سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
شوک بزرگ به غرب
پنج شنبه 91/11/12 ساعت 7:33 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
شوک بزرگ به غرب در آغاز مذاکرات با ادعای خبرگزاری اسوشیتدپرس

نصب سانترفیوژهای پیشرفته در نطنز با کارایی سه برابر

این دستگاه های سانتیرفیوژ مدل IR2M در واحد ـ 22 در تجهیزات غنی سازی اورانیوم نطنز مورد استفاده قرار می گیرند.

گروه بین الملل ـ خبرگزاری اسوشیتدپرس در آستانه مذاکرات ایران و گروه 1+5 از قول یکی از دیپلماتهای نزدیک به آژانس بین المللی انرژی هسته ای مدعی شد که ایران قصد دارد هزاران سانتریفیوژ را با توان 3 برابری نسبت به سانتریفیوژ های نسل دوم که هم اکنون در نطنز استفاده می گردند را در نطنز بکار گیرد.

به گزارش بولتن نیوز، تکنولوژی بالای این سانتریفیوژ های نسل سوم که کاراترین نوع سانتریفیوژ های مورد استفاده در صنعت غنی سازی اورانیوم به شمار می روند. سرعت غنی سازی اورانیوم را نسبت به نوع نسل اول سانتریفیوژ ها ما که هم اکنون در نطنز مورد استفاده قرار می گیرد را افزایش می دهد. 

این نوع جدید سانتریفیوژ های که ارتفاع بیشتری نسبت به سانتریفیوژ های نسل 1 و 2 را در خود دارد. ارتفاع بیشتری نسبت به سانتریفیوژ های نوع پیشین دارند که می توانند همچنان با سرعت 60.000 دور در دقیقه دور محور عمودی بچرخند. این امکان را به سانتریفیوژ های نسل سوم می دهد که بتوانند مقدار بیشتری اورانیوم را در محفظه درونی خود نسبت به سانتریفیوژ های با ارتفاع کمتر غنی سازی نماید.

به گفته خبرنگار بولتن نیوز اعلام ارسال اطلاعات سانتریفیوژ های جدید به آژانس انرژی اتمی در نطنز از سوی مقامات ایرانی به آژانس بین المللی انرژی هسته ای در زمان آغاز مذاکرات ایران و گروه 1+5 توازن را به نفع ایران تغییر داده و عملاً کشورمان را در موضع برتری در ارتباط با مذاکرات با گروه 1+5 نزدیک می کند.

منبع: بولتن نیوز



برچسب‌ها: انر‍ژی هسته ای

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 88
بازدید دیروز: 132
کل بازدیدها: 1329370