سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تجهیزات جدید
پنج شنبه 91/9/9 ساعت 1:40 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

با حضور دریادار سیاری صورت گرفت
الحاق تجهیزات جدید سطحی و زیرسطحی به ناوگان نیروی دریایی ارتش

همزمان با فرا رسیدن نیروی دریایی ارتش از دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر، دو فروند هواناو و فاز دوم ناوشکن سهند و ناوچه موشک انداز سینای 7 در منطقه یکم دریایی بندرعباس رونمایی شد.
دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی در منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس ضمن صدور فرمان به آب اندازی دو فروند زیرسطحی کلاس غدیر و عملیاتی شدن این زیر سطحی ها در ناوگان این نیرو فرمان الحاق دو فروند هوا ناو SRN6 و BH7 را نیز صادر کرد.
وی افزود: برای نخستین بار در دنیا سیستم پرتاب موشک بر روی هواناو BH7 نصب شده است.
دریادار سیاری با اعلام این خبر که این هواناو به سیستم مسلسل و دوشکا تجهیز شده اند، خاطرنشان کرد: هواناو به عنوان یک وسیله دو منظوره قابل استفاده در دریا و خشکی قابلیت های بسیاری از جمله توانایی پشتیبانی از جزایر مخصوصاً جزایر فاقد اسکله هستند، انجام گشت شناسایی، تجسس و نجات، تاخت آبی- خاکی، مین ریزی، مأموریت های کمین و حمله، استفاده به عنوان آمبولانس دریایی را دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه افزود: امروز شاهد رونمایی از فاز دوم ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (سهند) شامل نصب روسازه و سایر متعلقات آن و همچنین پرده برداری از سازه ناوجه موشک انداز سینای 7 که در مرحله اتمام ساخت سازه و روسازه قرار دارد هستیم.
وی با بیان اینکه در مراحل آینده ساخت ناوشکن سهند شاهد تنوع و تعدد تجهیزات و سلاح های پیشرفته مورد استفاده در این یگان خواهیم بود، تصریح کرد: تغییرات عمده در روسازه ناوشکن سهند و افزایش مدت زمان ماندگاری آن در دریا این ناوشکن را از سایر ناوشکن ها متمایز ساخته است.
دریادار سیاری گفت: استفاده بهینه از زمان و افزایش سرعت ساخت در مقایسه با سایر یگان های همکلاس از ویژگی های قابل توجه این پروژه ها بوده تا جایی که زمان صرف شده برای تکمیل این فاز از پروژه ها تقریباً یک پنجم ساخت سایر پروژه های مشابه بوده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هر آنچه که داریم از محرم است، اظهار داشت: با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و استفاده از علم و صنعت داخلی شاهد ساخت انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی هستیم.
وی عنوان کرد: با همت صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح توانایی ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی در کلاس های بالا و پیشرفته را داریم.
امیر سیاری تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خروج مستشاران برآورد دشمنان آن بود که توانایی نظامی و بهینه سازی تجهیزات را نداریم و جنگ تحمیلی با هدف محاصره دریایی و قطع صادرات نفتی ایران به راه انداختند.
وی افزود: دستاوردهای نظامی و دفاعی امروز نیروی دریایی حاصل باور توانمندی ها از دوران دفاع مقدس تاکنون است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: علم و دانش ساخت زیردریایی ارتش آنچنان با سرعت پیش می رود که با دانش و صنعت اندک کشورهایی که دو دهه از ما جلوتر هستند، برابری می کنیم.
دریادار سیاری با بیان اینکه نیروهای مسلح با تدابیر فرمانده معظم کل قوا در بالاترین سطح دفاعی از مرزهای جمهوری اسلامی قرار دارند، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه دریا از بالاترین توان دفاعی برخوردار بوده و آماده تأمین امنیت منطقه هستند.
ناو موشک انداز سینای 7
اوایل سال آینده عملیاتی می شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از فاز دوم ساخت ناو موشک انداز سینای 7، اظهار داشت: این ناو موشک انداز از سری ناوهای پروژه سینا و همکلاس ناو موشک انداز «پیکان» است.
امیردریادار سیاری خاطرنشان کرد: ناو موشک انداز سینای 7 با توجه به گذشت زمان و ارتقای سطح فناوری در دنیا طراحی و تولید شده و از سری قبلی خودش بسیار پیشرفته تر، و بهینه سازی شده تر است.
وی افزود: پیشرفت هایی در بخش های سلاح، تجهیزات، بدنه، حساسه های اطلاعاتی موجود، سیستم رانش و سیستم های جنگ الکترونیک (جنگال) ناوشکن سینای 7 انجام شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: هدف نیروی دریایی از اضافه کردن تجهیزات نوین به ناوگان دریایی خود، ارتقای توان رزمی و دفاعی این نیرو، برای دفاع از منابع، منافع و مرزهای آبی کشور است.
امیر دریادار سیاری با بیان این که با رونمایی از مرحله دوم ساخت ناوشکن سینای 7، مرحله بعدی ساخت آن به سرعت دنبال می شود، ابراز امیدواری کرد که در مرحله بعدی و در اوایل سال آینده (1392) این ناوشکن به طور کامل به یگان دریایی نیروی دریایی ارتش ملحق شود.


منبع: کیهان



برچسب‌ها: نیروی دریائی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329595