سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
قدرت فزاینده ایران
جمعه 91/9/17 ساعت 11:32 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

رئیس مرکز پژوهش های راهبردی مصر:
قدرت فزاینده ایران معادله جدیدی در منطقه ایجاد خواهد کرد

رئیس مرکز پژوهش های راهبردی مصر با تاکید بر اینکه شکار پهپاد آمریکایی بار دیگر ابهت این کشور را در هم شکست، گفت: قدرت فزاینده ایران و ایستادگی این کشور در برابر سیاست های خصمانه آمریکا در خاورمیانه، معادله جدیدی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.
«امیل امین»، موفقیت جمهوری اسلامی ایران در شکار دومین پهپاد جاسوسی آمریکا را دستاوردی راهبردی برای کشورمان دانست و افزود: شکار این پهپاد جاسوسی، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد.
وی اظهار داشت: شکار یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا به نام اسکن ایگل در آب های عمومی خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران دستاوردی راهبردی و بیانگر آن است که ایران، برنامه هسته ای و قدرت نظامی این کشور از دغدغه های کاخ سفید است و همواره سعی دارد این کشور را کنترل کند.
این تحلیلگر مصری افزود: گرفتار کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان می دهد که ایران از قدرت نظامی قابل توجهی به ویژه در زمینه دفاع هوایی برخوردار است.
رئیس مرکز تحقیقات مصر گفت: ایران همزمان توان دفاعی و تهاجمی خود را تقویت می کند و فرستادن هواپیمای بدون سرنشین «ایوب» به حریم هوایی اراضی اشغالی بیانگر قدرت بالای تهاجمی ایران است.
وی درباره تکذیب این خبر از طرف آمریکا اظهار داشت: این نخستین بار نیست که آمریکا چنین عملیاتی را تکذیب می کند اما واقعیت این است که اعتبار آمریکا با این دستاورد ایران زیر سوال رفته است.
امین افزود: افسران اطلاعاتی آمریکا در چند روز گذشته اذعان کرده اند که دولت واشنگتن فعالیت جاسوسی زمینی، دریایی و هوایی خود را علیه ایران گسترش داده است.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مصر که با العالم گفت وگو می کرد، آمریکا را به نقض حاکمیت ایران متهم کرد و افزود: آمریکا به حریم هوایی کشوری مستقل و دارای حاکمیت کامل که فقط به حفاظت از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود می پردازد، تجاوز کرده است.
امیل امین در پایان خاطرنشان کرد که قدرت فزاینده ایران و ایستادگی این کشور در برابر سیاست های خصمانه آمریکا در خاورمیانه، معادله جدیدی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

کیهان



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329609