شناسایی و هدفگیری و توانایی ارسال موقعیت اهداف، برقراری خط ارتباط داده ای بین پهپادها و این توپ به افزایش چشمگیر کارایی عملیاتی آن منجر خواهد شد. با این امکان، به محض شناسایی و هدفگیری اهداف با فرستاده شدن اطلاعات به توپ شلیک دقیقی انجام شده و آتش پشتیبانی توپخانه ای مؤثری فراهم خواهد شد.

 آخرین نکته ای که درباره این سلاح می توان ذکر کرد بکارگیری گلوله های هدایت شوند و هوشمند است که در مصاحبه های مسئولین دفاعی کشور و فرماندهان به آن اشاره شده است. این نوع گلوله ها که از توپ های موجود در کشور قابل شلیک هستند قابل هدایت و هوشمند بوده و بنابراین ضمن افزایش چشمگیر دقت شلیک، توانایی ضربه زدن به اهداف متحرک را نیز فراهم می آورند. همچنین با توجه به میزان هوشمندی این گلوله ها ممکن است توانایی تشخیص اهداف متنوع نیز برای آنها ایجاد شده باشد که در نمونه های خارجی این گلوله ها هم وجود دارد.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: توپ

تجهیزات جدید برای مقابله
سه شنبه 92/6/26 ساعت 8:53 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
فرماندهان سپاه در گفتگوی ویژه خبری عنوان کردند

رونمایی جدیدترین پهپاد رزمی سپاه در هفته دفاع مقدس/ ابداع تجهیزات جدید برای مقابله با هر نوع تهدید/ نگرانی آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضا و سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با حضور در گفتگوی ویژه خبری به تشریح توانمندی نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با حضور در گفتگوی ویژه خبری به تشریح توانمندی نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداختند.

 
 
سردار علی فدوی در ابتدای این برنامه ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و مصادف شدن این شب با شب فرمان تاریخی حضرت امام(ره) برای تشکیل سه نیروی زمینی، دریایی و هوایی درباره مهمترین توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در مواجهه با تهدیدات احتمالی گفت: امام راحل مصداق کامل این حدیث قدسی هستند که می‌فرماید «بنده من! از من اطاعت کن تا تو را مثل خودم قرار دهم و قدرت کُن فَیَکُن دهم.» که امام راحل در طول تاریخ انقلاب اسلامی مصداق کامل این حدیث بود.  
 
**دشمنان فکر اقدام سخت نظامی علیه ایران را به خود راه نمی‌دهند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نفس قدسی امام خمینی(ره) باعث شد تا امروزه به حول و قوه الهی در انقلاب اسلامی که از 15 خرداد 42 شروع شده و تا سال 68 با حضور امام و بعد از آن با خلف صالح امام،‌ امام خامنه‌ای ادامه پیدا کرد و رهبری داهیانه ایشان ما را به جایی رساندند که به اذعان دشمنان ما در شرایطی هستیم که دشمنان حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی را اکنون به خود راه ندهند.  
 
وی تصریح کرد: این امر مهم به دست نیامده مگر به برکت خون شهدای سال‌های جنگ و سال‌های بعد از جنگ که اکنون نیز شهدای سپاه برای پاسداری ادامه دارد و مجاهدت‌هایی که بازماندگان شهدا انجام داده‌اند.  
 
سردار فدوی گفت: قبل از اینکه نیروی دریایی سپاه با ابعاد کامل خود در خلیج فارس وارد شود آمریکایی‌ها در سال 65 وارد این منطقه شدند و به لحاظ این تاثیرگذاری آمریکا در منطقه ما از همان اول با تهدیدی روبرو شدیم که این تهدید، تهدید نهایی انقلاب اسلامی بود.  
 
