سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عامل بازدارنده
جمعه 91/9/17 ساعت 12:3 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

چامسکی:
ایران عامل بازدارنده قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل است

زبان شناس برجسته آمریکایی با اشاره به جایگاه ایران در میان افکار عمومی جهان و ملت های عرب گفت: چون ایران عامل بازدارنده برای قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل است، آنها نمی توانند جمهوری اسلامی را تحمل کنند.
«نوام چامسکی» زبان شناس آمریکایی در گفت وگو با شبکه بی بی سی اظهار کرد: ایران را تهدید دانستن وسواس ذهنی غرب است، جنبش عدم تعهد و افکار عمومی جهان این موضوع را نمی پذیرند. البته دیکتاتورهای خلیج فارس ایران را تهدید می دانند که این در غرب نیز منتشر می شود.
این زبان شناس ابراز داشت: در مناظره های دو نامزد انتخاباتی در آمریکا می دیدیم که دو کلمه خیلی به کار برده می شد؛ ایران و اسرائیل، به این دلیل که ارادت خود را به اسرائیل نشان دهند و ایران را به عنوان بزرگترین تهدید معرفی کنند، در این میان رسانه ها نیز ایران را مهمترین تهدید جهان نشان می دهند و این واقعیت ندارد که تهدید جهانی باشد.
وی در ادامه به افول قدرت آمریکا اشاره و اظهار کرد: مردم کشورهایی که در آنها بهار عربی اتفاق افتاده است، کاملا به آمریکا بی اعتماد هستند و از حمایت ایالات متحده از دیکتاتورهایی که بر کشورشان حکومت می کنند، مطلع شده اند.
چامسکی با توجه به مخالفت کشورهای آمریکایی با ایالات متحده در اجلاس اخیرشان گفت: در اجلاس اخیر کشورهای آمریکا دیدید که همه کشورها مخالف نظرات ایالات متحده و کانادا بودند و اگر امکان داشت شاید این دو کشور دعوت نمی شدند. شما می بینید قدرت آمریکا در حال افول است و نفوذ خود را از دست داده است.
زبان شناس آمریکایی در ادامه از جایگاه ایران در میان ملت های عرب و افکار عمومی جهان یاد و اظهار کرد: آمریکا، متحدانش و دیکتاتورها ایران را تهدید می دانند، ولی ملت های عرب و جنبش عدم تعهد که اخیرا در تهران اجلاس داشتند، این گونه نیستند. این موضوع در واقع دغدغه غرب است. این تحلیل از سوی دستگاه امنیتی و ارتش به کنگره آمریکا ارائه شده و آنها در گزارش ها تاکید دارند که ایران می تواند یک تهدید باشد، چون ایران می تواند عامل بازدارنده برای قدرت نمایی آمریکا و اسرائیل باشد که نمی توانند آن را تحمل کنند.
این فیلسوف آمریکایی خاطرنشان کرد: باید به پیشنهاد ایران درخصوص خاورمیانه عاری از سلاح اتمی توجه شود. این موضوع مورد استقبال همه جهان است و حتی آمریکا هم به آن روی خوش نشان داده است. چامسکی در عین حال در اظهارنظری عجیب اسرائیل را از پیوستن به خاورمیانه عاری از سلاح اتمی مستثنی دانست.

کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329615