سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
فلج کننده نیروی دریائی آمریکا
دوشنبه 91/11/16 ساعت 1:48 عصر | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
باشگاه خبرنگاران از اذعان رسانه‌های غربی گزارش می‌دهد:
رونمایی از هواپیمای جنگنده "قاهر 313"، بسیاری از کارشناسان و رسانه‌های غربی را شگفت‌زده کرده است، به‌طوری که برخی از‌ آن‌ها اعتقاد دارند این جنگنده می‌تواند ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس را زمین‌گیر کند.
به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، نسل جدید جت‌های جنگنده بومی ایران در سومین روز از دهه مبارک فجر(14بهمن ماه 1391) توسط رئیس جمهور، رونمایی شد. به اذعان رسانه‌های غربی و منطقه، جنگنده "قاهر اف-313" یکی از انواع پیشرفته در نوع خود می‌‌باشد که متخصصان داخلی ایران آن را طراحی و تولید کرده‌اند.
 

 

وب‌سایت‌تحلیلی آمریکایی "Business   insider  "، در گزارشی اذعان می‌کند که جنگنده جدید ایران می‌تواند به راحتی نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس را هدف قرار دهد. این پایگاه تحلیلی در ابتدای گزارش خود به رونمایی از قاهر 313، اشاره کرده و می‌نویسد: جنگنده قاهر نسبت به دیگر جنگنده‌های ایرانی متمایز است. بر اساس تصاویر منتشر شده است از این جنگنده، قاهر دارای طراحی عجیبی است.

در ادامه این گزارش به قدرت جنگی قاهر 313 اشاره شده و Business Insider  ،‌ صراحتا اذعان می‌کند که قاهر می‌تواند ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا را فلج و نیروی دریایی این کشور را زمین‌گیر کند.

خبرگزاری روسیه‌ای Russia Today  ، در گزارش خود، طراحی جنگده قاهر 313 را جسورانه خوانده و آن را در ردیف جنگنده‌های پیشرفته می‌داند. این خبرگزاری به ویژگی‌های "چشم‌گیر" قاهر پرداخته و اذعان می‌کند طراحی رادارگریز این جنگنده آن را در ردیف هواپیماهای جنگی قرار می‌دهد. هم‌چنین راشاتودی در ادامه گزارش اعلام می‌دارد که کانوپی مدرن این هواپیما بی‌همتا بوده و بال‌‌های آن دارای طراحی منحصر به فردی است.

روزنامه انگلیسی گاردین، نیز  پرواز جنگنده نسل جدید قاهر 313 را نشان‌دهنده خودکفایی ایران در زمینه فناوری نظامی دانسته است.

پایگاه خبری NBCNEWS  ، گزارش خود را با عنوان "ایران از هواپیمای جنگنده پیشرفته خود رونمایی کرد" آغاز می‌کند.

بنا به گزارش ان‌بی‌سی، ایران که تحت تحریم‌ها قرار داشته و تامین قطعات هواپیما برای این کشور مشکل است، به دنبال راهبردهای بومی رفته و از متخصصان داخلی برای جبران این کمبودها استفاده کرده که تاکنون موفق بوده است.

پایگاه آمریکایی Thestar، به نقل از مقامات ایران، بارزترین ویژگی جنگنده قاهر- 313، را رادارگریز بودن این جنگنده می‌داند. این پایگاه آمریکایی در ابتدای گزارش خود می‌نویسد، قاهر تنها یکی از جنگنده‌هایی است که نیروهای نظامی ایران از سال 2007 طراحی و عرضه کرده‌ است. تهران در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها به قدرت فناوری نظامی خود افزوده است. به گزارش Thestar، ایران برنامه خودکفایی نظامی خود را از دهه 80 میلادی آغاز کرده و علی‌رغم تحریم‌ها توانسته‌ است از عهده این امر به خوبی برآید. از سال 1992، ایران، تانک‌، نفربر، موشک‌، اژدر، پهپاد و جنگنده‌های بومی را به دست متخصصان داخلی خود طراحی و تولید کرده است.

پایگاه تخصصی هوایی The Aviation، در همان لحظات اولیه انتشار خبر رونمایی از نسل جدید جنگنده‌های بومی ایران با نام قاهر اف-313، گزارشی با جزئیات کامل ویژگی‌های این جنگنده پیشرفته منتشر کرد.

برخی از ویژگی‌های قاهر 313، با توجه به گزارش The Aviation، از این قبیل هستند:


در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای رادارگریز اقدام شده است.

شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول رادارگریزی طراحی شده است.

شکل شکسته بال که برجسته ترین ویژگیی قاهر313 است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می‌کند. کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می‌شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است. به علاوه در مأموریت‌های تهاجم زمینی و در نبرد هوایی نزدیک بسیار مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



برچسب‌ها: هواپیمای جنگنده

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 150
بازدید دیروز: 258
کل بازدیدها: 1325274