وی ادامه داد: در آن موقع سپاه تازه تشکیل شده بود و وقتی امام(ره) آمدند ما درگیر عملیات والفجر 8 بودیم و تا زمستان سال 65 وسط عملیات کربلای پنج مشغول موضوع زمینی بودیم و در انتهای عملیات کربلای 5 به علت دخالت آمریکا روبروی آنها قرار گرفتیم.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در طول یک و نیم سال آخر جنگ 140 عملیات دریایی مقابله به مثل،‌ عملیات‌های موشکی و جنگ‌های مختلف رودرو بین ما و آمریکا که منجر به انهدام ناو آمریکایی شد بنیه‌ای را به وجود آورد تا این بنیه بتواند در طول سال‌های جنگ ما را به توانمندی برساند که آمریکاییان اذعان دارند در اثر روندی که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس پیش گرفته می‌بایست استراتژی دریایی آمریکا عوض شود. استراتژی که بیش از 100 تا 200 سال استمرار داشته است. 

**آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه نگران است

سردار فدوی بیان داشت: آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند آن چیزی که نگران آن هستند چیزی است که در اختیار نیروی دریایی سپاه است به ترتیب توانمندی شناورهای تندرو، توانمندی مین‌هایی که نیروی سپاه دارد و توانمندی موشکی ساحل به دریا و البته این چیزی است که آمریکایی‌ها مطرح می‌کنند اما همه آن چیزی نیست که در نیروی سپاه موجود است.  
 
وی افزود: امروزه نیروی دریایی سپاه بر 5 پایه توان استوار است که اصلی‌ترین توان ما توان شناوری، توان موشکی ساحل به دریا، توان هوا دریا و توان پهپاد و توان نیروهای تکاوری و جهادی است که نقش نیروهایی را بازی می‌کند که چه در آفند و چه در پدافند نیروهایی هستند که در زمین وارد عمل می‌شوند.  

سردار فدوی اضافه کرد: در جنگ 33 روزه حزب‌الله به نمایندگی از ایران و اسرائیل به نمایندگی از آمریکا می‌جنگید و در آن جنگ حزب‌الله اقداماتی صورت داد که دنیا را متحیر کرد، اما همه می‌دانند توان حزب‌الله توانی است الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی ایران که تاثیرگذاری اساسی دارد. 

**موضع انفعال آمریکایی‌ها
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در موضع انفعال هستند و نه در موضع  ابتکار عمل تصریح کرد: سال‌هاست در خلیج فارس علی‌رغم وجود آمریکایی‌ها در منطقه،‌ آنها چاره‌ای ندارند که در خلیج فارس نباشند و این مکالمات روزانه بین شناورهای ما و ناوهای آمریکایی‌ها وجود دارد؛‌حتی در یک مورد در این سال‌ها موضوعی را سراغ نداریم که میان ما و آمریکایی‌ها پیش‌ آمده باشد و تملک آمریکایی‌ها به دنبال نباشد.  
 
وی با اشاره به نیروی موثر انقلاب اسلامی در موفقیت‌های سپاه ادامه داد: به طور متوسط در 24 ساعت بیش از 100 فروند شناورهای ما در جای جای دریا وجود دارند و آمریکایی‌ها به هر طرف نگاه کنند نیروهای ما را مشاهده می‌کنند بنابراین در موضع انفعالی خود هر روز به عقب می‌روند.  
 
سردار فدوی تصریح کرد: پیش از این می‌توانستید ناوهای آمریکایی را نزدیک ‌آب‌های ایران مشاهده کنید، اما امروزه برای دیدن ناوها باید به آب‌های سرزمینی کشورهای جنوب خلیج فارس نزدیک شوید و این به برکت روال و تعریف نویی است که انقلاب اسلامی باعث این تعریف نو از توان شده است.  
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند در موضوع توان تعریفی از خود بکنند مسلما تعریف را برای خود کرده‌اند نه برای دیگران، نقطه شاخص تعریف برای سپاه پاسداران این است که در این توانمندی یک عاملی محیط است بر همه توانمندی‌ها و آن نقش پاسدار است،  چرا که پاسدار عاملی است که اگر نباشد بقیه عوامل توانایی ایفای نقش خود را ندارند.  
 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها متوجه این نقش سپاه پاسداران نمی‌شوند و به قول مقام معظم رهبری، آمریکایی‌ها آدم آن را ندارند مگر اینکه مسلمان شده،‌ شیعه  و پاسدار شوند.

