سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
تسلط اطلاعات بر همه جهان
یکشنبه 91/10/17 ساعت 2:4 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
گزارش جدید پنتاگون از توان بالای سربازان گمنام امام زمان
اخیر گزارشی در سایت‌های وابسته به اپوزیسیون منتشر شده که در آن حکایت از توان و قدرت بالای سربازان گمنام امام زمان دارد. چنان‌چه در وب‌سایت‌هایی چون "صدای آمریکا" آمده است، وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون"، گزارشی در خصوص جزئیات فعالیت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده که ماه گذشته توسط بخش پژوهش های فدرال کتابخان? کنگر? آمریکا منتشر شده است...

گروه مانیتورینگ ـ اخیر گزارشی در سایت‌های وابسته به اپوزیسیون منتشر شده که در آن حکایت از توان و قدرت بالای سربازان گمنام امام زمان دارد.

به گزارش بولتن نیوز، چنان‌چه در وب‌سایت‌هایی چون "صدای آمریکا" آمده است، وزارت دفاع آمریکا، "پنتاگون"، گزارشی در خصوص جزئیات فعالیت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده که ماه گذشته توسط بخش پژوهش های فدرال کتابخان? کنگر? آمریکا منتشر شده است. 

در این گزارش به شمار کارکنان وزارت اطلاعات ایران اشاره شده که 30هزار نفر است. در گزارش پنتاگون آمده که بسیاری از کارمندان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در عملیات‌های اطلاعاتی مشارکت دارند که در جای جای جهان انجام می گیرد. تهیه کنندگان گزارش پنتاگون از وزارت اطلاعات ایران به عنوان یکی از بزرگترین و پویاترین مؤسسات امنیتی خاورمیانه نام برده‌اند. 

بنا به محتوای گزارش وزارت دفاع آمریکا، وزارت اطلاعات ایران از سپاه پاسداران به طور تمام عیار حمایت می‌کند. ای پژوهش 64صفحه ای پنتاگون همچنین حاکی از آن است که وزارت اطلاعات ایران از گروه هایی چون حماس، حزب الله، نیز حمایت می کند و در هر کجای جهان که جمهوری اسلامی منافعی دارد، فعال است. عراق، افغانستان، کویت، لبنان، آلمان، گرجستان، فرانسه، کرواسی، ترکیه، بریتانیا، اتریش، جمهوری آذربایجان، آسیای مرکزی، آفریقا، و کشورهای قار? آمریکا (شامل ایالات متحده) در میان این کشورها هستند. 

فعالیت های وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در کشورهای آمریکای لاتین سبب شگفتی و نگرانی مسئولان دولت آمریکاست؛ فعالیت هایی که بخشی از راهبرد ایران برای حضور فعال در نزدیکی ایالات متحده تلقی می شود. وزارت اطلاعات با تأمین کمک های مالی و تعلیم نظامی به اعضای حزب الله لبنان، در اسرائیل نیز رخنه کرده است و فعالیت دارد. 

در ادام? پژوهش 64صفحه‌ای پنتاگون در خصوص وزارت اطلاعات ایران، آمده است که این وزراتخانه با تقویت عملیات شنود الکترونیکی در خاورمیانه و حوز? دریای مدیترانه، فعالیت خود را گسترده تر کرده و افزوده که این عملیات در شمال سوریه و بلندی های جولان توسعه یافته است، اما با این وصف، ظرفیت های ایران در حوز? امنیتی، به ویژه در راستای انتقال اطلاعات به حزب الله لبنان، محدود است و وزارت اطلاعات ایران برای گردآوری اطلاعات و اجرای عملیات تروریستی، به حزب الله لبنان وابسته است. 

بر اساس این پژوهش، وزارت اطلاعات ایران مأموران مخفی بسیاری دارد و در حیط? جاسوسی به شدت فعال است و این کار را از راه نفوذ سازمان دهی شده به جمع ها و محافل ایرانیان ساکن خارج از کشور انجام می دهد؛ همچنین از طریق ایجاد نهادهایی که مدعی کمک به پناهندگان ایرانی تبار هستند. 

پژوهشگران پنتاگون معتقدند که ایران یک واحد ضد اطلاعات قدرتمند با نام عقاب 2ایجاد کرده که با هدف صیانت از فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی در راستای غنی سازی اورانیوم ایجاد شده و با تمرکز بر مقابله با کوشش ایالات متحده برای نفوذ به اطلاعات برنام? هسته‌ای ایران فعال‌تر شده است، اما راه اندازی و فعالیت آن چندان اثرگذار نبوده است. 

فارغ از اینکه محتوای این گزارش 64 صفحه‌ای ملغمه‌ای از راست‌ها و دروغ‌ها است و هنوز نتوانسته‌اند به درستی بر اقدامات و فعالیت‌های وزارت اطلاعات ایران دست یابند، اما نکته‌ی مهم وحشت ایالات متحده و اسرائیل از قدرت بالای اطلاعاتی سربازان گمنام است که بدین علت حتی دست به تحقیق و پژوهش در این زمینه زده‌اند. از سویی دیگر عملیات‌های موفق و پیچیده‌ی سربازان گمنام امام زمان در جهت کشف و دستگیری تیم‌های مختلف برانداز و ضد انقلاب به خصوص در سال‌های بعد از فتنه‌ی 88 آن‌قدر فوق‌العاده بود که حال دیگر وزارت اطلاعات ایران را تبدیل به یکی از بهترین و کارآمدترین نهادهای اطلاعاتی جهان کرده است.

منبع: بولتن نیوز



برچسب‌ها: وزارت اطلاعات

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 176
بازدید دیروز: 326
کل بازدیدها: 1327239