سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
درخشش قاهر ایرانی در رسانه های جهانی
یکشنبه 91/11/15 ساعت 1:16 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )

درخشش "قاهر 313 " در رسانه‌های بین‌الملل

رونمایی از هواپیمای جنگنده بومی ایران با نام "قاهر 313 " در ایام ا.. دهه فجر در رسانه های جهان به سرعت بازتاب یافت.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه واشنگتن پست نوشت: رئیس جمهور ایران امروز از جنگنده ای رونمایی کرد که رادار گریز است.

احمدی نژاد در مراسم رونمایی از این جنگنده گفت: این اقدام نشان می دهد ما میتوانیم قله های پیشرفت را بپیماییم.

تصاویر این جنگنده نشان می دهد این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

این روزنامه در پایان نوشت: ایران هر چند وقت یکبار از دستاورد نظامی جدید رونمایی می کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد از هواپیمای جنگنده بومی با نام قاهر 313 ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور رئیس جمهور این کشور رونمایی شد.

این خبرگزاری سخنان احمد وحیدی را درادامه بازتاب داد و نوشت: این جنگنده کاملا بومی بوده و در ساخت آن از کارشناسان ایرانی بهره گرفته شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز شنبه در مراسم سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی، از یک هواپیمای جدید جنگنده که "یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در جهان" است، رونمایی کرد.

احمدی نژاد در این مراسم اعلام کرد این هواپیما با مشخصات ظاهری منحصر به فرد و با نام "قاهر313"، به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جهان است.

وی افزود این هواپیما قبلا هزار ساعت پرواز کرده است و خلبانان آن از عملکرد آن بسیار راضی بودند. 

این هواپیمای جدید با طراحی رادار گریز که در تلویزیون ایران روی یک سکو در آشیانه نشان داده شد، به گفته احمد وحیدی وزیر دفاع ایران به ویژه از  سطح مقطع راداری بسیار کم برخوردار است، با تجهیزات پیشرفته ساخته شده  و به سامانه های الکترو اَویونیک پیشرفته مجهز است.

وزیر دفاع ایران خاطر نشان کرد این هواپیما همچنین قادر است روی باندهای کوچک به زمین بنشیند و می تواند به راحتی و سریع تعمیر شود.

وحیدی افزود این هواپیما برای پاسخگویی به همه نیازهای نیروی هوایی ایران در یک جنگ هوایی طراحی شده است.

خبرگزاری رویترزگزارش داد: رسانه ها از رونمایی یک جنگنده جدید تولید داخل ایران خبر دادند.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در مراسمی در تهران اعلام کرد "قاهر313" خوداتکایی فزاینده ایران را در زمینه فنآوری نظامی نشان می دهد.

شبکه فاکس نیوز نیز در بازتاب این دستاورد گزارش داد: همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان ایرانی انجام دادند. ایران در سال 2007 از نخستین جنگنده بومی خود با نام "آذرخش" رونمایی کرد. "تندر" نیز پس از "آذرخش" رونمایی شد.

صدای روسیه نیز در گزارشی به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور از تازه ترین جنگنده پیشرفته خود رونمایی کرد. در این گزارش آمده است: این جنگنده هم تراز با جنگنده اف 18 آمریکا است. 

این جنگنده در فهرست پیشرفته ترین جنگنده های جهان قرار دارد.

خبرگزاری ترند آذربایجان گزارش داد: صبح امروز همزمان با سومین روز دهه فجر هواپیمای جنگنده بومی ایران با نام قاهر 313 با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور رونمایی شد.

احمد وحیدی وزیر دفاع ایران گفت: همه مراحل طراحی و ساخت جنگنده قاهر 313 را دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام دادند.

وزیر دفاع ایران در تشریح ویژگی جنگنده قاهر 313 افزود: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.

وحیدی بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سامانه الکتروآب یونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی های قاهر 313 برشمرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نماد برجسته ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است.

سردار وحیدی قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی های قاهر 313 دانست.

در همین حال رسانه های منطقه هم به انتشار خبر این دستاورد پرداختند.

پایگاه خبری البشیر در خصوص ساخت جنگنده بومی"قاهر 313" نوشت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب ایران از تازه ترین جنگنده ایرانی که ساخت و طراحی آن در این کشور انجام گرفته رونمایی کرد.

پایگاه خبری "النشره" لبنان هم گفته های وزیر دفاع ایران را در خصوص جنگنده"قاهر 313" بازتاب داد و به نقل از سردار وحیدی نوشت هدف از ساخت "قاهر 313" دفاعی و پیشگیرانه است.

پایگاه خبری الیوم السابع مصر هم به انتشار خبر رونمایی از جدیدترین جنگنده ساخت ایران پرداخت و افزود جنگنده قاهر شبیه به جنگنده"اف ای" آمریکا است.

پایگاه خبری المیادین لبنان هم با انتخاب عنوان" قاهر ایرانی در مقابل اف18 آمریکا" اخبار رونمایی از جنگنده قاهر313 ایران را منتشر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 117
کل بازدیدها: 1329704