 

 **امنیت بزرگترین سرمایه ملت‌هاست

در ادامه برنامه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی هوافضای پاسداران در مواجهه با تهدیدات احتمالی چه میزان است، اظهار داشت: محصول کار سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اصولا تولید امنیت است و اگر ملت ایران عملکرد ما را ارزیابی کنند باید به این توجه کنند که چه میزان توانسته‌ایم امنیت ایجاد کرده و آن را پایدار نگه داریم.  
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر ملتی امنیت است تصریح کرد: بررسی شرایط امروز نشان می‌دهد که ریشه امنیت توجه به تصمیمات و تدابیر به موقع امام راحل و مقام معظم رهبری بوده چرا که در ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل فرمان تشکیل سپاه را صادر کردند.  
 
وی اضافه کرد: با گذشت 11 ماه از پیروزی انقلاب یعنی در آذر 58 ما شاهد فرمان تشکیل بسیج هستیم و در سال‌های ابتدایی جنگ نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل تیپ‌ها و لشکر‌ها،(پیاده، زرهی و توپخانه) برای قبول مسئولیت‌های جدید آماده می‌شود.
 
سردار حاجی‌زاده با اشاره به فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل سه نیرو، گفت:‌در شهریور 64 که امام راحل فرمان تشکیل سه نیرو را دادند سپاه با توجه به تهدیداتی که امام راحل با نگاه تیزبین آن زمان پیش‌بینی می‌کرد توسعه و ساماندهی یافت.  
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی در دوره مقام معظم رهبری ایشان فرمان تشکیل 5 نیرو را صادر می‌کنند اظهار داشت: معاونت‌ها تبدیل به نیروی قدس سپاه و مقاومت بسیج می‌شود و اگر بخواهیم ببینیم محصول کار سپاه در تشکیل این نیروها چه بوده، بایستی به پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی،‌جبهه‌ها و خط مقدم درگیر با عراق به سرکردگی استکبار جهانی آمریکا نگاه کنیم که در آن زمان دروازه ما اهواز بود و همان بسیجی‌ها که امام راحل گفتند از مرزها فراتر رفته‌اند امروزه شاهد آن هستیم که این جبهه‌ها به سواحل مدیترانه رفته و در ‌آنجا می‌جنگند.  
 
وی با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری امروزه ایران کشتی ثبات است، بیان داشت: اگر بخواهیم از زاویه‌ای دیگر اقدامات سپاه پاسداران را بررسی کنیم باید به منطقه غرب آسیا که به تعبیری روی گسل جنگ و حوادث ناامن قرار دارند و ببینیم در حال حاضر کشورهایی چون افغانستان و پاکستان در اطراف ما وجود دارند که مملو از ناامنی است اما ایران ما به برکت خون شهدا و به فضل الهی کشوری با ثبات و امن است.
 
سردار حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه تدابیر به موقع رهبری و امام باعث پایداری امنیت منطقه شده است تصریح کرد: دشمنان ما حتی جرات فکر کردن تجاوز به کشور ما را به خود راه نمی‌دهند و امروز با وجود ناامنی در عراق و انفجارهای زیاد در این کشور اگر فکر می‌کنیم دشمنان اراده‌ای ندارند که تهاجمی را علیه ما انجام دهند این‌طور نیست؛ دشمنی آنها با ما جدی است.

