سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
عملیات ضد استقرار
شنبه 91/10/16 ساعت 8:35 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

با انجام عملیات ضد استقرار صورت گرفت
پایان رزمایش دریایی ولایت 19

مرحله نهایی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 با انجام موفقیت آمیز عملیات ضد استقرار، توسط یگان های دریایی، نیروهای یگان ویژه و تفنگداران دریایی ارتش جمهوری اسلامی به کار خود پایان داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات ضد استقرار با بازگشت یگان های زیرسطحی در کلاس های مختلف، ناوها، ناوشکن ها، بالگردها و هواپیماهای شرکت کننده در رزمایش ولایت 91 اجرا می شود.
امیر دریادار «حبیب الله سیاری» خاطرنشان کرد: در این عملیات همچنین نیروهای یگان ویژه، تفنگداران دریایی نیز به محل های استقرار خود در پیش از آغاز رزمایش باز می گردند و فقط یگان هایی که باید در مناطق دریایی حوزه ماموریت خود باقی بمانند و به ایفای وظایف خود ادامه دهند، به استقرار در این مناطق ادامه می دهند.
ناوشکن «جماران» و ناو بالگردبر «بوشهر» بیست وسومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی ایران و حفاظت از کشتی های تجاری و نفتکش کشورمان در آبهای آزاد حضور دارند و در این رزمایش نیز شرکت داشتند، از جمله یگان هایی هستند که به حضور خود در محل های ماموریت تعیین شده ادامه می دهند.
همچنین در آخرین روز از این رزمایش نیز تمرین های تبادل در دریا به صورت ناو با ناو، ناو با بالگرد و ناو با دو ناودیگر و بالگرد به طور همزمان به منظور تخلیه سوخت و آذوقه، پیدا کردن نفر یا محموله توسط بالگرد به عنوان تمرینات تبادلی پیچیده و عملیات ضداستقرار و بازگشت ناوگروه ها به مناطق عملیاتی مربوط به خود، انجام شد.
همچنین به گفته دریادار رستگاری، همزمان با برگزاری رزمایش ولایت 91، در دو روز از فاز عملیاتی رزمایش بیش از 30 بار به پرنده های کشورهای فرامنطقه ای اخطار داده شد که منطقه رزمایش را به ویژه در زمان پرتاب و موشک ها ترک کنند.
وی درباره حضور ناوهای برخی کشورهای خارجی که در آب های جنوب حضور دارند نیز گفت: ناوهای فرامنطقه ای نیز در منطقه حضور داشتند که وارد محدوده رزمایشی ما نشدند ولی مشخص بود که از طریق سامانه های جنگال به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند.
امیر دریادار رستگاری سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91، در پایان رزمایش با بیان اینکه «تمامی اهداف نیروی دریایی ارتش در این رزمایش تحقق یافت»، اعلام کرد: پیام اصلی رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران ایجاد امنیت پایدار در منطقه خلیج فارس و عمق بخشی به امنیت در خطوط مواصلاتی دریانوردی به ویژه تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند برای کشتی های تجاری بود.
جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت تامین امنیت منطقه با همکاری نیروهای منطقه ای و کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرده و در همین راستا، دریادار سیاری نیز با اعلام پیام صلح و دوستی به عنوان پیام رزمایش نیروی دریایی ارتش گفته است: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که به ویژه با همکاری و هماهنگی کشورهای منطقه، قادر است امنیت در این منطقه حیاتی و استراتژیک را برقرار کند. برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور نیروهای فرامنطقه ای نیست.
براساس این گزارش، به کارگیری تاکتیک های نو، منحصر به فرد و بومی در سطح و زیر سطح، انجام تمرینات مختلف رزم سطحی و زیر سطحی، رزم هوایی، شلیک انواع موشک ها و اژدرها و استفاده از انواع پهپادهای بومی و بالگردها و انجام عملیات در حوزه جنگال (جنگ الکترونیک) از برنامه های مختلف نیروی دریایی ارتش در این رزمایش بود.
گفتنی است، رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 از صبح روز جمعه هشتم دی ماه با فرمان امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش و با اعلام رمز «یا حسین(ع)» از عرشه زیردریایی کیلو کلاس طارق آغاز شد.
فاز عملیاتی و تاکتیکی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه گذشته خاتمه یافت و مرحله نهایی این رزمایش نیز عصر چهارشنبه گذشته با انجام عملیات ضد استقرار و بازگشت شناورها و نیروهای شرکت کننده به مواضع قبل از رزمایش به کار خود پایان داد.


منبع: روزنامه کیهان



برچسب‌ها: رزمایش

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 99
بازدید دیروز: 227
کل بازدیدها: 1326042