سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
الی بیت المقدس
چهارشنبه 91/8/24 ساعت 12:47 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

از امروز به مدت 10 روز
آغاز رزمایش گردان های بیت المقدس در سیستان و بلوچستان

در ادامه رزمایش های «الی بیت المقدس» سازمان بسیج رزمایش 10 روزه دفاع از کوی و برزن از چهارشنبه (امروز) به مدت 10 روز در استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.
«نصرالله سیف» معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به دنبال سلسله رزمایش های بسیج در سال 91 با نام «الی بیت المقدس»، از فردا -24 آبان- رزمایش دفاع از کوی و برزن به مدت 10 روز در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه «این رزمایش با محوریت گردان های بیت المقدس و در پنج مرحله انجام خواهد شد»، اظهار کرد: این رزمایش با هدف ارتقای توان و آمادگی رزم گردان های بیت المقدس برای مقابله با انواع تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم دشمنان برنامه ریزی شده است.
معاون عملیات بسیج اضافه کرد: از ابتدای امسال 13 رزمایش الی بیت المقدس در 13 استان کشور انجام شده است و این رزمایش تا پایان سال در استان های باقیمانده ادامه خواهد داشت که در مجموع در سال 91، 32 رزمایش را در تمامی استان ها برگزار خواهیم کرد.
سیف همچنین از برگزاری رزمایش الی بیت المقدس در استان اصفهان در تاریخ های 25 و 26 آبان خبر داد و افزود: رزمایش اصفهان در یک مرحله انجام می شود اما در استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی این استان، رزمایش در پنج مرحله و در شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز استان انجام خواهد شد.
وی در ادامه، درباره اهداف و دلایل تشکیل گردان های بیت المقدس در سازمان بسیج مستضعفین گفت: گردان های جدید بیت المقدس در سال 91 و برای تکمیل سازمان رزم گردان های عاشورا و الزهرا بسیج سازماندهی شده اند.
این گردان ها از بین بسیجیانی که تمام آموزش های لازم در همه رسته های آموزشی را دیده اند تشکیل شده است.
معاون عملیات بسیج با بیان اینکه «یکی از ویژگی های اصلی گردان های بیت المقدس، واکنش سریع در مقابل هر نوع تهدید با هر نوع سناریو و در برابر هر دشمن است»،افزود: بعد از سازماندهی و انجام آموزش های ویژه برای نیروهای گردان های بیت المقدس، رزمایش های خود را برای آزمایش و سنجش نتایج آموزش ها و اجرای طرح های عملیاتی که در قرارگاه امام هادی(ع) سازمان بسیج پیش بینی و بررسی شده است، برنامه ریزی کردیم.
وی درباره دلایل برگزاری سلسله رزمایش های الی بیت المقدس به صورت منطقه ای در سراسر کشور، توضیح داد: هر منطقه ویژگی های خاص خود را دارد و ما فارغ از مسائل داخلی هر استان، با توجه به نوع تهدیدات دشمن در هر منطقه رزمایش های خود را تعریف می کنیم.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: بسیج

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 225
کل بازدیدها: 1327309