 

** ابداع تجهیزات جدید برای مقابله با هر نوع تهدید

 در ادامه این برنامه، سردار عبدالله عراقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توانمندی، سازماندهی و نقاط ضعف و قوت نیروی زمینی را در مواجهه با تهدیدات دشمن چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت:‌نیروی زمینی هم‌دوش سایر نیروهای مسلح به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهد،‌در واقع نیروی زمینی اولین نیرو و همه نیروهای دیگر نشأت گرفته از سپاه پاسداران است.  
 
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه نیروی زمینی در ابتدا شکل گرفته و سایر نیروها از آن تشکیل شده‌اند اظهار داشت: استخوان‌بندی این نیروها در همه جا وجود دارد و همیشه موفق بوده و طبق فرموده مقام معظم رهبری،‌ نیروی زمینی ستون فقرات سپاه پاسداران است.  
 
وی به تجربیات 8 سال دفاع مقدس اشاره و بیان داشت:‌ این تجربیات و در کنار آن آموزش نیروهای جدید در دانشکده‌های مختلف به مرحله‌ای رسیده است که نیروهای جوان در کنار نیروهای باتجربه ماموریت را به پیش می‌برند.  
 
سردار عراقی جنگ سخت را مورد توجه قرار داده و افزود: ‌در این زمینه خودمان را با علم روز تطبیق داده و تجهیزاتی توسط بچه‌های جنگ و نیروهای جدید با توجه به تحریم‌ها و شناخت دشمنان در کشور تولید و آماده شده است. 

وی با بیان اینکه در زمینه جنگ سخت خودمان را با علم روز تطبیق داده‌ایم، گفت: تجهیزات جدید و خوبی توسط نیروی زمینی سپاه بازسازی و برای هر نوع تهدید سخت در شرایط ناهمتراز آماده شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به مقوله امنیت پایدار و مردمی اشاره و بیان کرد: شهید شوشتری این امنیت را با توجه به ماموریت‌های سپاه پاسداران در شمال،‌ شمال غرب و جنوب غرب کشور طراحی کرد.  
 
سردار عراقی همچنین امنیت را یکی از مولفه‌های اصلی دانست و اظهار داشت: مولفه مدارای قومی و مذهبی و تحمل سلایق قومیت‌های مختلف نیز در این راستا قرار می‌گیرند و دشمنان همیشه به دنبال تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی هستند، در واقع شهید شوشتری تحمل سلایق مختلف مردمی را سازماندهی کرد و امنیت را به دست مردم سپرد و براساس این مولفه‌ها امنیت در سطح کشور به برکت خون شهدا به وجود آمده است. 

** توان بازدارنده نقطه عطف سپاه است
 
سردار فدوی در ادامه برنامه و در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه دستاورد نیروی دریایی در سه دهه گذشته که به قدرت‌نمایی نیروی دریایی سپاه منجر شده است چه بوده، گفت:‌ ایجاد توان بازدارنده نقطه عطف و اصلی‌ترین دستاورد سپاه پاسداران است، اصل اول بازدارندگی قبول دشمن بر توان ماست.  

وی گفت: ایجاد قدرت بازدارندگی، اصلی‌ترین دستاورد نیروی دریایی سپاه است و این موضوع برای دشمن هم روشن شده است که باید قبل از هرگونه تهاجم، هزینه آن را بسنجد و این هزینه زیاد که دشمن را منصرف می‌کند, همان توان بازدارندگی است.
 
سردار فدوی اظهار داشت: آمریکا مصوباتی برای ورود به هر جنگ دارد که می‌داند در صورت جنگ با ایران نمی‌تواند این مصوبات را عملی کند.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این مصوبات شامل 4 بند نظامی و 9 بند سیاسی است که ارزیابی روند تحول جنگ، کنترل، دامنه و شدت جنگ، اطمینان از پذیرش تلفات قابل قبول توسط جامعه آمریکا و اطمینان از پیروزی قطعی و سریع، 4 بند نظامی این مصوبات است که آمریکا در صورت جنگ با ایران نمی‌تواند آنها را عملی کند.

