سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
نسل جدید نینوا
شنبه 91/10/30 ساعت 10:13 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
"خودروی تاکتیکی نینوا" قابلیت‌های نیروی زمینی ارتش را برای ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زمینی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" "فرمانده نیروی زمینی ارتش" در حاشیه نخستین "یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش" از رونمایی نسل جدیدی از "خودروهای تاکتیکی نینوا" در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

در این‌جا بر آن شدیم تا برای شناخت بیشتر این دستاورد بومی، اطلاعاتی از این خودروی تاکتیکی که ساخت آن از افتخارات نیروی زمینی ارتش است را در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

خودروی نینوا به صورت کاملا بومی بر اساس نیازهای تاکتیکی نزاجا(نیروی زمینی ارتش) و شرایط اقلیمی کشور طراحی و ساخته و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی تولید شده است.

خودرو تاکتیکی 2.5 تنی 4 در 4 "نینوا"  ماشینی نظامی است که بر اساس نیاز نیروهای مسلح، توسط متخصصان متعهد کشورمان در معاونت جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی شد.

این خودروی تاکتیکی با طول 7 متر، عرض 2.5 متر و ارتفاع 2.8 متر و با قدرت موتور 240 اسب بخار، دارای قابلیت‌هایی چون تحمل ظرفیت حمل 5 تن بار در جاده و 2.5 تن بار در 2.5 تن در کلیه شرایط تاکتیکی در زمین‌های ذوعارضه، عبور شیب ارضی 30 درصد و عبور شیب طولی 60 درصد است.

وظیفه اصلی این خودرو گشت‌زنی و شناسایی است ولی می‌توان با نصب تسلیحات از آن به عنوان یک خودروی پشتیبانی نیز استفاده کرد.

این خودرو قادر است تا در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی، ناهموار، دشت، بیابان، کویر و رودخانه‌های کم عمق با سهولت حرکت کند.

خودروی نینوا به گونه‌ای طراحی شده که بتواند، حتی با وجود آسیب‌های فراوان، سرنشینان خود را سالم از منطقه دور کرده و به حرکت خود ادامه دهد.

این خودوری تاکتیکی در حمل مهمات، نفرات و توپ‌های پدافندی در زمین‌های ناهموار نیز قابلیت‌های بالایی دارد.

با توجه به این‌که کارشناسان، فضای جدید تهدیدات را "تهدیدات ناهمطراز" عنوان می‌کنند، ضروری است که نیروهای مسلح توانایی‌های خود را متناسب با این سطح از تهدیدات افزایش دهند.

این دستاورد قابلیت‌های نیروی زمینی ارتش را برای ورود به عرصه ناهمطراز در دفاع زمینی به مراتب بیشتر از گذشته بالا می‌برد.

جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در عرصه ساخت خودروهای سبک و سلاح‌های کامپوزیتی و نیز در جنگ الکترونیک، گام‌های بزرگی برداشته و متناسب با نیازهای نبرد زمینی در یک جنگ ناهمطراز پیش رفته است.

کارشناسان نظامی جهان اذعان دارند، ایران با دستیابی به تکنولوژی ساخت و تولید خودروهای پیشرفته و تاکتیکی، نخستین گام‌ها را در ساخت و تولید خودروهای فوق مدرنی که تکنولوژی ساخت آنها را تنها چند کشور معدود در اختیار دارند، برداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: خودروی نظامی

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 250
بازدید دیروز: 185
کل بازدیدها: 1325116