سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
خودروی زرهی
سه شنبه 91/7/11 ساعت 1:50 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

با حضور وزیر دفاع دو نوع خودرو زرهی جدید رونمایی شد

همزمان با ایام حماسی هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خودرو زرهی شنی دار فوق سبک هویزه و نفربر  زرهی  چرخدار طلائیه که توسط متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی شد.


به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع ؛سردار وحیدی در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت : در اجرای راهبرد چابک سازی و افزایش تحرک عملیاتی نیروهای سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع با طراحی و ساخت خودرو زرهی شنی دار دار فوق سبک هویزه و خودرو زرهی طلائیه گامی بلندی در این زمینه برداشتند .
وزیر دفاع در تشریح ویژگیهای خودرو زرهی جدید گفت : این خودرو زرهی با وزن کم ، نگهداری ساده ، امکان نصب سلاح و تجهیزات مختلف ، قابلیت بکارگیری سریع و آسان ، سرعت مناسب استتار مؤثر و اختفای آسان ، امکان انجام عملیات در شب ، امکان حمل و نقل آسان ، امکان حمل هوایی توسط هواپیما و بالگرد ، قابلیت بهره برداری در مأموریت‌های مختلف نیروهای مسلح را دارد .
سردار وحیدی افزود: امکان استفاده از این خودرو در پاسگاه مرزی جهت مقابله با اشرار و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا و دیگر عملیات نظامی و انتظامی را دارد .
وی گفت : این خودرو زرهی فوق سبک در امور غیرنظامی نظیر بکارگیری در حوادث غیرمترقبه مثل  سیل ، زلزله ، برف سنگین ، آتش‌سوزی جنگل ها ، عملیات پاسداری و حفظ محیط زیست ، فعالیت‌های زیست شناسی و حفاری چاه‌های نفت و گاز ، آمبولانس و تجهیز یگان‌های پاسدار صلح ، کاربرد دارد .
سردار وحیدی همچنین در تشریح ویژگی‌های خودرو زرهی طلائیه نیز اظهار داشت خودرو زرهی طلائیه با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله تحرک و چابکی ، سادگی طرح و سهولت اپراتوری ، قابلیت استقرار جنگ افزار و سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ ، دریچه‌های تیربار در طرفین خودرو ، سرعت و قدرت مناسب می تواند در تحرک عملیاتی نیروهای مسلح نقش موثری ایفا کند.
وزیر دفاع ، خوداتکایی و تأمین نیاز نیروهای با تکیه بر استعدادهای بومی را از دستاوردهای ارزشمند هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و افزود ، تجارب و توانمندی‌های منحصر فردی که در طول ایام حماسی دفاع مقدس حاصل گردید ، امروز در طراحی و ساخت انواع تجهیزات دفاعی در  حوزه‌های مختلف موشکی ، هوایی ، زرهی ، الکترونیکی ، خودرویی و تسلیحاتی ظهور و بروز یافته است .
وزیر دفاع ، مقاومت در برابر سختی‌ها ، پویایی ، نشاط و روحیه جهادی را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و تأکید کرد تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در پرتو حفظ و نهادینه کردن ارزشها و فرهنگ متعال دفاع مقدس امکا‌ن‌پذیر است .
سردار وحیدی ، ثمره خون شهیدان ، فداکاری جانبازان ، مقاومت آزادگان و مجاهدت رزمندگان اسلام را امروز در اقتدار و امنیت ملی ، ایران اسلامی کاملاً مشهود است .
وزیر دفاع در پایان، با تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع بویژه صنایع شهید کلاهدوز در طراحی و ساخت انواع خودرو زرهی از جمله خودروهای جدید تاکتیکی گفت : با این روحیه ، نشاط و عزم و اراده است که صنعت گران عزیز کشورمان وجود دارد؛ تحریم‌ها و فشارهای دشمنان نه تنها اثر منفی ندارد، بلکه موجب پویایی ، خوداتکایی و شتاب بیشتر در اجرای طرح‌های ملی و دفاعی شده است .

منبع: سایت وزارت دفاع



 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 194
کل بازدیدها: 1330094