**شکست مفتضحانه آمریکا و متحدانش در جنگ 33 و 22 روزه حزب‌الله

 
وی اضافه کرد: آمریکا و متحدانش در جنگ‌ 33 روزه و 22 روزه شکست خورده‌اند؛ همه می‌گفتند که در جنگ 33 روزه حزب‌الله به نمایندگی از ایران و اسرائیل از طرف آمریکا می‌جنگد و حزب‌الله در این جنگ کاری کرد که دنیا را به حیرت درآورد و آنها می‌دانند که توان حزب‌الله تنها الگو گرفته از توان انقلاب اسلامی است و نه همه آن.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد:‌ ما قدرتمان را به دشمن تحمیل کرده‌ایم و آمریکا امروز با یک چالش بزرگ مواجه است و اهرم‌های قدرت گذشته خود را در اختیار ندارد و تنها دلیل حضور آنها در خلیج فارس برای تسلط بر منابع انرژی نفت و گاز است تا از این طریق بتواند کشورهای دیگر مانند چین، هند، ژاپن و اروپا را کنترل کند. بنابراین نمی‌تواند در خلیج فارس نباشد.
 
سردار فدوی اظهار داشت: وقتی که آنها در خلیج فارس و تنگه هرمز و یا آب‌های نزدیک ایران باشند، خود را مواجه با توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه می‌بینند، توانمندی‌هایی که خودشان به آن اذعان دارند و مجبور شدند استراتژی قدیمی خود را در مقابل آن عوض کنند.
 
وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه اقدامات مختلفی انجام دادند و یکی از بازوهای مهم ما در امر سازندگی محسوب می‌شود که امروز احداث پل قشم - بندرعباس توسط این نیرو ساخته می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: ساخت بزرگترین بندر پتروشیمی در عسلویه نیز توسط نیروی دریایی سپاه صورت گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی هستیم که دشمن حتی تفکر اقدام نظامی سخت علیه جمهوری اسلامی ایران را به خود راه نمی‌دهد و اینها به برکت خون شهدا در جنگ تحمیلی و سال‌های پس از آن است.

 

**بومی سازی و خودکفایی مهمترین اقدام هوافضای سپاه

 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه این برنامه تصریح کرد:‌ بارزترین اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران خودکفایی و بومی‌سازی کلیه تجهیزات موردنیاز در مجموعه این نیرو بود، یعنی ما در 5 سال پنجم حتی یک نوع تجهیزات و خرید خارجی نداشتیم. ما متنوع‌ترین تسلیحات و تجهیزات را در مجموعه نیروهای مسلح به خاطر نوع ماموریت‌ها و اقدامات‌مان استفاده می‌کنیم و غالب آنها تولید داخل است و توسط نیروهای داخلی در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های داخلی و سرمایه داخلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید می‌شود و مراحل تحقیقات و ساخت نمونه‌ و تولیدی کردن آن نیز در داخل کشور انجام می‌شود.
 
وی افزود: در تمام قوانین بین‌المللی دفاع حق مشروع هر کشور است، ما از ابتدای جنگ تاکنون از لحاظ فروش تسلیحات تهاجمی تحریم بوده‌ایم و چیزی به ما نمی‌دادند. همچنین از نظر تجهیزات پشتیبانی و مخابراتی نیز چیزی به ما نمی‌دادند.
 
سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس چند سالی امکانات راداری و پدافندی را به ما می‌فروختند اما چند سالی است که در این زمینه ما را تحریم کردند. بالاخره یک سلاح پدافندی تنها برای دفاع است و هیچگونه استفاده تهاجمی نمی‌توان از آن کرد ولی حتی آن را هم به ما نمی‌دهند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: امروز در بخش‌های موشکی از برد کوتاه، متوسط تا دوربرد، موشک‌های سوخت مایع، سوخت جامد، سکوها و تجهیزات زمینی و امکانات پشتیبانی از تجهیزات داخلی استفاده می‌کنیم و حتی ماندگاری سوخت این موشک‌ها به ده سال هم رسیده است.

