سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
اعجاب انگیز
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

بازتاب گسترده رزمایش ولایت4 در رسانه های جهان
رویترز: توان موشکی ایران اعجاب انگیز است

رونمایی از سامانه های موشکی «صافات»، «یا زهرا 3» و «قادر» در دومین روز از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.
خبرگزاری رویترز دیروز در گزارشی به بازتاب برگزاری رزمایش گسترده مدافعان آسمان ولایت 4 پرداخت و از آن به عنوان بزرگترین رزمایش دفاع موشکی کشورمان یاد کرد.
در این گزارش آمده است: پس از حمله هفته گذشته جنگنده های ایرانی به یک پهپاد آمریکایی، روز دوشنبه رزمایشی گسترده در ایران آغاز شده که نیمی از مساحت این کشور را در بر می گیرد. این رزمایش در مساحتی بالغ بر 850 هزار کیلومتر مربع در شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی ایران برگزار می شود.
رویترز در ادامه به نقل از «پل بایفر» تحلیلگر امور دفاعی در لندن گزارش داد که نباید توانمندی نظامی ایران را دست کم بگیریم چون ارتش ایران تشکیلاتی اعجاب انگیز دارد.
وی تاکید کرد: آن ها بشدت مشغول فعالیت در استفاده و توسعه امکانات نظامی خود هستند و در شرایط موجود بهترین عملکرد را داشته اند.
خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی اعلام کرد: نیروی هوایی ایران رزمایشی گسترده را آغاز کرده که یکی از ژنرالهای ایران از آن به عنوان هشداری جدی به تهدیدکنندگان جمهوری اسلامی ایران یاد کرده است.
به گزارش مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره نیز دیروز در گزارشی مفصل با گنجاندن تصویری از پرتاب موشک فاتح در رزمایش پیامبر اعظم 7 که اخیرا برگزار شد، اعلام کرد: پس از حمله اخیر به پهپاد آمریکایی بر فراز خلیج فارس و تنشهای موجود میان این دو کشور، ایران رزمایش بزرگی را روز دوشنبه در شرق این کشور آغاز کرده است.
الجزیره در ادامه با اشاره به مواضع محکم مقامات ارشد نظامی ایران درباره تجاوز به حریم این کشور تاکید کرد: در رزمایش آسمان ولایت 4 قریب به 8 هزار نظامی ارتش و سپاه مشارکت دارند.
شبکه العربیه نیز با اشاره به اینکه ایران اخیرا به آمریکا درباره نقض حریم هوایی این کشور هشدار داده است، افزود: رزمایش بزرگی امروز در ایران با عنوان مدافعان حریم ولایت آغاز شد که در آن نیروی هوایی سپاه و ارتش ایران بصورت مشترک عملیات انجام دادند.
العربیه در ادامه به مناطق برگزاری این رزمایش در استانهای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان و هرمزگان اشاره کرده که در نهایت پهنه ای 850 هزار کیلومتری را تشکیل می دهد.
از سوی دیگر، شبکه خبری روسیا الیوم در گزارشی اعلام کرد: این رزمایش گسترده با مشارکت نیروی دریایی، زمینی و هوایی ایران انجام می شود.
شبکه فرانس 24 عربی هم آغاز رزمایش گسترده مدافعان آسمان ولایت را بازتاب داد و اعلام کرد: با وجود اینکه این رزمایش تنها چند روز پس از موضع پنتاگون درباره حمله به یک پهپاد آمریکایی در خلیج فارس آغاز شده اما گفته می شود برنامه آن از پیش تدوین شده است.
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: «رزمایش نیروهای دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران که هفت روز طول خواهید کشید از دیروز آغاز شده است و قرار است در این رزمایش هشت هزار سرباز، هواپیماهای جنگنده ایرانی، هواپیماهای بدون خلبان و سامانه های دفاع هوایی شرکت کرده اند و این رزمایش نیمی از مساحت ایران را پوشش می دهد.»
«اسکای نیوز» هم در این باره گزارش داد، ایران قدرت هوایی اش را در حدود نیمی از مساحت کشور به نمایش می گذارد.
روزنامه الدستور اردن، شبکه المیادین، روزنامه الحیات چاپ لندن، روزنامه مصری الاهرام، شبکه تلویزیونی الحره عراق و ده ها شبکه، خبرگزاری و روزنامه منطقه ای و فرامنطقه ای رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 را بازتاب دادند.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: موشک

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327779