سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
مدافعان آسمان
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:44 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رونمایی از سامانه های موشکی «صافات»، «یا زهرا 3» و «قادر»
در دومین روز رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4

در دومین روز از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 4 که از روز دوشنبه هفته جاری با رمز یا «محمد رسول الله (ص)» در مناطق شرق، شمال و جنوب شرقی کشور آغاز شده است، انواع سامانه های جدید موشکی مورد رونمایی و بهره برداری قرار گرفت.
سامانه موشکی
یا زهرا(س) 3
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، درباره سامانه موشکی یا زهرا 3 که دیروز در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 آزمایش شد، با اشاره به این که این سامانه موشکی «ارتفاع پائین است» گفت: ما این نیاز را به متخصصین فنی پدافند هوایی و صنعت دفاعی مطرح کردیم و با گذشت مدت زمان کوتاهی، این سامانه را تحویل گرفتیم.
امیر اسماعیلی ادامه داد: در رزمایش مشترک و سراسری مدافعان آسمان ولایت 4، روی این سامانه موشکی فقط تست تحقیقاتی صورت نمی گیرد بلکه باید هدف را به صورت واقعی بزند، یعنی اعتقاد بالایی به این سیستم دفاعی داریم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، متحرک بودن را از ویژگی های بارز موشک یا زهرا(س) 3 عنوان و تصریح کرد: در آماد و پشتیبانی تهیه قطعات الکتریکی، هیچ نقطه گلوگاهی در این سامانه نداریم.
وی استقرار در شرایط زمینی متفاوت را از دیگر مشخصات بارز این سامانه معرفی کرد و افزود: سامانه موشکی یا زهرا(س) 3 در تمام شرایط آب و هوایی و جوی قابلیت استقرار را دارد.
سامانه توپخانه ای صافات
امیر اسماعیلی در ادامه از رونمایی سامانه توپخانه ای «صافات» خبر داد و گفت: این سامانه به شکل الکترونیک عمل می کند و یک سامانه غیر فعال است که به هیچ عنوان توسط دشمن کشف نمی شود ولی به راحتی دشمن را کشف می کند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه این سامانه بسیار متحرک بوده و در شرایط جوی متفاوت نیز آزمایش شده است، افزود: سامانه توپخانه ای صافات در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4، هدف واقعی را مورد اصابت قرار می دهد و به تست آزمایشگاهی بسنده نخواهیم کرد.
وی نقطه زنی، حجم بالای آتش، هدایت آتش به سمت هدف و دقت بالا را از ویژگی های منحصر به فرد این سامانه توپخانه ای عنوان کرد.
سامانه موشکی قادر
اسماعیلی در ادامه با اشاره به رونمایی سامانه موشکی جدید قادر در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز اظهار داشت: سامانه موشکی قادر کاملاً متحرک است و شلیک موشک ها بدون پیاده سازی و استقرار لانچرها توسط این سامانه انجام می شود و این سامانه می تواند در کمتر از 30 دقیقه مستقر و آماده شلیک شود.
وی گفت: زمان عکس العمل این سامانه و حرکت به سوی هدف و احتمال کشف آن توسط دشمن بسیار پایین است.
فرمانده پدافند هوایی ارتش همچنین با بیان اینکه سامانه «مرصاد» که یک سامانه پیشرفته موشکی برد متوسط است در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد که با مرصاد سال گذشته که مورد آزمایش قرار گرفت بسیار متفاوت است.
امیر اسماعیلی همچنین تصریح کرد: تفاوت در جنگ الکترونیک و نوع رهگیری و شلیک موشک، از تفاوت های آشکار مرصاد امسال با مرصاد سال گذشته است.
امیر سرتیپ شهرام، سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 نیز کشف و شناسایی هواپیماهای متجاوز (دشمن فرضی) توسط سامانه های راداری و دستور پرواز هواپیماهای اسکرامبل جهت تعقیب و درگیری با آنها، مقابله با ایجاد اختلال الکترونیکی دشمن بر روی سامانه های راداری، خنثی سازی طرح های عملیات روانی دشمن فرضی، اجرای اقدامات تأمینی، کمک رسانی و اعزام اکیپ های درمانی را از دیگر عملیات های پیش بینی شده برای این مرحله از رزمایش عنوان کرد.
شلیک موفق موشک هاگ به یک فروند پهپاد
در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت4، یک فروند موشک پدافند هوایی هاگ به سمت یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به عنوان هدف شلیک شد و آن را منهدم کرد.
این سامانه با قدرت تحرک پذیری بالا با استقرار بر روی یک دستگاه خودرو به سمت هدف شلیک کرد.

منبع: کیهان



برچسب‌ها: موشک

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 109
بازدید دیروز: 233
کل بازدیدها: 1327859