**صنعت بزرگی در بخش سوخت مایع داریم

 
وی اضافه کرد: کارخانجات موشکی ما دو نوع موشک عمده را برای ما تولید می‌کند که سوخت جامد و سوخت مایع هستند. در حال حاضر بیشتر گرایش و علاقه به سوی سوخت  جامد است چرا که راحت‌تر و ماندگاری آن بیشتر است و از نظر تسلیحاتی به سرعت می‌توان آن را به کار گرفت. ما صنعت بزرگی در بخش سوخت مایع داریم که در طی سالیان گذشته از آنها خواستند سوخت مایع را به سوخت جامد تبدیل کنند و ماندگاری این سوخت‌ها که بیشتر شود مشکل ما نیز حل می‌شود.
 
سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در مرحله اول ماندگاری سوخت‌ها برای موشک‌های دوربرد به 3 سال رساندند و طی 2 سال اخیر این ماندگاری به 10 سال رسیده است. یعنی زمانی که بتوانیم موشک را سوخت بزنیم و آن را در انبار به مدت 10 سال نگه داریم، حکم سوخت جامد را برای ما پیدا می‌کند و عزیزان ما در مجموعه وزارت دفاع موفق شدند که این کار را برای ما انجام دهند.

**در زمینه تولید هواپیمای بدون سرنشین به دستاوردهای خوبی دست یافته‌ایم
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در بخش هواپیماهای بدون سرنشین، اظهار داشت: کسی به ما هواپیما، نمونه و فناوری نداد. بالاخره هواپیماهایی در کنار مرز و یا کشورهای اطراف سقوط کردند و مواردی داشتیم که در داخل کشور مانند RQ170 به زمین هدایت شد و یا در مواردی که همکاران ما توانستند با جنگ الکترونیک هواپیماهایی را به زمین بنشانند ولی اینکه تجهیزاتی از سوی غربی‌ها به ما فروخته شود و یا چیزی به ما بدهند نبوده است مثلا ما نمونه‌ای می‌خواستیم که مهندسی معکوس کنیم یا از آن چیزی بسازیم اما آن را هم به ما نمی‌دادند.
 
وی افزود: در حال حاضر در بخش هواپیماهای بدون سرنشین توانمندی‌های خوبی داریم و جزء کشورهای طراز اول دنیا هستیم و امکان خوبی برای ما فراهم شده است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در همین زمینه به یکی از دستاوردهای جدید این نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: ان‌شاءالله در هفته دفاع مقدس هواپیمای بدون سرنشین رزمی ما رونمایی می‌شود، چرا که در گذشته تنها هواپیماهای شناسایی و مراقبت داشته‌ایم و در بخش رزمی این امکان برای ما فراهم نشده بود؛ خوشبختانه بمب این موشک نیز کاملا داخلی بوده و نصب و تست شده است و از مرز فناوری در این بخش گذشته‌ایم.  
 
سردار حاجی‌زاده عنوان کرد: ما سال گذشته سامانه پدافندی رعد را در رژه  31 شهریور به نمایش گذاشتیم و تولیدات انبوه آن در سال گذشته شروع شد  و تعداد قابل توجهی وارد سازمان نیروی هوافضای سپاه شده و تنوعی از سازمان‌های پدافندی و راداری در حال ورود به سازمان است که بخش‌هایی از آن وارد شده است.

**تحریم‌ها ما را به خودکفایی رساند
 
وی ادامه داد: ما در بخش‌های تهاجمی زودتر تحریم شدیم و محدودیت‌ها برای ما زودتر آغاز شد و امروز به خودکفایی رسیده‌ایم، ما هیچ‌گاه ندیدیم که آنها بخواهند ما را در بحث تولید موشک محدود کنند، مهمترین مساله‌ای که می‌توان عنوان کرد این است که امروز در عمده تسلیحات و تجهیزاتی که در بخش بدون سرنشین، مهمات، موشکی، پدافندی و راداری نیاز داریم، خودکفا هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در ادامه برنامه با اشاره به دو نقطه برجسته در این حوزه گفت: ایجاد امنیت در شمال غرب،‌ غرب، جنوب شرق و شهرهای مناطق مرزی در آماده کردن تجهیزات برای یک نبرد ناهمتراز از دستاوردهای بزرگ نیروی زمینی است.

وی افزود: امنیت به دست آمده در مناطق مرزی کاملا محسوس است.

**امنیت و جنگیدن با شیوه اصول جنگ ناهمتراز بزرگ‌ترین ابداعات و افتخارات نیروی زمینی

سردار عراقی ادامه داد: ما تجهیزاتی را برای یک نبرد ناهمتراز آماده کرده‌ایم که شیوه‌ها و روش‌های جدیدی در این نبرد توسط نیروی زمینی سپاه ابداع شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: این شیوه‌ها با تکیه بر اصول پدافند غیرعامل بوده و به تایید فرماندهان و کارشناسان نظامی کشور رسیده است همانطور که در رزمایش‌ها نیز به نمایش گذاشته شد.

وی در توضیح نبرد نا‌همتراز اظهار داشت:‌ گاهی نبرد با دشمنان همسایه مانند عراق است که تقریبا در یک اندازه بوده و با توازن و همتراز هستیم، اما گاهی دشمن، فرامنطقه‌ای بوده و از لحاظ توانمندی نظامی قابل مقایسه نیست، چرا که آن‌ها توانمندی بالایی دارند.

سردار عراقی تصریح کرد: هنگامی که دشمنان فرامنطقه‌ای وارد خاورمیانه شدند با تبلیغات گسترده مبنی بر اینکه تجهیزات تسلیحات ایران کارآمدی لازم را ندارند به دنبال ایجاد احساس ناامیدی در نیروی زمینی و رزمندگان بودند، اما با تلاش نیروهای ما و توکل بر حضرت حق، شیوه جنگیدن با تانک، توپخانه، ‌آماد و امدادرسانی با تکیه بر اصول پدافند غیرعامل ابداع شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: مطالب زیادی درباره اصول پدافند غیرعامل نگاشته شده است، اما نیروی زمینی سپاه پاسداران در رزمایش‌ها این اصول را اجرا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و جنگیدن با شیوه اصول جنگ ناهمتراز از بزرگترین ابداعات و افتخارات نیروی زمینی است که به برکت خون شهدا، رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و دعای ملت شریف ایران توانستیم به آن‌ها دست پیدا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

تصویربرداری از ناو امریکا
سه شنبه 92/6/26 ساعت 8:41 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار حاجی‌زاده به باشگاه خبرنگاران خبر داد

پهپادهای سپاه روز دوشنبه 4 ساعت از ناو‌های آمریکایی تصویربرداری کردند + فیلم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: روز گذشته (دوشنبه) حدود سه الی چهار ساعت ناوهای آمریکایی را تحت کنترل تصویری پهپادهای خود قرار دادیم.

سردار سرتیپ "امیرعلی حاجی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین تصویربرداری‌های پهپادهای سپاه پاسداران از ناوهای آمریکایی اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته، دوشنبه 25 شهریور ماه حدود سه الی چهار ساعت ناوهای هواپیمابر آمریکا را تحت نظر داشتیم که البته این موضوع کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه کنترل ناوهای آمریکایی در محدوده آب‌های خلیج فارس حق ما است، افزود: هر موقع که ناوهای هواپیمایی آمریکا در خلیج فارس باشند و یا به سواحل ما نزدیک شوند این کنترل‌ها صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تصریح کرد: این کنترل‌ها تا زمانی انجام می‌شود که ناوهای آمریکایی به سواحل کشورهای عربی نزدیک و یا وارد دریای عمان شوند.

باشگاه خبرنگاران




   1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 1322850